Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: THElias - 23.11.2014, 14:12:09

Otsikko: volvo 240 kaasarista ruiskuun
Kirjoitti: THElias - 23.11.2014, 14:12:09
Noniin luulisin että kirjotan ny oikeeseen paikkaan tästä :D
Kävin tuossa hakemassa 2litraisen koneen mekaanisella ruiskulla (b200e) ja automaatti lootalla. Tarkoitus olisi nyt lähteä vaihtamaan sitä b200k moottorin tilalle. Automaattilootan otan irti tietenkin ja pidän kovanvitosen autossa. Konehan oli otettu suoraan 740 keulilta ja apulaitteet on kiinni.  Pitäisi nyt joku pv alkaa vaihtelemaan koneita. :D mutta kysymys kuuluu mitä tarvitsee hommata että vaihto sujuisi hyvin. Käsityksen mukaan pumpun ainakin tarviin mutta mitä muuta? :idiot2: Ensimmäistä kertaa siis olen moottoria vaihtamassa ::)
Otsikko: Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
Kirjoitti: Kojontti - 26.11.2014, 22:46:21
Onko kuinka laajasti moottorin mukana ruiskutavaraa, esim. määränsäädin/ilmamittari?
Otsikko: Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
Kirjoitti: lakeshead - 28.11.2014, 09:57:23
en aivan nyt käsitä että mikä hinku se k-jetti on solexin tilalle laittaa? jos rahaa on yhtään ylimäärästä niin suosittelen ehdottomasti säädettävää moottorinohjausta. eli vaikkapa äffästä(b200/230f) imusarja ja suuttimet ja bensapumppu, ja suuttimia ja sytkää ohjaamaan megasquirt  :)
Mutta jos nyt väkisin haluat sen k-jetin siihen vaihtaa, niin ei muutakun onnea matkaan vaan, ei itsellä tuu juurikaan muita huomioita mieleen kun että apulaitteet on erilailla 700 ja 200 sarjalaisissa. ei muutakun kaivamaan sähkökaavioita ja osaluetteloja, ja tekemään. *kahvia->
http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgrades/Chapters/Engine/CVH/Bosch%20K-Jetronic.htm
tuossa on nyt aluksi, kuvaamaan sen toimintaa, ja tuossa kytkentäkaavioita
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70.0
Otsikko: Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
Kirjoitti: The_OttoB - 28.11.2014, 11:54:37
Jakaja täytyy siirtää kannenpäästä lohkoon. Tarvii apuakselin missä on jakajalle hammaspyörä. Jakajakin 240:sestä, tai sitten 700-sarjan sytkätietokone, mutta jakajan ennakon säätö täytyy lukita.
Otsikko: Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
Kirjoitti: Sebbe - 29.11.2014, 16:00:26
K-jetti on helvetin hyvä ruisku ja toimii paljon paremmin kuin keskivertaisesti asennettu säädettävä. Jos ei ole tarkoitus muuta kuin pikkuvirittää autoa, eikä muuttaa sitä täysin käyttökelvottomaksi, on k-jetti paras vaihtoehto.