Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Amazon 67, kesäkiesi 2015

  • 53 Vastauksia
  • 22181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #30 : 13.10.2014, 17:40:37 »
O0
Kaasareilla vai ruiskulla?

Ylempää löyty, mutta laitellaan uusiksi :) laippakin tuli hiipakalta, pian pääsee vääntelemään sarjoja  :pomo:

Edit: Eli 46mm läppikset



Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #31 : 13.10.2014, 17:52:50 »
Oho, kylläpä mää oon sokea  :2funny:
BMW M5
Volvo 740

Poissa Vaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #32 : 14.10.2014, 19:23:40 »
Nuo GAZit saa muuten ostella pois, tartteekin hommata lyhkäsemmät. Adapterit voi neuvotella mukaan  :hello:
Mikä on GAZ.ien pituus tapin juuresta lenkin keskelle pitkänä ja lyhyenä? Ja onko tietoa mihin on alun perin tarkoitettu?

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #33 : 14.10.2014, 20:34:00 »
Kerkesin Gazit myymään jo, mutta pitkänä: 41cm, lyhyenä 28cm. Ei ole tietoa mihin alunperin suunniteltu, mutta kerroin kaipailevani niitä amazoniin.


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #34 : 18.10.2014, 00:05:14 »
Nonniin...

Kotiuduttiin Naantalin suunnilta tuossa yhdeksän aikoihin illalla. Siirreltiin isännän avustuksella amazon ensin pihalle, ja nostettiin 16v kone talliin lämpiämään.

Aloittelin ensin koneen putsauksella ihan tärpätin + rätin kanssa, jämät polttelin  butaanilla kevyesti pois ja annoin kuivahtaa hetken. Sitten tulikin reijät tukittua paperilla ja räteillä. Tuli siinä tarkemmin tarkastellessa, että vesiproppu/vesimarkka, millä nimellä haluaakaan kutsua, puuttuu. Mistäköhän löytyisi vielä?



Punasta minaroolia vain töpötellen kevyesti pintaan. Pitää pienemmän siveltimen kanssa käydä muutama kohta läpi vielä tarkemmin.


Lohkon kuivuessa aloitin venakopankannen käsittelyn. Teräsharja käteen ja jynssäämään. Sen jälkeen sama juttu kuin lohkoon, pesu ja kuivaus.




Pitää huomenna hioa tekstit alumiinille ja heittää lakka päälle.

Pitihän sitä sovittaa, kuten myös läppiksiä. Kivan näkönen siitä omasta mielestä tuli, pienellä vaivalla.





Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #35 : 18.10.2014, 01:44:59 »
Kivan näkönen siitä omasta mielestä tuli, pienellä vaivalla.




Tosta on kivan näköinen kaukana... toi on PÅRNÅA!  S*

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #36 : 18.10.2014, 12:01:23 »
Kyllä maali tekee ihmeitä  :)
Onhan se muutenkin hieno kone  :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #37 : 21.10.2014, 16:52:26 »
Kiitti kiitti, mukava lukea piristäviä kommentteja!

Koneestahan puuttui kaiken näköstä pientä nippeliä, joten kävin tuttavan tykönä " Volvolandiassa " hakemassa parit nippelit. Kiitokset Sauli Haavistolle. Mukaan tarttui hana, öljytikku putkineen, vesiputki, B20 öljypohja ja öljypumppu.

Ö-pohjahan oli siisti, mutta ruosteinen. Se tuli hiottua ja maalattua pensselillä punaiseksi, niin kestää paremmin kiviä. Vaikka pohjapanssari pitääkin väsätä. :D



Vesiputki kennoon. Tämäkin tuli hiottua puhtaaksi ja maalailtua. Siitä kuva lopussa, kun en erikseen ottanut lainkaan..  :?


Öljypumpun purin ja putsasin.




Vesipumpunkin kävin hakemassa, mutta tuli pikku muuttuja matkalla. Koneen tekijä oli jättänyt yhden pultin kiristäjän alle, joten piti jakopää purkaa sen takia.


Vesipumppu paikallaan, ja samassa näkyy tuo maalattu putki.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2014, 20:22:40 kirjoittanut Volvopoju »

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #38 : 23.10.2014, 17:55:57 »
Hieno projekti! Kone tulee ilmeisesti pystyyn niinkuin se kuuluu sinne laittaakkin? Joku viisas neuvoi minullekin että tuolla b20 öljypumpulla ja öljypohjalla saa tuon koneen käännettyä pystyyn. Asentaja vaan oli ilmeisesti tyhmä tai ei muutenvaan ymmärtänyt hommaan juonta, mutta minulla ainakin pumppu jäi samaan asentoon kuin alkuperäinen. Tuon pumpun sihdin kääntäminen melkoisen vaikeaa. Itse muokkasin alkuperäisen sihdin, öljypohjaa vastaavaksi ja aion ostaa uuden vinokoneen pumpun johon vaihdan tuon käännetyn öljysihdin...
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #39 : 23.10.2014, 18:41:28 »
Kiitos kommentista.

Kone tulossa pystyyn tosiaan. Tuolla tavalla minullekin sanottiin, että b20 pumppu ja ö-pohja ovat bolt on, ja sopii sitten kone pystyyn, kunhan se on ns. Alkuperäisellä paikalla.

Pitääkin tutkia tuota joku päivä, suuret kiitokset huomautuksesta!

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #40 : 26.10.2014, 13:30:06 »
Elikkäs tuli imusarja väsäiltyä. Se aiheutti vähän harmaita hiuksia, koska läppien väli ja kannen kanavien väli eivät olleetkaan niin lähellä toisiaan.

Kannen pääty on siis ovaali. En muista ovaalin tarkkaa pinta-alaa, mutta laskin että 44.5mm halkaisijan olevan putken ala on tarpeeksi lähellä, ettei tule isoa pykälää. (3.14*22.25^2 = 1554mm^2 = 15.54cm^2)

Aluksi koitin olla nuuka ja tehdä supistukset itse, koska läppisten puolella piti olla 60mm putki, että sai silikooneilla kiinni. Niistä tuli ihan OK, mutta eivät kelvanneet mulle. Jätin säilöön, jos tarvitsisi jossain jokkisautossa joskus.

Pahoittelen kuvien laatua, en huomannut katsoa koskaan, että tarkensiko vai ei...  ;D



Nooh, kipasin LVI-liikkeestä hakemassa muutaman 90-mutkan ja 60mm-48mm supistuksen.

Homma lähtikin sujumaan varsin malliikkaasti, keskimmäiset menivät suht suoraan, mutta pienet viisteet niihin piti tehdä.


Reunimmainen olikin sitten "haasteellisempi". Laipan puolella supistettu 44.5mm putki, sitten kaksi 1/4 pätkää tuosta 90-mutkasta, jotta saatiin pieni taitto.

Tuossak kuva, sumea se todellakin on, mutta kaipa selvää saa. Hitsattiin ja siloteltiin.


Tuossa reunimmaisen mutkan "ainekset"  Supistuksesta piti leikata 20mm pois, että vastaisi keskimmäisten pituutta.


Palaset hitsailtiin kasaan, jonka jälkeen hioin laipasta hepit pois, jotta sai siloteltua saumat.


Hitsattuna kasaan ja saumat siloteltuna.




Maalia päälle


Kiinni ja kovaa ajoa, eiku...   8)



Voipi olla että maalaan tuon imusarjan uusiksi, kun paistaa hiontajäljet kauheesti läpi. Nooh, eipä se nyt suurin murhe nyt ole. Kokonaisuuteen silti ihan tyytyväinen. Nooh, treeniä treeniä.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #41 : 26.10.2014, 21:02:37 »
Turha kommentti nyt kun imusarja on valmis: Oisiko ollut ideaa levittää läppärunkoja/vivustoa ja uusia bensakisko vastaamaan kannen jakoa?

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #42 : 27.10.2014, 19:04:13 »
Olishan sekin ollut yksi tapa, mutta tuskin tuossa isoa hävikkiä tulee virtauksessa. Vaikka ei ihan suorat olekkaan.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #43 : 29.10.2014, 15:56:20 »
Suunnitelmat muuttuivat laatikon osalta, kun tuli hierottua kauppoja eilen. Niistä tarkemmin myöhemmin!
Pieni selvennys mahd. väärinkäsityksiä selvittämään, kun myynti-ilmon laitoin laatikosta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55493.new#new

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #44 : 02.11.2014, 14:41:39 »
Tuli piipahdettua ostoksilla, eli Tompan vaparikone tuli ostettua, kun "halvalla sai"  :hello:

Otan itselleni siitä kytkinpaketin: Blingfactoryn teräsvauhtis, SRE -618, ja tarvikelevy. Carterin pumppu ja b-painesäädin tulee myös. Laturinkin nappasin itselleni, ettei tarvi tuota vanhaa uusia, laittelin kuvien oton jälkeen paikalleen.

Laatikoksi tulee tosiaan M47, sen purkasin purkufarkusta, johon tuo loppukone meneekin. Se päätyy kilpakäyttöön sitten lopuksi.

Pitää putsata ja maalata hopeeksi..  :)




 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo