Ateho  Elekma

V50 1.6d 2011 | AC tuottaa kylmää, mutta ohjaamon puolelle sitä ei saada

  • 3 Vastauksia
  • 860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nupen ilmaveivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Moro,

pitkällisen haun jälkeen en löytänyt vastaavia. Eli kompura pukkaa kyllä kylmää. Samoin kojelaudan suuntaan työnnetään ainakin putkista käsin kokeillessa todella kylmää tavaraa. Samoin huollossa testatessa kaiken pitäisi olla kunnossa. Täyttöhuoltokin tehty taannoin. Mutta ei.

Min lämpötila-asetuksella ohjaamoon puhaltaa vain viileähköä ilmaa. Näillä +25C keleillä saa ajella 20-30m ennenkuin ohjaamo on siedettävä. Aiemmin tilanne oli se että ohjaamo oli käynnistyksen jälkeen melkein saman tien kuin pakastinarkku niin halutessaan. Huomioita asiasta:

- kompura toimii, prikka heitetty magneettikytkimestä varmuudeksi lepikkoon
- flekti pyörii koko ajan niin perkeleesti, normaalia?
- käsin tehty ac off - ac on - ac min - ac max "kalibrointi" ei auta mitään
- sisäilman puhaltimien teho on heikentynyt. Aiemmin puski min lämmöllä / man max asetuksella kunnon myräkän sisätiloihin. Ei enää. Tämä kaikki alkoi yhtäkkiä vuosi-pari sitten. Raitisilmasuodattimet vaihdettu taannoin.
- ajon alussa sisään tulevan ilman lämpötila vaihtelee saman viileähkön ja lämpimähkön välillä. Kun kabiini viilennyt niin jatkuvasti viileää.
- korjaamot vetoavat testereidensä tuloksiin: jotain 6-7 asteista tuottaa kylmäkoneisto, ei tarvitse tehdä mitään. Kun tuon kylmän vain saisi kojelaudasta kabiinin puolelle.
- ainakin ulkolämpötila näyttää järkeviä lukemia

Mitäköhän tässä nyt kannattaisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2021, 22:00:30 kirjoittanut nupen ilmaveivi »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Nakkaa nyt aluksi raitisilmasuodatin kuikkaan, jotta näkee alkaako puhaltamaan kunnolla. Lauhduttimen (syyläri keulalla) puhtaus kannattaa myös tsekata. Minusta kylmän lämpötila saisi olla liki nolla. Jos se ei puhalla kunnolla tai läpät jumittaa, että aina otetaan mukaan myös lämmintä ilmaa, niin jäädään tuonne haaleaan?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa nupen ilmaveivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Raikkari vaihdettiin tosa ~ kuukausi sitten, ei luulisi siitä johtuvan.

Jotain lämppärin puhaltimeen / säätöläppiin liittyvää ongelmaa arvelisin itsekkin. Varsinkin tuon maksimitehon tippuminen viittaisi samanlaiseen.

- puhallin leipomassa? etuvastus? transistori?
- joku vuoto kojelaudan uumenissa?
- ilmanohjausläppä estää ilman kulkua?
- softavika?

Tää ei edennyt pikkuhiljaa, vaan kertalaakista tapahtui.

Poissa stimbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Säätöläpät jumissa?

Pyöriikö hytin sisälämpötila-anturin ropelli, sijaitsee radion paneelin takana. Itsellä oli tämä kyseinen tukossa ja tuntui lämpötilat tasoittuvan putsauksen jälkeen. Putsauksen jälkeen tosin ropelli alkoi pitämään karseeta meteliä    >:(:buck2: Kyseinen anturi ei vaikuta kuin auto asennon lämpötila säätöön, käsittääkseni, että tuskin anturi ongelmista suurin.

 

Elekma  Autoracing