Kulkukoira  Proturbo

Turbo b230+531 nokka akselin valinta?

  • 4 Vastauksia
  • 1389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo_144

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • Projekti päiväkirja: volvo 144 turbo projekti
Turbo b230+531 nokka akselin valinta?
« : 14.11.2023, 12:14:50 »
Kokoonpano:
B230 öljysumuilla
96,5mm takomännät
86mm iskulla oleva kampiakseli
H-profiili kanget
Alakerrassa korsetti
Kansi 531 portattuna ja 46/38 teräs venttiilit, jäykät jouset.
Hx40super 18 pakopesällä
Lensun imusarja
Maxxecu moottorin ohjaus.
Siinä pääpiirteittäin jos jotain oleellista tietoa nokan mietintään puuttuu niin kysykee.
Eli kysymys kuuluukin mikä nokka olisi paras vaihtoehto? Auto tulossa katukäyttöön.
Toinen kysymys, veikkauksia mahdollisista teholukemista moottorilta?


Poissa Rapala240

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo b230+531 nokka akselin valinta?
« Vastaus #1 : 16.11.2023, 06:12:26 »
Volvon omat (H,K,VX) tai Enemiltä joku nokka missä ei ihan tolkuttomasti oo asteita (v15t tai v16t)
Jokatapauksessa noilla palikoilla pitäis yli 500 tulla ihan sama mikä nokka siellä on kuha on tarpeeks ahtoja (2bar<)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo b230+531 nokka akselin valinta?
« Vastaus #2 : 23.12.2023, 11:30:00 »
Ei muuta ku dbilasille ja vaikkapa tällainen nenä:

Product information "Volvo B19 / B200 B23 /B230/Performance camshaft"
Performance camshaft Volvo

B19 / B200    B23  /B230

Applikation :  Sport

Duration:  : 296°
Peak timing:  : 107°
Valve lift:  : 11,6
Lift at TDC:  : 3,3

Ei kertakaikkiaan kannata alinokittaa tommosta comboa, jollain a-nokalla sulla on tehoaluetta 4250/5750rpm
Ja esim tuolla nokalla sulla on tehoaluetta 4250-7250rpm...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Turbo b230+531 nokka akselin valinta?
« Vastaus #3 : 01.01.2024, 00:39:45 »
Tärkein kohta valitessa pirteää keppiä, on valita semmonen mikä toimii kannessasi ilman lashcapeja. Joku suhtkoht pirteä tuommosessa hyödyttää kyllä, koska ahtimen ansiosta alle 4krpm ei kuitenkaan ole tapahtumassa mitään. Volvon H on kevyin mitä tuohon kannattaa harkita, lähtökohtaisesti hyppäisin siitäkin pari napsua kataloogissa pitemmälle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo b230+531 nokka akselin valinta?
« Vastaus #4 : 02.01.2024, 01:15:48 »
Samaa nokka pohdinta täälläkin menossa. Vakio iskulla mutta muuten liki samanlainen kokoonpano kuin aloittajalla. Nostoa sais olla jopa 13-13.5mm mikä menis vielä vakio kupilla hyvin. Enemin turbo nokassa vain 12.5mm.

 

KL-varaosat  Race.fi