Autoracing  KL-varaosat

240 B230FT

  • 629 Vastauksia
  • 233382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #540 : 31.01.2021, 14:37:11 »
Kuvaa katselin niin onko käynyt kuumana vai miksi niin hiiltyneen näköistä levyn pinnassa siinä vinoviivoitetulla alueella?
Konkat on huonolaatuisia ja ne alkavat vuotamaan, jos nyt oikein olen ymmärtänyt m se töhnä sitten hapettaa ilmeisesti piirilevyn/tinaukset. Korjauksen jälkeen on toiminut hienosti O0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #541 : 11.03.2021, 15:45:47 »
Putki tuli turattua loppuun, vaimentajaksi valkkasin paljolti kehutun Simons Turbon. Yksi v-bandliitos tuli katalysaattorin jälkeen ja toinen ennen akselin alitusta. Äkkiseltään en mukavampaa tapaa pakoputken liittämiseksi kyllä keksi. Marteliuksen laippa oli mukavaa hitsata ja asennus sekä purku on helppoa, loppu se muhvien kanssa kiroilu.


Ensimmäinen ja viimeinen kuva hitsailuistani tässä topicissa :2funny:


Ulostulon koloa pitää vähän isontaa vielä. Äänistä tuli maltilliset verrattuna vanhaan putkeen kahdella 2.5" Biltsun vaimentajalla.

Seuravaksi leväytin keulan levälleen ja säätelin keula palaa, korisarjaa, puskuria ja harkitsi jopa listojen poistoa, mutta ilmeestä tulisi liian 850mäinen ilman. Mustat silmänaluset on oltava. Mielessä kävi myös puskurin siirto n. 10mm ylös ja taaksepäin, mutta työmäärä olisi sen verran iso että siinä vaiheessa harkitsisin jo nappislimä/USA keulaa... Maalataan siis listat uusiksi tällä erää.






240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #542 : 12.03.2021, 07:32:30 »
Siitäpä se pikkuhiljaa  :)

Mä kun tein putken kesällä uusiksi, käytin V-bandeja ensimmäistä kertaa. Se oli kyllä jonkinlaista rakkautta ensisilmäyksellä.  ;D Mulla tosin laipat on aivan bilteman tavaraa, mutta hienosti tuntuu nekin skulaavan.

Kun olet askarrellut tuon ruutumaskin keulaan, oliko kuinkamoinen työmaa? Vai onko tuo edes flättikeulan ruutumaski?  ::) Näyttää nimittäin istuvan vallan hienosti. Usa keula olis jeppis, mutta sellasta järkevänhintasta bolton settiä ei tahdo ihan hevillä löytää. Yhdestä kyselinkin tässä pari viikkoa takaperin, mutta en sitten lähtenyt moiseen urakkaan..
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #543 : 12.03.2021, 08:10:30 »
Ruutu maski on flättiksen sisusta ja pappamallin kehys. Kehyksestä piti hioo vähän tavaraa pois että osat istuu paremmin. USA keulasta iskostunut mieleen kuva volveren pimp coupesta S*

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #544 : 19.03.2021, 12:45:57 »
Öljyjä vaihtaessa suodattimen paikka on ottanut päähän moottoriswapin jälkeen. Dp tuli mitoitettua niin, että suodattimen saa vaihdettua, mutta varsinkin lämpimän moottorin kanssa homma ei ole ollut ihan mieleisin. Lisäksi samalla tontilla on hiustenkuivaajan öljyn paluu, sekä öljynjäähdyttimen putket ja siirtojalka, joiden mahdollisten ja niissä olleiden vuotojen selvittely oli jo tässä aiemmin hankalaa. Laturin ollessa ns. 240 paikalla vaihtoehtona suodattimen siirrolle olisi oikeastaan ollut erillinen teline letkuineen jonnekin päin runkoa, tai siirrellä apulaitteita ja kääntää öljynsuodattimen siirtojalka moottorin etupuolelle. Siispä päätin kokeilla värkätä adapterin laturin ja tehostajan kiinnikkeille.

Suodattimen paikka tulee olemaan mieluinen ;D


10*100 latta mittailtu ja leikelty


Tehostimen pumppu telineineen paikoillaan


Päälle laturi


Kiilahihnat tulisi olemaan mittailujeni mukaan 1150*10 laturille ja 913*10 tehostajalle.

Nyt saakin suunnitella paikan pissapojan säiliölle, ennen se majaili imusarjan puolella runkopalkin päällä. Tein jakopään INAn osilla, joka oli oikeastaan se homma mihin alunperin aloin öljyn vaihdon ohessa :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #545 : 19.03.2021, 12:49:49 »
Kannattaa siirtää pissipoika suoriltaan peräkonttiin niin ei ole haitolla ;)

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #546 : 19.03.2021, 15:00:13 »
Mulla oli kanssa kusipoikasäiliön kanssa hirveät sijotus ongelmat.

Varasin muutoskatsastukseen katsastusajan ja tyyliin 30min ennen leimaa heitin vain lasipullon akun viereen josta saa pesunestettä nosteltua.  :D Väliaikaispatentti on ollut nyt paikallaan jo toista vuotta ja ajaa asiansa aivan ok, eli oisko lie pysyväksi jäänyt.  :D Harvemminhan kesäautossa tuota pesuria tarvii, itseasiassa en oo kertaakaan täyttänyt omaa pulloa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #547 : 19.03.2021, 19:03:08 »
Kannattaa siirtää pissipoika suoriltaan peräkonttiin niin ei ole haitolla ;)

Tämä olikin suunnitelmissa jo aiemmin, mutta se jäi, voi olla että nyt pitää :D
Mulla oli kanssa kusipoikasäiliön kanssa hirveät sijotus ongelmat.

Varasin muutoskatsastukseen katsastusajan ja tyyliin 30min ennen leimaa heitin vain lasipullon akun viereen josta saa pesunestettä nosteltua.  :D Väliaikaispatentti on ollut nyt paikallaan jo toista vuotta ja ajaa asiansa aivan ok, eli oisko lie pysyväksi jäänyt.  :D Harvemminhan kesäautossa tuota pesuria tarvii, itseasiassa en oo kertaakaan täyttänyt omaa pulloa.

Noh 5 vuotta vanhat nesteet siellä säiliössä tais olla puolillaan ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #548 : 21.03.2021, 19:06:11 »
Edukkaat kiilaremmit hain Biltemasta, kun en ihan 100% luottanut mittoihini ja laskuihini, mutta oikeaksi ne kuitenkin osoittautuivat. Laturilla joutuu käyttämään vain ulompaa remmiä, koska sisempi ottaisi korvakkeeseen kiinni. Eipä se/ne vesipumpun kanssa sitä toista sinänsä tarvitse.





 Lasinpesurin saa mahtumaan ilmaputsarin viereen lähen orkkis paikalle, mutta säiliö ja teline vaatii pientä ranetusta.



Sitten metsästetään kissojen ja koirien kanssa mutteria mikä käy laturiin maadotukseen :buck2: Joku 1/5 tms UNF kierre siinä taitaa olla, ainakaan m5 se ei ole :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #549 : 22.03.2021, 10:25:50 »
Boschilaisessa alkuperäsessä laturissa se kyllä on m5.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #550 : 22.03.2021, 10:28:00 »
Boschilaisessa alkuperäsessä laturissa se kyllä on m5.

Ei ollu edellisessä orkkiksessa, ei naapuris purku laturissa eikä tässä rempatussa 240 mallisessa :juhau: 10/32 UNF on nyt vahvin veikkaus
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #551 : 25.03.2021, 23:34:41 »
Hauska juttu. Nimittäin 7/9 latureissa on. Piti kaivella läpi laturit mitä mulla on, ja jollei se ole m5 niin on se niin liki että m5 mutteri pyörii vaan sormin kun hyrrä jokaisessa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #552 : 26.03.2021, 05:32:53 »
Hauska juttu. Nimittäin 7/9 latureissa on. Piti kaivella läpi laturit mitä mulla on, ja jollei se ole m5 niin on se niin liki että m5 mutteri pyörii vaan sormin kun hyrrä jokaisessa.

Kyllä se vaan insinööri oikeessa oli. Tapin pää oli niin turvoksissa, mutta kierre kunnossa, että mutteri ei lähteny vetämään. Muistan tän saman taistelun parin vuoden takaa kun aattelin vaihtaa uuden mutterin vanhan ruosteisen tilalle laturia vaihtaessa, mutta eipä menny :D Nyt lyhensin vähän päätä ja pyöräytin pakalla kierteen alun, menihän se mutta nihkeästi.

940kin putki katkesi akselinylityksen liitoksesta alkuviikosta. Vaihtamaton välivaimentaja kosti, enkä vaihtanut sitä kyllä vieläkään. Mutka pätkä pois ja klemmarilla uutta mutkaa tilalle.
Vaihtokunnossa se ois kyllä jo ollut.



Pikapatentilla jos tän kevään pärjää niin laitellaan kesällä uusiks :-[
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #553 : 06.04.2021, 19:04:39 »






Jätte kiva testi ajo. Pihasta lähtiessä pilvinen taivas, tankatessa synkkeni ja sitte tuli jalkarätin kokosia hiutaleita lunta :D Etupuskurin listat oottaa värjääjäänsä, jospa tällä viikkoo kerkeis :)

Jos jollain on niin kaupatkaa säädettäviä taka ylätukivarsia. En muistanu miten rajua se kiinni ottaminen olikaan :D

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #554 : 08.04.2021, 11:23:37 »
Täälläkin jouduttu venkslaamaan vielä talvikumit alle, meinas käydä liukkaaksi aamuisin ajo. "Kallis" paukku kun vetäsee jonnekkin pöpelikköön oman malttamattomuuden vuoksi.  :D


Jos jollain on niin kaupatkaa säädettäviä taka ylätukivarsia. En muistanu miten rajua se kiinni ottaminen olikaan :D


Äkkiähän tuollaiset itse tekee.  ::) Mulla on itse tekemät takana ylhäällä, hienosti ajaa asiansa ja eivät ainakaan rikkoudu. Leimalla sitten alkuperäiset varret. Niiden vaihto kun on puolen tunnin homma.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

KL-varaosat  Race.fi