Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 72181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #60 : 11.09.2012, 21:56:12 »
Onkos sulla vesikierto sille ahtimelle?

Öljynpaluu on laipalla ;)

Taitaa olla ainoa missä on pultinreiät.

ei oo vesikiertoa, ei ollut vanhassakaan.. pärjää kuulemma ilman. aijon kyllä myöhemmin laittaa tuohon kunhan nyt saisi auton ensin ajoon.

ELI ÖLJYNPALUU ON LAIPALLA.. mulla on nyt niin että se laipallinen meno on yläpuolella ja se on tosiaan öljyn sisään menona, ja se banjo on öljyn paluuna, eli ne pitäis olla toisin päin.

luultavasti siis selvis vika.

eikös sen pakopesän ja kompurakotelon välissä olevan kohanki pysty kääntään ympäri eli sen missä on nuo öljy ja vesi menot/tulot ?? ?

kompurakoteloa olenkin jo käännellyt.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #61 : 11.09.2012, 22:04:44 »
Kääntyy joo, mut voi olla ettei pakopesä irtoo ilman pientä vääntöä :D
Eikö mahdu oleen jos käännät sitä kompuraa sen 180astetta ja lyöt ahtimen toisinpäin paikoilleen?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 22:06:17 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #62 : 11.09.2012, 22:05:11 »
Kääntyy kääntyy, tuo messingin värinen klemmari auki ja pientä naputtelua, kyllä se siitä kääntyy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #63 : 11.09.2012, 22:05:42 »
oliko siinä pakopesän liitoksessa vielä ohjuritappi, eli sen joutuu varmaan repäsemään pois

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #64 : 11.09.2012, 22:12:21 »
Kääntyy joo, mut voi olla ettei pakopesä irtoo ilman pientä vääntöä :D
Eikö mahdu oleen jos käännät sitä kompuraa sen 180astetta ja lyöt ahtimen toisinpäin paikoilleen?

menee vaikeaksi, niinkö että downpipen lähtö auton menosuuntaan ?  :D 

Kääntyy kääntyy, tuo messingin värinen klemmari auki ja pientä naputtelua, kyllä se siitä kääntyy.

ok, kiitos. toivottavasti huomenna saadaan "savut"  :2funny: (toivottavasti ei savuja tällä kertaa [ihme kun palokunta ei saapunut paikalle tänään])

oliko siinä pakopesän liitoksessa vielä ohjuritappi, eli sen joutuu varmaan repäsemään pois

kiitos, pitää ottaa tämmöinen mahdollisuus huomioon.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 22:14:28 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #65 : 11.09.2012, 22:16:04 »


tuo klemmari siis auki, sitten koittaa naputella jos kääntyisi ? jos ei niin luultavasti ohjuritappi joten pitää vetää ulos ja kääntää siten ?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 22:17:42 kirjoittanut skebazu »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #66 : 11.09.2012, 22:34:47 »
ei välttämättä käänny suoraan ilman ohjuritappiakaan, varmaan joutuu naputtamaan tasaisesti pakopesän ensin irti

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #67 : 12.09.2012, 16:54:14 »
Valmis :) hyvin toimii öljyjä kadotti 2litraa eilen ku meno ja tulo oli ristis. 15min kesti että poltti putkesta suurimman osan pois ettei enään savuttanu. Ahdin oli täynnä öljyä, kompurapuoli jne... Imusarjaa ahtoputkia ym mukaanlukien.

Ahdot tyhjäkäynnillä -0,25 ei varmaan ikinä itellä oo ollu noin lähellä nollaa. Pitää bleedata koska ahdot max 0,8

Pistän kuvia illalla

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #68 : 12.09.2012, 20:25:25 »
porasin reijän hukkaportin letkuun, ahdot nyt 1,1bar. enempää ei uskalla nostaa ennenku on se bensanpaineensäädin hommattu ja tuo vakio OP heitetty mäkeen.

pieni reikä oli downpipessä, tuo tuli samalla korjattua ja auto muuttui heti jo senkin takia ihan kuin toiseksi autoksi. äänimailma ja tuntuma muutenkin kun ei ploosaa ilmaa niin ruman kuulloisesti siitä alkuputkesta.







niin ja olin jostain lukevinani/kuulevinani että olisi pitänyt hio tuosta pakosarjasta tuo huullos irti kun ei kuulemma sovi mitsu siihen. että garrettilaiset vaan käy tuommoisen huulloksen päälle, no ilokseni huomasin että eipäs tarvitsekkaan hio, hyvin istu mitsu siihen.





tuon verran on tyhjäkäynnillä paineet, vas. ahtopaine oik. ohjauspaine



ja siellä se kököttää





auton käyttäytyminen muuttui niin monelta osin aivan toiseksi, ei tosiaan tunnista samaksi autoksi.

-alkaa heti ahtamaan kun rupeaa kiihdyttämään  :pomo:
-konehuoneen lämmöt laski varmaan yli kymmenellä asteella (koska pääsi suurista pakopaineista eroon)
-ei tartte enää ajaa kokoajan flekti päällä pystyy ajamaan ilman, eli lämmöt pysyy hienosti aisoissa
-ääni mailma
-tehot
-yleisfiilis
-ei tule pakokaasut enään sisälle (turbon laipan väli tais vuotaa ennen, ja sitten se armoton reikä downpipessä)

ymym...

lähti vahinhossa mutkassa äsken perä altakin kun en ollu tottunu että lähtee vääntämään noin alhaalta  ::)  :nohnoh (viimeviikolla tartti vielä kytkinpommia antaa  ;))

« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 20:28:37 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #69 : 12.09.2012, 20:30:05 »
seuraava projekti tämän kanssa huoranportaiden ja amis spoilerin asentaminen ja auton maalaaminen mustaksi

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #70 : 12.09.2012, 22:27:20 »
kui se noin oli repeytyny  :o :o oliko tuossa lootaan tuleva kannake

mitsun halkosarjasta piti tuo huullos poistaa jos laitto garretin ;)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #71 : 12.09.2012, 22:48:53 »
kui se noin oli repeytyny  :o :o oliko tuossa lootaan tuleva kannake

mitsun halkosarjasta piti tuo huullos poistaa jos laitto garretin ;)

Joo se oli tostakohasta kiinni ollu laatikon kyljessä :) ja revennyt koska sen jälkeen ei ollut mitään joustopalaa.

ai se huullosjuttu menikin niin päin  ::)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #72 : 14.09.2012, 08:04:26 »
Unohtu kiristää yksi pakoputken liitos perästä, irtosi ennen ainutta äänenvaimenninta keskellä kaupaunkia  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

mulla ei mee kovassa moottorijarrutuksessakaan paineet alle -0,3bar missä "vika" tai siis miksi ei mene enempää miinukselle ?

kaikissa muissa vulvissa menny aina noin -0,8bar moottori jarrutuksessa, ja rauhallisesti ajaessa ahdot liikkunu siinä -0,8bar - 0bar vasta kiihdytyksissä noussu yli nollan baarin

tolla uudella ahtimella ei paljo alipaineilla ajella kun kaasua painaa niin heti ollaan yli nollan baarin

ei tämä kyllä mitään haittaa, päin vastoin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #73 : 14.09.2012, 08:33:23 »
mulla ei mee kovassa moottorijarrutuksessakaan paineet alle -0,3bar missä "vika" tai siis miksi ei mene enempää miinukselle ?

Onko jako varmasti oikein / mikä nokka tässä on paikoillaan?

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #74 : 14.09.2012, 10:26:31 »
onkohan mittari ihan kunnossa?

 

Carcom Oy  Elekma