Futurez  Kulkukoira

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 132146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Puslakysymys!
« Vastaus #60 : 21.03.2011, 10:30:50 »
Tänään pitäs tulla bensapumput ja jotkut liittimet jää vielä jälkitoimitukseen, tankkia odottelen vielä ja senjälkeen ois kaikki bensalinjatarpeet valmiina... Kesää odotellessa :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #61 : 21.03.2011, 10:37:50 »
Joko koneen triggeröinti on kunnossa, että saa ottaa sauhut polttoainelinjojen laiton jälkeen?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #62 : 21.03.2011, 10:43:09 »
Ei sentääs vielä, 6-1 pyörä on jo hommattu ja alustavasti soviteltu pyörään. Triggeriteline pitää rakentaa kun hall-anturikin puuttuu vielä, samoin Vagin puola.

Paljon on vielä tehtävää...

Suurimmat työt tässä:

- Taka-akseli kiinni uusilla varsilla ja puslilla (ajattelin tänään laittaa iltasella kiinni)
- Kardaani kiinni, kytkinpolkimen muokkaus, keppitelineen puslitus
- Triggerin väsäys kampuralle
- Ahdin kiinni (öljyletkut puuttuu)
- Bensalinjat eli AN liittimien räpläilyä :) Bensakiskoon lukituspalojen tekeminen

Ei mitään mahdotonta ennen kesää :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #63 : 22.03.2011, 00:06:36 »
Mahtaisko kukaan jaksaa mittaa 240:sen ylätukivartta? Eli reiästä reiän keskelle mitta. Tuli heitettyä vanhat ylätukivarret roskiin ja nyt en uskaltanu ruuvailla säädettäviä summanmutikassa, ettei kardaanikulma muuttuisi aivan totaalisesti. Eli jos joku viitsii mitata perusmitan, saisin hyvin siitä mietittyä sopivan pituuden. Kiitokset jo etukäteen jollekkin avuliaalle :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #64 : 22.03.2011, 08:29:26 »
40,0 cm

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #65 : 22.03.2011, 10:05:42 »
Suuret kiitokset, siitä on hyvä lähteä hienosäätämään :)

OPP-teciltä tuli china -044 pumput ja niihin lisää AN liittimiä.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #66 : 24.03.2011, 15:58:31 »
Tankki pitäis muistaa hakea, 45l jazin pönttö, pari AN liitintä vielä uupuu...

Perä olis kiinni, jarrut pitäisi vielä kasata.

Powertraxilla varustettu akseli, boxatut alatukivarret, IPD säädettävät ylätukivarret, IPD säädettävä panhardi, Superpron polyuretaanipuslat, Lesjön jouset, jotkut kuormamallin jenkki iskarit.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #67 : 01.04.2011, 11:41:11 »
Nyt ois Jazin pönttö hommattu, pari liitintä uupuu vielä bensalinjastoa varten.

Löytyykö motonetistä vetarin stefoja? Itse en ainakaan äkännyt kun nopsaa listaa selailin? Vaihdan ne samalla kun pinionin stefan, oli hieman tihkuttanut toinen vetarin stefa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #68 : 01.04.2011, 11:52:31 »
Nyt ois Jazin pönttö hommattu, pari liitintä uupuu vielä bensalinjastoa varten.

Löytyykö motonetistä vetarin stefoja? Itse en ainakaan äkännyt kun nopsaa listaa selailin? Vaihdan ne samalla kun pinionin stefan, oli hieman tihkuttanut toinen vetarin stefa...
Jos ulomman stefan haluat vaihtaa niin joudut laakerin irroitushommiin...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #69 : 01.04.2011, 12:41:00 »
Hae stefat siniseltä, tulee varmasti laatukamaa. On meinaan nihkeä huomata että stefa vuotaa 10km ajon jälkeen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #70 : 01.04.2011, 16:33:07 »
Hae stefat siniseltä, tulee varmasti laatukamaa. On meinaan nihkeä huomata että stefa vuotaa 10km ajon jälkeen.
Isosti ääni tälle, nimim: moottorissa kolme motonetin stefaa 10 tkm sisään uusiks, eikä edes ekalla kertaa voinu uskoa että vika on tiivisteessä eikä asennuksessa, ja pari stefaa sai vaihtaa vielä toisenkin kerran :nuhtelu
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #71 : 05.04.2011, 10:31:13 »
Hae stefat siniseltä, tulee varmasti laatukamaa. On meinaan nihkeä huomata että stefa vuotaa 10km ajon jälkeen.

Otin tikut irti eilen, maljat näytti ihan hyviltä, samoin tikut, mutta stefat tuli tikkujen mukana pihalle, käsittäkseni ulompi stefa tulisi jäädä maljan sisään...

Molemmat stefat "sisempi ja ulompi" on vaihtokunnossa, tosiaan vaan toiselta puolelta, mutta vaihdetaan samalla molemmille puolille. Eli stefat tilaukseen siniseltä ja motonetistä pyöränlakrut.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2011, 11:18:39 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #72 : 08.04.2011, 10:16:05 »
Takapyöränlaakerisarja stefoineen 153e per puoli Sinisellä :/ Tulee äkkiä kallis akseli :)

Taidan tyytyä Motonetin tuotteisiin, ellei stefoja saa erikseen siniseltä. Itsellä on toistaiseksi nuo Motonetin pyöränlaakerit ja stefat toiminut.

Edittiä. stefat saa myös erikseen siniseltä. Tilasin sellaiset.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 10:59:01 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #73 : 08.04.2011, 14:15:14 »
Jepjep, onko kenelläkään tiedossa PK-seudulla pajaa, jolla vois prässillä/ulosvetäjällä ottaa ton vanhan lakrun irti? Vai laikkaanko vaan suosiolla halki... Uudenhan saa helposti paikoilleen... Kuis Volvomies teki?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #74 : 08.04.2011, 14:25:00 »
Vanha paskaks vaan.
Uusi laakeri menee helposti kun puhdistaa akselin hyvin.
Krymppirengas pitää painaa esim. sopivalla putkesta tehdyllä työkalulla prässissä. Lämpö auttaa.

Muista missä järjestyksessä osat oli kun rupeat kasaamaan, peruuttaminen on hankalaa krympin ollessa jo paikoillaan.

 

RallyBaron  Samppasport