Samppasport  Futurez

Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?

  • 91 Vastauksia
  • 19008 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« : 22.09.2018, 09:18:10 »
Kuinka paljon mielikuvat ja ajatusmaailmasi vaikuttavat mielipiteeseesi Volvoista ja miksei muistakin asioista?

Henkilökohtaisesti olen murehtinut nyky Volvojen valikoimaa varsin murheellisena, kun mikään ei sytytä. Ei sillä, että niihin ihan lähitulevaisuudessa olisi varaakaan, mutta olen huolestunut tilanteesta, kun nykyinen käyttis alkaa kyllästyttämään ja iskee autokuume. Mitä tilalle, kun olen kuitenkin henkeen ja vereen Volvo-mies ja Volvo olisi pakko saada, vaikka ei sopivaa mallia valikoimasta löytyisikään.

Toinen esimerkki mieltä askarruttavasta seikasta. Monen foorumilaisen autoon on ilmestynyt Polestar vanteet ja ne tuntuvat saavan suurta ihailua osakseen. Onko tässä kyse samasta asiasta, eli siitä, että Polestar tuotemerkkinä on Volvo-ihmisen mieleen ja siksi niitä kehutaan? Omasta mielestä ne ovat ihan hirvittvän näköisiä. Sama juttu koskee muitakin vanteita, esim. BBS on tuotemerkkinä sellainen, että porukat on ihan kiimassa, vanteen ulkonäöstä riippumatta. Lisäksi vielä se, että ne eivät ole edes erityisen hyviä vanteita.

Mielipiteitä? Herneenvetämisiä? Samaistumisia?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #1 : 22.09.2018, 09:42:35 »
Myönnän että itse joskus katson Volvo-lasien läpi joskus. Toinen mihin me volvoilijat syyllistytään monesti, sanotaan että 300tkm ajettu vasta sisään ajettu ja kun kysytään että mitä pitänyt tehdä niin vastaus ettei mitään. Korkeintaan että kuluvia osia. Olen tähän syyllistynyt itsekin, mutta uskallan kuitenkin sanoa että rahaa palanut ihan p*rkeleesti mun sisäänajettuun autoon :D.

Nuo vanteet on semmoinen että ovat makuasia. Jos kukkaro kestäisi niin omaan tulisi Polestarit alle, mutta olisi ne "oikeat". Tykkään myös todella monesta BBS:n mallista. Esim. Volvon Nebula sattuu omaan silmään just oikein.  Toisaalta tiedän että oma vanne maku poikkeaa valtavirrasta. Sen huomasin edellisessä autossa kun siihen OZ vanteet hommasin.

Täällä huomannut saman kuin monessa muussakin autofoorumissa että jos on joku auto jota kaikki kilvan kehuu niin ei kukaan uskalla olla eri mieltä. Vaikka just sanoa että hitto on rumat vanteet.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #2 : 22.09.2018, 09:49:55 »
Noh minulla on sama ongelma kuin kulmamiehellä uudempien mallien kanssa. Ainoa vaan ettei raja ole 201X vuodessa vaan tuossa 2000 luvun alussa.

Monesti miettinyt, että kun aika jättää noista nykyisistä romuista, niin mitäs sitten. Vastausta en ole keksinyt, ellei laita budjettiin suoraan sitä 100-200k€ mikä taas on täysin epärealistinen haave.

En väitä katsovani volvo lasien läpi. Yleensä suhtaudun autoon kuin autoon melko neutraalisti ja kiinnitän huomioita niihin asioihin mitkä miellyttää tai ärsyttää. Esimerkiksi audista/VAG tuotteista en vain tykkää niiden kanssa kokemieni ongelmien takia työni kautta. Volvoissakin on omat sudenkuoppansa, kuten muillakin merkeillä. Toyota ehkä 2000- luvun härveleistä kiinnostavin, mutta ei taas herätä mitään tunteita.

Joskus haaveilin 159 Alfa Romeosta punaisena farmarina. Se haave loppui siihen, kun kävin yhtä 320tkm ajettua koeajamassa. Semmosia nitinöitä ja kolinoita olen kuullut viimeksi lada 110:ssä, eikä yksikään volvo ole yhtä kuluneelta tuntunut.


Volvossa parasta minusta on (ainakin vähänkään iäkkäämpien mallien kohdalla) perushyvä varustelu, mukava kyyti ja todella hyvät käytettyjen ja uusien varaosien saatavuus. Ovat myös talviautoja, mikä on minulle tärkeätä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 09:52:25 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa danbomp

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • https://www.youtube.com/channel/UCX4Y0z-0wEPnCJ_II
    • pd.kuvat.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #3 : 22.09.2018, 10:08:19 »
Sanoisin että en katso Volvo-lasien läpi ja tämä johtunee varmaan siitä että katson osittain maailmaa myös Citroën lasien läpi. Ensimmäisen oman autoni hankin helmikuussa 1978 ja se oli -67 mallinen Amazon Herrgårdsvagn ja sen jälkeen Volvoilla mentiin tuohon 2000-luvun alkupuolelle asti. Se kun perinteisestä takaveto Volvosta alkoi tulla etuvetoisia ja hinnat karkas lopullisesti lompakostani oli varmaan yksi syy miksi katselin muita merkkejä sekä sitten yhteistyö/omistus Fordin kanssa, koin sen pyhäinhäväistykseksi (johtunee lyhyestä pururadastani korvien välissä) ja kiinalaisuus ei kiinnosta yhtään. Sitten vaihdoin duunia ja innoistuin isoista kaasunestejousitetuista sitkoista (ajomukavuus vailla vertaa). Silti sitikan kanssa on sama että nykymallit ei innosta ja itse asiassa koen että olen varmaan muinaisjäänne jostain kaukaa kun ei nykyiset hybridit, 3-sylinteriset litraset turbo koneet eikä diisselit saa syttymään millään. Olenkin tehnyt päätöksen ja pysyn autoissa jotka on valmistettu ennen vuotta 2000 ja menen tällä hetkellä kahdella 90-lukulaisella, 960 3-litrainen ja XM V6 3-litrainen. Aivan sama mitä bensa maksaa, työmatkaa ei tuu päivässä kuin vajaat 80 kilsaa, mutta  näissä autoissa on fiilistä ja sitä jotakin vielä. Tavoitteena on vielä hommata hyvä 200-sarjalainen ja mahdollisesti hyvä Amazon tai Duett, kun eihän tää nykyinen ole kuin 22. Volvo mulla ja näistä on kaksi ollut etuvetoja, 480 ja 440 (joka oli oikeastaan vaimon käytössä). Kuitenkin näiden kaikkien vuosien aikana kun en ajanut Volvolla seurasin uusia malleja ja mitkä visiot merkillä on, johtunee varmaan siitä Volvo ruiskeesta jonka sain viimeistään kun olin Volvo-liikkeessä töissä kuusi vuotta 80-luvulla.
Don't ride faster than your guardian angel can fly!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #4 : 22.09.2018, 10:33:21 »
En todellakaan katso maailmaa Volvolasien läpi ja pyrin olemaan objektiivinen. Välillä naurattaa ja jopa säälittää kun keskusteluissa voimakkaasti näkyy asenteellisuus aivan selvienkin asioiden tapauksissa. Volvo kestää maailman tappiin ja pulinat pois :) Tosin monet jättävät Volvot ostamatta täysin päinvastaisesta syystä.

En näe todennäköisenä että ostaisin seuraavaksi autoksi Volvon. Volvon vahvuudet ovat asioissa jotka kohta ovat eilistä päivää elleivät ole jo.

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #5 : 22.09.2018, 10:42:54 »
En oikeastaan, ajetaan sillä mihin on varaa ja pohditaan sen jälkeen mitä hankitaan jos on varaa. Rehellisesti sanottuna ajaisin bmwllä jos olisi varaa ostaa sellainen josta tykkään. Ovat vaan reilusti kalliimpia kun Volvot.

Mitä vanteista, Polestar vanteet on melkeen jo niin rumat että ovat hienot. Niissä on oma houkutus, ehkä se on se urheilumalli brändin villitys tavan pappavolvoista tai jokin muu.

Mitä kilometreihin tulee niin ovathan Volvot myös jo 300tkm jälkeen väsyneitä ja natisevia lullia. Tosiasia myös ettei moni muu merkki välttämättä kestä vastaavia kilometrejä tai sitten omistajat ymmärtää lopettaa sen "elvyttämisen" ennen kun sitä korjattu auton hinnalla jotta se kestää toisen 300tkm ja valehdellaan itselleen et vaan perushuoltoja.

Oma mielipide vanhoista autoista, harrasteena ok. Mutta jos ei kunta uusiudu niin hyi helv.. Tuossa välillä kun ajelee ihan ysäriauton takana niin silmiä kirveltää se saaste määrä joka rööristä tulee. Myös oma 2v tytär sanoo " hyi isi toi haisee" osoittaa edessä löyhkäävää vanhaa autoa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #6 : 22.09.2018, 11:04:18 »
Hienoja mielipiteitä. Lisää tällaista :)

Itsellä on tosiaan Volvo-lasit aika tiukasti päässä, mutta olisi varmaan ihan suotavaa saada laajennettua ajatusmaailmaa. Tekisi mieli Xc40 kaltaista/kokoista autoa ja niissähän on joka merkillä tarjontaa ihan mielettömästi, mutta kun se Volvo...

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #7 : 22.09.2018, 11:18:21 »
Minä myönnän katsovani maailmaa Volvo-lasien läpi, mutta mä saan ne pois päästänikin yhtä helposti.  8)

Mulla raja siinä kakkoskorisen V70:n kohdilla, sellastakaan en millään 140hv vaparilla ottais ikinä. Siitä uudemmat ei sytytä yhtään ellei tekniikka säväytä, niihin taas ei riitä pätäkkä.

Mulle on se ja sama mitä muut pulttaa Volvoonsa, kunhan ei vedä hernettä nenään jos mä en siitä tykkääkkään.

Vanteista oon huomannu että moni ylistää koottavia maasta taivaaseen vaikka olisvat miten rumia, vanteet siis  :D
Kai niiden on pakko olla hienot kun ovat kalliitkin.

Yks mikä etenkin facebookin Volvo-ryhmissä on tullut huomattua, eli jos joku kysyy vaikkapa jostain 200€ madallusjousi-sarjasta kokemuksia niin heti ollaan tonnin coileja tyrkyttämässä "ku nää on säädettävät"  :idiot2:


Minusta yksinkertainen ja ennenkaikkea toimiva on kaunista. Omat autot ei jälkimmäistä aina edusta  :D
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #8 : 22.09.2018, 11:37:55 »
En oikeastaan, ajetaan sillä mihin on varaa ja pohditaan sen jälkeen mitä hankitaan jos on varaa. Rehellisesti sanottuna ajaisin bmwllä jos olisi varaa ostaa sellainen josta tykkään. Ovat vaan reilusti kalliimpia kun Volvot.
Vähän sama vika rahikaisella. Jos tulos olisi suuremmat niin todennäköisesti ajaisin saksalaisella, mutta vastaavat BMW, MB ja Audit maksaa enemmän. 

Tuota kuluvien osien korjausta miettinyt kun omassakin olisi taas ajankohtaista käyttää korjaukseen pari tonnia  :buck2:. Vakaasti harkinnut että vaihtaa uuden karhenaan Toyotaan, hakisi sitten sen fiiliksen muualta kuin autoilusta. Säästyneillä rahoilla saisi vaikka mitä muuta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #9 : 22.09.2018, 11:48:25 »

Tuota kuluvien osien korjausta miettinyt kun omassakin olisi taas ajankohtaista käyttää korjaukseen pari tonnia  :buck2:. Vakaasti harkinnut että vaihtaa uuden karhenaan Toyotaan, hakisi sitten sen fiiliksen muualta kuin autoilusta. Säästyneillä rahoilla saisi vaikka mitä muuta.


Isoveli myy 15 mallisen anjovista pois jotta saisi Volvon tilalle. Pitkän ajan Toyota mies ja olen sille todistanut niiden olevan tylsiä. Ne on makuasioita itse en pystyisi sellaisella ajaman, ehkä oppinut liian yleelliseksi? Vaikka on tullut omistettua useampi Fiatti, Opeli, Fordi, silti BMW houkuttaa ehkä työnpuolesta mutta Volvoon päätyy koska omassa tottuneisuudessa raha/laatu kohtaa.

Itse kysynyt töissä yhdeltä työjohtajalta miksi Volvo ei kelpaa ja Bmwllä mennään. Sillä on kuitenkin ajossa useampi ollut. Syy kuulemma on ajotuntuma ja penkki tähän miksi ei Volvo.

Pystyn hiukan samaistumaan ajan loppujen lopuksi aika paljon Bmwllä erilaisilla. Ja on niissä ajotuntuma vakaampi.

Tiedä sitten mitä 2vuoden päästä uusien kanssa kun niissäkin etuvedot lisääntyy.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tumppi T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
  • Life is good
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #10 : 22.09.2018, 11:55:07 »
Oon henkeen ja vereen ollu Volvo-harrastaja, mutta nyt on ilmaantunut samanlaisia onkelmia kuin Kulmamiehellä. Kävin Autosalvassa istuskelemassa uuden S90:n ja XC90:n kabiinissa, kiertelin ja kaartelin ulkopuolella tovin, mutta totesin että ei vaan sytytä. Joku asia muotoilussa on menny pieleen mun makuun. Marssin takaisin omaan ’07 S80:seen ja hymyssä suin totesin itselleni että jatketaan nyt ainakin muutama vuosi tällä.

Mittarissa on nyt noin 220.000 ja tän kesän projektina on ollu viilailla kaikki yksityiskohdat kuntoon siten että tuntuis uudelta autolta. Omasta mielestä oon onnistunu kun vanha äitinikin onnitteli uudesta autosta kun hyppäs kyytiin.  :)

Alustan osiakin on kuluvan vuoden aikana päivitetty siten, että ei kyllä kolinoita kuulu ja ajettavuus on loistava  8)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #11 : 22.09.2018, 12:11:02 »

Isoveli myy 15 mallisen anjovista pois jotta saisi Volvon tilalle. Pitkän ajan Toyota mies ja olen sille todistanut niiden olevan tylsiä. Ne on makuasioita itse en pystyisi sellaisella ajaman, ehkä oppinut liian yleelliseksi? Vaikka on tullut omistettua useampi Fiatti, Opeli, Fordi, silti BMW houkuttaa ehkä työnpuolesta mutta Volvoon päätyy koska omassa tottuneisuudessa raha/laatu kohtaa.
Joo Toyota no tylsä mutta itsellä mennyt 3 vuodessa korjauksiin ja huoltoon 8-9 tonnia + arvon alenema 10 tonnia. Tuolla rahalla saisi elämään jännitystä muualta :). Sen pitää sanoa että nykyisestä tykkään, mutta jokaista ääntä kuuntelee sillä korvalla että tonni tai kaks.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #12 : 22.09.2018, 12:15:56 »
Joo Toyota no tylsä mutta itsellä mennyt 3 vuodessa korjauksiin ja huoltoon 8-9 tonnia + arvon alenema 10 tonnia. Tuolla rahalla saisi elämään jännitystä muualta :). Sen pitää sanoa että nykyisestä tykkään, mutta jokaista ääntä kuuntelee sillä korvalla että tonni tai kaks.

Tää on se hetki että joko laittaa vielä muutaman ja ajaa samalla toisen 300tkm tai on järkevä ja vaihtaa.

Mua naurattaa etenkin kun somessa ylpeillään joka viikko siitä " onko sisään ajettu ja 500 000tkm mittarissa,"

Ei vaan paali kunnossa. Elvyttämällä aja vaikka 2 000 000km mutta ei siinä enää ole ajettavuutta kuten vähän ajetussa. Silti se oma tuntuu olevan kaikkein parhainta herkkua.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #13 : 22.09.2018, 12:24:19 »
En katso Volvo -laseilla vaikka monet niin uskovat/luulevatkin. Omistan myös muun merkkisiä autoja.
Merkkiuskovaisuus on hieman hassua. Miksi pitää rajoittaa itseään?
Olen harrastanut Volvoa kohta kaksikymmentä vuotta mutta samalla myös muitakin merkkejä.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #14 : 22.09.2018, 13:14:25 »
Joo Toyota no tylsä mutta itsellä mennyt 3 vuodessa korjauksiin ja huoltoon 8-9 tonnia + arvon alenema 10 tonnia. Tuolla rahalla saisi elämään jännitystä muualta :). Sen pitää sanoa että nykyisestä tykkään, mutta jokaista ääntä kuuntelee sillä korvalla että tonni tai kaks.

Välillä ihmetyttää että korjataankohan mitään muuta merkkiä niin kovalla rahalla kuin Volvoja. Volvoilla ilmeisesti tulee kelata puoli miljoonaa mittariin maksoi mitä maksoi. Se kuuluu lajiin ja paljolti itsekin siihen höynähtänyt ;D

Osta Subaru. Niitä on ihmiset ostaneet vaikka olisi ollut rahkeet uuteen XC60 Volvoonkin. Rumia ja ehkä hieman tylsiä mutta elämässä tosiaan muutakin kuin autot. Jenkkitilastoissa Subarut niitä autoja joilla pitäis päästä 400tkm huoletta. Listalla ei muuten ollut yhtään Volvoa.

Itsellä ei muuten ole mitään sukurasitettakaan. En muista että meidän suvussa ikinä ois kellään ollut Volvoja ;D Ne keillä oli rahaa ajeli/ajelee mesellä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing