Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240 -91 B200F+T

  • 270 Vastauksia
  • 83274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #30 : 18.08.2014, 09:35:17 »
Aamulla töihin lähtiessä satoi vettä. Jo heti alkumatkasta pyyhkijänmoottori alkoi temppuilemaan ja pyykijät jäivät ylös. Kädellä autoin ja pyyhkijät lähtivät liikkeelle, mutta kuskin puolen pyhkijä lähti ilmeisesti vivustosta irti. Minkälainen systeemi tuolla on?

Lisäksi vieläkin antaa vikakoodeja, vaikka vaihdoin ilmamassamittarin. 2-pistokkeesta 1-3-1 ja 6-pistokkeesta 1-4-4. :idiot2:

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #31 : 18.08.2014, 13:29:11 »
Minulla oli joskus pyyhkijänmoottorissa samanlaista vikaa..
Syynä oli irronnut magneetti. Liimasin magneetin paikalleen ja taas toimi.

Eli moottorin purku voi olla avain onneen :)
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #32 : 21.08.2014, 00:53:48 »
Uusi ehjä käytetty pyyhkijänmoottori tuli vaihdettua ja nyt toimii paremmin kuin hyvin.

Tänään tuli lisäksi vaihdettua moottoriöljyt ja Volvon oma suodatin. Motoxin 15W-40 Superia laitoin. Ennen öljynvaihtoa käytin vielä Motor Flushit moottorissa, josko nelosen nostin hiljenisi. Mielenkiintoisen väriset öljyt tuli moottorista ulos. ::)

Kytkin alkanut luistamaan entistä enemmän. Välillä pitää hyvin, välillä taas ei ollenkaan. :(

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #33 : 24.08.2014, 19:28:10 »
Volvo sai tänään hirvitarrat: *W->






Etupuskurin lippa on saanut joskus ilkeän osuman: :-[





Tuli myös haettua nokka-akseli. Myöhemmin katsotaan, onko siitä mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2014, 19:29:42 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #34 : 01.09.2014, 19:37:49 »
Tänään oli tarkoitus vaihtaa ohjaustehostimen öljyt. No sehän meni aivan reisille. Hajosi paluuputki aivan säiliön juuresta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #35 : 01.09.2014, 19:41:31 »
Jos on samanlainen kuin vanhassa, niin saat "uuden" maksutta kunhan vain haet.  :)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #36 : 01.09.2014, 20:17:11 »
Jos on samanlainen kuin vanhassa, niin saat "uuden" maksutta kunhan vain haet.  :)
Tuollainen se on:


Isäni lupasi ottaa huomenna töistä mukaan Volvon oman liiman, kokeillaan sitä. Mutta jos ei pysy, niin voisin kyllä tulla hakemaan. Kiitos paljon tarjouksesta. :hello:

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #37 : 02.09.2014, 15:34:23 »
Ihmettelin, kun käynti hieman pätkii:





« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 15:39:10 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #38 : 03.09.2014, 20:03:51 »
Virranjajakan kansi ja pyörijä on nyt vaihdettu. Seuraavaksi täytyisi ihmetellä lisää ohjaustehostinta. :-\

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #39 : 03.09.2014, 20:04:58 »
En ois uskonu, et tommonenki on mahdollista ;D

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #40 : 03.09.2014, 21:21:40 »
En ois uskonu, et tommonenki on mahdollista ;D
Niinpä. Oli siinä ihmetystä kerrakseen. :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #41 : 04.09.2014, 01:34:48 »
Painimen naputusta et ihan äkkiä öljyillä hiljennä, näissä kun ei ole mitään hydraulihömpötyksiä vaan oikea palasäätö välykselle. Harvoin niissä kyllä isompia heittoja on, pieni säkätys kuuluu asiaan ohjekirjan mukaisella välyksellä, ne äänenvaimenninkumit kun on kuoleentunu jo vuosikymmeniä sitten ja uudetkin kestää tarvikeosana kuukauden ja volvolaisena reilun puoli vuotta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #42 : 04.09.2014, 07:00:43 »
Helpostihan ne kumit kuitenki vaihdat mielenrauhan vuoksi, jos nokankin meinasit. Niiden tarkoitus lienee myös estää öljyn pääsy venttiilinvarteen. Voisivat olla tosiaan vähän pitkäikäisemmät, tai erilainen konstruktio kuten joissakin Chevroletin moottoreissa liki ikuinen  ::)

Virranjakajalle käy helposti noin jos sytkä pääsee pahasti väärälle. Kannattaa tarkistaa hihnan kireys ja akselien ajoitus... Ainiin mut täähän oli äffä? No, jollekin toiselle vinkiksi sitten :)
« Viimeksi muokattu: 04.09.2014, 07:22:13 kirjoittanut raul »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #43 : 04.09.2014, 09:12:17 »
Painimen naputusta et ihan äkkiä öljyillä hiljennä, näissä kun ei ole mitään hydraulihömpötyksiä vaan oikea palasäätö välykselle. Harvoin niissä kyllä isompia heittoja on, pieni säkätys kuuluu asiaan ohjekirjan mukaisella välyksellä, ne äänenvaimenninkumit kun on kuoleentunu jo vuosikymmeniä sitten ja uudetkin kestää tarvikeosana kuukauden ja volvolaisena reilun puoli vuotta...
Helpostihan ne kumit kuitenki vaihdat mielenrauhan vuoksi, jos nokankin meinasit. Niiden tarkoitus lienee myös estää öljyn pääsy venttiilinvarteen. Voisivat olla tosiaan vähän pitkäikäisemmät, tai erilainen konstruktio kuten joissakin Chevroletin moottoreissa liki ikuinen  ::)

Virranjakajalle käy helposti noin jos sytkä pääsee pahasti väärälle. Kannattaa tarkistaa hihnan kireys ja akselien ajoitus... Ainiin mut täähän oli äffä? No, jollekin toiselle vinkiksi sitten :)
Kyllä se hetken aikaa oli hiljaa motor flushin ja öljynvaihdon jälkeen. Nyt kuitenkin naputtaa kylmällä moottorilla samalla tavalla. :( Lämpimänä ei kuulu muuta, kuin suuttimien tikitys. :)

Täytyy varmaankin katsoa välykset, kun saa motivaatiota kerättyä nokan vaihtoon. Hirveästi ei ole ollut kiinnostusta, kun on yrittänyt saada tehostinta toimintaan. :idiot2:

Ja juu, ähvä tämä on. ;)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 240 -91
« Vastaus #44 : 11.09.2014, 14:35:27 »
Edellinen omistaja oli omien sanojensa mukaan vaihtanut peräöljyt juuri ennen, kuin auto tuli minulle. En sitten tiedä, mitä liukua on tuonne työntänyt, mutta tällaiset sieltä tuli ulos:



1,6 litraa öljyä sinne meni takaisin. Voiko tuosta päätellä, kumpi perä tuolla on? Nyt käyn kokeilemassa, hiljenikö tuo yhtään.

E: Kyllähän se hiljeni huomattavasti. :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 14:51:52 kirjoittanut Merlin »

 

Kulkukoira  Proturbo