KL-varaosat  Race.fi

2,5 tdi plug in boxit

  • 134 Vastauksia
  • 48426 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #120 : 22.02.2016, 19:39:51 »
en ainakaan ite huomannu mitään erroo toiminnassa kun käänsin ääri asennosta ääri asentoon. tosin autona on v70n (2000.vm uudempi korinen)

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #121 : 28.03.2016, 16:39:48 »
Itellä tuo ds-tuning paketti oli ihan huijausta. Kytkintä ei ollu kytketty ollenkaa virtapiiriin ja etuvastus+potikka niin iso jo lähtöön ,et ei saa tarpeeski pieneksi säädettyä arvoo. Varmaanki juuri siitä syystä, ettei vikavaloo sytytä. Tuolla ei kyllä saa tehoja lisää yhtään :D
Onko kellään kokemuksia tästä --> http://www.ebay.com/itm/VOLVO-850-2-5TDI-V70-2-5TDI-Power-Chip-Chiptuning-/321936637004?hash=item4af4eb3c4c:m:mpPCES6GPVG7wI7Rp-q-pzw&vxp=mtr

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #122 : 30.03.2016, 11:39:44 »
Laittakaa se evry+ahtomode suoraan vaan sinne.
Eli jos halvalla haluaa pientä tehonlisäystä niin suosiolla tuollaisen hankkii itselleen.

Neuvoja saa kysellä allekirjoittaneelta...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #123 : 30.03.2016, 15:10:38 »
Tuo oli nii halpa, et piti kokeilla :) Tuolla oma tekemällä pari pikku probleemaa ollu. Ahdot ei pysy ylhäällä ja esim jos kovan kiihdytyksen jälkee löysää kaasun, nii alkaa rynkyttää konetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #124 : 30.03.2016, 16:21:55 »
Tuo oli nii halpa, et piti kokeilla :) Tuolla oma tekemällä pari pikku probleemaa ollu. Ahdot ei pysy ylhäällä ja esim jos kovan kiihdytyksen jälkee löysää kaasun, nii alkaa rynkyttää konetta.
ahtojen ylhäällä pysyminen johtuu enimmäkseen hukkaportin toiminnasta. Se on auttamatta liian pieni yli 1,5 bar paineilla. 2,2 ja 261 heppaa sen saa pelaamaan vielä just ja just mutta ei järkevästi, siitä ylöspäin ei auta ees toinen portti rinnalla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #125 : 30.03.2016, 20:12:49 »
Mitenkäs ahdon sais pysymään reilussa kilossa?

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #126 : 31.03.2016, 14:30:35 »
normipaineet ovat 0.9 bar. Esim evryllä säätämällä saadaan ahdot nostettua noin 1.2-1.3 bar ja ahtomodella tuonne 1.5-1.6 bar

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #127 : 31.03.2016, 14:33:42 »
Ongelma on juuri ahtojen pysymisessä ylempänä. Piikkinä kyllä ampuu helposti yli kilon, mut tippuu nopsaa alle kiloon.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #128 : 31.03.2016, 16:24:00 »
Ongelma on juuri ahtojen pysymisessä ylempänä. Piikkinä kyllä ampuu helposti yli kilon, mut tippuu nopsaa alle kiloon.
mistä sulla on ahtopainetieto?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #129 : 31.03.2016, 18:30:50 »
nyt on mapille menevästä letkusta, eli imusarjan päästä.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #130 : 31.03.2016, 19:35:02 »
nyt on mapille menevästä letkusta, eli imusarjan päästä.
normaali ahtopainehan näissä on 0,9. Piikkinä ~1,1. Niin sen pitääki ehjänä toimia.

mistä sulla on painetieto? Hukkaportti toimii oikein, jousi pitää just tuon 0,5-0,6bar. Tdin hukkaportti toimii vähän erilain.


Paine kompurakotelolta -(hukkaportin kello)-paine ahtosolenoidilta.

Keskellä on jousi jonka päissä lautaset. Molemmilta suunnilta tulee sama paine kunnes map-anturi tunnistaa tavotepaineen ja antaa solenoidille käskyn rajottaa. Solenoidi alkaa nakuttaa painetta imuputken suuntaan eli tässä vaiheessa kellolle solenoidilta tuleva paine on pienempi kuin toisesta suunnasta tuleva paine. Sulla ei tuu nyt jostakin syystä ollenkaan sitä painetta, jolloin jousi yrittää yksin pitää kelloa kiinni.

-solenoidi voi olla rikki
-joku niistä pikkuletkuista voi vuotaa
-voi olla ahtovuotokin, mutta sillon pitäs savuttaa reilusti ilman evryäkin.

Tuossa todennäkösimmät. :)

Lisäsin lainauksen toisesta topicista jossa selitin tuota hukkaporttia.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2016, 19:47:33 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jankkakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #131 : 31.03.2016, 19:44:57 »
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #132 : 31.03.2016, 19:48:41 »
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?
saa sen suunnilleen siinä pysymään, mutta voi heittää rajusti. Kato tuo edellinen viesti, lisäsin tekstiä :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #133 : 01.04.2016, 07:32:14 »
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?

Jos hukkaportti temppuilee, voi olla vaikea nostaa ahtopainetta. Hukkis kuntoon sen jälkeen ahdot kattoon  :2funny:

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #134 : 01.04.2016, 22:20:37 »
Minulla on tuommoinen http://www.ebay.com/itm/Performance-Box-VOLVO-S80-V70-2-5-TDI-140-HP-Chip-Tuning-Power-Module-/261768684403?hash=item3cf2a12373:g:6ikAAOSw8d9U2Ht4&vxp=mtr
ja ahtomodi. Tuohon purkkiin jatkoin johtoa sen verran, että purkki on kabiinissa. Samoin ahtomodin kytkin sekä potikka on kabiinissa. Saa laitettua päälle/pois silloin kun haluaa. Boxista on napit kaakossa ja taisi saada, muistankohan oikein, 500kohm.

Noilla vermeillä ahdot on nyt 1.5bar ja piikkinä tempaisee noin 1.7, helppo säädellä puoleen tai toiseen tuolla potikalla. Ei rynkytä tai toimi muutenkaan omituisesti. Ennen pumpun säätöä sinisellä meinasi rynkyttää, pumpun säädöt olivat melko perseellään.

Käyttökytkin tosin tuosta purkista meni rikki siten, ettei aina kytkenyt. Avasin purkin ja juotin parempilaatuisen tilalle. Kevyt huntu perässä kun urku auki vetää. Toistaiseksi automaattikin toiminut normaalisti. Oli halpa ja huomattava tehonlisäys näillä tarvikkeilla.
 
Kesäkumien tullessa alle käyn dynolla mittauttamassa tehot mielenkiinnon vuoksi.

 

RallyBaron  Samppasport