Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo nukkuu, Webasto ei käynnisty kauko-ohjaimesta, muyta herätyksen jälkeen

  • 16 Vastauksia
  • 11126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Yksi tarkastuksen paikka on tuon Telestartin kytkentä. Esimerkiksi Webastossa kytkettäessä Telestart, valitaan käytetäänkö analogista ohjausta vai W-Bus ohjausta. Ja jos auton lämmitintä ohjataan tuolla W-Bussilla ja autosa on useampi käyttölaite, niin kello ohjaa lämmitintä W-Bus väylällä ja muut lisäohjaimet liitetään analogisella ohjauksella tuohon kelloon.
Webastossa tuo väylän valinta tehdään asennettaessa liittämällä oikeat johtimet käyttölaitteen liittimeen. Nyt saattaa olla käynyt sellainen fiba, että tuo Telestarttisi on kytketty W-Bus väyläiseksi. Koska on käytetty Volvon omia komponentteja, niin sitä tuskin on kytketty väärään sähkönsyöttöön.
Ja aina on olemassa myös se vaihtoehto, että laite on viallinen.

Volvossa tuo kauko-ohjaus on w-bus:n kautta, ns. muut käyttölaitteet, eli tässätapauksessa volvo itse on kytketty can-väylällä webastoon, jonka kautta webasto käynnistetään.
Koska on kokeiltu jo toisella kauko-ohjauksen yksiköllä ja kauko-ohjaimella, niin niissähän se vika ei sitten ole, vika voi siis olla vain itse webastossa tai auton tietokonejärjestelmässä.

Poissa veeaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Tämän ketjun aloittaneena voisin vielä kerran arvioida syytä autoni erikoiseen toimintaan.
Luulen, että syy epämääräiseen toimintaa oli yksinkertaisesti Webaston kauko-ohjaimen w-bus piuhan huono kosketus.
Kokeilin kahdella laitteella molemmilla samalla tavalla työntämällä johtoliittimen (ilman Volvon tai vierassarjan varsinaista pistoketta) ohjainyksikköön, jolloin kosketus ei ollut riittävän jämäkkä vaan joskus toimi joskus ei- siis Volvo-sarjan pistoke kannattaa asentaa kunnolla ohjeen mukaan.
Päädyin oheiseen kommenttiin, koska toimimattomuuteen hermostuneena möin Volvo-sarjan pois,  mutta asensin vielä kerran autooni yleisen (ei siis Volvon oma asennussarja) Webaston T91-sarjan. Tein sen niin, että katkaisn Webastolta pistokkeeseen tulevan  keltaisen w-bus piuhan ja juotin yleissarjan w-bus piuhan siihen ja otin virran varasliittimillä. Lopputuoksena Webasto käynnistyy aina, siis aina.
Muuten olen BMW 520:n jälkeen ollut hämmästyttävän tyytyväinen autooni :).

 

Elekma  Autoracing