Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 594980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1905 : 14.01.2020, 08:46:22 »
  • valitus kuluttaja-asiamiehelle => kuluu aikaa vuosi
  • vienti suoraan siniselle => kuluu aikaa päivä + maksaa 450 €/ovi, jos itse maksumiehenä
  • harrastusta omassa tallissa muutama minuutti
Ykkösestä sen verran, että valitus tehdään kuluttajariitalautakuntaan (sitä ennen tehdään tietysti kirjallinen reklamaatio ja vaatimus vastapuolelle), joka antaa ratkaisusuosituksen. Hyvämaineiset toimijat yleensä noudattavat suositusta, mutta mikään pakko ei ole. Velvoittavan ratkaisun saa tuomioistuimesta, ja sitä voi toki hakea ilmankin kuluttajariitalautakunnan suositusta. Kuluttajariitalautakunnassa voi mennä pidempäänkin kuin vuosi, ja tuomioistuimissa sitten sitäkin pidempään. Kuluttajariitalautakuntaan ei sisälly taloudellista riskiä, mutta tuomioistuimiin sisältyy.

Jos kolmosvaihtoehto ei ole mahdollinen, voi toki tehdä ensin kakkosvaihtoehdon ja sitten valittaa kuluttajariitalautakuntaan. Jos sieltä tulee suositus hyvittää jotain, niin sanoisin että merkkihuolto tottelee kerran kerrasta.

Joskus riittää toki sekin, että kysyy neuvoa kuluttajaneuvonnasta, kertoo heidän näkemyksensä vastapuolelle ja tarvittaessa vihjailee kuluttajariitalautakunnalla. Jos kuluttajaneuvoja on sitä mieltä, että kyseessä on virhevastuun piiriin kuuluva asia, voi vastapuoli olla halukas neuvottelemaan jo sillä perusteella.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2020, 08:50:04 kirjoittanut tj86430 »

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1906 : 14.01.2020, 14:40:44 »
300km XC90:llä tänään. Mittarissa 66tkm ja tuli huollosta torstaina. 800€ edestä valohoitoa vaihteeksi.

Huollossa mainittiin, että vilkuttelee ”alentunut moottoriteho”-ilmoitusta minuutin välein ja navigaattorin mukaan auto ajelee Itämeressä. Huollon mukaan softat päivitetty ja kaikki kunnossa...

No tänään sitten vaihteeksi seilattiin Itämerellä  ja nautittiin tästä ilmosta

Samoja vikoja kuin koko 3v, ei taida Volvolla joko softakehitys tai huollon osaaminen toimia.

Eivätpä ole saaneet "alentunut moottorinteho"-hommaa Volvolla kuntoon vieläkään, jokusen kerran tutkittu muiden vikojen yhteydessä. 77tkm taisi olla mittarissa tällä hetkellä. Tässä on se hauska puoli, että vaikka tämä alkoi jo takuuaikana, niin ei mene takuuseen kun ei ole ollut takuuaikana vikaa, ja huollon mukaan ei nytkään löydy mitään syytä, "päivitettiin vaan softa". Jokunen tonni on tämänkin selvittelyihin mennyt...

Vika on se, että kun kaasua painaa enemmän kuin 20% niin toi heti alkaa toi alentunut moottorinteho vilkkumaan, päästää kaasun, niin ilmoitus lähtee pois. Ilmeisesti moottoritehoon tällä ei kuitenkaan ole merkittävää vaikutusta kuitenkaan, vaan auto toimii suht normaalisti, kunhan vaan toi vilkkuu mittaristossa. Aiemminhan tässä oli lisämausteena se, että kun auto saavutti 3000rpm niin meno tukehtui aivan täysin, sen alapuolella toimi täysin normaalisti.
Ja faija kun ei osaa navia käyttää, niin sitä ei haittaa, että navi näyttää nyt puolestaan jotain Jäämerta Itämeren ja Laatokan sijasta, sekään ei ole tainnut toimia 2016 tehdyn vuosihuollon jälkeen kertaakaan. On joo ollut softan päivityksessä varmaan sataan kertaan, mutta kuntoon ei tule.

Kyllä on Volvon softaosaaminen surkuhupaisaa, tai sitten Bilian osaaminen on ihan yhtä "hyvää" kuin aiempienkin mallien kanssa.

Ja nyt kun taas moittimis-moodiin pääsi, niin nahan laatu on kyllä tässäkin naurettava, inscriptionin vaaleat nahat kulahtaneet istuimen oikeasta reunasta monesta kohtaa, siis alle 4v/80tkm rullatussa autossa, joka maksoi reippaasti päälle 100k€... noh tässä ei sentään mene koko istuinpinta puhki kuin edellisessä xc60:ssä samoilla kilsoilla.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6015
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1907 : 14.01.2020, 15:12:13 »
Itse kanssa toivoisin että kun autoissa on niin paljon atk:ta nykyään että diagnostiikkaosaamiseen satsattaisin kybällä ja jo koodausvaiheessa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1004
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1908 : 14.01.2020, 16:51:02 »

Ja nyt kun taas moittimis-moodiin pääsi, niin nahan laatu on kyllä tässäkin naurettava, inscriptionin vaaleat nahat kulahtaneet istuimen oikeasta reunasta monesta kohtaa, siis alle 4v/80tkm rullatussa autossa, joka maksoi reippaasti päälle 100k€... noh tässä ei sentään mene koko istuinpinta puhki kuin edellisessä xc60:ssä samoilla kilsoilla.

Kohta alkais olla taas tarvetta vanhoille kunnon leobardikuvioisille istuinsuojille :buck2:

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1909 : 15.01.2020, 01:03:39 »
Tuohon naviin sen verran, että tiedän muutaman V90:n jossa tuossa tilanteessa vaihdettiin antenni ja homma korjaantui sillä.

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1910 : 17.01.2020, 16:36:01 »
Onko kenelläkään vielä -20 vuosimallin T8:ia? Toimiiko navitietoihin perustuva ennakoiva sähkönkäyttö hyvin?

Hyvin toimii, tosin otanta on toistaiseksi pieni.

Mökkimatkalla alun mäkiset ja mutkaiset osuudet sähköllä, sekä taajamat välissä. Lopun kaupunkiajo taas sähköllä akun loppuessa 300m ennen kotipihaa.

Samalla kaavalla pari muutakin reissua.

Paikalla Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1911 : 20.01.2020, 17:15:16 »
https://youtu.be/6NLu2ao4luE

Tuulilasi käy läpi käytettyä Volvo XC90 sekä etsii mystistä kolinaa
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1912 : 20.01.2020, 18:12:40 »
https://youtu.be/6NLu2ao4luE

Tuulilasi käy läpi käytettyä Volvo XC90 sekä etsii mystistä kolinaa
Vaikka Tuulilasi on lehtenä paskaa, niin nämä videot on viihdyttäviä.

Lisäksi tuo kommentti puolet vähemmän ajetuista saksalaisista sai hymyilemään. ;D

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1913 : 20.01.2020, 19:36:01 »
TL.ää kuvailisin  'kevyt-tieto" lehdeksi, senverran kuitenkin yritystä etten nyt paskaksi viihtisi polkaista.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1914 : 20.01.2020, 22:13:39 »
https://youtu.be/6NLu2ao4luE

Tuulilasi käy läpi käytettyä Volvo XC90 sekä etsii mystistä kolinaa

Sukuvika...

Minulla on S80 josta kuuluu myös joskus etupäästä kolinaa montuissa, kolmena vuotena on huollossa JA katsastuksessa etsitty syytä mitään löytämättä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1915 : 21.01.2020, 07:39:30 »
Sukuvika...

Minulla on S80 josta kuuluu myös joskus etupäästä kolinaa montuissa, kolmena vuotena on huollossa JA katsastuksessa etsitty syytä mitään löytämättä.
Vaihdat sinne iskarin yläpäät niin loppuu. Ei ole mitään yhteistä topicin auton alustassa ja S80 alustassa. Edellisessä S80 loppui kaikki kolinat alustasta kun samalla kertaa uusittiin kaikki iskarit, iskarin yläpäät ja ympäri asti koiranluut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1916 : 21.01.2020, 08:20:21 »
Hyvin toimii, tosin otanta on toistaiseksi pieni.

Mökkimatkalla alun mäkiset ja mutkaiset osuudet sähköllä, sekä taajamat välissä. Lopun kaupunkiajo taas sähköllä akun loppuessa 300m ennen kotipihaa.

Samalla kaavalla pari muutakin reissua.
Kysyn täällä, vaikka oma auto onkin V90 T8. Oletan että XC90:ssä on tältä osin samaa teknologiaa: Toimiiko tuo vain Hybrid-moodissa (en tiedä onko nuo moodit saman nimiset XC90:ssä, v90:ssä on Hybrid ja Pure)? Itse kokeilin tätä viikonloppuna, ja näytti siltä että Pure-moodissa tuo ei toimi, toisaalta Pure-moodissa auto kulkee samalla akkukapasiteetillä paljon pidempään. Hybrid-moodissa näytti toimivan jotenkuten älykkäästi, mutta onnistui kyllä käyttämään akun melko tyhjäksi jo maantiepätkillä ennen viimeistä kaupunkiosuutta. Yhden kokeilun perusteella vaikutti kuitenkin siltä, että Pure-moodilla itse Holdia sopivasti käyttäen pääsee parempaan tulokseen kuin automatiikalla.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1917 : 21.01.2020, 09:39:10 »
Vaihdat sinne iskarin yläpäät niin loppuu. Ei ole mitään yhteistä topicin auton alustassa ja S80 alustassa. Edellisessä S80 loppui kaikki kolinat alustasta kun samalla kertaa uusittiin kaikki iskarit, iskarin yläpäät ja ympäri asti koiranluut.

Heh, joo, ei mitään yhteistä...

Iskarin yläpäät tutkittiin, ei näkynyt vikaa.
Uusittiinkin, vaihdetuissa osissa ei vikaa eikä uusillakaan kolina loppunut.

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1918 : 21.01.2020, 13:16:55 »
Kysyn täällä, vaikka oma auto onkin V90 T8. Oletan että XC90:ssä on tältä osin samaa teknologiaa: Toimiiko tuo vain Hybrid-moodissa (en tiedä onko nuo moodit saman nimiset XC90:ssä, v90:ssä on Hybrid ja Pure)? Itse kokeilin tätä viikonloppuna, ja näytti siltä että Pure-moodissa tuo ei toimi, toisaalta Pure-moodissa auto kulkee samalla akkukapasiteetillä paljon pidempään. Hybrid-moodissa näytti toimivan jotenkuten älykkäästi, mutta onnistui kyllä käyttämään akun melko tyhjäksi jo maantiepätkillä ennen viimeistä kaupunkiosuutta. Yhden kokeilun perusteella vaikutti kuitenkin siltä, että Pure-moodilla itse Holdia sopivasti käyttäen pääsee parempaan tulokseen kuin automatiikalla.

Loppuiko akku paljon ennen määränpäätä, eli laskiko auto selvästi jotain väärin?

Save-nappi ajaa kaiken yli, mutta en tiedä onko navin vai puren mietteet käskyjärjestyksessä korkeammalla. Purellahan auto pyrkii käyttämään mahdollisimman paljon sähkömoottoria kuljettajan pyynnöstä, joten olettaisin, että pure ajaa navin laskujen ylitse jolloin hybrid olisi paras ajotila auton omiin pohdintoihin.

Jatketaan tutkimuksia...
« Viimeksi muokattu: 21.01.2020, 13:18:56 kirjoittanut LendZi »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1919 : 21.01.2020, 13:30:57 »
Heh, joo, ei mitään yhteistä...

Iskarin yläpäät tutkittiin, ei näkynyt vikaa.
Uusittiinkin, vaihdetuissa osissa ei vikaa eikä uusillakaan kolina loppunut.
Siis on yhteistä, mutta tarkoitin ettei ole samoja osia noissa.

Seuraavaksi kannattaa vaihtaa uudet koiranluut. Mutta eipä autossa tarvi kummoista osaa irti olla kun se kolahdaus kuulostaa pahalta. Itsellä oli tehostimen öljysäiliö irti. Kuulosti kuin olisi moottori kolahdellut irrallaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi