Autodiagnoosi  Carcom Oy

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2273 Vastauksia
  • 687871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1875 : 03.09.2018, 21:04:39 »
Itellä ollu tuossa b200f käyttiksessä flexitune x4 kylessä.
Vakiona yksreikäset 215cc ???
Nyt tuli huvikseen vast-ikään kokeiltua t5 mosan sumuja ja flexitune pois pelistä..
Ekaks 363cc nelireikäset, ei päästy ees räpättimelle asti, ku jo abaut 4,5k kohilla alko röpläämään ja plx näytti yhtä ja kahta vihreetä lediä ja lambda-arvo jtn 0,70 kieppeillä. Pirun kivan tasanen tyhjäkäynti ja tasasest pelas siihe asti kunnes toki 3k rpm jälkeen menee immulle ja huiteli allle 0,80 ja paheni rikkaus mitä lähemmäs rajotinta mentiin.
Sitte kokeiluun yksreikäset 315cc sumut, hömpsöttävä tyhjäkäynti.
Tässä nyt nuilla ajeltu tovi ja alkanu asettumaan. Käyntiin lähtiessä vetää paksulle, kunnes kylmäkäynnistys lähtee pois pelistä ja alkaa hakeen 0,99 lambda-arvoa plx:ään.
Edelleen vetää 3k rpm jälkeen paksulle mitä lähemmäs raikkaria päässään, joskin näillä sumuilla päässään raikkarille nikottelematta. Plx huitelee pahimmillaan 0,72 vai 0,78 just ennen raikkaria.

Moottorinohjaukset vakiot ja nokkana "A", ilmanputsari vakio ja pakari vakio lukuunottamatta suoraa putkea keskipöntön tilalla.
Hiposteluna nappais jotkut monireikäset sumut vastaavassa koossa, H tai K kaltainen nokka ja murtautua jollain ilveellä lh sielunelämään että sais karttoja enempi sinneppäin, ehkä vakio 016 immukin vaihtoon  ???

Ois bilteman b230et mosaan tarkotettu paine bensapumppukin oottelemassa.
Alko vaan flexillä kera vakiosumujen ennen nuita suutinkokeiluja piikkailemaan satunnaisesti 1,20 lambdaarvoa plx:ään ja sen tunti jo vedossaki että kohta sulaa paikat.. Siirtopumppukin vain max 10tkm ajettu, ääntelee vaihtelevasti.
Pitäneis kai saada viinaystävällisempi siirtopumppu, tai heittää mokomalla veslintua, laittaa letku ihan tankin pohjalle ja pelata pelkällä painepumpulla ???
Saas nähä.. Tuola paksissa se uus pumppu ja ehjä käytettu vakiokin on, jos tien päälle lahoaa.
Veikkauksena vaan että pumpppu ei jasais enään tyrkkää painetta ja tulee 100% sumuaukiolot vastaan.
Nyt toki isommilla sumuilla parani, mutta saapi nähä miten mahtais muuttua käytös uuella pumpulla.
Liekö vetäis nuilla 315cc sumuillakin röpläämiseks ennen räpätintä ???
« Viimeksi muokattu: 20.10.2018, 19:10:36 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1876 : 04.09.2018, 08:46:30 »
Pirun kivan tasanen tyhjäkäynti ja tasasest pelas siihe asti kunnes toki 3k rpm jälkeen menee immulle ja huiteli allle 0,80 ja paheni rikkaus mitä lähemmäs rajotinta mentiin.

"Menee immulle?" Koko ajanhan se on pelissä mukana kun vaan kone käy.

[...]ehkä vakio 012 immukin vaihtoon  ???

Ei kyllä vakio ole 012, 016 sieltä löytyy. Sekin riittää varmasti hienosti kaikkeen mitä vaparilla on näissä teholuokissa tarjota.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1877 : 04.09.2018, 08:50:09 »
Itellä ollu tuossa b200f käyttiksessä flexitune x4 kylessä.
Vakiona yksreikäset 215cc ???
Nyt tuli huvikseen vast-ikään kokeiltua t5 mosan sumuja ja flexitune pois pelistä..
Ekaks 363cc nelireikäset, ei päästy ees räpättimelle asti, ku jo abaut 4,5k kohilla alko röpläämään ja plx näytti yhtä ja kahta vihreetä lediä ja lambda-arvo jtn 0,70 kieppeillä. Pirun kivan tasanen tyhjäkäynti ja tasasest pelas siihe asti kunnes toki 3k rpm jälkeen menee immulle ja huiteli allle 0,80 ja paheni rikkaus mitä lähemmäs rajotinta mentiin.
Sitte kokeiluun yksreikäset 315cc sumut, hömpsöttävä tyhjäkäynti.
Tässä nyt nuilla ajeltu tovi ja alkanu asettumaan. Käyntiin lähtiessä vetää paksulle, kunnes kylmäkäynnistys lähtee pois pelistä ja alkaa hakeen 0,99 lambda-arvoa plx:ään.
Edelleen vetää 3k rpm jälkeen paksulle mitä lähemmäs raikkaria päässään, joskin näillä sumuilla päässään raikkarille nikottelematta. Plx huitelee pahimmillaan 0,72 vai 0,78 just ennen raikkaria.

Moottorinohjaukset vakiot ja nokkana "A", ilmanputsari vakio ja pakari vakio lukuunottamatta suoraa putkea keskipöntön tilalla.
Hiposteluna nappais jotkut monireikäset sumut vastaavassa koossa, H tai K kaltainen nokka ja murtautua jollain ilveellä lh sielunelämään että sais karttoja enempi sinneppäin, ehkä vakio 012 immukin vaihtoon  ???

Ois bilteman b230et mosaan tarkotettu paine bensapumppukin oottelemassa.
Alko vaan flexillä kera vakiosumujen ennen nuita suutinkokeiluja piikkailemaan satunnaisesti 1,20 lambdaarvoa plx:ään ja sen tunti jo vedossaki että kohta sulaa paikat.. Siirtopumppukin vain max 10tkm ajettu, ääntelee vaihtelevasti.
Pitäneis kai saada viinaystävällisempi siirtopumppu, tai heittää mokomalla veslintua, laittaa letku ihan tankin pohjalle ja pelata pelkällä painepumpulla ???
Saas nähä.. Tuola paksissa se uus pumppu ja ehjä käytettu vakiokin on, jos tien päälle lahoaa.
Veikkauksena vaan että pumpppu ei jasais enään tyrkkää painetta ja tulee 100% sumuaukiolot vastaan.
Nyt toki isommilla sumuilla parani, mutta saapi nähä miten mahtais muuttua käytös uuella pumpulla.
Liekö vetäis nuilla 315cc sumuillakin röpläämiseks ennen räpätintä ???
Lyhyesti:
IMMu on aina mukana, siitä hetkestä kun käännät konetta käyntiin, mittaa IMMu ilmamassaa ja tätä ECU käyttää tietonaan annostellessaan polttoainetta. Syy miksi jo vakio ruisku menee ihan bensallakin paksulle on polttoainekartoissa, joissa on tuntemattomasta syystä todella pöljä rikastus 3krpm---->.

LH rakastaa arvoa Lambda1, joten noilla suutinkikkailuilla aika usein saa säätämättömän LH:n täysin sekaisin.

Minun auton specsit:
- B230FB (hiukan piristetty, kantta siis laskettu)
- Turbon vakio suuttimet
- Lastutettu LH (noille suuttimille ja säädetty etanolille laajakaistamittarin mukaan)
- e85 polttoaine

Ei rötää/hötää, mongerra tms. Ainoastaan kylmäkäynnistys on vaikeaa, koska sitä ei kamalammin ole säädetty.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2018, 08:52:40 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1878 : 10.10.2018, 09:02:57 »
Tämä on kyllä ollut näppärä appi pirtutankkaajalle ja pennin venyttäjälle, löytyny tuntemattomiltakin paikkakunnilta E85-asemat: https://www.fuelfellow.com/

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1879 : 18.10.2018, 20:42:18 »
Tankille.con on tuon kotimainen nimi. Olivat tänään nostaneet paikallisella ABC:llä hintaa 1.119 euroon.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1880 : 18.10.2018, 21:46:28 »
Imatran ABC:lla E85 hinta nous parhaimmillaan 1.150€/litra hintaan.
Sittemmin alkoi laskemaan ja nyt muistaakseni jo 1.140€/litra... alkuvuodesta oli 1.009€/litra tai jotain sinne päin.

Luumäen St1:llä oli kans kevääseen asti 0.997€/litra kunnes lähti yllättäen sekin nousemaan.

E98 hintakin suorastaan järkytti kun yks viikko nous päivässä 1.68x€ -> 1.771€/litra. :idiot2:
Ihme kyllä senkin hinta tuli sitten alemmas..
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1881 : 18.10.2018, 22:04:51 »
Brentti oli viime viikolla n.84$ barreli, nyt on taas laskenut ja menee kuukausi, ennenkuin se kallis öljy on käytetty
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1882 : 19.10.2018, 19:10:51 »
Silloin ku öljy oli jotain puolet halvenpaa nii nää arkadiamäen pellet korotti "väliaikaisesti" veroja ja lupas poistaa sen jos ölppä taas nousee yli 80:n taalan. Eipä oo kuulunu :peetu:
RTS

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1883 : 20.10.2018, 19:17:52 »
"Menee immulle?" Koko ajanhan se on pelissä mukana kun vaan kone käy.

Ei kyllä vakio ole 012, 016 sieltä löytyy. Sekin riittää varmasti hienosti kaikkeen mitä vaparilla on näissä teholuokissa tarjota.
Jaa liekö parissa kalijassa kirjoteltu..  :D
Mjoo.. Eniveis.
Tos yks päivä koitin että flexitune pois välistä kokonaan, eikä vaan bensa-asennossa kuten aijemmassa viestissä suuttimia kokeilleena.
Ei lähe kylmänä käymään oikeen mitenkään ja ajossa seokset heittelee ihan mitä sattuu laihan ja rikkaan väliltä.
Pintakaasulla ajellessa pysy seokset kohillaan.
Elikä tarvihtee flexitunea nuillaki (315cc) sumuilla, joskin kytkin bensa-asennossa.
Nyt heräs mielenkiinto, että kuin pelais niillä öö 383cc sumuilla ilman flexitunea..
Tai kuinka pelais, jos heittäis kylmäkäynnistyssumuks kans 315 tai se 383..
Vahva aavistus, että tarvis joku ohjelma tehä silti, että liekö jaksaa ees koittaa.
Toisaalta visioin, että ois tuon flexin saanu heivattua hyllyyn ootteleen joskus tulevaa prätkää :P
Ei sitte.

Ja joo näemmä taas oppii uutta. Ite eläny siinä käsityksessä että lambdaohjaus putoais 3k jälkeen pois pelistä.
Jotkut vaa puhu että muokkais tuota vakioimmun sisuskaluja eri kokosiin putkiin ja sillai sais jtn kikkailtua tuon 3krpm jälkeen käytöksen suhteen..

Noh nyt on pelannu käyntii lähtemisten ja ajossa olevie seoksie puolesta hyvin että flexi bensa-asennossa tuola kyljessä.
Että mennään toistaseksi näin ja kahotaan mitä visioita täsä herää kokeiltavaks seuraavaks..


« Viimeksi muokattu: 20.10.2018, 19:25:26 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1884 : 20.10.2018, 19:23:36 »
Jaa liekö parissa kalijassa kirjoteltu..  :D
Mjoo.. Eniveis.
Tos yks päivä koitin että flexitune pois välistä kokonaan, eikä vaan bensa-asennossa kuten aijemmassa viestissä suuttimia kokeilleena.
Ei lähe kylmänä käymään oikeen mitenkään ja ajossa seokset heittelee ihan mitä sattuu laihan ja rikkaan väliltä.
Pintakaasulla ajellessa pysy seokset kohillaan.
Elikä tarvihtee flexitunea nuillaki (315cc) sumuilla, joskin kytkin bensa-asennossa.
Nyt heräs mielenkiinto, että kuin pelais niillä öö 383cc sumuilla ilman flexitunea..
Tai kuinka pelais, jos heittäis kylmäkäynnistyssumuks kans 315 tai se 383..
Vahva aavistus, että tarvis joku ohjelma tehä silti, että liekö jaksaa ees koittaa.
Toisaalta visioin, että ois tuon flexin saanu heivattua hyllyyn ootteleen joskus tulevaa prätkää :P
Ei sitte.
Toimii ilman flexiä kun säädätät LH:n kartat uusiksi noille suuttimille. Ilmankin tuurilla toimii, mutta menee todennäköisesti sekaisin.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1885 : 20.10.2018, 19:33:55 »
Toimii ilman flexiä kun säädätät LH:n kartat uusiksi noille suuttimille. Ilmankin tuurilla toimii, mutta menee todennäköisesti sekaisin.
Juu ei se ilman flexiä pelannu ku pintakaasulla, piikkas laihalle ku vetäsit lusikan lattiaan alle 3krpm alueella.

Tai riippuen vetäsikkö sen lusikan lattiaan yli 3krpm alueella, ni sitte rikkaalle.
Sitte ku siitä jatkoit kaasu pohjassa ni heitteli laihan ja rikkaan väliä.
Piti ihan välillä kaasuaki nostella ko lambda-arvo huiteli pahimmillaan 1,20:ssä V:>

Miettiny tuoho maxxecun streettiäkin, vois heittää immulla veslintua.. Mut jäitä ny sen vision suhteen hattuun vielä.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1886 : 28.10.2018, 09:41:23 »
Eilen oli E85:n hinta kohillaan Keuruun ST1:llä. Lähtö 0,974 ja siitä vielä etukortilla 1,5 senttiä pois  :)

Bensan hintakin oli Keuruulla alempana kuin mitä viime aikoina nähnyt. 98 oli Nesteellä 1,599.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1887 : 29.10.2018, 12:12:13 »
Eilen oli E85:n hinta kohillaan Keuruun ST1:llä. Lähtö 0,974 ja siitä vielä etukortilla 1,5 senttiä pois  :)

Bensan hintakin oli Keuruulla alempana kuin mitä viime aikoina nähnyt. 98 oli Nesteellä 1,599.

Siinä on etanolin hinta kyllä aika kohdillaan  8)

Perjantaina Tuusulan Kulomäentiellä oli 1.094 josta sai 0.015 pois, se on halvimpia paikkoja pk-seudulla.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1888 : 01.11.2018, 19:17:03 »
Brentti oli viime viikolla n.84$ barreli, nyt on taas laskenut ja menee kuukausi, ennenkuin se kallis öljy on käytetty(Kuva poistettu lainauksesta.)
Koskahan nää näkyy mittarilla

V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1889 : 04.11.2018, 21:09:36 »
Ekan kerran laskin kulutuksen eli täydestä tankista täyteen tankkiin 66litraa ja ajettu 630 km = n. 10,5 / 100km Ei huono -00 193hv mk1
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

RallyBaron  Samppasport