Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230 Syö Tulppia

  • 9 Vastauksia
  • 1743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
B230 Syö Tulppia
« : 14.06.2023, 15:02:37 »
Onko muilla ollut ongelmana että tulpat ei kestä?
Itsellä siis 240:n keulilla vapari B230, jossa voimaa 192hv.
Ongelmana on että uudet tulpat saattaa kestää vain noin 2-3 käynnistystä. Joskus hajonnut uusi tulppa jo kun ajanut auton tallista ulos ja hetken päästä takaisin sisään. Sen jälkeen yrittänyt taas käynnistää ja ei millään lähde, vaihtaa tulpat niin lähtee heti.
Tulppien putsaus ei auta, mikään tietty sylinterikään ei tätä aiheuta vaan se on ihan sattumanvaraista.
Yleensä menee yksi tulppa mutta joskus saattaa mennä myös kaksi.
Eri valmistajien tulppia myös kokeiltu, ei vaikutusta.

Kokoonpano:
- Lohkojakaja
- Kiinteä ennakko 27ast
- Vakio sytkäpuola
- Puristuksia 12.5bar
- 2x Weber45
« Viimeksi muokattu: 14.06.2023, 20:50:00 kirjoittanut Jugi87 »
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #1 : 14.06.2023, 23:11:39 »
Käykö vaan niin rikkaalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #2 : 15.06.2023, 06:24:15 »
Käykö vaan niin rikkaalla.
Tämäkään se ei voi olla. Seokset ja sytkä haettu dynossa kohdilleen juuri hetki sitten, myös FMI:n mukaan kaikki kunnossa.
Tuntuu että tulpat kuolevat jotenkin siinä vaiheessa, kun konetta sahataan käyntiin. Sellaiset pienet siirtelyt on jotenkin niin myrkkyä tolle autolle. Kaasu pohjassa tai kovemmalla käytöllä ei ole koskaan mennyt tulppia.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #3 : 15.06.2023, 11:18:19 »
Käynnistäessä liian rikas seos tai bensakylpy helpommin rikkookin kuin vedossa. Tulppa jää märäksi kun kylmiltään käy rikkaalla ja sammuttaa heti.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2023, 11:20:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #4 : 15.06.2023, 13:33:35 »
Käynnistäessä liian rikas seos tai bensakylpy helpommin rikkookin kuin vedossa. Tulppa jää märäksi kun kylmiltään käy rikkaalla ja sammuttaa heti.

Jotain tämän tapaista myös aavistellut.
Pitänee yrittää ilman kaasua noi käynnistelyt ja mahdollisuuksien mukaan käyttää aina kerralla lämpimäksi.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #5 : 16.06.2023, 05:35:45 »
Minkä lämpöarvon tulpat?
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #6 : 16.06.2023, 06:56:39 »
Minkä lämpöarvon tulpat?

Kokeillut vähän kaikenlaisia ja mallisia, Mutta pääosin on ollut NGK:n ja Denson 8. Lämpöarvollisia.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #7 : 16.06.2023, 09:14:39 »
Aika kylmät.. ???
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa ari-osa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #8 : 01.12.2023, 21:01:02 »
yksinkertainen vastaus aiheeseen liian kylmä tulppa,pahinta mitä voit tehdä 8 lämpöarvon tulpalle lyhyt käynnistys ja sammutus. 7 lämpöarvo lienee oikea. ngk ja denso ovat melko herkkiä, bosch ei niin herkkä. mutta kaverini on saanut bosch tulpasta lentää posliiniosat pois yksinkertaisesti sillä että puristuspaineet ovat liian suuret eli sylinterikanteen jää vain metalliosa ja ihmetellään kun tulpat ei kestä. nuo sun puristukset ja tehot ovat kuitenkin melko maltilliset 2.3 moottorille.tai sitten kun sitä ajetaan hallista ulos ja sisään ja ei käytellä lämpimäks niin vakiotulppa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Syö Tulppia
« Vastaus #9 : 02.12.2023, 11:30:06 »
Pojat ovat kehuneet Briskin tulppien kylpyominaisuuksia.

Kokeile sammuttaa kytkimellä ja vaihteella.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2023, 11:32:21 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Carcom Oy  Ateho