Proturbo  Autodiagnoosi

Minkä tehoisia sisätilanlämmittimiä omissa autoissanne on?

  • 24 Vastauksia
  • 22413 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa qla_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi.
Eli kuinka tehokkaita sisätilanlämppäreitä muilta löytyy? Omaan V70 pitäis sisätilanlämppäri hommata. Mielellään sellainen, että 2h päällä olleena ei tarvitsisi tuulilasia ja sivulaseja skrabailla. Onko noista tehoista juurikaan hyötyä, jos lämmittää sen mukaan miten ulkona pakkasta? Eipä kait ne kelillä kun kelillä +25 ilmaa kabiiniin puske?
V70 T5 -01

Poissa Make85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Ainakin ite ostaisin jonku 1600w ja ylikin, ei tarvii "kormuuttaa" sitä kahta tuntia heti -5 asteesta alkaen. Ja onhan niissä puoliteho mahdollisuus. Omassa oli (v70 mk2) defan 1200w, ja tuntu kun pakkanen laski alle -20 ei kahdessa tunnissa sulanu kuin johto hankeen ;D

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
10 A sulakke ei sitten riitä kuin hiukan yli 2 kW kokonaisteholle eli noin 1,5 kW sisätilan lämmittimelle ja moottorin lämmittimelle. 2 kW sisätilan lämmitin vaatii 16 A sulakkeen, jos on samalla myös moottorin lämmitin. Muuten voi kylmävolle odottaa lähtijää.

Jos tiedossa on lunta ja pakkasta, sulava vesi tuppaa jäätymään auton kylkiin, joten kovin lumista autoa ei mielestäni kannata lämmittimellä pakkasella sulattaa. Se näky ei ole kuitenkaan aivan kuten lämmittimen mainoksessa vaikka ikunat sulat olisivatkin.

Omani 600W/1200 W ja vain tuolla 1200 W on jotain vaikutusta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
artikki, edellisessä 600/1200.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
600/1200 w lämppärit molemmissa. Tuo 600w lämmittää katoksessa olevan auto vielä pikkupakkasilla ihan hyvin siinä tunnin-kahden ajassa jonka moottorin lämmitys vaatii.

Jos ei katosta olisi, varmaan vaatisi vähän isompaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
1400W Defa on omassa autossa ja hyvin on riittänyt pitämään lasit sulana...paitsi joskus kun on oikein kovat paukkupakkaset, eli n. -25C, niin silloin ei ole kokonaan avannut laseja.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
1350w defa slimmi on mörössä, S40:ssä on calixin 1600w ja 460:ssä on 2,1kw joku bulk laite, oikeasti tuon teho lienee jossain 1400w paikkeilla.

Mörössä myös webasto ja hyvin saa auton lämpöiseksi talvella ennen ajoon lähtöä, yllättäenkin.. webastossa on kake  :juhau:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Miguelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Defa slim 1350/2100w. Pienempi teho piisaa autokatoksessa ja isompi sulattaa lasit vaikka ois -30 C kunhan antaa vähä reilun tunnin pöhistä.
V70 -04
Z 750 -06

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Defa slim 1350/2100w. Pienempi teho piisaa autokatoksessa ja isompi sulattaa lasit vaikka ois -30 C kunhan antaa vähä reilun tunnin pöhistä.

Sama juttu. Sai vanha calixin ~1.3kW lämppäri väistyä, meinasi loppua puhti tuossa merikontissa.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Defa slim 1350/2100w. Pienempi teho piisaa autokatoksessa ja isompi sulattaa lasit vaikka ois -30 C kunhan antaa vähä reilun tunnin pöhistä.
Myöskin täällä. En ole asentanut kiinteäksi. Aion tehdä kasaan menevän telineen ja laitan lattialle pystyyn kun tarvitsen.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

The moose

  • Vieras
ennen oli bilteeman isoin 2000w sisätilalämmitin, ei mitään vikaa muutaku koko.

nyt on joku slim mallinen 1000w ja iha paska. lasit just ja just aukee ja jos on yöllä satanu lunta ni ovet on saranapuolelta jäässä nii ettei aukee muutaku väkisin.

tarttee hakee sellanen biltemalainen ni ei tartte kärsii.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Mulla oli aikoinaan ihan toisessa autossa käytössä sellainen 1000W/2000W näppärä sisätilanlämmitin. Kyllä se 2000W on vähän liikaa. Iso farkku oli lähestulkoon kuuma jos täysillä porotti ja 2 tuntia oli aivan tarpeettoman kauan. Käytännössä joku reilu puoli tuntia riittää, jos 2 kilowatilla lämmittää. Jos aikoo lämmittää sen normaalin moottorin lämmitysajan, kyllä mielestäni joku 1000 - 1500 W pitäisi riittää. Vähän arvelen että ne pikkupistokkeet ei tahdo kestää jos kuormaa on yli 2 kilowattia. Jos on tehokas tuo sisätilanlämmitin ja joku pienitehoinen säteilylämmitin, melkein suosittelisin laittamaan vaikka mekaanisen ajastinkellon sille sisätilanlämmittimelle, niin se käynistyy sitten vasta myöhemmin eikä tarvitse sitä autoa turhaan tuntikausia kuumentaa. Säästää aika paljon sähkössä.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Mulla auto+:n 1200w lämmitin ja hyvin on autokatoksessa riittänyt, sekä myöskin kestänyt kun tollate "halpamalli" on, kolmas talvi lähtee nyt...

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Onhan siinä talven mittaan melkoinen ero sähkönkulutuksessa, että lämmittääkö päivittäin 2h * 2000W vai 1000W. :)

Jos on taloyhtiön/työpaikan tolppa, jossa kiinteä maksu niin sitten antaa mennä vaan, mutta itse jokaisen kilowattitunnin maksavan kannattaa miettiä myös sitä, paljonko sitä ihan oikeasti tarvii.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
600/1200 w lämppärit molemmissa.

Samanmoinen taitaa olla emännyyden Kolopallossa. Bemarissa noin 5 kW...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Futurez  Kulkukoira