Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 702750 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Jätä paikalleen. Alkaa ilkeä jousien pauke jos jättää pois.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Jätä paikalleen. Alkaa ilkeä jousien pauke jos jättää pois.
Kannattaa jättää jos ei alkuperäsiä kumeja ole enää paikoillaan. Muuten tosiaan saattaa mitä erilaisempia ääniä ilmetä.
Tuollanen kumi siellä pitäis olla.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Kannattaa jättää jos ei alkuperäsiä kumeja ole enää paikoillaan. Muuten tosiaan saattaa mitä erilaisempia ääniä ilmetä.
Tuollanen kumi siellä pitäis olla.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Itsellä ei ollut noita kumeja  alunperin autossa ja aivan kauhee natina/pauke/rahina rupesi kuulumaan jousista ajaessa. Nuo kumit kävin ostaa ja kaksi kierrosta kumiletkua jousen päälle alapäähän(bilteman joku läpinäkyvä letku) niin loppu narinat. Nyt taas kevään tultua samat äänet tullu takas niin pitäis uusiksi laittaa noi letkun pätkät

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
kiitoksia vastauksia! jätän ne kumiletkut paikalleen :)


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa Heeble

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Terve!

Autonmerkki vaihtui ja autoksi vaihtui Volvo s80 mk1 2003vm 2,4 d5 koneella. Autossa vakioalusta ja nyt tarvitsisi saada hieman paremman näköiseksi auto ulkoapäin. Olen miettinyt että laittaisin jotkut -30mm madallusjouset vakioiskareille näin alkuun. Hieman tätä topiccia lukenenaani niin Eibach tai H&R jouset olisi hyvä vaihtoehto. Katselin että Ebaysta noita saisi edulliseen hintaan. Kuitenkin noita Eibach katsellut mutta löytänyt vain MK2 malliseen noita.

Kysymys kuuluu että saako tuohon yllämainituun autoon sopivaa satsia mistään? Mikä on oikeanlainen sarja ja käykö muiden merkkien satsit päittäin? Esim v70 jne. On nivomatista puhetta ja plaaplaa... Jos löytyy sarja netistä niin katsoo sopivuuden vaan että passais kyseiseen autoon ja pistää tilaukseen niin pitäisi sopia silloin?

Uusi autonmerkki joten hieman pihalla että mikä sopii mihinki... Ja että onko tuo H&R tai Eibach jousisetti edes ostamisen arvoinen, vai onko muita vaihtoehtoja. Myös että saisi muutoskatsastettua laillisesti olisi hieno homma.

T:Heikki

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Molemmat on laatumerkkejä. Tuolta löytyy ainakin H&R:n settiä: http://www.ebay.co.uk/itm/H-R-lowering-springs-29452-1-Volvo-S-80-for-Volvo-S-80-30mm-/252249451049?fits=Car+Make%3AVolvo%7CModel%3AS80%7CCars+Year%3A2003&hash=item3abb3d2a29:g:v7EAAOSw-0xYW9dq

Edit: Ai prkl, voi olla että menee akselipainot yli kun tarjoaa tuota ainoastaan bensamalleihin... Mutta tsekkaa vaikka suoraan H&R:n ja Eibachin omat sivut josko löytyisi.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2017, 08:10:06 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tuosta kotimaiselta. Tuon pitäs olla oikea sarja sun autoos.
http://osanetti.fi/prokit-80-p-9931.html
Mutta jos nivomaatit takana niin ne pitää vaihtaa pois, ja tavalliset iskarit tilalle, ja kannattaa varautua uusimaan eteenkin. Yläpään kumit samaan konkurssiin jos ei ole juuri vaihdettu.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Oman V70II 2.5T Classicin ku ostin viime kesällä niin vaihdoin 1kk oston jälkeen naapurilta eibachin pro-kit jouset. Olivat sen -30mm pudottavat.

Auto madaltui n. 6cm ajettavuudesta tuli jämäkämpi mutta silti pehmeä. Oli vakio iskarit. Noilla ajelin n. 18tkm ja nyt pari viikkoa sitten haluisin hieman madallusta lisää ja samalla paremat iskarit. Sillä oik.etu iskari hieman hikoili (vakio 255tkm ajettu).

Tilalle vaihtui H&R 1.3" takaa ja 1.4" edestä madaltavat jouset ja koni sport (jäykkyyssäädettävät) iskarit. Nyt on sporttisen jämäkkä, sa vielä jäykemmäksikin. Ei jää enää lainkaan keinumaan vaikka ajaa epätasaisilla teillä joissa notkahduksia.

Tipahti eibachiin nähden n. 2cm lisää. Takapää tuli liian matalaksi omaan silmään etupäähän nähden. Eli ikkunalinja on tasan mutta volvon helmalinja hämää roikkuvaksi kun takakaari on matalampi kun etu. Aion nostaa takaa laittamalla korin ja takajousien kumien väliin lisäkumin. 10mm paksun. Niin takaa nousee suoraa sen 10mm

Ajettavuus molemmilla hyvä, jälkinmäinne omaam makuun parempi.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JanVo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Alustasarjakuumetta nostattelee. Jospa sitä elämänsä ensimmäisen alustasarjan laittaisi...
Tässä ketjussa hyväksi kehuttua 30mm madaltavaa Eibachin Pro-Kit E10-84-003-02-22 suunnittelen. Saa niin edukkaasti saksasta, että vaikea vastustaa (185eur). Parempi ajettavuus puhtaasti tavoitteena.

Ainoa murhe on, ettei mene vaan liian matalaksi. Jos nykyisestä tilanteesta nappaa 30mm pois, niin tuntuis turhan alas tonttiin ainakin keula menevän. Orkkisjouset voi olla kuoleentuneetkin jo, eli lähtökohta josta 30mm laskisi voi olla väärä nyt.

Onko kukaan ottanut navan keskeltä suojan kaareen mittaa (edessä ja takana), jonka ritarillisesti tässä jakaisi? Voisi vähän mittoa omaan, että mitä tulisi tapahtumaan. Autona minulla V70 D5 2004. Tähän on eri sarja, kuin bensaversioihin.

Kiitos!

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Bensassa jäi joka nurkassa itsellä ~355 mm. Voipi olla dieselissä eri, ja yksilöitä nämä jouset on muutenniin.

Poissa JanVo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Kiitos mitoista 'anon' (=355mm)! Mittasin oman vakioalustan mitat juuri tallissa tasaisella alustalla. Edessä 360mm ja takana 390mm. Perän muutos 35mm on varmaan ihan linjassa luvattuun. Keulassa taitaa olla orkkisjouset kuoleentuneet.

Voi, kun sattuis joku V70 dieseliin Eibachin Pro-Kitin laittanut palstoille ja saisi varmuuden keulan mitoista. Keulan toivoisin jäävän samalle tasolle, mutta perä saisi vaikka laskeakin.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Kiitos mitoista 'anon' (=355mm)! Mittasin oman vakioalustan mitat juuri tallissa tasaisella alustalla. Edessä 360mm ja takana 390mm. Perän muutos 35mm on varmaan ihan linjassa luvattuun. Keulassa taitaa olla orkkisjouset kuoleentuneet.

Voi, kun sattuis joku V70 dieseliin Eibachin Pro-Kitin laittanut palstoille ja saisi varmuuden keulan mitoista. Keulan toivoisin jäävän samalle tasolle, mutta perä saisi vaikka laskeakin.
Minä veikkaan että eivät juuri noista bensamallin mitoista heitä ja noi sinun originaalimitatkin kuulostavat tutuilta mitä omasta vastaavasta aikoinaan jäi muistiin. Ei siitä pelkällä jousisarjalla liian matalaa pääse tulemaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa toboasd

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Moro tänään asentelin ton bc racing v1 s60 01:seen mikähän vikana kun perästä on säätövarat loppu ja perä on edellen korkealla. (Navan ja kaaren väli on tällä hetkellä 34cm)

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Moro tänään asentelin ton bc racing v1 s60 01:seen mikähän vikana kun perästä on säätövarat loppu ja perä on edellen korkealla. (Navan ja kaaren väli on tällä hetkellä 34cm)

Juuri saman alustan asentelin tänään omaan v70 mk2 ja perse jäi pystyyn. Sain kyllä jo kuulla kaverilta että jos olis jättänyt ne säätöpalikat pois niin vois olla perä silloin sopivalla korkeudella

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
BC:n normaalipituisen iskarin kun säätää lyhimmälle ja jättää säätömutskuista ainoastaan alemman levyn kanssa paikalleen pitäisi navan keskeltä kaareen olla n. 310mm, näin ainakin minulla istui.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat