Futurez  Kulkukoira

volvo 240 kaasarista ruiskuun

  • 4 Vastauksia
  • 2722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa THElias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Tekemällä oppii.
volvo 240 kaasarista ruiskuun
« : 23.11.2014, 14:12:09 »
Noniin luulisin että kirjotan ny oikeeseen paikkaan tästä :D
Kävin tuossa hakemassa 2litraisen koneen mekaanisella ruiskulla (b200e) ja automaatti lootalla. Tarkoitus olisi nyt lähteä vaihtamaan sitä b200k moottorin tilalle. Automaattilootan otan irti tietenkin ja pidän kovanvitosen autossa. Konehan oli otettu suoraan 740 keulilta ja apulaitteet on kiinni.  Pitäisi nyt joku pv alkaa vaihtelemaan koneita. :D mutta kysymys kuuluu mitä tarvitsee hommata että vaihto sujuisi hyvin. Käsityksen mukaan pumpun ainakin tarviin mutta mitä muuta? :idiot2: Ensimmäistä kertaa siis olen moottoria vaihtamassa ::)
Volvo 940 -91 D24tic
Volvo 240 Ambulanssi -83 D24tic

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
« Vastaus #1 : 26.11.2014, 22:46:21 »
Onko kuinka laajasti moottorin mukana ruiskutavaraa, esim. määränsäädin/ilmamittari?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
« Vastaus #2 : 28.11.2014, 09:57:23 »
en aivan nyt käsitä että mikä hinku se k-jetti on solexin tilalle laittaa? jos rahaa on yhtään ylimäärästä niin suosittelen ehdottomasti säädettävää moottorinohjausta. eli vaikkapa äffästä(b200/230f) imusarja ja suuttimet ja bensapumppu, ja suuttimia ja sytkää ohjaamaan megasquirt  :)
Mutta jos nyt väkisin haluat sen k-jetin siihen vaihtaa, niin ei muutakun onnea matkaan vaan, ei itsellä tuu juurikaan muita huomioita mieleen kun että apulaitteet on erilailla 700 ja 200 sarjalaisissa. ei muutakun kaivamaan sähkökaavioita ja osaluetteloja, ja tekemään. *kahvia->
http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgrades/Chapters/Engine/CVH/Bosch%20K-Jetronic.htm
tuossa on nyt aluksi, kuvaamaan sen toimintaa, ja tuossa kytkentäkaavioita
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70.0

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
« Vastaus #3 : 28.11.2014, 11:54:37 »
Jakaja täytyy siirtää kannenpäästä lohkoon. Tarvii apuakselin missä on jakajalle hammaspyörä. Jakajakin 240:sestä, tai sitten 700-sarjan sytkätietokone, mutta jakajan ennakon säätö täytyy lukita.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 kaasarista ruiskuun
« Vastaus #4 : 29.11.2014, 16:00:26 »
K-jetti on helvetin hyvä ruisku ja toimii paljon paremmin kuin keskivertaisesti asennettu säädettävä. Jos ei ole tarkoitus muuta kuin pikkuvirittää autoa, eikä muuttaa sitä täysin käyttökelvottomaksi, on k-jetti paras vaihtoehto.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

 

Kulkukoira  Proturbo