Kulkukoira  Proturbo

Volvo 353 Grp B Evo1

  • 264 Vastauksia
  • 110100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #105 : 27.10.2019, 18:09:14 »
Tämmönen siitä nyt sitten tuli:









Vähän heikosti näkyy tuo kapea keltainen raita ainakin valokuvissa.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #106 : 27.10.2019, 18:19:27 »
Todella hieno, raidoitus ja mainokset sopivat hienosti aikakauteen jota tuo edustaa 8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #107 : 27.10.2019, 18:44:51 »
On kyllä kerrassaan hieno auto!  :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #108 : 27.10.2019, 19:13:16 »
Upea tekele  -H-
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #109 : 28.10.2019, 10:02:48 »
Kuka muu on sitä mieltä, että tämä on lähtenyt vähän lapasesta?

Siis erittäin hyvällä tavalla  O0
Ehkä vähän, mutta hyvällä tavalla lähteny :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13392
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #110 : 28.10.2019, 10:35:17 »
Tähän se asiaton kummeli heitto jouduitko maksaan tarroista mutta se siitä asiattomuudesta.

Vetää hiljaseksi, ehkä ei ihan täysiä uskalla enää tuolla påuden välissä ajella? odotin lyllä lähtökohdista ihan ok laitetta mutta mitä tästä tuli on kyllä rehellisesti sanoin kuvailematonta.

Tykkään 11/10 P>
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #111 : 03.11.2019, 15:50:04 »
Nyt vaan pokkana katsastukseen ja kaunista hymyä  :)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #112 : 08.11.2019, 19:55:48 »
Ompa hienoa, että on hienoa, vaikka tämä nyt tällainen jääauto onkin.  :)

Askartelin pohjapanssarin, että  pääsee ainakin kauemmaksi hankeen samalla vauhdilla:


Vähän lisää "puunvälivarusteita".

Sitten aloitin hahmottelemaan etuspoileria. Katselin "sillä silmällä" autojen puskureita milloin missäkin, jos jostain olisi saanut muokattua sopivan, mutta ei oikein löytynyt sellaisia, että olisin innostunut edes mittanauhaa ottamaan esille. No, tehdään sekin itse. Hetken kävi mielessä lasikuitu, mutta olisiko Göteborissa sellaiseen ruvettu vielä 1980-luvulla? Materiaalin kesto lunta vastaan on mitä on ja harmittaa sitten, jos on heti päreinä. Huonekaluputkesta pitäisi tulla riittävän tukeva ja samalla parantanee painojakaumaa?


Vanhoille kallistuksenvakaajan korvakkeille löytyi tarkoitus

Keulassa ei ollut oikein mitään kiinnityspisteitä jäljellä, mutta vähän kauempana oli tukevat korvakkeet jouten. Lisäsin vinotuet puskurin kiinnikkeisiin ja yläreunan kulmaraudan saa ruuvein kiinni puskurirunkoon.


Helposti irroitettavissa

Tuli tuollainen kokonaisuus, jonka voi vaikka irrottaa tarvittaessa. Alareuna on 40x20x1,25 neliöputkea ja yläreuna Ø10x1 putkea tai 25x25x2 kulmaa.  Lopputalvesta saattaa olla kovatkin penkat ja tuo alareuna kulkee aika alhaalla.


Paperimalline

Välit ajattelin hitsailla pellistä umpeen, kartongilla mallasin tehdessä vähän miltä näyttää. Periaatteessa tuon kehikon voisi päällystää aika helposti venyvällä kankaalla ja sitten hartsilla ja vahvikekankaalla tukevoittaa. Alareuna muuten seuraa ylhäältä katsottuna puskurin ääriviivoja, vaikka näyttää tulevan aika ulos.

Olisko jollain myydä (Keski-Suomessa) tuollaiset uudempaan etupuskuriin tulevat peitelevyt? (kolmannessa kuvassa näkyy parhaiten) Olisi vanhoja lisävaloja jäänyt nurkkiin ja tuota kanttiputkea, niin meinasin tehdä irrotettavan lisävalotelineen. Suunnitelma vaan edellyttää reikiä noihin lätkiin ja voisi sitten ilman valoja ajaessa panna ehjät tilalle. Ehkä turhaa kosmetiikkaa, mutta kuitenkin...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #113 : 08.11.2019, 20:05:45 »
Riittääkö syylärille ilma tuon panssarin kanssa?

En nyt muista miten 340 nokka on toteutettu, mutta ainakin 200-sarjassa saa aikaan lämpöongelmia jos sen syylärin alla olevan ilmanohjaimen kääntää väärinpäin, niin että se ei saa enää ilmaa kuin maskin läpi, normaalisti vain noin puolet ilmasta otetaan maskista, ja puolet puskurin alta.

Vai onko tuo syyläri ylipäätään mikä tuolla näkyy?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #114 : 10.11.2019, 11:56:02 »
Riittääkö syylärille ilma tuon panssarin kanssa?
Hyvä kysymys, aika näyttää. Itse uskoisin, ettei aiheuta ongelmia ainakaan talvella. Lisään ehkä muovista tms. ilmanohjaimet, että kaikki maskista tuleva ilma menee jäähdyttäjälle, eikä pakene noista väleistä pois. Jos ei riitä, niin voihan tuohon panssariin tehdä muutaman reiän. Nythän tuolla etutilassa ei ole muuta lämmönlähdettä kuin jäähdytin itse. Tiedä sitten kuinka paljon moottorin lämpösäteily oikeasti vaikuttaa paikalla ollessakaan? Lisäksi neljä metriä ohutseinäistä alumiiniputkea auton alla "osallistuu" jäähdytykseen.

En nyt muista miten 340 nokka on toteutettu, mutta ainakin 200-sarjassa saa aikaan lämpöongelmia jos sen syylärin alla olevan ilmanohjaimen kääntää väärinpäin, niin että se ei saa enää ilmaa kuin maskin läpi, normaalisti vain noin puolet ilmasta otetaan maskista, ja puolet puskurin alta.
Kilpurissa on saman tyyppinen toteutus (1-ryhmän 240 Turbo), eikä siinä ole ollut ongelmia kesäralleissakaan.

Vai onko tuo syyläri ylipäätään mikä tuolla näkyy?
Jep, 850:n syyläri on tuon verran alkuperäistä korkeampi, että leikkasin vanhan rakenteen pois ja korvasin tuolla vielä punaisena näkyvällä huonekaluputkella.

Spoileri tuli eilen pellitettyä ja nyt on pakkeli kuivumassa. Keskelle jätin aukot 240-tyylisesti, eli voi ottaa siitä ilmaa tarvittaessa.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #115 : 12.11.2019, 19:33:55 »
Lisävaloille tein telineen. Ei ihan tullut ”normaaliin” tyyliin, mutta eipä tässä kaikki muukaan ole. Tavoitteena oli saada valot irrotettaviksi siten, että ei jää näkyviä reikiä tms. Hitsasin puskuripalkkiin 3mm vahvikelevyt ja M10 mutterit, johon sitten valoteline ruuvataan kiinni, kun peitelevyt on ensin irrotettu. Sen verran ohutta peltiä oli tuo puskuripalkki, että piti lisätä erillinen tuki, jottei valot värise. Nokkapellin aukeamissuunta aiheutti vähän tuumailua, miten ja mihin sen oikein tukisi. Maskikaan ei tuntunut oikein hyvältä, joten spoileri jäi ainoaksi. Keskelle takapuolelle hitsasin M8 pultin, johon tulee kiinni säädettävä tanko.


Ei ehkä kaikkein kevyin spoileri, mutta hinauslenkki ainakin on, kuormaliinan pätkä.


Itse valojen tueksi väänsin Ø10 putkesta tuollaisen kaaren.

Referenssiluvuksi tuli 145 ja kytkentä siten, että voin valita ulommat ja/tai sisemmät ja/tai omat ajovalot.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #116 : 12.11.2019, 20:13:26 »
Oijoi, hienoa tekemistä taas.

Kerroppa vähän valoista, onko nuo Rallye 1000 ja Touring 190?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #117 : 12.11.2019, 21:18:54 »
Lisävaloille tein telineen. Ei ihan tullut ”normaaliin” tyyliin, mutta eipä tässä kaikki muukaan ole. Tavoitteena oli saada valot irrotettaviksi siten, että ei jää näkyviä reikiä tms. Hitsasin puskuripalkkiin 3mm vahvikelevyt ja M10 mutterit, johon sitten valoteline ruuvataan kiinni, kun peitelevyt on ensin irrotettu. Sen verran ohutta peltiä oli tuo puskuripalkki, että piti lisätä erillinen tuki, jottei valot värise. Nokkapellin aukeamissuunta aiheutti vähän tuumailua, miten ja mihin sen oikein tukisi. Maskikaan ei tuntunut oikein hyvältä, joten spoileri jäi ainoaksi. Keskelle takapuolelle hitsasin M8 pultin, johon tulee kiinni säädettävä tanko.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei ehkä kaikkein kevyin spoileri, mutta hinauslenkki ainakin on, kuormaliinan pätkä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Itse valojen tueksi väänsin Ø10 putkesta tuollaisen kaaren.

Referenssiluvuksi tuli 145 ja kytkentä siten, että voin valita ulommat ja/tai sisemmät ja/tai omat ajovalot.
Hienoa tekemistä, mutta eikös nuo valojen suuntaus mene minne sattuu, kun ensimmäisen kerran huuli halaa maan pintaa?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #118 : 12.11.2019, 22:00:11 »
Hienoa tekemistä, mutta eikös nuo valojen suuntaus mene minne sattuu, kun ensimmäisen kerran huuli halaa maan pintaa?
Mietin vaan että mihin ne muka menis? Onhan niis keskimmäisissä tuet ja reunoillekkin paikat jo valmiina

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Volvo 353 Grp B
« Vastaus #119 : 13.11.2019, 17:48:40 »
Nyt on tekemisen meininkiä. Jatkakaa  O0
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy