Calix 480 letkulämppäri + sisähaara on eilen autoon heitetty. Lämmittää todella tehokkaasti, rapeaa -20 asteen pakkasta oli ja reilun tunnin jälkeen (yön yli auto seissyt), niin kädellä koettaessa oli lohko lämmin. Moottori lämpes tosi nätisti, enää ei ikinä tuu ainakaan säteilylämmitintä. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
Lämmintä autoon tuli kokolailla samalla viiveellä, kuin normaalistikin (+14 - +18 asteisesta tallista). Ihan mittari ei noussut suoraan paikalleen, kuin sitten reilummalla viiveellä. Ei silti autossa kylmä tullut ainakaan vielä -20 asteen pakkasella. Toistaiseksi olen todella tyytyväinen ostokseen. Osat noin 170e ja
työt noin 170e (sis. jäähdytinnesteet ja sisähaaran asennus).
Showroomiin täytyy kirjotella vähän lisäkokemuksia jatkossa.
edit: Ehdottomasti aiempien ja muiden autojen kokemuksien perusteella silti suosittelen polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Pelkällä silläkin pärjää aika pitkälle ja auttaahan se ajossakin. Tämä letkulämmitin on kuitenkin ns. hyvä lisä ja niin edelleen. Tähänkin olisin sen valinnut, jos valuuttaa olisi ollut enemmän. Ei vaan viitti näillä pakkasilla autoa kiusata kylmäkäynnistyksillä, vaikka auto pääosin majaileekin lämpöisessä tallissa.