Proturbo  Autodiagnoosi

Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi

  • 5 Vastauksia
  • 5363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aavikkomurmeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« : 28.11.2014, 01:23:27 »
Noniin eli siis tarkoitus on parsia kasaan pohjastaansa läpimätä Volvo 240, b230 koneella,kaasarilla ja nelipykäläisellä manuaaliaskilla, sekä samalla muuttaa polttoaineen syöttö kaasarista ruiskuun ja vielä ahtaakkin koko roska. Moottorinohjaukseksi todennäköisesti tulossa Megasquirt kakkonen. Turboksimeinasin jotain "pientä" garrettia tai vastaavaa. ;D Lähiaikoina suurin osa ajasta kummiskin menee peltitöihin. Taka akselin jo kerkesin kunnostaa, eli akseli on "vanha kunnon" 1030 josta oli melkeen kaikki kiinnikelaipat ruostuneet  ja muutenkin akselin tuenta oli vähän nii ja näin.

Mitään alotuskuvaa mulla ei ole tähän laittaa :/, mutta eiköhän jokanen tiedä miltä vakio kalsarinsininen kakslankku näyttää.Kuvia tulossa tulevaisuudessa varmasti paljon.

Tämä on mun ensimmäinen Projektipäiväkirja, joten tässä on vähän viel harjottelemista  :D eikä kannata ainakaan näin ensalkuun välittää mistään kirjotusasusta tai -virheistä.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« Vastaus #1 : 28.11.2014, 20:50:59 »
Vuosimalli on varmaan joku -83 ja -88 välillä?
Pikkusen puutteellisilla tiedoilla tulee näitä projekteja nykyään tänne ainakin mun mielestä  :-\

Panostakaa nyt edes kuviin jo alussa niin on edes mitä katsoa jos ei vielä sen kummempaa ois ees tapahtunutkaan.
240 turboksi projuja nousee kuin sieniä sateella, hieno pelihän se on mutta ei herätä suurtakaan mielenkiintoa jos kertomus ei oo hyvä  :)

Poissa aavikkomurmeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« Vastaus #2 : 30.11.2014, 21:19:36 »
Jees myönnetään että aloitusviesti oli vähän tökero  :D kokoajan koitetaan parantaa
vuosimallista ei ole mitään tietoa mutta todennäkösest uppoaa tohon -83 -88 haarukkaan

Vanhassa vajassa autonlaitto ei ehkä ollut iha sitä parasta herkkua joten taka-akseli oli ensimmäisenä kunnostusvuorossa, että volvo saatais pyörilleen ja isompaan halliin. Kiinnikkeet piti kaikki hitsata uudestaan ja jokaisen puslan vaihdoin samalla, sekä tottakai hitsasin kemppilukon  ::)  Laakerin oli Ok kunnossa mutta perän stefat lähti vaihtoon.

Tämmönen siitä sitten tuli (joo tiiän että tukirauta on väärinpäin mutta jos tarkkaan katsoo ni huomaa että ei se oo vielä millään kiinnikkään  ;) )



Paska pyörillään ja lähössä uuteen halliin




Peltityöt on jo ihan hyvällä mallilla, kun volvosta rälläköi ensin kaikki mädät osat mäkeen niin näky oli aika karu  ;D







Motonetistä hain tarvikepeltejä helmoihin ja takaluukun pohjaan. Loput leikataan "pitkästä"
Ruostepaikkoja on takaluukuukun ja helmojen lisäksi vielä ainakin pohjassa ja takapyörän kaarissa
Hirvee homma pelkästään parsia volvo kasaan mut sen siitä kai sitte saa ku ostaa auton kaljakontilla  ;D

Näin paljon persettä on jo hitsailtu




Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« Vastaus #3 : 30.11.2014, 21:41:52 »
Onks tässä kilpiä/papereita? Näyttää nimittäin pelottavan paljon miun vanhalta volvolta ;D Tosin moottori ei täsmää siihen.

Poissa aavikkomurmeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« Vastaus #4 : 30.11.2014, 23:01:24 »
ei oo kilpiä eikä papereita. kiskosta löysin kuusen alta ja sain edullisesti  ;D

Poissa aavikkomurmeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Läpimätä 240 kaasarista ruiskuksi
« Vastaus #5 : 04.12.2014, 18:10:08 »
Senverran on rojekti edistyny että moottori on jo ulkona. Helmat vielä hitsattava ja sitten alkaa armoton kittaus




Huomenna ohjelmassa mennä vähän katsastuskonttorille satuilemaan auton menneisyydestä runkenumeron kanssa, toivottavast käy munkki ja täti lykkää paperit kouraa  ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo