KL-varaosat  Race.fi

745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition

  • 658 Vastauksia
  • 200492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #360 : 21.01.2016, 21:19:02 »
Ei ois mun juttu tommonen auto joka ei lähde käyntiin ilman kikkailuja  :(
Paljonko on todellinen säästö/100km tuolla E85 tankkauksella?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #361 : 21.01.2016, 21:26:22 »
Jotain pientä olen saanut aikaan, kun muut hommat rauhoittuivat.

Pientä remppaa jälkinäytölle.

Pakoputkiston sain muokattua järkevämmäksi, ja takapönttö ei enää roiku (nyt se on samalla korkeudella kuin ennen).
Nyt pitäisi myös olla lähes tiivis, kun ei mitään suurempia vuotoja näy tai tunnu, kuin keskipöntön edessä pienen pieni vuoto (asennustahnasta ei ollut mitään hyötyä, kun se jäätyi suoraan putkeen kiinni ennen kuin ehti laittaa osan paikalleen...  :facepalm:).

Maalia sai kanssa päällensä, että hieman pidempään kestäisi.





Alatukivarsien sisäpäät kiristelin momenttiin (Alfamer ilmoittaa oikeaksi luvuksi 85 Nm).
Eivät nyt ihan irti olleet, mutta löysällä kuitenkin.
Huomaa nyt ajaessa, että pysyy tukivarret paikoillaan, ja ohjautuu niin kuin pitääkin.

Tällä viikolla käyn vielä katsastuskonttorilla hakemassa tuoreen leiman, kun nyt pitäisi olla viat korjattuna.


Tänään vaihdoin öljyt, kun haiskahti vanhat etanolille. Olihan niillä jo noin 10 tkm, joista RE85:lla noin 3000 km.
Kaadoin tilalle jo toista vuotta "säilyttämääni" Motox 10W 40:sta tilalle (Teboilin vastaavaa käyttänyt viimeiset 4 vuotta), ja suodattimeksi tietenkin Volvo original.

Seuraavaan vaihtoon voisi sitten vaikka harkita joitain "parempia" öljyjä, vaikkei noilla Teboilin öljyilläkään ole ollut mitään ongelmaa viimeisten reilun 100 tkm aikana.  ???
onko sulta tippunut vetokoukku kun on vaan reikä helmassa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #362 : 21.01.2016, 23:01:22 »
Ei ois mun juttu tommonen auto joka ei lähde käyntiin ilman kikkailuja  :(
Paljonko on todellinen säästö/100km tuolla E85 tankkauksella?

Jos otan tämän päivän hinnat, ja pyöristelen seka-ajon kulutukset (Viime talvena 98E5 13L /100 KM ja tänä talvena RE85 15L /100KM).
98E5 = 1,386/L ja RE85 = 0,903/L. Jos 60L tankki täytetään, ja ajetaan tyhjäksi, niin laskennallinen säästö olisi RE85:lla ajaessa 4,473€/100KM.

Pidemmällä aika välillä se oikea todellinen säästö on pyörinyt siinä 3,5 - 4€ hujakoilla / 100 KM.

Eli eihän siinä paljoa säästä, mutta vaihdossa saa enemmän tehoa ja vääntöä, vaikka käynnistyvyydestä pitäisi tinkiä.
Tällä hetkellä tosin vielä on saanut lohkolämmittimeen auton...

onko sulta tippunut vetokoukku kun on vaan reikä helmassa?

Se on tippunut matkalta jo melkein 3 vuotta sitten, kun oli kiinnityksiltään niin mätä, että otin pois.  :D


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #363 : 21.01.2016, 23:22:47 »
Sotken kulukeskustelua sekaan kun liippaa aika läheltä. Emännän B230F on "oikealla" (niimpäniin, ite tein ja tuli mitä sattuu tulemaan) lastulla tehty re85 modi, ja voimalinja ja kori on samat kun topicin autossa, tää mein härveli ennen vei pitkässä matkassa 9+ bensaa, 9.2 pienin ikinä tankattu bensalla. Sekalaisessa meni semmosta 11-12 bensaa, eikä talvella tarttenu isolti yrittää että humahti 13+, nyt viinalla se menee matkassa tuommosella 11 alkaen, talvella sekalaisessa 13-14 hujakoilla. Lasketaan vaikka 11.5 ja 14 kulutukset niin ei ainakaan tule kaunisteltua lukuja, niin hinnoista riippuen se on siinä 2.5-3€/100km huiteissa tuo säästö. Menee siis täysin harrastuksen piikkiin, mutta on hyvä mieli ajella suomalaisella polttoaineella. Lisäks tarvii ottaa huomioon se lisävaiva, että ettans-noolia ei saa kaikkialta ja koska kyse on 740:stä, polttoaineen määrän arvioiminen perustuu pelkistään trippimittariin ja arvioon kuluvan tankkauksen kulutuksesta, jolloinka toimintasäde 60L tankilla muodostuu aika surulliseksi. Okei, topicin autossa on jo 940 mittaristo, jolloinka on aika suuri riski että mittari jopa toimisi...

Mainitaan että lastulla tehty modi toimii hieman paremmin, eli vähän toistakymppiä pakkasta laitteet paukahti tulille samallai kun bensalla, paristakympistä otti odotusten mukaisesti pitkät sahailut apuvirran kanssa, mutta en ole viitsinyt alkaa noita starttiasioita säätelemään kamalasti, jos -15 saa sen syttymään edes sillai että tokalla jää käymään niin asian kanssa elää, lohkari on keksitty ja kun asian tiedostaa niin kyllä sen kanssa pärjää. Ja bensalla voi doupata jos tietää että kylmästartti tulee eteen.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016, 23:25:27 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #364 : 21.01.2016, 23:53:39 »
Et kauheasti sotkenut, kun on ihan mukava vertailla mitä eroa eri setupeilla ja moottorinohjauksilla on saman polttoaineen kanssa.

Minulla on pienin kulutus matka-ajossa bensalla ollut 8,9 L/100 KM.
Wiinalla tällä hetkellä pienin kulutus 12,2L/100KM, lokakuussa 2015 ajettu.

Itse asensin etanolimuutossarjan 2015 lokakuun alussa, niin vaikka silloin olikin täällä seudulla verrattain lämmintä (8 - 15 C),
niin voi olla, että tulevana kesänä saisi lukemia pienennettyä.

   

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #365 : 22.01.2016, 18:30:50 »
Aamulla oli -28 C, niin pelkkä lohkolämmitys tuntui kestävän liian kauan, ja kiirekin alkoi olla, niin piti laittaa jotain järeämpää puhaltamaan kuumaa ilmaa:



Tuollainen 13 kW diesellämmitin (johto on termostaatille ja propellille), niin homma nopeutui merkittävästi...  ::)

Kävin tänään douppaamassa, ja laitoin 10 litraa lisää bensaa tankkiin, niin jos helpottaisi edes pikkaisen.
Nythän kyllä pakkaset laskee, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #366 : 26.01.2016, 21:46:08 »
Jotain hyvin marginaalista olen puuhaillut.

Muutama päivä sitten kytkin ja volttimittarin Möhköön, kun siitä saattaa joskus olla hyötyä.

Auto käynnissä näyttää jännitettä 13,8 - 14,1V, ja ajossa näyttää tuon 14,1V.



Eilen sitten tarkastin tyhjäkäynnillä mittarin heiton, kun paketissa luki tarkkuudeksi +/- 1%.

Yleismittari kertoi akunnavoista tuollaisen lukeman (tallennustoiminto mittarissa):


Riittää tuo volttimittarin tarkkuus omaan käyttöön, ja mittari taisi maksaa jopa 13€.

Kytkin mittarin tupakansytyttimen johtoihin.

Mittarin omat johdot ovat täysin alimitoitetut mihinkään suuremman tuoton virtaan, eikä niissä olisi edes pituus riittänyt, kun olivat vain 15 cm:


Eilen löysäsin ja kiristin etupalkin pultit momenttiin (Alfamer kertoo oikeaksi luvuksi 95 Nm), kun jäi mietityttämään, että olisiko sekin hakenut reilun vuoden jälkeen paikkaansa.
Nyt se on ainakin oikeassa momentissa.

Viime viikonloppuna laitoin tilaten Boschin mustan lämpöanturin, ja samaan laskuun sitten imusarjan tiivisteen.

Motonetista tilasin Boschin anturin, ja maksoin 44,90€ vs. Fixus 63,50€.

Öljynerottimen ajattelin sitten anturin vaihdon yhteydessä putsata, kun viime kerrasta on jo 2 vuotta aikaa.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #367 : 27.01.2016, 17:16:10 »
Ei mennyt taas niin kuin Strömsöössä, kun tänään sain sähköpostia Motonetista, että Boschin anturia ei heiltä saa kun toimittajilta on poistunut valikoimista.
Tilauksen tottakai peruutin ja palauttavat rahat, kun ehdin sen etukäteen maksamaan.

Fixuksella oli sama homma Boschin anturin kanssa, että ei toimittajilta saa.
Motonetilla ja Fixuksella on pitkälti samat osatoimittajat, niin ei ollut kovin suuri yllätys tuo.

Soitin sitten tänään vielä Autosalpaan, niin nyt tulee sitten jäähdytynesteen lämpöanturi ja imusarjan tiiviste alkuperäisosina.
65€ repivät hintaa tiskillä anturista. Tarviketta en oikein mielellään laita, jos on varaa ostaa orggis laatuisena.
Itse kun tullut huomattua, että tarvikeantureiden kanssa on välillä vähän niin ja näin ohmiarvojen kanssa...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #368 : 29.01.2016, 06:21:07 »
Tarvike, heh, joo haha... :2funny:

Syksyllä 2013 vaihtelin ysiin tarvikeanturin (FAE) kun motonetin myyjä niin sitä kehui. Nooh, seuraavana aamuna kasteli tulpat ja kone vei jotain 30-40 litraa/50km bensaa. :D

Takas motonettiin ja pyysin tiskiltä Boschin anturia. "Katsotaan, possia ei ole hyllyssä mutta minä haen tosta laatutarvikkeen sulle"
- Et muuten hae mitään paskatarviketta
"Kyllä nämä FAEn tarvikeosat ovat yhtä laadukkaita, ellei laadukkaampia kuin alkuperäiset, kun ovat modernimmalla tekniikalla tehty"
- Nyt paikoillaan teiltä viikko sitten ostettu FAE, anturi kuvittelee koneen olevan -140°C (syyskuun alku).
"Aha.... No jos ottaisit toisen vaihdossa? Meillä kun ei possia ole?
- Kiitos hei....

 :2funny: Tuli maksettua ihan hukkaan se FAEn anturi. Jotenkin huvitti (=vitutti) starttailla autoa +15°C lämpötilassa, kun kaasu pohjassa yksi pytty kerrallaan heräillen helvetillisen mustan savun saattelemana. Meni sitten tulpatkin vaihtoon, kun neljä+lisärikastus suuttimet selällään työntää bensaa haaleaan koneeseen. >:(

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #369 : 29.01.2016, 17:04:48 »
Joo tuollaisia nuo tarvike osat voi olla...

Itsellä taas ollut tarvike YKK antureiden kanssa ongelmia.
Oli uudet FAE ja Intermotor, niin molemmilla oli jotain pientä humppaamista tyhjäkäynnillä, ja ohmiarvotkin niissä heitteli, kun yritti mitata.
Sitten löysin "romulaarista" käytetyn oletettavasti Volvolaisen anturin, jonka putsasin ja laitoin paikalleen, ja sen jälkeen on menty jo puoli vuotta ilman tyhjäkäynnin ongelmia, mitkä aikaisemmin liittyivät tarvike antureihin.

Voisi sen kyllä jossain vaiheessa vaihtaa Bougicordin tai Boschin tuotteeseen, kun ties kuinka vanha (ainakin vielä toimiva) anturi on kyseessä.


Kaupan pihalla odotellessa on hyvää aikaa vaihtaa vaikka peilinlasi:


Nyt toimii kuljettajan sivupeilissäkin lämmitys, ja lasi ei ole vaarassa tippua, kun vanhassa sitä joutui liimaamaan aikoinaan 2 kertaa.

EDIT.
Tänään tuli myös vaihdettua kuljettajan oven ovikytkin ja sen suojakumi.
Volvo orginal molemmat, niin kuin peilin lasikin.

Tosin tuo suojakumi on vanhempaa mallia, kun uudempiin kytkimiin, mitkä tässä on alunperin ei saa kumia erikseen, vaan joutuu ostamaan pakettina kytkimen, kumin ja kiinnitysruuvin.

"Pakettina" sen hinta on Volvolla noin 13€, ja erikseen ostamalla ovikytkin maksoi 6,20€ ja se vanhanmallinen suojakumi maksoi 5,80€.
Eli ei ollut paljoa halvempaa ostaa erikseen, mutta en tiennyt tuota silloin ostohetkellä.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 17:54:04 kirjoittanut Niko_S »

s73

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #370 : 29.01.2016, 17:52:47 »
Kävin joskus ad-liikkeestä tilaamassa tuon anturin boschilaisena, tarjosivat myös faen anturia, kieltäydyin, pyysivät 40€. Boschin anturista ja edelleen toimii.
Silloin siinä muuttui osanumero ja vähän hakusessa niilläkin anturin osanumero.
Kenties motonetin päivitykset jäljessä?

Näkyy skandixilta löytyvän ykk-anturia bougigourdina ja tuota toista boschilaisena.
Samalla tulee kätevästi boschin jakajan kansi ja pyörijä,  jos ei muuta keksi tilaukseen lisää. Sinisellä suolaiset hinnat noilla osilla.   :buck2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #371 : 29.01.2016, 19:02:45 »
Kävin joskus ad-liikkeestä tilaamassa tuon anturin boschilaisena, tarjosivat myös faen anturia, kieltäydyin, pyysivät 40€. Boschin anturista ja edelleen toimii.
Silloin siinä muuttui osanumero ja vähän hakusessa niilläkin anturin osanumero.
Kenties motonetin päivitykset jäljessä?

Näkyy skandixilta löytyvän ykk-anturia bougigourdina ja tuota toista boschilaisena.
Samalla tulee kätevästi boschin jakajan kansi ja pyörijä,  jos ei muuta keksi tilaukseen lisää. Sinisellä suolaiset hinnat noilla osilla.   :buck2:

Ei mitään hajua kyllä noista päivityksistä, paitsi sen tiedän että AD ja Motonet käyttävät eri järjestelmiä, niin mene ja tiedä...

Porvoossa on vain AD:n yrityspuoli, niin sieltä en pysty tilaamaan tällä hetkellä mitään ja Vantaalla on lähin AD myymälä, mutta sinne on jo 60 km kotiovelta.

Skandixin katsoin kanssa (mutta vasta sen jälkeen, kun olin ehtinyt jo osat tiskiltä tilata...).
Boschin jäähdytinnesteen lämpöanturi 39€.
Samalla sieltä kyllä aina tilaa mielellään enemmän, kun toimituskulut ovat yli 20€.

Onhan se kallis hinta tuollainen 65€ jäähdytysnesteen lämpöanturista, mutta oli se joskus Fixusellakin maksanut 63,50€.
Voisi kuitenkin jopa veikata, että se Volvolainen anturi on myös Bosch, koska tällä hetkellä on paikallaan 1991 lokakuussa, Belgian tehtaalla paikalleen ruuvattu Boschin musta anturi.




The moose

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #372 : 29.01.2016, 20:41:25 »
Lh 2.4 ainakin kaikusten eniten vaikutti tyhjäkäyntiin suutinrele jos kaikki muu oli kunnossa. Yli kymmenen vuotta ajoin vaihtamatta ykk anturia. Se oli se yks ja sama jo mulle tullesss ja samalla anturilla lähti multa pois. Purkamolta saatuja antureita ja releitä käyttänyt myös ja ainoo jossa oli onkelmia oli suutinrele jonka revin irti lumihangessa ja sen vesisuojattu kuori oli irti ja koitettaessa autoon se humputti kierroksia kuormitettaessa. Vanha rele tilalle nii ei mitää humppaa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #373 : 30.01.2016, 00:41:30 »
Lh 2.4 ainakin kaikusten eniten vaikutti tyhjäkäyntiin suutinrele jos kaikki muu oli kunnossa. Yli kymmenen vuotta ajoin vaihtamatta ykk anturia. Se oli se yks ja sama jo mulle tullesss ja samalla anturilla lähti multa pois. Purkamolta saatuja antureita ja releitä käyttänyt myös ja ainoo jossa oli onkelmia oli suutinrele jonka revin irti lumihangessa ja sen vesisuojattu kuori oli irti ja koitettaessa autoon se humputti kierroksia kuormitettaessa. Vanha rele tilalle nii ei mitää humppaa.

Itsellä ei ole omistuksessa ollut kuin yksi LH 2.4 ohjauksella oleva, mutta siihen nyt oli 2 vuoden sisään uusittu kaikki "hajoava" (ruiskutuksen ohjausboksi, IMM, suutinrele, polttoaineen pumpunrele, ja lisäksi YKK anturi ja kaikki sytkäosat).
Tuolla autolla tuli ajettu siirtokilvillä ainostaan noin 130 km, niin en pysty vertailla...

Tällä kyseessä olevalla Bendix Reginalla olen ajanut sellaiset 120 000 km.
Vaihdoin suutinreleen reilu 2 vuotta sitten, kun epäilin siinä olevan ongelmaa.
Rele on tarvike: merkiltään K.A.E, Made in Germany.
Paketti kylläkin löytyy edelleen hansikas lokerosta, koska sisältä löytyy purkuautosta peräisin oleva, alkuperäinen W-Germany valmiste.

Parhaiten tuntuu moottori toimivan etanolilla, vaikka ei tuo muutossarja tee muuta, kuin pikkaisen rikastaa seoksia.


Pikku hiljaa tässä voisi kuitenkin ajatella ostavansa varalle moottorin ruiskutuksen ja sytytyksen ohjausyksiköt, vaikka luotettava Bendix Regina täytti lokakuussa 2015 vasta 24 vuotta.
Jos oikein revittelisi, niin voisi kuvitella jopa ostavansa imuilman lämpöanturin varastoon.

Tosin kun autolla on ajettu vasta noin 420 tkm, ja alkuperäinen moottori ei ole edes väljä, eikä kannentiivistettä ole vielä vaihdettu, niin turha tässä on vielä hosua?

Eikös röd motor ollut vasta sisäänajettu 500 tkm kohdalla?  :D
Tosin sitä ennen pitää vaihtaa jakohihna, että kestää sinne asti, mutta huollon puutteessa ei tämä moottori ole kyllä muutenkaan ollut.



 










 


Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #374 : 31.01.2016, 23:21:21 »
Sain tänään aikaiseksi vaihtaa jakohihnan ja kiristimen.

Kampiakselin etustefan vaihdoin myös, kun se oli vuotanut niin kuin epäilin:


Hommaan tuli tietenkin heti alkumetreillä vastusta, kun purin jakopään muovit pois, ja avasin sitten jakohihnasarja paketin, jonka olin ostanut pari kuukautta takaperin, niin paketissa on vääränprofiilinen hihna.

Jakohihnasarja on ostettu silloin Motonetista rekisterinumeron perusteella, ja tottakai sain sen 92 -> hihnasarjan, joka on pyöreähampainen,
ja autohan on kasattu suunnilleen 10/1991 (venttiilikansi on valettu 19/09/1991).

Onko sitten ollut Göränismi tai mikä, kun Möhkössä on se vanhempi litteähampainen hihna (enkä tätä muistanut, kun viimeksi vaihdoin hihnan 2,5 vuotta sitten).
Tai sitten on juuri siinä rajalla mallivuoden vaihtumisen kanssa...
Nyt kyllä sitten ihan kirjoitin huoltovihkoon lisähuomiona litteähampainen hihna, että muistaa seuraavalla kerralla.

Ei siinä mitään, vaan kauhean vituksen saattelema lähteä hakemaan oikean mallista jakohihnaa, kun paikallisessa Motonetissa oli yksi hyllyssä.
Continentalin hihnan sain onneksi. Edellinenkin oli Continental, ja vaikka hihnan vaihtoväli meni vähän pitkäksi (viimeksi 313 tkm, ja nyt arviolta 420 tkm), niin hihna oli vähän kovettunut, muttei ollut halkeillut mistään.

Ehkä ihan hyvä kun oli väärä hihna sarjassa (Gates), kun olen kuullut ja nähnyt juttuja, että Gatesin jakopääosissa on nykyään aika paljon laatuvaihteluita.
Kiristin siitä sarjasta meni kuitenkin käyttöön, niin ei mennyt ihan hukkaan.

Jakopään muovit voisi uudet hommata, kun edellisen hihnanvaihdon yhteydessä yritin niitä jo korjailla, ja tällä kertaa jätin ylämuovin pois, kun siitä on 2 kiinnitys reikää murtunut, enkä nähnyt järkeä laittaa yhdellä kiinni, ja jättää siihen räpättämään...

---------------------------------------

Suunnittelin tässä myös vuotta 2016 sen verran, että polttoainepuolta voisi päivitellä.

- Joku oikea RE85 pumppu (esim. AEM E85 320Lph)
- Isommat suuttimet (esim. B230FT:n Bosch 0 280 150 804)
   Jos noiden tuotto on 312cc ja Bendix Reginan vakiosuuttimien tuotto 192, eli erotukseksi saadaan

Periaatteessa pitäisi siis löytää bolt-on suuttimet joiden tuotto on 250 - 290cc.
Lisäksi pitäisi olla vielä sopivat ohmiarvot, kun vakio Siemens Dekat ovat 14,2 Ohm, ja nuo turbon olisivat 2,2 Ohm, niin ei pelittäisi ainakaan pitkään ilman etuvastuksia...

Tosin löysin yhdet melkein lupaavat suuttimet: Ford Racing #24 (Bosch 0 280 150 947), joiden virtaus on noin 260cc @ 2,7 BAR ja 14,3 Ohm.

Ideana tässä olisi siis se, että pääsisi luopumaan tuosta muutossarjasta.
Tosin lastuja kun ei Bendixiin saa, niin edelleen ongelma on talvikäynnistykset, joka tuntuu muutossarjankin kanssa olevan aika nihkeää.

Lisää voimaakin olisi kiva saada, koska ei mopolla mahdottomia.
Venttiilikannen muokkaus on tottakai se keino millä niitä hevosia lähdettäisiin metsästämään, kun tämä on ainakin vielä tarkoitus pitää vaparina.

Mutta tosiaan en ole vielä ajatusta pidemmälle päässyt tässä asiassa, niin voi tulla muutoksia suunnitelmiin, mutta tuossa nyt ainakin olisi jotain tavoiteltavaa.
   



 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron