Akun napakenkä huono tai johto murentunut kengältä lähtien 15-20cm matkalta laturille päin niin voi lämmetä siitäkin. Omaan uusittu kengät sekä tuo pätkä haperoitunutta johtoa. Maadoitukset putsasin omaan samalla työllä.
Laturi jos jännitteensäädin rikki ja työntää liikaa virtaa kuumentaa myös. Jotain 14.0-14.5 välillä toimivalla laturilla normaali lataustaso akulta navasta yleismittarilla mitattuna.
Evap venttiili on keulassa nokkapellissä syylärin yläpuolella kuskin kulmilla joka kyllä nakuttaa ja sen kuuluukin äännellä.
Tyhjäkäynti moottori voi olla likainen, saa putsattua ehkä toimvaksi. Paperitiiviste on kiinnityslaipan alla.
Vanhemmissa 96-00 on moottori myös keskeltä purettavan mallinen. Purettavissa on tiiviste myös moottorin purkukohdassa keskivälisså.
Omassa myös imusarjalta tk- moottorille menevä alipaineletku oli halki niin alipainevuotoa siitäkin tuli muiden vuotojen ja tk- moottorin likaisuuden lisäksi.
Alipainevuotoja letkuista kai olet jo esim brakecleanerilla suihkinut?
Puolat voi olla valmiiksi pa..oja jos jotkut halpis intermotor tms tarvike laitettu. Nykiminen kuitenkin viittaisi sytytyskatkoksiin.
Hommasin omaan varalle uuden tk- moottorin aeromotorsilta mutta tuo kahteen kertaan putsattu onkin pelittänyt niin pölyttyy hyllyllä,