Kulkukoira  Proturbo

Webasto thermotop-asiaa.

  • 113 Vastauksia
  • 46891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #90 : 22.02.2017, 22:46:34 »
Tällä hetkellä on se olettamus, jotta vehje on lukinnut itse itsensä. Pitää koittaa se lukitus purkaa, mutta on montaa eri metodia siihen se 20A sulake on jutun juju. Sitä kunkäyttää pois ja päälle , niin kuinka kiire on saada kuitattua se weban käynnistys napista oikean sekuntimäärän päästä on -off syklin kautta virheettömäksi ? Aattelin painaa siitä polttoaineen suodattimelta molempiin suuntiin naftaa lääkeruiskulla linjat täyteen ennen kuittausta.

Sulakkeet on kaikki toimivia ja mielestäni ne kaikki piuhat siirsin vanhasta 6-pinnisestä liittimestä uuteen, yksi pinneistä ei siältänyt johtoa eli 5 johtoa on siinä pääliittimessä. Yksi on se musta sisäkellolta, kaksi piuhaa menee polttoainepumpulle (niiden napaisuudella ei pitäisi olla väliä), yksi menee lämmityslaitteen puhaltimen releen "vetopuolelle" ja yksi taitaa olla maa . Menikö oikein ?
Joo, lukossa se varmaankin on. On kymmenen sekunnin ja kolmen sekunnin sääntöjä ja tässä vähän hämää se PSA:n kortti, jolle voi olla vielä joku oma kommervenkki.

Piuhajärjestyksiä on paha arpoa näin etänä... Väärällä järjestyksellä ei tietenkään pelitä ja tuo PSA:n kortti voi tässäkin tehdä jonkun poikkeuksen sääntöön. Enkä kannattais kysyä huollon kaverilta oikea kytkentäkaavio tuolle kortille.

V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #91 : 23.02.2017, 22:23:41 »
vanhaan 6-napaiseen liittimeen 1 on musta ja tulee siltä kellolta, 2 on keltainen, menee kait puhaltimen ohjaus releelle, 3 on tyhjä , 4 on vihreä ja menee pa-pumpulle, 5 on violetti ja menee ties minne ? 6 on sininen ja menee käsittääkseni siihe pa-pumpun toiseen liittimeen.

löytyi se vanha liitin, josta värit ja piuhat.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #92 : 24.02.2017, 08:43:48 »
vanhaan 6-napaiseen liittimeen 1 on musta ja tulee siltä kellolta, 2 on keltainen, menee kait puhaltimen ohjaus releelle, 3 on tyhjä , 4 on vihreä ja menee pa-pumpulle, 5 on violetti ja menee ties minne ? 6 on sininen ja menee käsittääkseni siihe pa-pumpun toiseen liittimeen.

löytyi se vanha liitin, josta värit ja piuhat.



Tuon TT-C:n kytkentäkaavion mukaan liittimen pinnit ovat
1 musta kellolle
2 keltainen diagnostiikkapiuha
3 musta lämpötila-anturi
4 vihreä-valkoinen lämmityslaitteen releelle
5 - lämmitys/tuuletus moodi
6 sininen polttoainepumppu
Liittimessä ei ole varsinaista maa-pinniä lainkaan. Vika on kaiketi siinä, että 4 pinni menee sinulla nyt polttoainepumpun toiseen napaan, kun pitäisi mennä lämmityslaitteen releelle. PA-pumpin toinen pinni pitäisi johtaa suoraan maahan. Tämä voisi selittää myös sen, että laite toimii vain lämpösenä. Virta saattaa kiertää silloin pa-pumpulta maihin, kun lämmityslaitteen puhaltimen pyynti on päällä. Pyynti on päällä vasta, kun neste on tarpeeksi lämmintä.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2017, 09:02:00 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #93 : 24.02.2017, 09:18:35 »
Tuollain se oli kytketty. Sen keltaisen piuhan muistin väärin. Sen adhdn jäljiltä on siitä kuusi napaisesta oli otettu se maakin pumpulle, eli vien uuden maan rungosta pumpulle. Onko väliä kumpaan liittimeen tulee + ja - ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #94 : 24.02.2017, 13:05:10 »
Tuollain se oli kytketty. Sen keltaisen piuhan muistin väärin. Sen adhdn jäljiltä on siitä kuusi napaisesta oli otettu se maakin pumpulle, eli vien uuden maan rungosta pumpulle. Onko väliä kumpaan liittimeen tulee + ja - ?
Ei ole väliä. Nappaa 6-napaiselta liittimeltä muut johdot avoimeksi paitsi 1. pinnistä musta kellolle ja 6. pinnistä sininen polttoainepumpulle. Sitten pa-pumpun toinen napa maihin. Tällä operaatiolla pitäisi weba laulaa.

Sitten voi hifistellä lopuksi 4. pinnistä ohjauksen sisäpuhaltimelle ja 5. pinnistä tuuletustoiminnon, jos siitä jotain iloa ajattelee joskus olevan. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #95 : 25.02.2017, 11:53:55 »
Mistähän niitä 6-napaisen liittimen AMP:ppeja saisi irtotavarana. Yhdestä boschcar servicestä kävin kysymässä ja olisivat niitä myyneet vain 40cm johdossa kiinni olleina eli kaksi johtoa ja päissä olevat liittimen 20€  :2funny: Ovat kuulemma jotain volkkarissa köäytettäviä , joita ei saa irtomyynnissä.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #96 : 25.02.2017, 11:55:11 »
Ei ole väliä. Nappaa 6-napaiselta liittimeltä muut johdot avoimeksi paitsi 1. pinnistä musta kellolle ja 6. pinnistä sininen polttoainepumpulle. Sitten pa-pumpun toinen napa maihin. Tällä operaatiolla pitäisi weba laulaa.

Sitten voi hifistellä lopuksi 4. pinnistä ohjauksen sisäpuhaltimelle ja 5. pinnistä tuuletustoiminnon, jos siitä jotain iloa ajattelee joskus olevan.
Mikä muuten tuo tuuletustoiminto on ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mikpiil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #97 : 25.02.2017, 13:46:26 »
Olisiko neuvoja thermotop v-ongelmaan,eli lämmitin lähtee käyntiin, puhallin pyörii, testerin mukaan myös hehku lähtee lämpeämään, myös pakoputki lämpeää hieman, mutta siirtopumpulle ei tule käskyä ollenkaan, vasta loppuvaiheessa ohjaus vilkahtaa testerin mukaan, sen jälkeen lämmitin menee off-tilaan ja jälkijäähdytys jää päälle. Sain lämmittimen käyntiin muutaman kerran mutta pariin päivään ei ole toiminut. Kerran antoi häiriön poltto havaittu ennen normaalia toimintaa. Siirtopumppu toimii, annoin webastoon tulevalta liittimeltä suoraan sähköä. Kaikki muut toiminnot näyttäisi toimivan ok. Mikä voisi estää siirtopumpun käyntiinlähtemisen vai onko ohjainkortti vain sökö?

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #98 : 25.02.2017, 14:09:12 »
Mikä muuten tuo tuuletustoiminto on ?
Jos laitat 5 pinnin ja maan välille kytkimen, voit ajastaa tai kaukokäynnistää sisätilanpuhaltimen viilentämään autoa kesäkuumalla. Täysi turhake...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #99 : 25.02.2017, 14:14:03 »
Olisiko neuvoja thermotop v-ongelmaan,eli lämmitin lähtee käyntiin, puhallin pyörii, testerin mukaan myös hehku lähtee lämpeämään, myös pakoputki lämpeää hieman, mutta siirtopumpulle ei tule käskyä ollenkaan, vasta loppuvaiheessa ohjaus vilkahtaa testerin mukaan, sen jälkeen lämmitin menee off-tilaan ja jälkijäähdytys jää päälle. Sain lämmittimen käyntiin muutaman kerran mutta pariin päivään ei ole toiminut. Kerran antoi häiriön poltto havaittu ennen normaalia toimintaa. Siirtopumppu toimii, annoin webastoon tulevalta liittimeltä suoraan sähköä. Kaikki muut toiminnot näyttäisi toimivan ok. Mikä voisi estää siirtopumpun käyntiinlähtemisen vai onko ohjainkortti vain sökö?
Vesipumppu pitäisi lähteä käyntiin samalla hetkellä kuin paloilmapuhallin eli heti ensimmäiseksi. Korttivialta vaikuttaisi näin äkkiseltään arvioituna.
Mikä testeri sulla on, pystytkö pakottamaan sillä vesipumpun päälle?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Mikpiil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #100 : 25.02.2017, 16:17:32 »
Vesipumppu pitäisi lähteä käyntiin samalla hetkellä kuin paloilmapuhallin eli heti ensimmäiseksi. Korttivialta vaikuttaisi näin äkkiseltään arvioituna.
Mikä testeri sulla on, pystytkö pakottamaan sillä vesipumpun päälle?

Anteeksi huono sanamuoto, tarkoitin polttoaineesiirtopumppua joka ei lähde käyntiin... ICarsoft kapula kyseessä, ei pysty pakottamaan, näkee vain tilatiedot ja nollaamaan häiriöt. Ihmetyttää vain ettei anna lukittuna ollessan mitään muuta vikaa kuin B1D3468, eli lämmitin lukittu, kerran on antanut B1D3194-hälyn.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #101 : 25.02.2017, 16:27:09 »
Ripottelen tuhkaa päälleni, muistikuvat eivät olleetkaan vakaita Tänään irroittelin sen weban, jotta sain johdotuksen näkyville. Tuolle naftapumpulle menee kuin meneekin ruskea maa sieltä puhaltimen releen vieressä olevalta maadoitusliittimeltä ( oli kyllä ihan vakaa muistikuva, että olisin sen tuosta 6-napaisesta ottanut  :idiot2: ) no laittelen tuohon sen vanhan liittimen johon teen tilapäiskytkentänä sen 1 mustan, ja pa-pumpulle sen sinivihreän ja akulta maan. Koitan myös nollailla sen virhekoodin. Tuuppasin myös sen tankkiottimen linjan lääkeruiskulla täyteen naftaa eli sekään ei pitäisi olla ongelmana. Jospa sen huomenna jo sais tulille
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #102 : 25.02.2017, 22:07:16 »
Anteeksi huono sanamuoto, tarkoitin polttoaineesiirtopumppua joka ei lähde käyntiin... ICarsoft kapula kyseessä, ei pysty pakottamaan, näkee vain tilatiedot ja nollaamaan häiriöt. Ihmetyttää vain ettei anna lukittuna ollessan mitään muuta vikaa kuin B1D3468, eli lämmitin lukittu, kerran on antanut B1D3194-hälyn.
Jos pakoputki lämpiää vähän, se tarkoittaisi että liekki syttyy hetkeksi. Kuuluuko polttoainepumpun naksutus aluksi, jos sitä kuuntelee takapyörän luona?
Lämmitin pysähtyy yleensä vain kolmesta syystä:
1. huono akku => alijännite hehkutuksen aikana
2. laite ylikuumenee eli nestettä liian vähän tai huono kiertovesipumppu
3. liekkivahti katkaisee, mikä voi johtua huonosta hehkusta/liekkivahdista tai siitä että laite ei saa polttoainetta.

Kaksi ensimmäistä voi sulkea pois kokeilemalla käynnistystä auto käynnissä. Jos polttoainepumppu ei naksuta lainkaan käynnistyksen aikana ja pumppu on todettu toimivaksi, niin diagnoosi kallistuu vialliseen hehku/liekkivahtiin. Sen ohmeja tarkkaillaan hehkutuksen aikana ja jos eivät mene rajoihin, käynnitys keskeytyy. Viallinen ohjainkortti on toinen mahdollisuus. Ihmetyttää vain, että lämpiääkö pakoputki pelkän hehkun voimalla? Webastotesterillä tai Vidalla saa halutessaan tarkemman diagnoosin ennen kuin vaihtaa uuden poltinyksikön.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Mikpiil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #103 : 26.02.2017, 21:56:15 »
Jos pakoputki lämpiää vähän, se tarkoittaisi että liekki syttyy hetkeksi. Kuuluuko polttoainepumpun naksutus aluksi, jos sitä kuuntelee takapyörän luona?
Lämmitin pysähtyy yleensä vain kolmesta syystä:
1. huono akku => alijännite hehkutuksen aikana
2. laite ylikuumenee eli nestettä liian vähän tai huono kiertovesipumppu
3. liekkivahti katkaisee, mikä voi johtua huonosta hehkusta/liekkivahdista tai siitä että laite ei saa polttoainetta.

Kaksi ensimmäistä voi sulkea pois kokeilemalla käynnistystä auto käynnissä. Jos polttoainepumppu ei naksuta lainkaan käynnistyksen aikana ja pumppu on todettu toimivaksi, niin diagnoosi kallistuu vialliseen hehku/liekkivahtiin. Sen ohmeja tarkkaillaan hehkutuksen aikana ja jos eivät mene rajoihin, käynnitys keskeytyy. Viallinen ohjainkortti on toinen mahdollisuus. Ihmetyttää vain, että lämpiääkö pakoputki pelkän hehkun voimalla? Webastotesterillä tai Vidalla saa halutessaan tarkemman diagnoosin ennen kuin vaihtaa uuden poltinyksikön.

Itse epäilin myös alijännitettä mutta ei toimi myöskään auton käydessä. Pakoputki lämpeää hyvin heikosti heti mutkasta, siitä päättelin hehkun toimivan, mutta liekkiä ei syty laisinkaan koska pa-pumppu ei lähde naputtamaan missään vaiheessa. Täytyypi vielä mittailla nuo anturit palopäästä, josko niissä vikkaa. Löysin huolto ohjeen ko. värkkiin josta näkee että pumppu lähteekin hyvin loppuvaiheessa päälle käynnistysprosessissa. Kiitos kovasti jo ohjeista :)


Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #104 : 27.02.2017, 10:19:28 »
Tuli vielä mieleen, että myös pa-pumpun ohmeja tarkkaillaan ja jos ne ovat pielessä, homma voi keskeytyä senkin takia. Viallisesta pa-pumpusta kuten hehkustakin pitäisi tulla oma vikakoodinsa. Silti eniten epäilen hehku/liekkivahtia, joka on havainnut liekin ennen varsinaista toimintaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Carcom Oy  Ateho