Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V50 2.0 Kinetic

  • 9 Vastauksia
  • 2199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tansku

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0 Kinetic
« : 23.06.2019, 21:45:40 »
Hei, olen autokaupoilla ja myyjä sanoin että Volvo V50
2.0 Kinetic vm2006 jakopää olisi ketjulla? Autolla on ajettu 117000 mitä muuta olisi hyvä tarkistaa oston yhteydessä? Autoa on kyllä huolletu huolto ohjelman mukaan aina 110000 asti
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista
-Daniel

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2870
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #1 : 23.06.2019, 22:29:15 »
Jos nyt puhutaan tuosta 2 litraisesta bensakoneesta, niin suhtautuisin siihen erittäin suurella varovaisuudella. Nuo tuppaavat syömään öljyä ja se on lopun alkua. Vahva suositus, että katsot mielummin yksilön joka olisi Volvon omalla 2.4 koneella.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #2 : 24.06.2019, 06:04:28 »
Jos nyt puhutaan tuosta 2 litraisesta bensakoneesta, niin suhtautuisin siihen erittäin suurella varovaisuudella. Nuo tuppaavat syömään öljyä ja se on lopun alkua. Vahva suositus, että katsot mielummin yksilön joka olisi Volvon omalla 2.4 koneella.

Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.

Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.

Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..




Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Tansku

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #3 : 24.06.2019, 06:40:23 »
Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.

Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.

Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..

https://m.nettiauto.com/volvo/v50/10545038

Onko puolesta puhujia?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2870
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #4 : 24.06.2019, 09:27:04 »
Eipä oikein. Kuten todettu, niin osta mieluummin 2.4 litraisella koneella oleva. Kuluttaa ehkä hiukan enemmän polttoainetta, mutta se on pieni murhe jos säästyy koko koneen vaihdolta.

Poissa Tansku

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #5 : 24.06.2019, 11:12:17 »
Kiitos vastauksesta, tuntuu että kun noitakin autoja on todella paljon liikkeellä niin olisivatko niin huonoja?

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #6 : 24.06.2019, 11:33:52 »
Jos varautuu vaihtamaan männänrenkaat ja se on OK niin tiettävästi muita isompia vikapaikkoja noissakaan ei ole.

2.4 tai 2.4i ovat kestäviä vaihtoehtoja mutta T5 on myös ja ainakin manuaalina on taloudellisempi siististi maantiellä ajettuna kuin vapariversiot. Liikkuu myös paremmin. :) Oma auto oli juuri pari viikkoa sitten huollossa jossa vaihdettiin 2. kerran auton iän aikana jakopään hihna ja asentaja kehui että kone käy hienosti edelleen. Ei syö öljyäkään, litran joutuu lisäämään 20 tkm vaihtovälillä ja nyt on sentää 315 tkm takana. Nähtävästi viitoskoneella voi odottaa ajelevansa puoli miljoonaa km ennen isompaa remonttia.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #7 : 26.06.2019, 16:23:21 »
Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.

Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.

Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..

Noissa kyllä paljon ongelmia, en taas tiedä miksi 1.6 padat on selvinnyt lähes kokonaan kyseiseltä ongelmalta. Liekkö eri suunnittelu johtuen pienemmistä männistä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #8 : 02.07.2019, 00:53:38 »
Ominaisuuksiltaan 2-litrainen on hyvä kone tämän kokoiseen autoon. Kulutus 6,5-7,5 litraa sadalla ja jaksaa vetää kohtuullisesti. Eikä ainakaan yhtä paha öljynsyönnin suhteen kuin 1,8. 

Magneettiventtiilivian tunnistaa jos nykii pahasti lämpimänä, onneksi halpa osa vaihtaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V50 2.0 Kinetic
« Vastaus #9 : 12.07.2019, 20:00:54 »
Ominaisuuksiltaan 2-litrainen on hyvä kone tämän kokoiseen autoon. Kulutus 6,5-7,5 litraa sadalla ja jaksaa vetää kohtuullisesti. Eikä ainakaan yhtä paha öljynsyönnin suhteen kuin 1,8. 

Magneettiventtiilivian tunnistaa jos nykii pahasti lämpimänä, onneksi halpa osa vaihtaa.

Nojoo, mutsi ajo pelkkiä hki nurkkia 9.9-10.5 T5 automaatilla, matkassa meni kutosella alkavia. Että eipä se T5:kään hirveästi syö edes automaatilla...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing