Elekma  Autoracing

Minkä tehoisia sisätilanlämmittimiä omissa autoissanne on?

  • 24 Vastauksia
  • 22431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Defa termini 800/1850w enemmän tai vähemmän kiinteästi. Pikkupakkasilla pienempi teho riittää, kunnon pakkasilla saa kyllä olla pari tuntia isolla. Aiemmin oli calix k2, muistaakseni 600/1500w. Oli hiljaisempi ja lämmitti vähintään yhtä hyvin. Siitä puuttui vain se kiinnityslevy joten se oli metallijalalla irtoinaisena usein tiellä tai lensi ympäri jalkatilaa.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Itellä kans Defa Termini 1850, voin suositella. Kätevän kokoinen (slim) ja lämmitystehot on sopivat kummassakin asennossa lämpötilasta riippuen, 800/1850w.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Defa Termini 1350/2100 ja Defa Termini 850/1850 löytyy autoista. Molemmat ajaa asiansa. Sopivan pieniä eivätkä vie järkyttävästi tilaa jalkatilasta. Syy toiseen pienempää oli, että nuo päällä + lohkolämmittimet on riittänyt 16amp automaattisulake ettei ole paukkunut (Vaikkakin periaatteessa voivat haukata 24 amppeeria).   
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa qla_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi.
Joo kyllä se sais semmottinen slim-mallinen olla. Tosiaan taloyhtiön tolppapaikalla mennään, joten ei väliä kuinka paljon sitä sähköä kuluttaa. Täytyy varmaan ostaa tuommoinen Defa Termini 850/1850, kun sitä niin moni on kehunutkin :)
V70 T5 -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Defa termini 2100 löytyy omasta autosta. sillä saa autoon semmoisen +20 lämpötilan vielä ihan kunnon pakkasillakin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Muistakaa hyvät ihmiset miten asennatte ne Terminit. Jos Terminin "heittää" lattialle niin takuulla ei lämmöt riitä.
Noissa nykylämmittimissä on sisäinen "tehonsäätö" siis jos lämmitin laítetaan puhaltamaan siten että on mahdollisuus että jo lämmitettyä ilmaa virtaa myös takaisin lämmittimen sisään niin tehot putoavat radikaalisesti.
Siis asennus keskikonsoliin siten puhallus on ylöspäin ja lämmittimeen tulee varmasti lattiatasolta kylmää ilmaa sisään.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Muistakaa hyvät ihmiset miten asennatte ne Terminit. Jos Terminin "heittää" lattialle niin takuulla ei lämmöt riitä.
Noissa nykylämmittimissä on sisäinen "tehonsäätö" siis jos lämmitin laítetaan puhaltamaan siten että on mahdollisuus että jo lämmitettyä ilmaa virtaa myös takaisin lämmittimen sisään niin tehot putoavat radikaalisesti.
Siis asennus keskikonsoliin siten puhallus on ylöspäin ja lämmittimeen tulee varmasti lattiatasolta kylmää ilmaa sisään.

Lisään tuohon vielä että älkää laittako puhaltamaan etulasiin vaan nimenomaan katon kautta ettei ole joku aamu tuulilasi särki  ;).

BTW: Eihän noita termiineitä saa edes lattialle kuin kiva kaveri, kun niissä ei ole kuin tuohon keskikonsoliin tuleva asennusjalka.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
V40:ssä ollut jo seitsemän vuotta Defa Termini 1350W ja ihan kohtuudella lämmittää. Ei ihan kovimmilla pakkasilla enää oikein riitä lämmitysteho. 945:seen ajattelin hommata Calixin 1600W Slim mallin. Se on jopa pienempi kuin tuo Termini. Talvella luultavasti tiedetään miten se lämmittää -35 asteen pakkasissa :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
DEFA TERMINI 1700 SISÄTILANLÄMMITIN 0/830/1700 W "SLIM"

Volvo V70 p2 2007.

Hyvin riittää, ainakin jos auto on katoksessa. Lasit on täysin kirkkaat, eikä sisällä tarvitse palella. Asennettu keskikonsoliin, apparin jalkatilaan ja puhallus suuntautuu penkin päätuen paikkeille.
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Tokmannilta, onkohan se Auto+, 0/900/1800w slim malli. Keskikonsoliin asennettu yläviistoon, niin aina on lasit sulat ja V70 tarpeeksi lämmin. Jossain -10-15c napsautan yleensä täydelle teholle ja kovallakin pakkasella pystyy 2h lämmityksen jälkeen ilman takkia lähteä ajelulle.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy