Carcom Oy  Ateho

3" imm LH

  • 155 Vastauksia
  • 59884 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #105 : 16.11.2019, 18:08:29 »
Toinen ongelma on että hyviä neuvoja ei kuunnella.
Jep. :2funny:

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #106 : 16.11.2019, 18:13:15 »

Mikähän on sellainen Volvo missä näitä mappi plus lambda yhdistelmiä on isommassa mittakaavassa?

10-venttiilinen 850. Kaikissa on Siemensin fenix joka on map-pohjainen+imulämpöanturi ja titaani-lambdalla.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #107 : 16.11.2019, 18:16:57 »
Ja ennenkaikkea tehdastekoisen laitteen toimintavarmuudella.


PS: toi katkera tilitys eio ehkä nyt ihan oikeessa topicissa  ::)

Hohhoijaa. Ne tehdastekoset ruiskut on ainakin itellä aiheuttaneet enemmän ongelmia kuin itse tekemäni. Minun tekemiä Megasquirteja liikkuu tänäkin päivänä Suomen teillä eikä omistajat valita mitään toimimattomuudesta.

Mitään katkeruutta ei ole muuta kun iänkaiken vanhojen ruiskujen kehujia kohtaan. Nyt eletään vuotta 2019. LH oli kova sana joskus 30 vuotta sitten. Tänä päivänä aftermarket-ruiskut ajaa helppoudessa ja hinnassa ohi näiden jeesuksenaikaisten niin että korvissa soi.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #108 : 16.11.2019, 18:27:09 »
Se on hienomekaaninen elektroninen mittalaite (keksimpäs sanahirvityksen) joka ajan oloon kuluu. Eikös näille ollut olemassa ihan suositeltu käyttöikäkin?

Niitä on ihan vikaantunutkin, eli joko lanka mennyt poikki tai sitten mittari on vain alkanut näyttämään mitäsattuu/toimimaan viallisesti.

Ei ne nyt ihan jokapäivä hajoile, mutta kyllähän tuo närästää tietää, että yhden komponentin vikaantuessa tulee autosta pihakoriste.

Nyt vedän ulkomuistista mutta LH-jet tekee virtojen käännön yhteydessä "polttosyklin" sille lankaimmun platinalangalle eli kuumentaa sen yli normaalin käyttölämpötilan. Jos langassa on jotain sontaa ja sykli toistetaan riittävän monta kertaa palaa lanka. Ja jos se sonta ei langasta "polttosyklillä" poistu niin se vääristää ilmamassan mittausta. Nämä muistaakseni oli ne heikot kohdat.

Myönnän kyllä että ilmamassan mittaukseen perustuva moottorinohjaus on helpompi säätää kuin MAP-anturin+IAT:n kanssa mutta kun 99% aftermarket-ohjauksista on map-pohjaisia ja niitä on huomattavan määrän säätänyt alkaa olla aika hyvä "perstuntuma" hommasta. Ja se että kaikki tapahtuu reaaliajassa eikä tarvi poltella mitään lastuja tai koodia niin on aika iso etu.

Niin ja saa Megasquirtinkin toimimaan IMM:lla. On saanut jo MS1:n aikaan 2005.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #109 : 16.11.2019, 21:50:57 »
Myönnän kyllä että ilmamassan mittaukseen perustuva moottorinohjaus on helpompi säätää kuin MAP-anturin+IAT:n kanssa mutta kun 99% aftermarket-ohjauksista on map-pohjaisia ja niitä on huomattavan määrän säätänyt alkaa olla aika hyvä "perstuntuma" hommasta.

Varmasti. Ongelma tulee siinä että kun se mittari poksahtaa niin auton saa ajokuntoon vaihtamalla uuden, menee noin kymmenen minuuttia pimeällä parkkipaikalla näppituntumalla vaikkei ole ikinä tehnyt. Vertailukohtana että tilaa osat aftermarket-ruiskuun sekä mahdollisesti jonkun laitteen jolla sitä voi säätää jos ei ennestään omista, opettelee kokoamaan sen, modaa sen paikalleen LH:n tilalle, etsii jostain tiedot jotka laittamalla saa auton ehkä käyntiin, opettelee laittamaan ne sinne, ja sen jälkeen opettelee säätämään sen muutaman tuhannen ajokilometrin aikana.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #110 : 16.11.2019, 22:02:34 »
Nyt vedän ulkomuistista mutta LH-jet tekee virtojen käännön yhteydessä "polttosyklin" sille lankaimmun platinalangalle eli kuumentaa sen yli normaalin käyttölämpötilan. Jos langassa on jotain sontaa ja sykli toistetaan riittävän monta kertaa palaa lanka. Ja jos se sonta ei langasta "polttosyklillä" poistu niin se vääristää ilmamassan mittausta. Nämä muistaakseni oli ne heikot kohdat.

Myönnän kyllä että ilmamassan mittaukseen perustuva moottorinohjaus on helpompi säätää kuin MAP-anturin+IAT:n kanssa mutta kun 99% aftermarket-ohjauksista on map-pohjaisia ja niitä on huomattavan määrän säätänyt alkaa olla aika hyvä "perstuntuma" hommasta. Ja se että kaikki tapahtuu reaaliajassa eikä tarvi poltella mitään lastuja tai koodia niin on aika iso etu.

Niin ja saa Megasquirtinkin toimimaan IMM:lla. On saanut jo MS1:n aikaan 2005.

Sellanen 25v ja n. 300tkm on immun kesto, ainakin tuntunut omissa olemaan. (Eli siis kaikki tänä päivänä jotenkin rikki, yleensä asteikon yläpäässä jos muuten toimii)

Käyttöautotasolla ehjä immu on selkeä voittaja, virityspuolella aftermarket.

Saabin Trionicin kun sais bolt on kaikkeen.  S* S*

kun se mittari poksahtaa niin auton saa ajokuntoon vaihtamalla uuden, menee noin kymmenen minuuttia pimeällä parkkipaikalla näppituntumalla vaikkei ole ikinä tehnyt.

Tämähän se.

Edelleenkin ihmettelen miksei kukaan nää rahallista näkymää tehdä LH purkkeihin esim. megaa?
Ymmärrän ettei ruotsissa kukaan aja enään vinokoneella, mutta tollasia HYVIN tehtyjä ja esim vakio vaparin tai turbon startti (lähtee käyntiin ja toimii ihan ok) kartoilla myisi kuitenkin X määrään rahaa VIELÄKIN.

Kuitenkin sen mitä kattoo muita foorumeita niin tuntuu aika hyvin kääntyvän suomalainen "mullapas tällänen, enpäs kerro hähähhää" asenne ulkomaailman tapaan, katso mä sain tän toimimaan ja näin sen tein.

No suomi on paska maa, se on sitten taas jo toinen aihe...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #111 : 16.11.2019, 22:44:26 »
Mitään katkeruutta ei ole muuta kun iänkaiken vanhojen ruiskujen kehujia kohtaan. Nyt eletään vuotta 2019. LH oli kova sana joskus 30 vuotta sitten. Tänä päivänä aftermarket-ruiskut ajaa helppoudessa ja hinnassa ohi näiden jeesuksenaikaisten niin että korvissa soi.
Kaiken LH liittyvän paskaks haukkuminen ja lekalla hakkaaminen ei ihan tue lausuntoasi  :). Ei vallankaan kun kyse on IMM topicista, ei eri moottorinohjauksien vertailutopicista. Ja sielläkin "tää on ihan täys paska" on aika kehnosti argumentoitu. En vaan keksi mitään syytä kadulla käytettävään autoon vaihtaa jo olemassaolevaa ratkaisua johonkin omavalmistesepostukseen, mutta itsehän totesitkin että oot tehnyt megaa niin monta että ennemmin laitoit vastaavan aftermarkettiratkaisun kun sijotit 50e toimivaan immuun. Sillonhan se on sulle parempi vaihtoehto, mutta ei välttis kovin monelle. Helpompihan tuo aftermarketti olisi säätää, kun ei tarttisi vaihtaa ostrichia purkista toiseen säätöjen kesken, muuten on jälleen kerran katukäytössä olevassa autossa etuja tosi vähän. Sähkönen ahtopaineensäätö suurimpana mitä äkkiä keksin.


Lopuksi jotain aiheeseen liittyvääkin: Tänään tuli yksi lisätestitulos IMM kesken loppumisesta, nimittäin penkkilappu yhdestä (vähän huonosti  V:>) säätämästäni harrastehärvelistä. En kerro omistajaa tai tarkkoja speksejä toivottavasti ymmärrettävistä syistä, mutta lapulla luki 495hp ja 630nm, ja tuota porukalla arveltiin jonkinverran alamäkidynon tulokseksi, kenties 450hp olisi realistinen lukema. Kuitenkin eri vetojen väliltä näkyi selkeästi, että IMM mittausalue riittää, koska seos korkeintaan inan rikastui ahtoja nostamalla loppuun asti. Harmi kun en päässyt itse paikalle, olispa ollut jännä nähdä kuinka pitkällä linearisointikäyrällä oltiin. Lottoan että aika pitkällä  :2funny: Samaan yksilöön voin myös todeta vähemmän yllättävän testituloksen: LH kanssa ei yli 300-asteisella nokalla saa aikaan tasaista 800rpm tyhjäkäyntiä, tai sanotaan että minä en saanut  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #112 : 18.11.2019, 19:41:10 »
Tämä kyllä kuuluu tuonne LH:n säätö-topicciin, eikä tähän.

Tiiätkö kun siinä on semmonen ongelma ettei pääse näkemään mitään dataa sen purkin sisältä. Pitää olla miljoona mittaria ympäri autoa että pystyy seuraamaan miten anturien antamat arvot käyttäytyy ja sitten päätellä missä niistä vika voisi olla.
Nyt kyllä puhut vastoin tietoa ja ymmärrystä.
LH:sta saa irti ihan kaiken, jopa laskennallisen datan.
Tarvitset ihan kaiken tiedon saamiseen vain halvan VAG-kaapelin.

Ainoa varsinainen mittari, mitä tarvitset säätämiseen, on laajakaista-lambda.
Mutta kas kummaa, se vaaditaan hyvinkin moderneissa kulkineissa, jos meinaa säätää kartat uudelleen.

Jos olisit ikinä säätänyt LH:ta, niin tietäisit sen, että LH kertoo, mitä se tekee.
IMMun käytös näkyy linearisointikäyrästä. Lämpötilatiedot näkyvät lämpötilakartoista. Jne...
Lambda-korjauksen arvo näkyy live datasta (K-linja).

Kun se paska lh toimii aivan hyvin vaikka se ei toimisikaan oikein. Tyhjäkäyntikin korjaantui kuin itsestään kun moottorinohjaus vaihtui.
Jos tyhjäkäynti on pielessä, niin sopituskin on täysin päin prinkkalaa.
LH:ssa nimenomaisesti on keskitytty siihen jouhevaan tyhjäkäyntiin ja moottorijarrutukseen peräti 21 kartan voimin.
Pesee muuten suurimman osan 25 vuotta nuoremmistaan satakertaisen laskentatehon omaavista ohjauksista.
Koska pääpointti ei ole laskentatehossa, vaan siinä, miten asiat hoidetaan ja ne pitäisi tehdä.

Se oli 30 vuotta sitten hyvä se lh nyt se on vaan elektroniikkajätettä.
No, tästä voimme olla montaa mieltä.
Tietokoneissa (pc) tuo pitää paikkansa, mutta sulautetuissa sovelluksissa se ei pidä, jollainen moottorinohjaus on. Eipä paperikoneidenkaan ohjauksia päivitetä joka vuosi, kuten ei laivojenkaan ohjauksia, tai junien tamuja. Kyllä ne on SR1:ssä se sama, joka se oli aikojen alussa.
Kysymys on siitä, kuinka hyvin se on pystynyt vastaamaan alkuperäiseen tarpeeseen.

Minulla on tänäkin päivänä muutama +50 vuotias mittalaite, joka peseen viime vuonna julkaistun laitteen, joka "täyttää" speksin. Tosin tämän päiväinen on pirusti halvempi, kuin se toinen +50 vuotta sitten, mutta ei siten, jos vertaan hankintahintaa ostohetkellä itselläni ja tänä päivän laitteen nyt ostohintaa.
+50 vuotta sitten mittalaiteen hinnalla sai useita uusia omakotitaloja ja tämän päivän laitteen hinnalla saa sitten +5 vuotiaan käytetyn premium-auton.

Ps. se moatesin ostrich on kalliimpi kuin speeduino. Ja vaikka sillä jotain dataa näkisikin niin se lh-jetin paska hyytyy kun imm:sta loppuu tunnit. Osta sitten niitä mistä saa.

No, mitä nyt nopsasti katselin, niin pirusti enemmän työtä, kolvaamisesta alkaen.
Volvossa LH:ta ei tarvitse säädellä kuin siltä osin, mitä siinä on muutettu.

Ja jos speeduino maksaa +$200,- ilman kaikkia lisukkeita ja ostric 2.0 uutena $175,- , niin ei tarvitse olla kovin lahjakas matikassa, ymmärtääkseen, kumpi on kallimpi.

Mutta jos ei ymmärrä, eikä halua LH:n kanssa touhuta, niin on vapaa tekemään asiat vaikeamman kautta.   :-\

Toinen ongelma on että hyviä neuvoja ei kuunnella.

Eiköhän tuo ole Kansallinen ominaisuus!    :'(
Mie ite!   :facepalm:

Nyt vedän ulkomuistista mutta LH-jet tekee virtojen käännön yhteydessä "polttosyklin" sille lankaimmun platinalangalle eli kuumentaa sen yli normaalin käyttölämpötilan. Jos langassa on jotain sontaa ja sykli toistetaan riittävän monta kertaa palaa lanka. Ja jos se sonta ei langasta "polttosyklillä" poistu niin se vääristää ilmamassan mittausta. Nämä muistaakseni oli ne heikot kohdat.

Myönnän kyllä että ilmamassan mittaukseen perustuva moottorinohjaus on helpompi säätää kuin MAP-anturin+IAT:n kanssa mutta kun 99% aftermarket-ohjauksista on map-pohjaisia ja niitä on huomattavan määrän säätänyt alkaa olla aika hyvä "perstuntuma" hommasta. Ja se että kaikki tapahtuu reaaliajassa eikä tarvi poltella mitään lastuja tai koodia niin on aika iso etu.

Niin ja saa Megasquirtinkin toimimaan IMM:lla. On saanut jo MS1:n aikaan 2005.

Sen mittauslangan polttosykli on juurikin noin. Kun auto sammutetaan, käynnistyy polttosykli, jossa lanka lämmitetään sinne valkohehkun rajoille hetkeksi, jolloin orgaaninen materiaali palaa/haihtuu.

Käytännössä lanka ei pala ikinä poikki, vaan se menee rikki mekaanisesti, joka on lanka-IMMun akileen kantapää ja heikkous. Kivimateriaali voi sulaa langan pintaan vääristämään mittaustulosta ja aiheuttamaan mittausvirheitä, puhumattakaan sen mekaanisesta vaikutuksesta langan kestoon.. Mutta senkin syy on paskainen tai sopimaton ilmansuodatin (orava-suodatin).
 
Nopeudessa lanka-IMMu on vailla vertaansa, sillä se näkee jokaisen sylinterin imutahdin vielä siellä 3000rpm nurkissa punakoneessa.

Nykyisin käytetään filmi-IMMuja, joilla ei ole samoja mekaanisia ongelmia, kuin lanka-versioilla, mutta niiden miinus on mittauksen hitaus.

Ja jos ostaa sen Ostrichin, niin lastuja ei tarvitse poltella, sillä se ostrich on se "lastu".
En enää edes muista, kuinka vanhoja minun Ostrcih-purkkini ovat, mutta vieläkin rokkaavat.    ;)

Makuasia, sanoi musti, kun muniaan nuoli....   ;D
Absoluuttiset asiat ovat absoluuttisia, koska mittarilla ei ole mielipidettä! :juhau:

Jos LH tuntuu vaikealta, niin moottorinohjauksien perusasiat ovat hakusessa ja siten ei niiden ruuvaamiseen kannata ryhtyä.  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #113 : 18.11.2019, 20:07:55 »
Edelleenkin ihmettelen miksei kukaan nää rahallista näkymää tehdä LH purkkeihin esim. megaa?
Ymmärrän ettei ruotsissa kukaan aja enään vinokoneella, mutta tollasia HYVIN tehtyjä ja esim vakio vaparin tai turbon startti (lähtee käyntiin ja toimii ihan ok) kartoilla myisi kuitenkin X määrään rahaa VIELÄKIN.

Montako laitetaan? Ihan ilmaiseksi en tosin tee vaikka sinänsä helppo homma onkin.

Kuitenkin sen mitä kattoo muita foorumeita niin tuntuu aika hyvin kääntyvän suomalainen "mullapas tällänen, enpäs kerro hähähhää" asenne ulkomaailman tapaan, katso mä sain tän toimimaan ja näin sen tein.

No omaan projektitopicciin laitan tietoa. Ja starttikartatkin tulee kunhan talvi on riittävän kylmä. Toistaiseksi lähtee käyntiin hyvin näistä keleistä.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #114 : 18.11.2019, 20:14:07 »
Tämä kyllä kuuluu tuonne LH:n säätö-topicciin, eikä tähän.


Miten sillä LH-jetillä säädetään syttyennakkoa? Ainiin. Ei mitenkään.

Speeduinossa, Megassa ja kaikissa aftermarket-ecuissa on kaikki tarvittava samassa paketissa eikä ripoteltuna eri purkkeihin pitkin autoa. Lisäksi lisäominaisuuksia niin paljon kuin ihminen voi tarvita. Speeduinossa olisi sekventaalisuihkutus ja - sytytyskin mutta eihän tuon vakio LH:n johtosarjalla sellaisia saa käyttöön. Mutta jokainen tyylillään. Oon nyt todella tyytyväinen että rakensin tuon Speeduinon ja pääsen tekemään kartoille mitä haluan, ne säätyy reaaliajassa ja säilyy muistissa ilman mitään patterivarmistusta. Niinkun siinä ostrichissa menee patteri niin kartat häviää. Hupsis.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #115 : 18.11.2019, 21:35:05 »
Nyt täytyy vähän pinnistellä vastaan, mutta viimeisin mappipohjainen ruisku tuli Volvolta 1975. Niin ja 740 K-Jet on varustettu map anturoidulla sytkäboksilla. Ainiin ja sitten REX ruiskut joissain 940.

Mikähän on sellainen Volvo missä näitä mappi plus lambda yhdistelmiä on isommassa mittakaavassa?

Eikös noi takavetojen bendix reginat ole myös map-pohjaisia?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #116 : 18.11.2019, 22:16:14 »
Miten sillä LH-jetillä säädetään syttyennakkoa? Ainiin. Ei mitenkään.

LH-Jetronic säätää sekä polttoaineen syöttöä, että sytystä.
Se, että ne ovat historiallisista syistä eri purkeissa on toinen tarina.
Sytytyskarttaa on aika vähän tarvetta ruuvailla, jos polttoaineen puolelta kaikki on säädetty oikein.
Lisäksi, polttoainepuolelta voi manipuloida sytytystä yllättävän paljon.

Minä säädän ensin polttoaineen kohdilleen (varsinkin wiinalla) ja sitten vasta räplään sytytystä, jos siihen on tarvetta.

Speeduinossa, Megassa ja kaikissa aftermarket-ecuissa on kaikki tarvittava samassa paketissa eikä ripoteltuna eri purkkeihin pitkin autoa. Lisäksi lisäominaisuuksia niin paljon kuin ihminen voi tarvita. Speeduinossa olisi sekventaalisuihkutus ja - sytytyskin mutta eihän tuon vakio LH:n johtosarjalla sellaisia saa käyttöön. Mutta jokainen tyylillään. Oon nyt todella tyytyväinen että rakensin tuon Speeduinon ja pääsen tekemään kartoille mitä haluan, ne säätyy reaaliajassa ja säilyy muistissa ilman mitään patterivarmistusta. Niinkun siinä ostrichissa menee patteri niin kartat häviää. Hupsis.

Jumaliste, mikä tinaamisen määrä! Sinulle aika on selvästi ilmaista ja olet niin pätevä kolvari, että ruuvaat muutamassa tunnissa LH:n tilalle minkä tahansa ruiskun.....   :facepalm:

Minä kuvittelin tietäväni kolvaamisesta jotain, kun olen vasta neljä vuosikymmentä pidellyt juotinta kädessäni silloin tällöin. Eli osaan jopa tehdä koko LH-jetronicin purkit ihan omin kätösin piirilevystä alkaen. Sisältäen kaiken suunnittelusta kokoamiseen. En silti lähtenyt urakkaan, vaikka meinasin miettiä triotroniccia ihan vakavasti.


Ja niistä omituisuuksista sen verran, että on-board diagnostiikka on aika yliveto ilman mitään lisä-kikkareita. Nakutus-suojauksista puhumattakaan. Nämäpä ovat niitä akileen kantapäivä noissa kehumissasi aftermarket kikkareissa.

Kyllä, niitä Bosch tekeleitä on, jotka ylittävät mennen tullen nuo mainitsemasi, mutta hintakin on jotakin muuta kuin LH:n säätämisen.
Jos 128 analogista/digitaalista tuloa  ja myös lähtöä ei ole moottorinohjaukselle tarpeeksi, niin mikä on ?
Hintalappu vaan on ominaisuuksien mukainen!  :'(

Sekventaalisuihkutus? Niin, mikä on sen erityinen erinomaisuus imusarjaan ruiskuttavissa?
Ai sylinterikohtainen säätökö? No, jos perusasiat ovat kunnossa, niin sen hyöty on surkuhupaisesta naurettavaan, eikä varsinkaan vastaa lisätyöltään sitä, mitä saadaan aikaiseksi pelkästään moottori-yksilön säädöllä, sillä sekventaalissa teet nelinkertaisen työn.

Niin, minä en ole vaihtanut kumpaankaan Ostrichiin mitään paristoja ja kummatkin ovat olleet autossa ulkona siitä asti, kun hankin ne.

Harva meistä ajaa edes samalla autolla vuosikymmenen, saati sitten vielä jollain säädetyllä tehorassilla!

Ja jossei harratelija-voimin saada aikaiseksi 37-vuoden aikana, yli miljoona kertaisella laskentateholla, niin joko harrastajat ovat kädettömiä tai stten se orkkis-keksintö sisältää jotain erittäin hyvin oivallettua, josta harrastajat eivät ole vieläkään päässeet taagille!  ;)

Argumenttisi ovat hyvin ohuita lopultakin....
LH:lle on paikkansa, kuten on myös after-market ruikkareillekkin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #117 : 18.11.2019, 23:28:41 »
Täällä on taas mennyt herne niin syvälle ettei mitään rotia. Miksiköhän tuota parkumista reaaliaikaisuudettomuudesta tai datan katoamisesta patterin loppuessa yms "tää on paska"-huutelua katsellaan tässä topicissa, eiköhän tässä olisi kohta ainakin kielenhuollollisesti syytä saada jotain rotia kun selkeästi asioihin perehtymättä vaan haukutaan kaikki paskaks vaikka nuo argumentit on jo asiallisesti todettu vääriksi  ???. Hintaa en ole speeduinosta jaksanut edes katsoa, koska ei ole mitään tarvetta kun joka rytöön on jo ecut olemassa, mutta LH reaaliaikasäätö on varsin triviaalia ja jos pysytään nyt 400hp teholuokan alapuolella niin romut pelaa ilman mitään erikoisia kikkailuja, oli polttoaine sitten etsku tai bensa. Sen jälkeen on piakkoin helpompi vaihtaa ruiskua kun alkaa soveltamaan ylikokoimmua... Etskulla saa starttisopituksia hakea aikansa, mutta oon kuullu että aftermarkettejakin joutuu säätämään  :o. Toisaalta täällä on muutenkin todettu tehdastekoisten vehkeiden olevan epäluotettavia kasoja höyryävää tuotetta, joten en ihan täysin ilmeisesti ole oikealla aaltopituudella ymmärtämään tuota purkautumista tai kertomaan siitä, miten tuota vakioruittaa säädetään. Ison IMM toimivuuteen tai muuhun siihen liittyvään tää meuhkaaminen ei ole aikoihin liittynyt, ja tää joutais ehkä johonkin mualle topicciin koko purkaus?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #118 : 19.11.2019, 16:16:26 »
Ylläpidollinen huomoutus: Tässä topicissa saa jatkaa 3" IMM keskustelua, vaihtoehtoiseille moottorinohjauksille saa mielellään luoda omat aiheet.
e: Jos tässä tai muualla on tiedoltaan hyviä viestejä Speeduinosta ym saa mielellään vaikka raportoida niitä tagilla speeduino, niin voidaan luoda oma aiheensa sille (vähän niinkuin megallakin on omansa).
« Viimeksi muokattu: 19.11.2019, 16:18:42 kirjoittanut Acke »

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #119 : 23.12.2020, 12:59:55 »
Jos ja kun siirrän ilmamassamittarin 3 tuumaiseen runkoon ja mitattava ala kasvaa 20%. Ohjelma tehty alkuperäiselle ilmamassamittarille ja tietyn kokoisille suuttimille niin olisiko teoriassa toimiva 20% isommilla suuttimilla?
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

 

Samppasport  Futurez