KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 131962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #30 : 24.01.2011, 13:38:03 »
vähänkö on hienot  :P

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #31 : 24.01.2011, 14:12:18 »
Joko auto laulaa kun jo vanteita taas suunnitellaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #32 : 24.01.2011, 14:29:00 »
Ei taida ihan vakiokaarien sisään nuo vanteet mahtua?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #33 : 24.01.2011, 14:56:55 »
missä nuo pelti vanteet on "käännätetty" vai oliko jo ostaessa ?

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #34 : 24.01.2011, 15:15:20 »
missä nuo pelti vanteet on "käännätetty" vai oliko jo ostaessa ?
Vannepaja on ne tehnyt. Jos en väärin muista.

Poissa mufasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #35 : 05.02.2011, 15:02:50 »
Helevat hienot romiröllykät!
Autoki on niin komia notta melekeen ripiaa vituttamahan  8)
Vullet: 244 2.1, V70 2.5tdi, 240 2.0 GL -87 , 242 GLT, 240 2.3 turpo projekti
exät:740 TIC -89, 340 projekti, 242 -79, 240 -86, 240 -89 ,volvo pv (projekti joka ei ikinä valmistunut), 340 -88, 850 (työsuhdeauto)
142 -69 (

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #36 : 05.02.2011, 19:14:00 »
Kuvissa auto näyttää yllättävän siistiltä. Karu totuus, että pohjatyöt on tehty hutiloiden ja auto on kasattu kiireellä. Ovet ja luukut ei istu, kitti ja hiomajäljet paistaa alta. Luukkujen lukot on joku fiksusti ottanut veke, hitsannu lapun takapuolelle ja täyttänyt kitillä tasaan... Arvatkaa vaan kuinka paljon kuplii maalin alta...

Tarkoitus tulevaisuudessa jos auto minulle jää ja tekniikan saan pelittämään ruiskasta koko auto yli jollain härskillä värillä...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #37 : 18.02.2011, 10:37:26 »
Eilen ihmettelin takatukivarsia... Mistä mahtaisi saada uusia ylä takatukivarsia? Näytti olevan puslat ja pesä kulunut aivan soikean malliseksi...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3442
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #38 : 18.02.2011, 11:39:42 »
Eilen ihmettelin takatukivarsia... Mistä mahtaisi saada uusia ylä takatukivarsia? Näytti olevan puslat ja pesä kulunut aivan soikean malliseksi...
Tee itse tai jostain etsit hyvät käytetyt.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #39 : 20.02.2011, 07:27:25 »
Eilen ihmettelin takatukivarsia... Mistä mahtaisi saada uusia ylä takatukivarsia? Näytti olevan puslat ja pesä kulunut aivan soikean malliseksi...

Kierrätyskeskukseen ostoilmotus, kokoajan joku purkaa 200-sarjan Volvoja.

Pistä kuvaa niistä tukivarsista että miten ne on kulunu? Onko niissä väljää jo niin että kolisee ajossa? Miten mulla on semmonen muistikuva että joissakin 200-sarjan Volvoissa olis ollu semmoset nuo tukivarret että ne päädyt tosiaan on enemmän soikeanmalliset kuin pyöreät...  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #40 : 20.02.2011, 11:00:55 »
Pistä kuvaa niistä tukivarsista että miten ne on kulunu? Onko niissä väljää jo niin että kolisee ajossa? Miten mulla on semmonen muistikuva että joissakin 200-sarjan Volvoissa olis ollu semmoset nuo tukivarret että ne päädyt tosiaan on enemmän soikeanmalliset kuin pyöreät...  ???

Puslia taisi olla 2 erimallia normia ja tiimalasia. Omassa Sinkussa takatukivarret oli menneet myös soikeaksi.





Noihin pitää tosiaan laittaa latikkaa tukemaan tuota puslaa, jotta kestää vähän kovemmassaajossa.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #41 : 20.02.2011, 11:17:48 »
Missähän malleissa nuo taka ylätukivarret eroaa toisistaan? Superpro puslapaja ei tuntenut kuin yhdentyyppistä puslaa, myyvät noita sarjoja Ruotsiin kuulemma lähes päivittäin ja kaikille kuulemma käynyt niiden puslasarja?

Mulla on sellainen muistikuva, että ainakin -93 vuoden farmarissa oli täysin pyöreät nuo puslat... Nuo nykysen Lankun puslat näyttää juurikin samanlaiselta, kuin Uusitorpan kuvassa.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #42 : 20.02.2011, 11:25:03 »
Nuo nykysen Lankun puslat näyttää juurikin samanlaiselta, kuin Uusitorpan kuvassa.

Eli tukuvarret ovat venahtaneet.

Vasemmalla alhaalla näkyy ns tiimalasipusla. Oikealla alhaalla normi pusla.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011, 11:27:10 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #43 : 20.02.2011, 11:33:13 »
Parikin vaihtoehtoa sitten. Tilata Superprolta se puslasarja ja tehdä sen mukaan ylätukivarret, mitä puslia sattuu löytymään... Tai kahtella jostain uudet tukivarret ja hakea Rallyracelta soppelit puslat...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #44 : 20.02.2011, 12:37:59 »
Puslia taisi olla 2 erimallia normia ja tiimalasia. Omassa Sinkussa takatukivarret oli menneet myös soikeaksi.

http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/240_Turbo/soikeat_takatukivarret2.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/240_Turbo/soikeat_takatukivarret.jpg

Noihin pitää tosiaan laittaa latikkaa tukemaan tuota puslaa, jotta kestää vähän kovemmassaajossa.

Totta tosiaan, tiimalasi se olikin se toinen muoto/malli.  :juhau: Ei voi kaikkea aina kerrasta muistaa.

Toi täytyy melkein ottaa kanssa joskus tulevaisuudessa työnalle, siis noiden ylempien tukivarsien vahvistaminen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Samppasport  Futurez