KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 585 Vastauksia
  • 264660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #195 : 16.11.2011, 09:30:51 »
Kysytty on. Briteissä kuulemma huolto.

Kaveri käytti viime talvena Sierrasta GAZ:in pamput juurikin tuolla eikä muistaakseni mennyt edes kauhean kauan.
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #196 : 16.11.2011, 21:54:18 »
Kaveri käytti viime talvena Sierrasta GAZ:in pamput juurikin tuolla eikä muistaakseni mennyt edes kauhean kauan.

Ei se aikataulu vaan lähinnä se hinta.. Voi olla, että olisi halvempi ostaa uudet kuin lähettää tuonne? Kysys kaveriltas mitä maksoi.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #197 : 17.11.2011, 22:35:26 »
Juke, taakse täytyy tehdä uudet kannakkeet, joko akseliin suoraan tai tukivarsiin jousien tilalle. Ja koriin myös uudet kannakkeet, joten saas nähdä millaiset tulee. Samalla vaihtuu uretaanipuslat taka-akseliin ja nylon puslat kaikkiin tukivarsiin.

Suosittelisin tekemään kiinnikkeet suoraan akseliin ei ole paras vaihto ehto tehdä niitä tukivarsiin. Toimii kyllä siinä alkuperäisen jousen paikallakin jollain tavalla mut sitä versiota jo kokeilleena itse tekisin nyt akselin päälle. Lisäksi jos on helppo tehdä ja mahtuu tekemään niin kannattaisi tehdä yläpäähän säätömahdollisuutta siten et pystyy iskarin tukipistettä siirtämään eteen päin tällöin voi hieman saada lisää painoa ja pitoa akselin päälle.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #198 : 18.11.2011, 08:24:30 »
ja pistä iskari kiinne banjon takapuolen, pitoja pitoja...

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #199 : 18.11.2011, 16:43:27 »
Auto kun on tehty drifting käyttöön niin pitoja ei liikaa saisi olla.. muuten taitaa mennä vaan rata-ajon puolelle..

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #200 : 18.11.2011, 19:10:53 »
Itse en ole paljoa tuohon driftinkiin tutustunut mut mitä olen kuullut juttuja niin kyllä ne sielläkin tuntuu niitä pitoja vain lisää etsivän. On vissiin helpompi ajaa hyvä pitoisella pitkää luistoa ja eihän niistä säädöistä koskaan haittaa ole voi sitten hakea omalle ajotyylille sen parhaan ratkaisun.

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #201 : 18.11.2011, 19:57:05 »
Samaa olen lukenut ja kuullut. Pito on tärkeää, jotta on vauhtia ja kontrollia. Pidon heikentämisellä voi kompensoida tehon puutetta, mutta muuten se heikentää ajettavuutta. Varmaan voisi varmaan kuvitella olevan verrattavissa talvileikkimiseen paskoilla takarenkailla.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #202 : 19.11.2011, 09:22:54 »
Taitaa olla pienoisia eroja muutenkin ajogeometriassa jossain silviassa, jossa 600hp tai 240 volvossa jossa alle 400hp. Viime reissu Alastarolla kertoi minulle ainakin sen, että joko on saatava lisää tehoa tai parannusta alustaan, kun auto sivuluisun sijaan tuntui lähinnä vaappuvan. Lisäpito ei siis ole minulle ongelma vaan alustan saaminen tarpeeksi jäykäksi ja säädettäväksi, jotta vaappuminen poistuu. Pitoa lisätään sitten kun ajotaitoa on niin pljon, että mutkiin tullaan se parisataa mittarissa. Siihen mennessä liika pito vaan tappaa sen luisun kun vauhdit on harjoittelijan tasolla. Eli ei vielä verrata FPDA kavereihin, jotka tarvii lisää pitoa  ;D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #203 : 19.11.2011, 12:03:20 »
Alusta ei saa kyllä vaappua yhtään tai tulee "hups" tilanteita.   ;)

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #204 : 19.11.2011, 12:56:03 »
auto sivuluisun sijaan tuntui lähinnä vaappuvan. Lisäpito ei siis ole minulle ongelma vaan alustan saaminen tarpeeksi jäykäksi ja säädettäväksi, jotta vaappuminen poistuu.

Pist eteen ja taakse vetsivakaajat, helppo säätää ja hakea sitä kallistelua ja vaappumista pois. tai ainaski taakse, edessä kumminki jonkinsortin pitoa tarttee.. vae voimallako nuo kääntyy? en mää tiiä on niin outo laji mulle, mut jollakin tapaa mielenkiintoinen...   *kahvia-> otan siis kupin kahvia ja tutkin lajia paremmin.

« Viimeksi muokattu: 19.11.2011, 14:56:17 kirjoittanut NRP-JP »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #205 : 19.11.2011, 17:51:28 »
Tuo veitsi vakaaja on kyllä hieno keksintö suosittelen.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #206 : 20.11.2011, 11:42:52 »
Tuo veitsi vakaaja on kyllä hieno keksintö suosittelen.
Kertokaa tietämättömällekkin.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #207 : 20.11.2011, 12:13:15 »
Kertokaa tietämättömällekkin.

Käytä sen verran vaivaa, että menet googleen ja kirjoitat kuvahakuun veitsivakaaja. Kestää n. 0.2 sekuntia ja näet mistä on kysymys.

Veitsivakaajissa on säätö vakaajan päissä olevia veitsen näköisiä osia pyörittämällä. Toteutustapoja on useita.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo (Coil overit)
« Vastaus #209 : 30.11.2011, 21:40:50 »
Vihdoin ja viimein pääsin tekemään jotain..

Eli vanha tolppa pois ja purkuun:



Uuden tolpan yläpäitä sai hieman sorvissa pyöräyttää ennenkuin sopivat volvon iskariin. Toivottavasti kestävät vielä vaikka materiaalia jouduin ottamaan aika paljonkin pois. Nyt mahtuu yläpään laakeri paremmin paikalle kuitenkin kuin tuolla vakiopaksuudella.




Heftailin kierreholkit alapäästä muutamalla knöölillä kiinni, jottei liiku ylös alas. Alaspäin ne ei kuitenkaan pääse, kun tolppa on sorvattu niille sopivaksi, joten alhaalla on huullos.  Vetelin uudet tolpat punaiseksi, kun vanha keltainen on hiukan liian räikeä. Iskareiksi meni pienen puntaroinnin jälkeen takaisin keltaiset konit. Bilsteinit kun tuntuivat äkkiseltään olevan yhtä jäykät sisäänjoustossa, mutta niitä ei pysty ulospäin säätämään. Koneissa on kuitenkin tuo säätö.. Tulee sitä käytettyä tai ei.

Sitten ei muuta kuin tolppa kasaan:



Näyttää aikalailla pienemmältä kuin orkkis. Vertaa Lesjön jousta tuohon kynäjouseen.. Fatibomba.

Samalla vaihdoin uuden raidetangon sisä- ja ulkopään. Vanhat motonet paskat oli menneet aika huonoon happeen vaikka autolla ei ole edes ajettu tuhansia kilometrejä.

Ja nyt kun joka nurkka tehdään uusiksi niin laitetaan nyt alle nuo varmaan vuoden hyllyllä olleet teräspunosjarruletkutkin.



Komiaa ruuvata alle merkkikohtaista sarjaa, kun sopii orkkis letkutelineisiin auton pyöräkotelossa. Ei tarvi kikkailla tai patentoida mitään. Nesteet valutin ulos ja tilalle tulee Motul RBF600.

Nyt vaan toiselle puolelle sama ruljanssi ja sitten takapään kimppuun. Tavoitteena saada sinnekkin säätöä niin korkeuteen, kuin pannhardiin ja samalla vaihdan perän isot puslat uretaanisiin ja kaikki takatukivarret nylon puslilla varustettuihin malleihin. Hiukan täytyy myös katsoa ja sovitella mahtuuko perään toiset jarrusatulat hydraulikäkkärille.

 

Autoracing  KL-varaosat