Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Ribbe - 04.11.2010, 13:03:19
-
Tekniikka:
- 2.5 litrainen turbo
- Tehoa joskus ollu 210hv, nyt toivottavasti enemmän. Vastaavasta pn kuulema mitattu n. 250hv/400Nm.
- 5 vaihteinen automaatti, geartronic toiminnolla.
Ulkovarusteet:
- Kromia löytyy peileistä, ovenkahvoista ja puskurien listoista.
- Autoon on tehtaalla vetästy metallihohto hopea maali pintaan.
- Kesällä alla pyörii 18" OZ palladiot
- Talvivanteina on Volvo 17" Cassiopeiat.
- Valoa tuodaan maailmaan 4 xenonit voimin. Alkuperäisten bi-xenonien rinnalla on H9 xenonit. 8)
Silkkoa sisältä:
- Vaaleat sportnahat, kuskilla sähkösäädöt.
- Auton kulkusuuntaa muutetaan R-design ohjauspyörästä.
- Meteliä autoon tuottaa Hertzin elementit etuovissa ja hattuhyllyllä. Lisäksi autoon on hukattu muutama laatikko bitumimattoa.
Ja sit niitä kuveja:
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/2010/P1030713.jpg)
Kesäilme
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/lokakuu/P1030685.JPG)
Talvilook
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/paasiainen/kuva6.jpg)
Sisustaa
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/rdesign/ratti1.jpg)
Control unit :)
-
Pitäähän sitä kokeilla :)
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3716735 (http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3716735)
-
Pitäähän sitä kokeilla :)
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3716735 (http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3716735)
Elä kokeile! Joku vielä ostaa sen pois! :(
-
Elä kokeile! Joku vielä ostaa sen pois! :(
Sekin on mahdollista.
-
Eihän pieni lisämainonta ole koskaan pahasta ;) Etenkin kun tällä foorumilla on todennäköisesti kyseisestä autosta kiinnostuneita enemmän kuin muilla kaupankäyntisivustoilla...
Paitsi että käsittääkseni tämä ei ole ns. markkinointifoorumi, (ainakaan tässä osiossa) paremmin asiasta tietävät varmasti korjaavat jos olen väärässä. Ja miksi vain kokeilla jos ei oikeasti ole rakkaasta kulkineestaan luopumassa? Eiköhän ne autot ole myynnissä tai sitten ei? Onko välimuotoa?
-
Eihän pieni lisämainonta ole koskaan pahasta ;) Etenkin kun tällä foorumilla on todennäköisesti kyseisestä autosta kiinnostuneita enemmän kuin muilla kaupankäyntisivustoilla...
Paitsi että käsittääkseni tämä ei ole ns. markkinointifoorumi, (ainakaan tässä osiossa) paremmin asiasta tietävät varmasti korjaavat jos olen väärässä. Ja miksi vain kokeilla jos ei oikeasti ole rakkaasta kulkineestaan luopumassa? Eiköhän ne autot ole myynnissä tai sitten ei? Onko välimuotoa?
Joo ei ole markkinointi osio, mutta kunhan laitoin linkin kun vähän liittyy tähän topicin autoon. Niin ja on myytävänä, mutta siinä mielessä välimuoto ettei ole pakkomyyntiä. :)
-
Eihän pieni lisämainonta ole koskaan pahasta ;) Etenkin kun tällä foorumilla on todennäköisesti kyseisestä autosta kiinnostuneita enemmän kuin muilla kaupankäyntisivustoilla...
Paitsi että käsittääkseni tämä ei ole ns. markkinointifoorumi, (ainakaan tässä osiossa) paremmin asiasta tietävät varmasti korjaavat jos olen väärässä. Ja miksi vain kokeilla jos ei oikeasti ole rakkaasta kulkineestaan luopumassa? Eiköhän ne autot ole myynnissä tai sitten ei? Onko välimuotoa?
Kyllä projektipäiväkirjassa ja showroomissa saa kertoa kyseisen kulkineen olevan myynnissä, samoin kun projektipäiväkirjassa saa vinkata että tästä ylijääneitä osia saa kysellä. Hyvä maku ja hyvät tavat muistaen. :)
Tämä siis niinkuin ylläpidollisena huomautuksena.
-
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/omat/autonkuvat/P1040344.jpg)
Meinasitko lähtä puolikkaalla reissuun? ;)
-
Meinasitko lähtä puolikkaalla reissuun? ;)
Olis muuten voinu, mutta tuo kärry oli aika paksun lumivallin takana. Tuon lisäksi siellä oli toinenkin kärry sekä Scanian nuppi :idiot2:
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Piiiitkästä aikaa jotain tällekkin tapahtuu muutakin kuin ajelua ja perushuoltoa. Turussa olisi postin mukaan tulossa paketti missä on päivitystä mittaristoon.
edit: tämä on siis suunnitelmissa
(http://www.atpimage.com/cars/volvo/new-xc-dash2.jpg)
Edit2: Tuohon tulossa XC90 R-Design mittaristo, Kulmamies antoi idean joka muhii päässä.
(http://www.frontseatdriver.co.uk/wp-content/uploads/2013/01/Volvo-XC90-R-Design-2012-Instrument-Binnacle.jpg)
Tuossa mittaristossa näytöt on jo valkoisella taustavalolla. Minkähänlainen urakka olisi nuot saada toimimaan tuossa omassa lintassa.
-
Joulupaketti saapui
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/531981_10202120659990447_449262980_n.jpg)
-
Mittaritaulut vaihdettu ja niille kolvailtu valot. Väärästä nastasta mittasin mittarilla, sain SRS-valon syttymään :-\
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1097108_10202176645070039_1986522192_o.jpg)
XC90:n mittaristo melkein toimi tuossa omassa autossa kun törkkäsin huvikseni kiinni. Kiekkamittari ei yllättäen toiminut kun on dieseli, mutta valkoiset näytöt näytti hyvältä. Mittari ei vain semmoisenaan olisi mennyt paikalleen. XC90:ssä mittariston kiinnikkeet on erilaiset kuin S60:ssä. Ehkä olisi saanut softalla kikkailemassa mittariston piirilevyn saanut toimimaan ja valkoiset näytöt saanu omaan autoon. Jostain syystä se spotti-ledien syöttö ei toiminut uudessa mittaristossa tuossa omassa kun kokeilin. Muuten toimi valaistus.
-
Mittaritaulut vaihdettu ja niille kolvailtu valot. Väärästä nastasta mittasin mittarilla, sain SRS-valon syttymään :-\
Wetterillä kiitos sanomalla poistivat vikakoodin. Hyvää joulua vain heille :tonttu:
Vielä jos laittaisi sport-mallin vaihdekepin nupin niin vois uskaltaa laittaa R-Design merkin keulaan :P
-
Sama vika rahikaisella tuon turvatyyny merkin kanssa. Laittelin tuossa mittaristoon ledit ni siitäpä se ei tykänny.
Hitto miten hieno tuo mittaristo on ja saa heti sporttisuutta tuohon volleen tuokin ehostus.
-
auton pakoputkella alkoi sitten karvanlähtö. Pitää miettiä jos vaikka investoisi uuden putkiston.
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1529777_10202757632154353_2035408095_o.jpg)
-
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3627/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-s60-turbo (http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3627/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-s60-turbo)
Miten ois tollanen?
Vanhempien V70:ssä on tuommonen simons eikä ole paha ollenkaan :)
-
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3627/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-s60-turbo (http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3627/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-s60-turbo)
Miten ois tollanen?
Vanhempien V70:ssä on tuommonen simons eikä ole paha ollenkaan :)
Jos alan putki remppaan jossain vaiheessa niin tuommoinen siihen tulee. Äänet ei vielä suuremmin muuttuneet vaikka tavaraa tuli ulos.
-
Jos alan putki remppaan jossain vaiheessa niin tuommoinen siihen tulee. Äänet ei vielä suuremmin muuttuneet vaikka tavaraa tuli ulos.
Niin ne tuli viimesestä pöntöstä?
Ei muuten riitä tuo määrä että ois kaikki tullu pihalle, nimittäin merikontin puolta pienemmästä tulee kauppakassillinen tuota villaa pihalle :idiot2:
-
Niin ne tuli viimesestä pöntöstä?
Ei muuten riitä tuo määrä että ois kaikki tullu pihalle, nimittäin merikontin puolta pienemmästä tulee kauppakassillinen tuota villaa pihalle :idiot2:
Takimmaisesta varmaankin. Ei mitään tietoa :). Naapuri on entinen Volvo kauppias niin se tunnisti heti mitä tavaraa. Siellä on kuulema ihan helvetisti tavaraa. Kuulema joskus on tuota villaan tullut ulos vaimentajasta kun uutta autoa ovat luovuttaneet asiakkaalle. :)
-
Takimmaisesta varmaankin. Ei mitään tietoa :). Naapuri on entinen Volvo kauppias niin se tunnisti heti mitä tavaraa. Siellä on kuulema ihan helvetisti tavaraa. Kuulema joskus on tuota villaan tullut ulos vaimentajasta kun uutta autoa ovat luovuttaneet asiakkaalle. :)
Juu siellä on sitä enemmän ku tarpeeksi :D
Mutta tuo simonsin putki ei tee autoilusta epämiellyttävää pörinää. Tyhjäkäynnillä ääni menee vähän kumeammaksi ja korkeilla kierroksilla vähän ärisee. Mutta normi maantieajossa 80-120km/h on ihan normaalit äänet ;)
-
Juu siellä on sitä enemmän ku tarpeeksi :D
Mutta tuo simonsin putki ei tee autoilusta epämiellyttävää pörinää. Tyhjäkäynnillä ääni menee vähän kumeammaksi ja korkeilla kierroksilla vähän ärisee. Mutta normi maantieajossa 80-120km/h on ihan normaalit äänet ;)
Joo ja saahan sinne takakonttii lisää äänieristettä laitettua :).
-
Tulipahan tähän linttaa taas poltettua rahaa. Nyt on remmit + vesipumppu vaihdettu sekä laatikkoon vaihtui uudet litkut. Pakko sanoa että vaikutti yllättävän paljon öljynvaihto. Vanhoilla ehdin ajella n. 100tkm. Nyt tällä taas kehtaa ajella seuraavat 4v. Pakoputkiston karvanlähtökin vähentynyt joten sitäkään ei tarvi vaihtaa. Ei jaksa enää yli 200tkm ajettuun autoon polttaa ylimääräistä rahaa. :)
-
Tulipahan tähän linttaa taas poltettua rahaa. Nyt on remmit + vesipumppu vaihdettu sekä laatikkoon vaihtui uudet litkut. Pakko sanoa että vaikutti yllättävän paljon öljynvaihto. Vanhoilla ehdin ajella n. 100tkm. Nyt tällä taas kehtaa ajella seuraavat 4v. Pakoputkiston karvanlähtökin vähentynyt joten sitäkään ei tarvi vaihtaa. Ei jaksa enää yli 200tkm ajettuun autoon polttaa ylimääräistä rahaa. :)
Ei nyt ihan touhu tonnia mennyt, jos et Sinisellä teettänyt ::)
-
Ei nyt ihan touhu tonnia mennyt, jos et Sinisellä teettänyt ::)
Wetterillä olisi mennyt yli tonni, SAH:lla meni 830€ ja käytettiin Volvon orkis osia. :)
-
Wetterillä olisi mennyt yli tonni, SAH:lla meni 830€ ja käytettiin Volvon orkis osia. :)
Tampereella SAH on ainakin Käyttöauton kanssa virallinen merkkihuolto ;)
-
Tampereella SAH on ainakin Käyttöauton kanssa virallinen merkkihuolto ;)
Niinpä se Oulussakin.
-
Tampereella SAH on ainakin Käyttöauton kanssa virallinen merkkihuolto ;)
Oulussa se on ihan virallinen Volvon huolto siinä kuin Wetterikin. Paikka on vain vähän syrjässä jos Wetteriin vertaa, eikä ole automyyntiä.
-
Eikä varaosatiskilläkään lompakko niin paljoa kevene kuin Wetterin tiskillä. Pariinkin otteeseen tässä lähiviikkoina nuo kilpailuttanu, ei valtavia eroja, mutta sen verran kuitenki eroa että Vasaraperään suunnistan tästälähtien aina siniselle mennessä...
-
Wetterillä olisi vesipumpun vaihto nostanut hintaa 300€ :o. Siis normi hihnojen vaihdon päälle.
-
Voihan perse, aloin suunnittelemaan ajovalojen ehostusta. Siis hionta ja lakkaus. Huomasin että toiseen oli tainnu kivi kolahtaa ja siinä oli semmoinen tähden näköinen halkeima >:(. Reikää ei ollut eikä paloja puuttunut. Aloin vain miettimään että kannattaakohan tuota hioa ja lakata vai kerääkö rahaa uusiin umpioihin. Niin ja uudet jarrupalat sekä Phillipsin Extremee vision +50% xenon polttimot odottaa asentamista.
-
Jokos polttimot on vaihdettu?
Onko kuinka paljon tehokkaammat/paremmat kuin normi poltin?
Eli kannattaako satsata muutama kymppi per poltin enemmän noihin +50 phiilipeihin?
-
Jokos polttimot on vaihdettu?
Onko kuinka paljon tehokkaammat/paremmat kuin normi poltin?
Eli kannattaako satsata muutama kymppi per poltin enemmän noihin +50 phiilipeihin?
on vaihdettu, mutta meni umpion lasin ehostus niin vituiks että vielä en uskalla sanoa polttimoista. Mutta nyt voi jo sanoa että kirkkaammat kuin 70tkm ajetut vanhat normi phillipsit :).
-
on vaihdettu, mutta meni umpion lasin ehostus niin vituiks että vielä en uskalla sanoa polttimoista. Mutta nyt voi jo sanoa että kirkkaammat kuin 70tkm ajetut vanhat normi phillipsit :).
No odottelen parempaa informaatioo, kunhan saat hifisteltyä lasit kuntoon ;)
Ei sillä, omat nykyset valot on kyllä parhaimmat, mitä autossa ollut, jopa paremmat Kuin ylivertaisen merikontin valot, eikä ole tietoa mitkä polttimot.
-
No odottelen parempaa informaatioo, kunhan saat hifisteltyä lasit kuntoon ;)
Ei sillä, omat nykyset valot on kyllä parhaimmat, mitä autossa ollut, jopa paremmat Kuin ylivertaisen merikontin valot, eikä ole tietoa mitkä polttimot.
ens viikonloppuna käyn vanhemmilla. Siellä on kiillotuskone, saa kunnolla tehtyä koneilla kiilloituksen. Laitan samalla pitkiinkin xenonit talveksi, jos sitten näkisi. Kerron miltä näyttää kiilloituksen jälkeen. Joku käyttäjä oli verrannut täällä D1S mallisia normi ja extreme vision malleja seinää vasten. Muistan jossain nähneeni kuvan että eroa oli kirkkaudessa.
-
ens viikonloppuna käyn vanhemmilla. Siellä on kiillotuskone, saa kunnolla tehtyä koneilla kiilloituksen. Laitan samalla pitkiinkin xenonit talveksi, jos sitten näkisi. Kerron miltä näyttää kiilloituksen jälkeen. Joku käyttäjä oli verrannut täällä D1S mallisia normi ja extreme vision malleja seinää vasten. Muistan jossain nähneeni kuvan että eroa oli kirkkaudessa.
Miten meni kiiloitus vituiksi?
-
Miten meni kiiloitus vituiksi?
Oikeamin lakkaus meni vituiks. Tuli sumea pinta ja toiseen tuli muuten outo pinta. Todennäköisesti jotain paskaa jäi pintaan ja sen takia tuli huono pinta. Vanhemmilla pääsee homman tekemään lämpimässä tallissa niin lopputulos pitäis olla parempi. Ainakin Veljen Saapiin oli onnistunu hyvin.
-
Oikeamin lakkaus meni vituiks. Tuli sumea pinta ja toiseen tuli muuten outo pinta. Todennäköisesti jotain paskaa jäi pintaan ja sen takia tuli huono pinta. Vanhemmilla pääsee homman tekemään lämpimässä tallissa niin lopputulos pitäis olla parempi. Ainakin Veljen Saapiin oli onnistunu hyvin.
Minkälaista lakkaa laitoit? Itse olen käyttänyt samoja pinnotteita, mitä olen auton maalipintaan myllytyksen jälkeen laittanut (C.quartz Uk)
Luultavasti tuo oikea lakka suojaa paremmin umpioita ::)
-
Minkälaista lakkaa laitoit? Itse olen käyttänyt samoja pinnotteita, mitä olen auton maalipintaan myllytyksen jälkeen laittanut (C.quartz Uk)
Luultavasti tuo oikea lakka suojaa paremmin umpioita ::)
Akryylilakkaa, en merkkiä muista. Yks komponenttilakka. Todennäköisesti uuden yrityksen jälkeen en lakkaa laita vaan jotain muuta laitan.
-
Akryylilakkaa, en merkkiä muista. Yks komponenttilakka. Todennäköisesti uuden yrityksen jälkeen en lakkaa laita vaan jotain muuta laitan.
Tiedä sitten onko vahaa kestävämpi tuote ::)
http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/G17110&ViewAction=ViewProduct
Tuossa parin viikon päästä pinnoita yhden Bemarin(jää tippa ainetta). Jos Tampereen suunnassa liikut, niin voin myllyttää ajovalot/ heittä tuon C quartz suojaksi ;)
-
Olisit käynyt automaaleja myyvästä liikkeestä 2k-akryllilakan. Pintakerros pitää hioa riittävän syvälle että pinnasta tulee moitteeton. Puhdistus ennen lakkausta rasvanpoistajalla ja kirkas muoviprimer pohjalle.
1k-lakka ei välttämättä kestä kovin hyvin liuotinpesua eikä talven rasitusta :(
-
Olisit käynyt automaaleja myyvästä liikkeestä 2k-akryllilakan. Pintakerros pitää hioa riittävän syvälle että pinnasta tulee moitteeton. Puhdistus ennen lakkausta rasvanpoistajalla ja kirkas muoviprimer pohjalle.
1k-lakka ei välttämättä kestä kovin hyvin liuotinpesua eikä talven rasitusta :(
Pitää katsoa jos hommaa 2k lakkaa. Muuten on tarvikkeet että saa hoidettua. :)
-
Nyt on umpiot kiilloitettu. "Lasin" sisäpinnalla olevaa huntua ei saanut hiomalla pois, mutta muuten tuli hyvä. 320->2000 väli mentiin vesihiomapaperilla ja päälle Turtlen valojen kiilloitus aineella sekä kiillotuskoneella viimeisteltiin.
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10629760_10203830696820299_2706235753252119290_n.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10659139_10203830696340287_8069513420504381622_n.jpg)
Ihan tyytyväinen tulokseen. Ja valot on nyt aika kirkkaat. Vielä kun laittaa pitkiin halogeenien tilalle xenonit :pomo:
-
Et siis laittanut tällä kertaa lakkaa? Suosittelisin, että vedät uusiksi sillä 2000:lla mataksi ja sitten lakkaa päälle. Muuten menee uudestaan himmeäksi :-\ Jos ei itseltä onnistu, niin sitten pyytää joltain maalarilta sen verran apua.
-
Et siis laittanut tällä kertaa lakkaa? Suosittelisin, että vedät uusiksi sillä 2000:lla mataksi ja sitten lakkaa päälle. Muuten menee uudestaan himmeäksi :-\ Jos ei itseltä onnistu, niin sitten pyytää joltain maalarilta sen verran apua.
Mahtaako olla muovin laadussa eroa, kun vanhempien CLK:sta kiillotin lamput viime vuonna ja pysynyt samassa kunnossa vieläkin? Ilman lakkaa tosiaan.
-
Et siis laittanut tällä kertaa lakkaa? Suosittelisin, että vedät uusiksi sillä 2000:lla mataksi ja sitten lakkaa päälle. Muuten menee uudestaan himmeäksi :-\ Jos ei itseltä onnistu, niin sitten pyytää joltain maalarilta sen verran apua.
Joo en laittanu. Tarvikkeet on tuossa, primeriä ja lakkaa löytyy. Pitää vielä hommata rasvanpoistoainetta. Jossain vaiheessa vetäsen lakan pintaan.
-
Nyt on uudet jarrupalat edessä ja takana. Eteen tuli TRW:n ja taakse Boschit. Takana yks pala oli kunnolla jumissa.
-
Remppaa taas pukkaa. Huomaa ettei ole enää uusi ja vähän ajettu. Eteen tukivarsien puslat pitäis vaihtaa, kaikissa oli huollossa repeimiä. Tänään työpaikan p-hallissa ilman tunkkia totesin että kuskin puolelta on raidetangonnupissa väljää :-[
-
normi settiä ;)
-
normi settiä ;)
Juu on ja kun ei ole enää uusi auto. Reilu 235tkm on jo mittarissa. Enkä pahemmin noita alustan osia säästele :). Rupesin miettimään että kohta 6v ajellu tällä. 2009 tammikuussa ostaessa oli 96tkm mittarissa :)
Tuossa on ihan alusta lähtien pakkasien koventuessa alusta kolissu, mutta kelien lauhtuessa äänet hävinny. Mutta nyt jotenkin ääni muuttui niin aloin miettimään että jossa voipi olla väljää. Pitää käyttää autoa nosturilla että tietää onko ulompi vai sisempi nuppi. Samalla kun nupin vaihdattaa niin vois vaihdattaa puslat tukivarsiin. Ja miettiny iskarin yläpään kumeja kanssa.
-
Olipahan vetässy suolassa kaks pyörän pulttia tiukkaan :o. Ei näin hento mies saanu auton avaimella aukaistua, joten en päässyt katsomaan onko sisempi vai ulompi nuppi väljä. Mutta yläpään kumit ihan paskana :(. Iskari liikkuu aika paljon ylös alas suuntaan.
Pitipä vähän tehdä alustavaa ostoslistaa Motonettiin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/182593/Etualatukivarren-etuhela-Volvo-98- (http://www.motonet.fi/fi/tuote/182593/Etualatukivarren-etuhela-Volvo-98-)
http://www.motonet.fi/fi/tuote/182594/Etualatukivarren-takahela-Volvo-98- (http://www.motonet.fi/fi/tuote/182594/Etualatukivarren-takahela-Volvo-98-)
http://www.motonet.fi/fi/tuote/182155/Etuisk-ylakumituki-Volvo-XC90 (http://www.motonet.fi/fi/tuote/182155/Etuisk-ylakumituki-Volvo-XC90)
http://www.motonet.fi/fi/tuote/176519/Raidet-paa-VolvoS60-S80-vas-OE-laatu (http://www.motonet.fi/fi/tuote/176519/Raidet-paa-VolvoS60-S80-vas-OE-laatu)
Sitten kyselemään noiden vaihtoa. Jospa noilla vähän ajettavuus paranisi. Laakereita mietin, mutta ainakaan kääntäessä ne ei äännä.
-
Älä hyvä mies laita noita Motonetin heloja tukivarsiin. Ne kestää hyvällä tuurilla vuoden ja sitten seuraavalla vaihtokerralla pitää uusia tukivarretkin, kun se hela murjoo tukivarren reiän liian isoksi, eikä alkuperäinen hela pysy enää paikallaan.
-
Älä hyvä mies laita noita Motonetin heloja tukivarsiin. Ne kestää hyvällä tuurilla vuoden ja sitten seuraavalla vaihtokerralla pitää uusia tukivarretkin, kun se hela murjoo tukivarren reiän liian isoksi, eikä alkuperäinen hela pysy enää paikallaan.
tuon hyvä tietää. Onko muita vaihtoehtoja kuin Volvolta? Missähän hintaluokassa orkkis helat on?
-
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=PFF88-601_2
-
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=PFF88-601_2
ei olis pahan hintainen. Tuolla ei ollut kuin toiset puslat. Nuo taisi olla että piti metalliosat ottaa vanhasta puslasta? Joskus täällä ainakin nähny jonkun niin tekevän.
-
Itse vaihdoin porukoille alatukivarret kokonaan+ alapallot+ koiranluut, raidetangon päät olin vaihtanut jo aiemmin..
Ei noikaan ollut laatuosina kuin alle 400€ kaikki ja ei tarvinnut tapella puslia irti tukivarsista...
Ja on ihan kuin eri auto ajaa, pari vuotta jo porukoille sanonut, että jossain on väljää, kun saa "ajaa" kokoajan...
-
Siniseltä tinkastuna etummaiset ja takimmaiset tukivarsien puslat tasan 200e 1.5 vuotta sitten. Vaihtotyö taisi olla ~reilu tunti volvoihin perehtyneellä korjaamolla.
Isot pojat on puhunu mun mielestä että myöskin noita tarvike yläpäänkumeja kannattaisi välttää? Jos en ihan väärin muista niin ~50e kpl olisi yläpään tukikumit.
edit. Sinisen hinnoista saa käsitystä esim näin: http://www.partsforvolvosonline.com (http://www.partsforvolvosonline.com) tai vaikka skandix:in kuvastosta volvon osanumero ja Bilian verkkokaupasta pääsee numerolla tutkimaan osien hintoja.
-
Aivan, älä ota mitää alustan osia Motonetistä. Just esim. Parts for volvo online, tai sitten suoraan siniseltä. Mulla kesti alapallo "OE-laatu" n.40tkm vuosivauhdilla muistaakseni vajaa 5kk (ennen kuin huomasin vian kesärenkaat vaihdettuani).
-
Pitääpä tutkia tuo parts for volvo online. Näky olevan hinnat puntina joten ei tulis turhia tulleja ja veroja.
Ei viitsis turhaan polttaa osiin rahaa kun asennuksestakin pitää vielä maksaa. :) Helpoin olis soittaa volvolle ja varata aika. Mutta ei nyt pysty laittaa touhutonnia autoon.
-
ei olis pahan hintainen. Tuolla ei ollut kuin toiset puslat. Nuo taisi olla että piti metalliosat ottaa vanhasta puslasta? Joskus täällä ainakin nähny jonkun niin tekevän.
ne takimaiset harvoin menee!!.
-
ne takimaiset harvoin menee!!.
mulla on kaikissa neljässä repeimiä :-\. Väljää niissä ei vielä ole, mutta näyttää ikävältä. Yläpään kumet ihan loppu. Ne pakko vaihtaa. Samalla kun purkaa niin saavat laittaa kaikki kuntoon.
Tuolta uk:sta 180€+30€ kulut näyttäis olevan kaikki osat.
Mikään noista ei ole niin vaikea etteikö itsekkin vaihtais, mutta auton tunkilla rivarin pihalla en ala :)
-
Febi Bilstein puslat kaikki 4kpl joku pikkusen reilu 100e tingittynä AD:lta tuli mulle. Pitäis olla hyvät.
-
Mulla oli kans takimmaisissa puslissa repeämiä. Etummaiset oli tosi huonossa hapessa nähtävästi, mutta silti meni katsastuksesta läpi :buck2:
Olisinkohan ~240tkm kohdalla vaihdattanut puslat. Ajo kyllä muuttui todella paljon uusilla puslilla.
-
Nyt keli nollissa ja auton alusta on yhtä hiljainen kun ostaessa. Mutta eipä se yläpään väljyys ole hävinny.
Varmasti ajettavuus paranee uusilla puslilla. Jospa ne kestäis seuraavat 200tkm ja sitten olisi jonkun muun murhe. Ei sillä edelleen tykkään tästä autosta :). Puslien repeämät huomasin jo elokuun alussa jarruremppaa tehdessä. Marraskuussa huollossa huomasivat lopuissakin oli repeimät, mutta vaikka mekaanikko kuinka riuhtoi niin väljää ei vielä ollu.
-
Olipahan vetässy suolassa kaks pyörän pulttia tiukkaan :o.
Osta motonetistä myös Spray-tervaa (http://www.motonet.fi/fi/tuote/607070/Motox-Pultti--ja-mutteriterva-400-ml), sitä kun laittelee pyöränpultteihin, niin pysyy hyvänä. Ite oon tuota suihkutellut suojaamaan myös muita alustan pultteja (koiranluut jne.)
-
En voi kun suositella lisäksi jousien aluskumeja eteen.
Ostin omaani Tiskiltä moiset. 17€ yhteensä.
Loppui jousien paukkeet tyystin.
Tällaiset siis http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/suspension/spring-mounting-front-axle-lower/1018050/
-
Käytin autoa paikallisella Bosch car servicellä nosturilla heilutettavana. Yläpäät oli ehjät. Mutta etummaiset puslat oli ihan loppu. Samoin toinen raidetangot sisäpää ja toinen ulkopää. Ei ihme että oli vähän "levoton" ajaa. :o Sen verta oli klappia alustassa. Nyt tulee uudet nupit sekä tukivarret. Ko. korjaamon kautta osat niin tarvittaessa takuuasiat on helpompia.
-
Käytin autoa paikallisella Bosch car servicellä nosturilla heilutettavana. Yläpäät oli ehjät. Mutta etummaiset puslat oli ihan loppu. Samoin toinen raidetangot sisäpää ja toinen ulkopää. Ei ihme että oli vähän "levoton" ajaa. :o Sen verta oli klappia alustassa. Nyt tulee uudet nupit sekä tukivarret. Ko. korjaamon kautta osat niin tarvittaessa takuuasiat on helpompia.
Joskus itsekkin korjautin BCS:llä S60:en alustan osia ja 3v/100 000km oli takuu. Yhden kerran alusta osia vaihdettin ks takuun piiriin.
-
Joskus itsekkin korjautin BCS:llä S60:en alustan osia ja 3v/100 000km oli takuu. Yhden kerran alusta osia vaihdettin ks takuun piiriin.
Tuohon reilu 4v sitten vaihdatin kaikki raidetangon nupit samassa paikassa kuin nytkin. Silloin reilun vuoden jälkeen katsastus pomppasi väljästä nupista. Takuuseen meni ilman mutinoita.
-
Rupesin tuossa laskemaan että nyt tämän kanssa taivallettu aika tarkkaan 6v ja 140tkm :). Kunhan alustan osat saadaan vaihdettua niin on mukava ajella.
-
Isäukon -07 Summumiin tilailtiin juuri myös tukivartta ja palloniveltä. Puslissa pykimää ja ballossa väljää. Muutenhan tuo on iskussaan :)
-
Isäukon -07 Summumiin tilailtiin juuri myös tukivartta ja palloniveltä. Puslissa pykimää ja ballossa väljää. Muutenhan tuo on iskussaan :)
Itsellä oikea eturengas liikkui eteen taakse aika paljon kun etumaisessa puslassa oli väljää. Siihen päälle vielä molemmin puolin väljää raidetangonpäissä. Ihmekkään että ollu "vähän" levoton ajaa :o. Aluksi syytin jo leveitä kitkarenkaita :)
-
Rupesin tuossa laskemaan että nyt tämän kanssa taivallettu aika tarkkaan 6v ja 140tkm :). Kunhan alustan osat saadaan vaihdettua niin on mukava ajella.
Paljonko kokonaisuudessa autolla on ajettu?
-
Paljonko kokonaisuudessa autolla on ajettu?
Hieman tuota enemmän... ;)
Juu on ja kun ei ole enää uusi auto. Reilu 235tkm on jo mittarissa.
-
Hieman tuota enemmän... ;)
Eli seuraava alustan"huolto" on noin 500tkm:ssä :D
-
Eli seuraava alustan"huolto" on noin 500tkm:ssä :D
Ribbe ostaa ennen sitä jonkun T6-koneella olevan Volvon. Niin paljon on linkittäny niitä... :D
-
Ribbe ostaa ennen sitä jonkun T6-koneella olevan Volvon. Niin paljon on linkittäny niitä... :D
Samaa katsonut, että kova kuume on! Oisko S80 mustana T6 koneella vaaleella nahalla ;D
-
Ribbe ostaa ennen sitä jonkun T6-koneella olevan Volvon. Niin paljon on linkittäny niitä... :D
Samaa katsonut, että kova kuume on! Oisko S80 mustana T6 koneella vaaleella nahalla ;D
Toivotaan että 6 vuoden päästä ei enää tällä ajais :D. Jos sais tonnin enemmän palkkaa kuussa niin todennäköisesti katselisin S60 mallia AWD:nä. Silloin voisi laittaa osan tilistä rahoitukseen :)
Muuten pitää ajella tuolla kun periaatteena on että tehot ja varusteet ei saa vähentyä kun autoa vaihtaa. Eikä sillä tuosta nykyisestä tykkään yhtä paljon kuin 6v sittenkin.
-
Ettei vain viat loppuisi niin aletaan pohtimaan että mitä tuolle DSTC vialle tekisi. Ennen se oli tosi satunnaista että tiukasti vasemmalle käännettäessä syttyi vikavalo ja ajovakautus putosi pelistä. Nykyään tapahtuu todella useasti, lähes joka kerta. :-[ Vika melko varmasti on ratin asento anturissa kun ratin asentoa muuttamalla saa vian päälle. Mikä tuosta anturista menee? Jos eka kokeilisi itse sitä tutkia ennen kuin Wetterillä vaihtaa uuden.
-
Ettei vain viat loppuisi niin aletaan pohtimaan että mitä tuolle DSTC vialle tekisi. Ennen se oli tosi satunnaista että tiukasti vasemmalle käännettäessä syttyi vikavalo ja ajovakautus putosi pelistä. Nykyään tapahtuu todella useasti, lähes joka kerta. :-[ Vika melko varmasti on ratin asento anturissa kun ratin asentoa muuttamalla saa vian päälle. Mikä tuosta anturista menee? Jos eka kokeilisi itse sitä tutkia ennen kuin Wetterillä vaihtaa uuden.
Ootko koodeja käyny luettamassa?
-
Ootko koodeja käyny luettamassa?
En ole :-[. Mutta villi arvaus että tuosta anturista tulee kun vika tulee päälle rattia kääntämällä.
-
En ole :-[. Mutta villi arvaus että tuosta anturista tulee kun vika tulee päälle rattia kääntämällä.
Tod. näk. juu. Tulis varmaan useemmin jos pyörän anturin johto pätkis...
-
Omasta luettiin koodit, "oikea etupyörä mekaaninen vika". Samalla tavalla vasemmalle kääntäessä tulee vika päälle, vaatii toki että auto on liikkeessä. Eli abs-kehä tod.näk. halki.
-
Tod. näk. juu. Tulis varmaan useemmin jos pyörän anturin johto pätkis...
Omasta luettiin koodit, "oikea etupyörä mekaaninen vika". Samalla tavalla vasemmalle kääntäessä tulee vika päälle, vaatii toki että auto on liikkeessä. Eli abs-kehä tod.näk. halki.
Silloin myös ABS hyytyis? Ne kyllä toimii loistavasti.
-
Se on kyllä totta. En muista tarkalleen mitä itsellä ensimmäisenä herjasi, mut nyt heittää jo kaikki avustimet pois päältä.
-
Se on kyllä totta. En muista tarkalleen mitä itsellä ensimmäisenä herjasi, mut nyt heittää jo kaikki avustimet pois päältä.
Mulla on tuota herjannut vasta 4 vuotta :D. Viime syksyyn asti vikaa ilmeni kuumina kesäpäivinä tai jos käänsi renkaat tappiin vasemmalle. Nyt riittää että kääntää vasemmalle.
-
Mulla on vikakoodinlukija niin saa koodit ulos. Ei tarvi liikkeeseen kiikuttaa kalliiseen vikakoodin lukuun :)
-
Mulla on vikakoodinlukija niin saa koodit ulos. Ei tarvi liikkeeseen kiikuttaa kalliiseen vikakoodin lukuun :)
Tämä on hyvä tietää :)
-
että onkin mukava taas ajella. Ihan kallis remppa taas, mutta on tukeva ohjaus :)
-
Yläpäät oli ehjät.
että onkin mukava taas ajella. Ihan kallis remppa taas, mutta on tukeva ohjaus :)
Nostellaan taas tätäkin paskaa :-\ Jonkun aikaan ajaessa huomannu välillä vetelyä, mutta pistäny huonojen teiden piikkiin. Tänään kusipoikaa täyttäessä huomasin että vänkärin puolella tosi paljon repeämiä yläpäänkumessa ja kuskinpuolellakin oli halkeimia. Ja ihan kuin jarrutkin tarvisi herkistelyä. Tiukkajarrutus ihan ok, mutta välillä tuntuu nykimistä kun ei kovaa jarruta.
-
Ihan just alkaa vituttamaan. Taas vaikuttaisi olevan jossain nupissa vikaa. Olisi pitänyt vaihtaa kerralla kaikki nupit.
-
Ei muutaku siltanosturille jos mahdollista ja raudan kanssa kattomaan löytyykö väljää alatukivarsista, ite veikkaisin alapalloniveliä tuohon vetelyyn. Pyöränkulmatkin olisi hyvä tarkistaa. Jos katsastus ajankohtainen niin sekin kannattaa käyttää :)
-
Sen verta tuli eilen katsottua että ohjausnivelissä on väljää. Sinne on tänä vuonna toinen ulko ja toinen sisä nuppi vaihdettu. Aikoinaan reilu satatonnia sitten tähän vaihdettiin kerralla kaikki nupit tarvikeosina joten taisi olla tasalaatuisia ja menevät kaikki putkeen väljäksi. Tai sitten on ohjausvaihteessa väljää. Tälle vuodelle on jo kahdesti kulmat säädetty. Helmikuussa kun alatukivarret ja kaks nuppia vaihdettiin sekä vajaa pari viikkoa sitten kun yläpään kumet vaihdettiin.
-
Ohjausvaihteen väljyys voi johtua ristinivelestä. Itelläkin odottaa uusi nivel kun vanha väljistyny ja ruvennu kangertelemaan ohjausta.
-
Mutta epäilisin että raidetangon nupeissa olisi väljyys kun ajaessa käyttäytyy samalla tavalla kuin tammikuussa, mutta ei niin pahasti. Silloin oli nupeissa ja kaikissa puslissa väljää. Olisi pitänyt vain kerralla laittaa kaikki uusiksi vaikka ei ollu väljyyttä :)
-
Joo ne raidetangon päät kannattaa kattoa ensimmäisenä, pienin sijoitus niihin voi auttaa asiaan. Ookko käyttäny alkuperäisiä vai tarvikkeita?
-
Joo ne raidetangon päät kannattaa kattoa ensimmäisenä, pienin sijoitus niihin voi auttaa asiaan. Ookko käyttäny alkuperäisiä vai tarvikkeita?
Tarvikkeita. Ei perse kestä huollattaa tuota Volvolla ja takuiden kanssa helpompaa kun antaa korjaamon tilata osat.
-
Leima tuli, missään ei ollu väljää :o
-
Leima tuli, missään ei ollu väljää :o
Nyt olis hyvä paalata... pistä seisontaan ja ajat kesän kispalla.. säästät siihen T6 S60 nekin rahat ;)
-
Nyt olis hyvä paalata... pistä seisontaan ja ajat kesän kispalla.. säästät siihen T6 S60 nekin rahat ;)
vuosi ilman autoa niin voisi ostaa tuommoisen :)
-
vuosi ilman autoa niin voisi ostaa tuommoisen :)
eihän tuo olis edes paha... sulle :pomo:
-
eihän tuo olis edes paha... sulle :pomo:
kyllä sitä aina välillä autoa tarvii. :)
-
Näköjään hetki meni ilman ongelmaa. Nyt huomasin että parkkiruudussa on öljyläikkä. Auton alle kyykkimällä näyttää että kone ja apurunko olisi öljyssä vänkärin puolelta. Yläpuolelta purkamatta vaikea sanoa mistä asti on kone öljyssä, mutta pääty näyttäis olevan. Eli olisiko joku stefa pettämässä :buck2:
-
Eilen Suomen autohuollossa vaihtoivat kampiakselin stefan. Ei ollu niin kallis kuin pelkäsin. 380€ sijaisauton kanssa. Ehdottivat että viikon päästä käydä pikahuollossa että katsovat vielä vuotaako muualta. Sitten varuilta vaihtaa vielä nokkaremmi kun se oli saanu öljyä päälleen.
-
Auto viimeisiä temppuja tekee. Moottorinvika valon sytytti. Ajotietokoneessa ei lue kyllä mitään tekstiä :buck2:
-
Auto viimeisiä temppuja tekee. Moottorinvika valon sytytti. Ajotietokoneessa ei lue kyllä mitään tekstiä :buck2:
joko lukitaan tämä ja alotetaan uusi?????????
-
joko lukitaan tämä ja alotetaan uusi?????????
vielä nämä viimeiset v*tuksen tänne niin sitten voi lukkoon laittaa. Jos sitä maanantaina tekis uuden topicin :)
-
Teitkö siis kaupat siitä S80?
-
Teitkö siis kaupat siitä S80?
juu tein. Maanantaina vaihtaa autot omistajaa.
-
Auto viimeisiä temppuja tekee. Moottorinvika valon sytytti. Ajotietokoneessa ei lue kyllä mitään tekstiä :buck2:
Ei kuulosta hyvälle ???
-
Yleismallisella lukijalla katsoin niin ei se löytäny mitään koodia joten taitaa olla volvo omalla lukijalla näkyvä koodi, mutta eipä voi mitään.
-
Sinne jäi Wetterin pihalle. Eli tämä saapi lukottaa :)