Näinhän se on.
Vähäpäästöiseen vain vähäpäästöinen moottori. Mahdollista saada muusta autosta/merkistä jos menee rajojen sisällä.
Rajat siis:
-Tilavuus +25%
-Paino +20% (muistaakseni) kuitenkin jotain akselimassoista juttua
-Teho +20%
-Eikä saa mennä 7kg/kw rajan yli milloinkaan.
Ei vähäpäästöiseen saa tehdä karkeasti mitä vaan.
Rajat silti:
-7kg/kw raja
-Tilavuus +25%
-Paino +20% (muistaakseni) kuitenkin jotain akselimassoista juttua
-Teho +20%
87vm(?) jälkeen tarvitaan katin (kuoret riittää) putkistoon. Sitä ennen ei tarvitse edes niitä.
Kuoret perustuu siihen että moottorista tulee vähäpäästöisempi, mutta silti käytetään ei vähäpäästöisen päästötestiä katsastuksessa. Eli tavallaan pitää toimia, tavallaan ei.
Mutta ei trafikaan enään tyhmä ole, et voi penkittää esim. 3.0 litrasta 204hp vaparikutosta ahtimella 180hp:na tai 205heppasena 0.1bar.
Yleinen linjaus/ohjeistus taitanut olla, että lohkon tehoja ei voi laskea ja painetta +0.3bar.
Näin olen parilta konttorilta kysynyt ja foorumeita kolunnut yleisiä linjauksia.
Viralliset faktat finlexin lakipykälistä.
Aika suht selkeitä pykäliä sinänsä...