... Siis jos noita ylikoonrenkaita voi edes käyttää
Voihan ne ylikoon männänrenkaat omaan autoonsa laittaa. Myytävään autoon jos erehtyy laittamaan, voi haastemies tulla käymään pian kaupanteon jälkeen.
Ylikoon männänrengas on suorempi kuin oikean kokoinen. Renkaan ja sylinterin pinnan välissä ei ole sama kosketuspaine joka kohdassa, ja saattaa jäädä jopa rako. Lisäksi ylikoon rengas saattaa pohjata männässä olevaan uraan. Jos hyvin käy, ei sylinteri vahingoitu kovin pahasti, ja ylikokoon poraaminen onnistuu. Mäntä, renkaat ja sylinteri pitää olla samaa nimelliskokoa.
http://www.aa1car.com/library/ring_end_gap.htm tietää nyrkkisäännön, että ensimmäisen renkaan päittäisvälys G pitäisi olla G=0,004*D, missä D on sylinterin halkaisija. Toisen renkaan välys G=0,005*D. Välys mitataan sylinterin ahtaimmassa kohdassa. G ja D tietysti samaa mittayksikköä, joko mm tai ''. Kovemmalla viritysasteella isompi välys.