Carcom Oy  Ateho

S[usi jo syntyessään]80 2.5D

  • 14 Vastauksia
  • 9536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« : 01.03.2014, 21:46:29 »
Tuuaan dieselveturi juluki kun täällä nuita huoltomuistion tapasia tahtoo olla ni mäki kans!  8)

Tää tuli hommattua elokuussa Turun lähettyviltä toisen 740:n tilalle kun kilometrejä alkoi kertyä tuhatta viikossa ja tietenkin hinta oli kohillaan. Tai oikeastaan myin 7-satasen vasta tämän hakureissulla  :D Tuolloin kilometrejä mittarissa 480tkm. Nyt inan vajjaa 500 000. Vuosimallia 2001 joka rekisteröity 22.12.2000.

Uusin auto ittellä tähän hetkeen ja olihan se hankinnan jäläkeen yhtä juhlaa ajaa monta seuraavaa viikkoa.
Myyjän sanoin "Hoi,jakopäällä ajjaa kolokytä tonnii" tarkoitti kotona huoltokirjaa katsoessa että 15tkm mutta 1,5v ylitetty vuodet. Korjaamolta erittäin edullinen vaihtotarjous ja auto heti sinne jossa laitettiin jako- ja moniurahihna,vesipumppu,jakohihnan kiristin sekä kampiakselin pultti. Pumpun ajotus meni operaatiossa ilmeisesti hieman pieleen kun välillä on saanu starttailla toooodella pitkään. Edelleen ajottamatta  :-[

Joulukuuhun saakka helottava huoltovalo rupesi nyppimään enkä sitä kehdannut nollata ennen työtä joten polttoaine- ja ilmansuodatin vaihdettiin. Samalla yritin saada  etupään kolisemista pois vaihtamalla väljän aksiaalinivelen vasemmalle sekä vakaajan pystytangon oikealle puolelle uusiin. Tuloksetta.

Katsastus umpeutui 22.12 ja hetken pidin taukoa autohommista. Enkä pitänytkään. Puskuri pois ja ihmettelemään Ardicin toimimattomuutta joka selittyi hehkutulpan toimimattomuudella. Siis ehkä. Uutta tulppaa en ole raaskinut toistaiseksi ostaa.Myös etuvanteille tuli "uudet" Nokialaiset koska joku oli puukolla ilmeisesti käynyt kylkeen tökkäämässä..

Tammikuussa vein inssille näytille --> Hylätty. Alapallonivel oikealta väljä,käsijarrusta muisto vain,takajarrulevyt ruosteessa (johtui seisonnasta) ja yksi putkiston kannake ruostunut poikki.
Kengät halvimmat motonet versiot,uusi alapallo jonka asennuksessa TIETYSTI purkaantui vetarin sisäpää sekä jarrulevyjen hionta ja tsädäm uunituore leima papereihin 5:s päivä kuluvaa eli helmikuuta. Ainiin ja tulihan koneeseen pistettyä uudet öljyt ja suodatinkin tätä ennen. Etupään kolistessa edelleen  >:(

Tässä kuussa kuskin ikkunaan vaihdoin vain toisen,hävinneen perhosen. Tulos oli että uusi pamahti melkein heti paskaksi. Enkä oppinut mitään,edelleen vain särkynyt uuteen jonka jäläkeen kangerteli edelleen. Nyt jotenkin asettunut koska toiminut moitteetta. Pitäisihän nuo uusia kaikki kerralla...

Evry tuli myös asennettua tällä viikolla ja hyvä niin koska ilman tätä operaatiota en olisi huomannut autoa vaivaavasta ahto ongelmasta. Ahtaa nimittäin ilman evryäkin jo 1.4bar. Vikatila tulee vasta ~2bar kohdalla. Letkut,nippelit ja nappelit putsattu. Mittari testattu. Tähän saa tarjota vinkkejä.

Eli tehtävää riittää kevääksikin--->
-Syöttöpumpun ajotus
-Selvyys "yliahtamiseen"
-Etupään kolina (ainakin oikea aksiaalinivel vielä selvästi väljä)
-Ahtomodi kunhan ahtamis ongelma on poissa.

Kuvia muutamat:


Tänään aamupäivällä


Tänään iltapäivällä




Evryn kolvailua. Joo ilmastointiteippi I Know..  :facepalm:




Auton liijan innokkaat menohalut aiheuttivat epäillystä joten mittari äkkiä kiinni  V:> On edelleen samassa paikassa,eikö olekkin hienosti? Tein ihan itte  ^-^


Kaveri testaa mittarin paikkaansa pitävyyttä


Ardicin huoltoa/tarkastusta



Tämmöstä  :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 21:50:58 kirjoittanut volovo240 »

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #1 : 02.03.2014, 08:28:09 »
Koitappas laittaa etujousien alemman kierteen ympäri halkastua puutarhaletkua. Toisissa aiheuttaa kolinaa tuo iskarikupissaan elävä jousi.
Volvoton

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #2 : 02.03.2014, 10:23:24 »
Täytyypä ottaa tulevalla viikolla asiaksi kokeilla.  :P

Poissa kaitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • volvo v70
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #3 : 02.03.2014, 12:22:14 »
Voisko yliahtamisen syy olla tuo syöttöpumpun ajoitus?
Ite ku tekkee, tullee semmonen ku sattuu tulemaan

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #4 : 02.03.2014, 13:06:58 »
Mitä jos autossa onkin ihan oikea lastu jo valmiina?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #5 : 02.03.2014, 14:28:36 »
Ei lastullakaa noin paljon ahtoja yleensä oteta. veikkaisin että mapin letku vuotaa jostakin kohtaa(eli "bleedaa" ahtoja) tai solenoidi jumittaa. Mistä otit paineen ahtomittarille?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #6 : 02.03.2014, 15:16:02 »
Otinpa kuvan asian havainnollistamiseksi eli nuolen kohalta on paine otettu:


Kaverille otin V70:ssä samasta paikasta eikä ongelmia esiintynyt. Mapin letku oli eilen irti ja puheltelin sen paineilmalla lävitse. Sitäpä en älynnyt kahtoa oisko vuotavaa halkeamaa. Täytyy käydä kohta katsomassa uudestaan. Myös mapin puhaltelin kevyesti. Luinkohan landian puolelta että Mapin pystyy testaamaan yleismittarilla. Esim kevyesti painetta sisään ja jos arvot heittelehtivät,olisi kunnossa?

Tuo pumpun ajotus kävi ittelläkin ajatuksissa mutta en kyllä huomannut auton kulkuun mitään eroa ennen ja jälkeen jakopään remppaa.


E: Kävin taas letkut läpi. Mikkään näistä ei vuotanut. Annoin vielä crc käsittelyn mapille ja tälle ahtopaineen säätimelle vai onko se oikea nimi tuolle mötikälle joka kuvassakin on?
Ainakaan näitä omatekemiä lastuja autossa ei ole aikaisemmin ollut. Kaikki johdot ym tähän viittaavaa vaikuttivat koskemattomilta. Auto on ollut uutena Taxina Äänekoskella.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2014, 17:44:06 kirjoittanut volovo240 »

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #7 : 03.03.2014, 16:19:10 »
Nyt sieltä sit irtos/män paskaks joku ahtoputki tai välijäähy repes liitoksistaan  :-\ Suhisoo siihen malliin kun paikallaan kaasuttelin ovi auki.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #8 : 12.03.2014, 20:38:06 »
Aikaisempi olikin vain ilmeisesti löysälle jäänyt ahtoletku. Tänään räjähti:


Viikonloppuna kokeiltu toista mappia. Nöy vaikutusta. Eli eihän tässä enään voi olla muuta kuin tuo ahtopaineensäädin minkä voipi tähän konkurssiin jo ostaakkin uuden koska jos tämän jäläkeen oireet jatkuvat-->hukkaportti jumissa/särki joten ei tunnu missään sen jäläkeen  ;D

Jousipuristimet ja puutarhaletkua hommattu mutta ei enään kiinnostanutkaan rueta laittamaan,yllätys  :buck2:

donnari

  • Vieras
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #9 : 13.03.2014, 00:07:47 »
Se ahtopaineen säätöventtiili sulla on sökönä.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #10 : 13.03.2014, 16:42:28 »
Juuri tulin Hämikseltä 90€ maksaneen säätimen kanssa kotio. Tuo ahtoletku olisi ollut 120€ ja tilaustavaraa joten nyt vielä motonettiin hakemaan pakoputkimutka tuohon kohtaan.  Toivotaan parasta,pelätään pahinta  8)

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #11 : 13.03.2014, 20:21:32 »
Osa vaihdettu,ahtoletku korjattu. Paineiden seurailu oli kiinni katuvalaistuksesta tuolla minun mittarilla mutta näytti pysyvän siinä baarin paikkeilla. Että kun tuntuu mopolta  ;D


Ostin Motonetistä 55mm 90 asteisen pakoputkimutkan jonka sahasin oikeaan mittaan.


Istuukin vielä melko hyvin. Letku on perillä,tuossa vasemmassa laidassa on vain putken kannattimen kohta jonka jätin pois suuresta vastustelusta johtuen. Samassa kulmassa oleva letku tulee vaihtumaan silikoniseen 90ast. mutkaan jotta istuvuuden saa 100% hyväksi. Tämän jälkeen ahtomodin uskaltaa jo laittaa.

Nyt viikonloppuna laitan puutarhaletkut jousien alapäähän ja kuullostellaan onko vaikutusta näihin kolinoihin.

Kyllä on huojentunut olo ja nyt on mukava taas jatkaa Volvoilua  :hello:

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #12 : 07.04.2014, 21:29:36 »
Pidetääs tätä elossa vaikkei oikein mittään ole tapahtunut. Auto kävi merkkikorjaamossa pumpun ajoituksessa ja vaikuttihan tuo hieman jo tyhjäkäyntiinkin,paljon tasaisempi. Tärkein eli kylmäkäynnistys palautui ennalleen. Perkeleen mekaanikko kirjoitti kuittiin että moottorissa runsas öljyvuoto  >:( Varmasti olisi asiallinen huomautus mutta en ole joutunut kertaakaan lisäämään öljyä eikä merkkaa alleenkaan vaikka pohjamuovi on irti. Konehuone on kyllä pesun tarpeessa joten otetaan asia seurantaan.
2:ssa viikossa tullut 4000km lisää mittariin  :sundaydriver:

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #13 : 26.04.2014, 13:13:58 »

Tuli ruuvailtua T5:n alut alle. Olin jo pyörän laakeria vaihtamassa autoon mutta jollotus hävisi renkaiden vaihdolla  :D Kyllä 15" pyörät on aivan liijan pienet tähän autoon,nyt se tuntuu sentääs ajettavuudeltaan ihan Volvolta  :)

E:Etuikkunan kiskot ja tiivisteet tuli suihkittua Crc:llä ja paikaltaan lähtenyt perhonen pistetty paikalleen. Nyt nekin toimii niinkuin pitää,on toiminut jo monta viikkoa  :2funny:


Farkkukin sai myllytys käsittelyn. On tuo parempi kun lähtökohtaan vertaa,3v seisominen oli tehnyt tehtävänsä  ::)
Vielä pitäis pestä ja vahata,motivaatio pula vain iskenyt...
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014, 13:31:13 kirjoittanut volovo240 »

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S[usi jo syntyessään]80 2.5D
« Vastaus #14 : 07.06.2014, 14:06:07 »

Ilmastoinnin magneettikytkimenkin välistä tuli otettua yksi säätöprikka pois. Nyt tuli kylmää sen 10 minuuttia mitä autoo paikallaan käytin. Kompura kytkeytyy kuitenkin edestakas edelleen. Pitänee vielä rakotulkin käteen saadessani kahtoo välys. Aineet ilmastointiin on vaihdettu vuosi sitten mutta mistä näistäkään ikänä tietää ovatko pysyneet sisällä. Koeajetaan nyt kuitenkin ensin,manataan sitten  ;D

Huomaa kuvassa katkennut pultti.. MIKSEI MIKKÄÄN MEE KOHTUUVELLA!  :2funny:

240:seenkin sain leiman paperiin uusintanäytöllä. Vikalista oli muuten melkoinen ja vajaan kuukauden sitä pajotin aina töiden jälkeen  ;D

 

Kulkukoira  Proturbo