Samppasport  Futurez

745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition

  • 658 Vastauksia
  • 200487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #390 : 02.02.2016, 21:12:45 »
Pulttipyssyä ei siis ole talouteen hankittu.

Ei vielä.
Sekin on kyllä ollut hankintalistalla. Tosin ei kyllä ole edes kunnollista kompuraa sen kaveriksi.
Kompurana on ollut vuosia vanha GERN 50L säiliöllä, mutta se on niin väljä, että 10 BAR kestää pumpata 20 minuuttia.


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #391 : 02.02.2016, 21:19:56 »
Onneks B230F ole moksiskaan hihnan katkeamisesta, merkit kohilleen ja vetoja.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #392 : 02.02.2016, 21:25:36 »
Sähköpyssy o hyvä.

Mutta tekee sen työkalun vaikka itte ja räikkään metrinen jatko ja eikun vääntämään. Näin tehtiin omassa ja hyvin on vasaralla kevennetty hihnapyörä pysynyt matkassa. :D

The moose

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #393 : 02.02.2016, 21:26:51 »
Ite pistin viimeks akkupulttipyssyllä joka katkoo m12 pultit jos jumiin jää. 320nm taitaa hakata tuo makita. Hyvin pysy.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #394 : 03.02.2016, 19:29:59 »
Jotain sain tänään aikaiseksi, vaikka en vielä ehtinytkään jakopäätä kasaamaan.

"Uudet romut":


Toisen hihnapyörän vaimenninkumi olikin aivan paskana:


Innostuin sitten maalaamaan Möhkön oman hihnapyörän CRC:n sinkkimaalilla:


Suojasin hihnapyörästä maalauksen ajaksi sen vaimennin kumin, jottei sitten maalin aineet vahingoita kumia.

Kiinnipito työkalun tein myös:




Huomenna olisi tarkoitus jakopää kasata, niin näkee sitten onko tuosta mihinkään, vai joutuuko muokata.

Uuden Continentalin jakohihnan kävin myös varmuuden vuoksi hakemassa, kun se vähän käytetty oli liikahtanut sen verran, että kiristin oli syönyt hieman hihnan selkää:


Ehkä se olisi siellä kestänyt, kun ei tullut edes kudos näkyviin, mutta en viitsi lähteä kokeilemaan, kun vinokoneen jakohihnat ovat kuitenkin niin halpoja.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #395 : 03.02.2016, 19:43:28 »
poraat vielä reiän siihen työkalun varteen minkä saat sitten kiristimen mutterin alle niin ei tarvii käsin pidellä kiinni
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #396 : 03.02.2016, 21:47:19 »
poraat vielä reiän siihen työkalun varteen minkä saat sitten kiristimen mutterin alle niin ei tarvii käsin pidellä kiinni
Ehdin jo kuopatakin tuon version, kun se olisi tullut näin:


Olin jo tuossa vaiheessa pehmustanut vartta ilmastointiteipillä, että jos tuota käyttäisi, mutta sitten meinasin, että paskat!

Jos alkaa tekemään, niin tekee sitten kunnolla.

Hahmottelin uutta vartta:




Hammasratas simuloi prikkaa, ja prikka sopii paikoilleen, koska varren kiinnityksestä tulee 10 mm matkaa prikkaan, ja keskipultti prikkoineen tulee joka tapauksessa ennen työkalua, niin ei ole hätää.

Nyt kun aloin uudestaan tekemään, niin tulee ns. original mallia, eli työkalu lukitaan yläpäästä jakohihnan kiristimen pinnapulttiin.

Kävisi sitten muihinkin vinokoneisiin, jos ja kun niitä sattuu tulemaan lisää.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #397 : 04.02.2016, 10:44:03 »
Ihanan kallista:


Imusarjan tiiviste maksoi 24,44€...

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #398 : 04.02.2016, 12:04:40 »
Ite maksoin vinokoneen venttiilikannen tiivisteestä 29,45 e. Aika ryöstetty olo tuli >:(

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #399 : 04.02.2016, 12:21:40 »
Mie hain imusarjantiiviateen Motonetistä ja hyvin kestää. Sama venttiilikopantiivisteen kanssa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #400 : 04.02.2016, 15:03:42 »
Mie hain imusarjantiiviateen Motonetistä ja hyvin kestää. Sama venttiilikopantiivisteen kanssa.

Pakosarjan tiivisteet sekä stefat on tullut ostettua alkuperäisinä, kaikkialla muualla on menestynyt tarviketiivisteet hienosti. Vaparissa menisi varmaan pakosarjassakin. :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #401 : 04.02.2016, 15:33:14 »
Pakosarjan tiivisteet sekä stefat on tullut ostettua alkuperäisinä, kaikkialla muualla on menestynyt tarviketiivisteet hienosti. Vaparissa menisi varmaan pakosarjassakin. :)

Tosiaan oli pieni yllätys kuinka kallis tuo tiiviste oli.  :D
Ihan ruotsalainen tiiviste kuitenkin.

Yleensä tulee käytettyä tarvike tiivisteitä, mutta stefakoppaan laitoin orggiksen, kun kaksi edellistä tarvike tiivistettä vuosi.

Anturi on saksalainen, joten se hyvinkin olla Boschin valmistama, mutta siihen on lyöty Volvon leimat, ja tuplasti hintaa...
Se maksoi 65,30€.



Tälläistä tänään:


Toimii (video):


Työkalu vähän antautui voimasta  :D:


Eli nyt kiristin kampiakselin hihnapyörän keskipultin ensin 60 Nm:iin ja sitten yritin kiriä 60 astetta sen päälle, mutta asteet taisi jäädä loppujen lopuksi noin 45:een. Eli 60 Nm ja 45 astetta.
Ei pitäisi irrota enää itsestään.  :)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #402 : 04.02.2016, 15:36:42 »
Mikä tuo teippiviritys on tuossa ylävesiletkussa :juhau: :o

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #403 : 04.02.2016, 15:44:18 »
Mikä tuo teippiviritys on tuossa ylävesiletkussa :juhau: :o

Etanolimuutossarjan lämpöanturi on siinä kiinni.

Onhan se joo viritelmän näköinen, ja ihmettelin katsastuksessa, kun ei mainittu tuosta mitään, vaikka se vähän niin kuin hyppää silmille.  :D


Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #404 : 10.02.2016, 20:20:41 »
Lähes turha postaus...

Mainitaan nyt ensin, että kampiakselin hihnapyörän kiristys näköjään onnistui, kun hihnapyörä ei ole tippunut tielle.

Varsinainen syy tämän kirjoitukseen oli laittaa tänne näkyviin ja "talteen" suuntaa antavat päästölaput ennen ja jälkeen etanoli konversion.

Bensalla:


Etanolilla:


Suuntaa antavat, koska bensalla mitattaessa pakoputki on vuotanut hieman, ja etanolilla mitattaessa "hieman" enemmän...  ::)

Molemmissa mittauksissa on ollut uusi, saman merkkinen (Fenno), tarvike katalysaattori kiinni (http://www.motonet.fi/fi/tuote/134003/E-katalysaattori-putki-o58-46-kat-o10x15cm), niin ainakaan se ei ole vaikuttanut päästöihin.  :idiot2:





 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo