Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)
« : 24.01.2011, 17:32:15 »
Eli otsikon mukainen auto toiminut käyttöpelinä 5.4.09 alkaen. Autoa liikuttaa B200ET superchipsin lastulla ja ~0,9barin ahtopaineilla. Turbo rempattu toukokuussa 09 ja moottori saman vuoden kesäkuussa. Alustaa hieman päivitelty, edessä sorvatut 240:pin kaasuiskarit ja kierroksen lyhennetyt madallusjouset (GE) eli tiputusta noin 65mm, takana kybin peruskaasut ja cobran madallusjouset (40mm). Autoon vaihdettu eteen ja sivulle kirkkaat vilkut ja takavalojen vilkkuosat lakattu punaiseksi. 2010 keväällä ostin kesävanteiksi 16" geminit, muuten 2010 hiljaista autonlaiton suhteen. Keulalla Hellan 500 sarjan pyöreät lisäpitkät ja suunnitelmissa olisi kevään aikana laittaa keulalle kirkkaat Talmun huomiovalot ledipolttimoilla. Xenonit himottais laittaa ajovaloihin ja lisäpitkiin (ja vaihtaa umpionlasit) sekä lediparkit. Takavaloiksi vaihtuu kevään aikana uudemmanmalliset kirkkaalla vilkulla ja heijastinpaneelin otan varmaankin pois, ellen löydä uudemmanmallista jostain. Splitterit pitäisi maalata ja heittää paikalleen, helmat ja takapuskurin alunen pitäisi hankkia. Humppavehkeinä tällä hetkellä peruskauraa, Sonyn soitin usb paikalla, blaukkarin perus erkkasatsi edessä ja spl pro:n koksut takana, kontissa alpinen e-sarjan subbari pikkuvahvarilla (valmis paketti). Kevään aikana tarkoitus vaihtaa eteen ja taakse erillissarjat ja niiden kaveriksi 4-kanavainen autostudion vahvistin (hankittuna). 3" putkistosta olen hieronut kauppaa, katsotaan miten homma etenee ja joskus hamassa tulevaisuudessa ajatuksissa vaihtaa orkkiskuuleri kiinalaiseen. Sähköflekti täytyy myös hankkia.

Päivityksiä tehdään pikkuhiljaa rahatilanteen salliessa, posteljoonin palkka ei ole kovin kaksinen ja syksyllä alkavia ammattikorkeakouluopintoja varten pitäisi vähän säästää.

Tämmöstä tänään, koittakaa saada tekstistä jotain tolkkua ja päivitellään sitä mukaan kun jotain tapahtuu. Ainiin auto on tänään käyetetty onnistuneesti uusintanäytöllä ja ajoaikaa on taas vuoden loppuun.

Edit: pistetääs pari kuvaa vielä

Ostopäivänä


Madallettuna (talvilook)


Viime kesältä


Lisää kuvia:
http://s200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20740%20TIC%20-88/

Koitan lähiaikoina ottaa muutaman paremman kuvan paremmalla kameralla.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2016, 00:01:06 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Tombstoun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #1 : 24.01.2011, 17:37:12 »
Hyvältä kuullostaa ruvetaan seuraamaan

-SS40 Racing Team-

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #2 : 24.01.2011, 21:07:21 »
Tossaki ois yks kuva, oli pakko ottaa ko eksyin viereiselle paikalle silloisen lintan kanssa. Saatat ehkä tunnistaa tuon kaamean kuvauspaikan...  ::)

Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #3 : 24.01.2011, 21:09:13 »
Tossaki ois yks kuva, oli pakko ottaa ko eksyin viereiselle paikalle silloisen lintan kanssa. Saatat ehkä tunnistaa tuon kaamean kuvauspaikan...  ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Valitettavan tutunnäköinen paikka, onneksi tj on jo pakkasen puolella :D

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #4 : 25.01.2011, 08:14:20 »
Tossaki ois yks kuva, oli pakko ottaa ko eksyin viereiselle paikalle silloisen lintan kanssa. Saatat ehkä tunnistaa tuon kaamean kuvauspaikan...  ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Aijai pelottavan paljon puita sun auton lähellä. :juhau:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #5 : 25.01.2011, 10:20:25 »
Tossaki ois yks kuva, oli pakko ottaa ko eksyin viereiselle paikalle silloisen lintan kanssa. Saatat ehkä tunnistaa tuon kaamean kuvauspaikan...  ::)
Näyttää vakavasti siltä että tämänkin talon volvoista on tainnu ainakin 4seistä tolla samalla kentällä  ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #6 : 25.01.2011, 15:22:39 »
Aijai pelottavan paljon puita sun auton lähellä. :juhau:

Niin oli, eivät onneksi tulleet päälle  :D Viikonlopun ohjelmassa pakoputken korjausta (isä ajoi jääpaakkuun ja puhaltaa pakokaasua kabiiniin, vuotaa turbon ja dp:n välistä eli helppo fiksata) ja seosmittarin asentaminen. Lambda on roikkunut putkessa jo pari kuukautta. Huomiovalojen asennusta voisi myös aloittaa, ensi viikolla motonettiin hakemaan ledipolttimoita.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #7 : 25.01.2011, 19:44:26 »
Tossaki ois yks kuva, oli pakko ottaa ko eksyin viereiselle paikalle silloisen lintan kanssa. Saatat ehkä tunnistaa tuon kaamean kuvauspaikan...  ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Pelottavasti näyttää Porin prikaatin p-paikalta  ;D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #8 : 25.01.2011, 21:21:44 »

Pelottavasti näyttää Porin prikaatin p-paikalta  ;D

Sehän se.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #9 : 30.01.2011, 22:01:54 »
Niin oli, eivät onneksi tulleet päälle  :D Viikonlopun ohjelmassa pakoputken korjausta (isä ajoi jääpaakkuun ja puhaltaa pakokaasua kabiiniin, vuotaa turbon ja dp:n välistä eli helppo fiksata) ja seosmittarin asentaminen. Lambda on roikkunut putkessa jo pari kuukautta. Huomiovalojen asennusta voisi myös aloittaa, ensi viikolla motonettiin hakemaan ledipolttimoita.

Putki tiivistetty ja seosmittari asennettu. Huomiovalojen asennusta sit parin viikon päästä.

Edit 7.2. Pyyhkijänsulat vaihdettu  *nuqquun->
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 18:27:08 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #10 : 17.05.2011, 21:42:18 »
Päivitystä pitkästä aikaa. Pääsiäisen pyhinä asensin 3" putkiston kahdella vaimentimella. Äänet on suht maltilliset ja persdynolla mitattuna pari hepoa tuli potkua lisää. Takaiskarit pitäis viikonloppuna vaihtaa ja yks mätäpaikka korjata. Kattoluukun katkaisija tuli vaihdettua ja luukku toimii taas ongelmitta. Soitin tuli vaihdettua JVC:n dvd-levyjä toistavaan malliin jossa on pieni näyttö paneelissa ym. ja takaluukkuun tuli istutettu pari mtx:n 12" subbaria autostudion vahvarilla höystettynä. Kaiuttimia pitäis vielä vaihdella ja lyödä nelikanavainen vahvari niille kaveriks. Ratinkin vois vaihtaa, jos jaksaa. Pari kuvaa tuli otettua kun maalla käväisin:





lisää täällä: http://s200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20740%20TIC%20-88/

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #11 : 23.05.2011, 20:15:13 »
Startti vaihdettu ja putkea käännetty niin ettei ota enää runkoon kiinni. Hattuhyllynkin vaihdoin omavalmisteeseen jossa on kaksi 6,5" kaiutinta kiinni. Eteen pitäisi vielä vaihtaa toinen erkkasatsi ja lyödä vahvariin kiinni.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #12 : 12.07.2011, 17:26:42 »
4-kanavaisen vahvarin asentelin pari viikkoa takaperin. Öljyt ja suodattimen vaihdoin ja samalla koitin öljyvuotoa tilkitä (vuotaa öljynsuodattimen jalasta öljyjäähylle lähtevien putkien liitoksista, vaihdoin sinne uudet tiivisterenkaat mutta sitten löytyi toinen vuotokohta johon pitäis vielä hakea uus tiiviste ja vaihtaa niin loppuis reviirin merkkaus. Ilmansuodattimen vaihtui siinä samalla. Tänään hain matkahuollosta add-on helmat ja etukulmapalat multa jo löytyykin. Katotaan jos sais ne tossa parvekkeella maalattua niin sais lyödä kiinni. Jotain tiivistenauhaa missä on liimaponta molemmilla puolilla pitää varmaan laittaa kuituhelman ja pellin väliin et pysyy kuivana/puhtaana ja vissiinkin ruuveilla päädyistä kiinni niin pysyy? Xenonit tilailin kans ajovaloihin ja niiden pitäis kohtapuoliin tulla, jos toimivat ok niin tilaan lisäpitkiin kans.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #13 : 12.07.2011, 19:21:12 »
Hyvältä kuullostaa  8) Minkä merkiset xenonit tulossa? Pienet öljyvuodot kuuluu malliin.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #14 : 12.07.2011, 19:28:15 »
Hyvältä kuullostaa  8) Minkä merkiset xenonit tulossa? Pienet öljyvuodot kuuluu malliin.

Jotkut kiinalaiset  :D E-villestä tilasin, oli niin halvat, että jos niillä ensi talven ajaa niin olen tyytyväinen  :)

Add on takahelman vielä kun löytäisi niin olis setti kasassa. Öljyä toi on tiputtanut koko sen ajan kun mulla on ollut (reilu pari vuotta).

Edit 28.7. Xenonit olleet reilun viikon keulalla, koitin ottaa puhelimella kuvaakin mutta siitä ei pahemmin selvää saa:



Täytyy lapin reissun jälkeen ottaa kunnon kameralla kuvaa, jos silloin saisi helmatkin kiinni. Maalit niihin tuli jo heitettyä päälle.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 21:40:33 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Kulkukoira  Proturbo