Elekma  Autoracing

940 230fb jakopäähihnasta huoli

  • 30 Vastauksia
  • 5798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • www.vrcf.fi
940 230fb jakopäähihnasta huoli
« : 25.05.2017, 09:40:10 »
Mahtaako moottori pyöriä vapaasti jos hihna katkeaa.
Huomasin juuri että 5 vuotta on tullut täyteen Gates hihnalle vaikka kilometrejä vasta rohkeet 50 000

Kuvassa edellinen vaihtokerta


« Viimeksi muokattu: 07.07.2017, 22:28:04 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #1 : 25.05.2017, 09:48:25 »
Tietääkseni vain turbo-koneissa ( fk ft ) on tilaa venttiileille. Elikä huonosti käy , jos tämä tieto on oikein. Korjatkaa tietäjät ihmeessä, jos asia ei ole näin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #2 : 25.05.2017, 10:01:14 »
Mä olen siinä uskossa että b230F ainakin on myös turvassa venttiilien ja mäntien kohtaamisen suhteen.
No kun halvalla sai.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #3 : 25.05.2017, 10:24:46 »
Onko kellään katkennut Vollesta jakohihna pitkän iän vuoksi?
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

The moose

  • Vieras
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #4 : 25.05.2017, 10:35:29 »
B230f on vapaastipyörivä. Vaikka olisi vx3 nokka.

Pattimäntä b230 ja b200 k ei ole

The moose

  • Vieras
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #5 : 25.05.2017, 10:37:54 »
Olisko pikkasen pro homma jos joku listaisi ne vapaastipyörivät konetyypit tänne faq osioon?

Aina välillä niitä kysellään..

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #6 : 25.05.2017, 15:07:14 »
Onko kellään katkennut Vollesta jakohihna pitkän iän vuoksi?

on kahdestikki, b200k ajosta ja kaikki venttiilit solmuun ja b200f startatessa poikki, ei muistaakseni merkittäviä vaurioita.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #7 : 25.05.2017, 15:12:03 »
Riippuu tosiaan nokastakin pystyykö venat osua mäntään mutta b230f m nokalla on aika lähellä mutta ei ihan osua mitä irtaalleen kattelin

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #8 : 25.05.2017, 16:37:04 »
B230FB täytyy olla vapaastipyörivä.
531 kannesta ei tainnut venttiilit tulla edes palotilasta ulos asti.
Ainakaan vakio VX3 nokalla.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #9 : 25.05.2017, 18:38:25 »
Kiitoksia vastauksista. Pitäähän se vaihtaa, mutta enpä taida mitään paniikkikiirettä sillä pitää.
Lähinnä harmittaa kun moottoria ei saa lukituksi hihnapyörän pultin aukaisua tai kiristystä varten. Olisko tähän porukoilla jotain hyvää niksiä.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2017, 18:42:55 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #10 : 25.05.2017, 19:02:28 »
Lähinnä harmittaa kun moottoria ei saa lukituksi hihnapyörän pultin aukaisua tai kiristystä varten. Olisko tähän porukoilla jotain hyvää niksiä.
Oikea työkalu. Saa skandixilta, ipdltä ja varmaan volvoltakin vielä. Tai sitten tekee itse. Jos olet PK seudulla voin lainata.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #11 : 25.05.2017, 19:18:34 »
Oikea työkalu. Saa skandixilta, ipdltä ja varmaan volvoltakin vielä. Tai sitten tekee itse. Jos olet PK seudulla voin lainata.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kiitos!
Tuon tapaisenhan saanen tehtyä itsekin. Metallimies kun olen.
Vanha kuva siitä hihnapyörästäni näyttää tältä.

V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #12 : 25.05.2017, 20:49:26 »
Oikea työkalu. Saa skandixilta, ipdltä ja varmaan volvoltakin vielä. Tai sitten tekee itse. Jos olet PK seudulla voin lainata.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Vasta kyselin siniseltä. Pitäisi saada vielä ja 50€ on hintaa, mutta en tilannut vielä

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #13 : 25.05.2017, 21:07:59 »
Kiitoksia vastauksista. Pitäähän se vaihtaa, mutta enpä taida mitään paniikkikiirettä sillä pitää.
Lähinnä harmittaa kun moottoria ei saa lukituksi hihnapyörän pultin aukaisua tai kiristystä varten. Olisko tähän porukoilla jotain hyvää niksiä.

Ite oon laittanu 1/2 tuuman vääntiöllä olevan 600mm pitkän vääntövarren 24mm hylsyllä
siihen kampuran pultille ja vääntövarren lepäämään runkoaisan päälle. Sitten vaan pikku pyöräytys startilla
ja auki on. Räikällä ja hylsyllä sitten loput. Ikinä ei oo mitään hajonnu... siis yli 20v aikana   *kahvia->

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb jakopäähinhasta huoli
« Vastaus #14 : 26.05.2017, 08:26:38 »
Tuo työkalu on varmaan mukavin. Haynesin kirjassa opastettiin ottamaan startti irti ja meisseliä vauhtipyörän hampaiden väliin. Käy se noinkin mutta on vaan turhan paljon aikaa vievä. On tullut tehtyä noin joitakin kertoja.

 

Elekma  Autoracing