Samppasport  Futurez

M 40 vaihteensiirto-ongelma

  • 22 Vastauksia
  • 2868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #15 : 24.05.2019, 21:55:19 »
Tarkastelen asioita nyt kuljettajan istuimelta. Ja keppi on lievästi kuljettajaan päin. Kokeiltu on kahdellakin kepillä. Joten kyllä tässä pitää vissiin ruveta tilaamaan aikaa johonkin hoitoon, vaikka tuskin ne sielläkään osaavat ratkaista tätä tapausta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #16 : 24.05.2019, 22:08:55 »
Sen kaiketi pitäisi olla lievästi pois päin kuskista.

Jos otat kepin kokonaan pois, näetkö reiän pohjalla hahlon, mihin kepin alapään pitäisi mennä? Sitä voisi kokeilla kammeta pitkällä meisselillä oikealle päin ja testata liikkuuko se.

Anteeksi jos olen tyly, mutta tiedätkö minkälainen systeemi siellä alapäässä on ja ymmärrätkö miten kepin sinne tulisi asettua?

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #17 : 24.05.2019, 22:25:25 »
Enpä tiedä, enää. Olen joskus purkanut näitä, mutta nykyään alan olla jo vähän seniili. Sitä varten näitä sitten kyselen.
Mutta olisiko se mahdollista, että kepin alapään liikkuminen sivusuuntaan olisi jotenkin lukkiutunut ? Valitettavasti auto ei ole nyt tässä, joten en voi kaikkea testata nyt, mutta huomenna.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #18 : 24.05.2019, 22:31:06 »
Jos kepin laittaa paikalleen pystyasennossa, niin alapää menee todennäköisesti hahlon viereen ja jää vivuston ja laatikon kannen väliin jumiin. Keppi tulisi laittaa paikalleen vinossa siten, että keppi on kallellaan oikealle.

Voihan toki olla joku muukin vika ja muitakin mielipiteitä olisi hyvä kuulla. Mun mieleen ei tuu muuta.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #19 : 24.05.2019, 22:46:52 »
Kepissähän on tapit poikittain ja kannessa urat niitä varten, joten keppi ei pitäisi mennä väärään asentoon. Kun yrittää siirtää keppiä oikealle, se ikäänkuin "tökkää" kiinni, aivan kuin olisi jo jokin vaihde päällä.Tämä alkaa nyt kiertää paikallaan. Pitää mennä huomenna kokeilemaan, jos löytyisi vielä jokin vihje ongelman ratkaisuun.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #20 : 25.05.2019, 09:39:40 »
Vielä yksi mahdollinen vikapaikka aiheesta keppi  :)

Jos kannen sisällä kulkevan siirtäjätangon taaempi hela on irronnut, niin silloin tanko on sen verran väärässä asennossa, että keppi ei mene vaivatta paikalleen. Tämänkin saisi varmistettua alakautta sen muovikannen alta.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #21 : 25.05.2019, 15:01:48 »
Vaihteet toimivat jälleen ! Vika oli kepin asennuksessa väärään paikkaan, eli kolon viereen, aivan kuten Kulmamies alunperin arvioi. Ei pitäisi tälläisen "hämärän" miehen tehdä hämärässä hommia. On oikeastaan helpompi laittaa keppi väärin kuin oikein. Suuri kiitos Kulmamiehelle ja muillekin sitkeästä opastamisesta !

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M 40 vaihteensiirto-ongelma
« Vastaus #22 : 25.05.2019, 15:40:46 »
Jees  S*

 

KL-varaosat  Race.fi