Race.fi  Puotilan autokorjaamo

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 132878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #330 : 17.10.2015, 21:27:03 »
Ois tietysti pitäny lämmittää, mut oletin että aukeaa ku muutkin lähti nätisti ja olin sitä kylvettäny jo hyvän aikaa. :D
Herkästi nuo menee näköjään poikki ihan normivoimalla vääntelin.

Motonetti on reilu 100km päässä, mut täytyy kehitellä tommonen tappi jostain.
Katkes niin tasalta että mutterin hitsaaminenkin rupee oleen vähä niin ja näin.
Biltemasta varmaan löytyykin noita tappeja, sehän on huomennaki auki.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #331 : 17.10.2015, 21:47:00 »
Hitsi tarttuu paremmin nippaan kuin valurautaiseen satulaan. M8 mutteri päälle ja reilulla virralla ainakin alku, että palaa kiinni riittävän hyvin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #332 : 18.10.2015, 11:58:00 »
Juu ei oo pelkoo siitä että satulaa tarttuis. Reilu virta niin kuumenee nipan tynkäki hyvin samalla.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #333 : 18.10.2015, 12:05:38 »
Täs on nyt viis tai kuus mutteria peränjälkeen hitsailtu kiinni ja aina irtoaa.
Ei tolla ydinjätelangalla saa pysymään kiinni.  :P

Biltemasta ei näyttäny saavan 1/4 unf tappeja kuin isommas sarjassa.
Täytyy keksiä jotain muuta tai odotella huomista.

edit: viimenen yritys tuotti tulosta.
Hitsailin pikkuhiljaa kasaa siihen jämän päälle niin sai mutterille hyvän kiinnitysalustan, sit isolla virralla kiinni ja aukes.
Nytpä vaan näyttää että murphy istuu edelleen olkapäällä kun Biltemasta on yllättäen nuo ilmausnipat loppu.
Ei löytyny omista kätköistäkään käytettyjä ja 960 purkusatulois näytti olevan isommat.  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 18.10.2015, 13:41:55 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #334 : 18.10.2015, 12:50:43 »
Lainaus
Hitsailin pikkuhiljaa kasaa siihen jämän päälle niin sai mutterille hyvän kiinnitysalustan, sit isolla virralla kiinni ja aukes.
Tämä on hyvä tapa, koita työkaluässästä tuo tappi

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #335 : 18.10.2015, 15:19:23 »
Nippa vaihdettu ja jarrut ilmattu. Ei painu enää poljin pohjaan ja tuntumaki tuli parempi.
Biltemasta löyty sit yllättäen se nippa, kahtakin eri mallia. :)

Vielä pitäs keksiä katsastuskelposet renkulat takavetovanteilla alle niin vois kävästä uusintanäytöllä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #336 : 19.10.2015, 20:30:42 »
Noniin, ompahan Volvossa taas leimaa ajella pois tiehensä.  :3/4 jättää sen:
Jarruteho parani viime mittauksesta vielä vähän, tiiä sit johtuko vaan siitä että oli eri jarrupenkki.
Edessä 2.9/3 ja takana 2.4/2.4. Ainaki se risteykseen pysähty ku jarrua painoi.  :)

Jatketaan harjotuksia, eihän täs oo kiirettä pidetty tähänkään mennes.

Ainiin sain vihdoin mustat paneelit tähän hommattua. Luovuttaja oli mallia Volvo 142.
164 Volvon nahkatakasohvastakin on hierottu kauppoja. Näyttäs siltä että saa tuon sisustan joskus siihen kuosiin ku alunperin halus.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2015, 20:33:13 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #337 : 10.11.2015, 12:36:41 »
Megan kanssa tuli leikittyä eilen kun ei oikeen ollu motivaatiota tehä mitään muutakaan.  ;D
Tuli mieleen jos tuota kulutusta sais vähä hilattua alaspäin, lähinnä kaupungissa kun tulee ajeltua.
Seokset on ollu siellä 12.5-13 ihan normiajossakin, vähä turhaa varmuuden maksimoimista niin pistetään nyt lähemmäs kohilleen.
Ensin bensakarttaan pientä korjausta ja sitten AFR target-karttaa 1100-2500 kierrosväliltä kun map on 40-80kpa eli sieltä missä se "normi" kruisailu liikkuu.
Eilisillä säädöillä sai jo kivasti seokset sinne 14 tietämiin, auton käyntikin tuntu yllättäen parantuvan kun ei käy turhan rikkaalla.
Lambdakorjauksen laitoin putoamaan pois pelistä 80kpa:n jälkeen ettei tuu ongelmia. Controller step size on nyt 2%, voi olla vieläkin liian hidas reagoimaan?
Tyhmäkäyntiseoksen joudun pitämään alle 13 tai käynti huononee, pitäs koittaa vielä pelailla ennakoiden kans saisko sillä apua. Eikös LH-jettiläisetkin käy kuitenki nättiä tyhjää sillä 14.7 seoksella?

Sytkäkarttaakin tuli vähä rukattua, vähä lisää ennakoita tuolle alueelle tuotti huomattavasti jouheamman käytöksen. Aika miedothan nuo olikin (ja on edelleen).
Autohan on ollu ajossa jo pari vuotta megalla, koko viime talvikin tuli ajettua ja hyvin toimi. Tää on nyt tämmöstä pyrkimystä ajomukavuuden lisäämiseks ja kulutuksen pienentämiseks. Eihän tuos oo mitään järkeä lappaa mielin määrin pensaa putkesta pihalle...   :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015, 12:38:41 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Futurez  Kulkukoira