Carcom Oy  Ateho

745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition

  • 658 Vastauksia
  • 200482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #540 : 09.07.2016, 21:12:22 »
Itse olen laittanut 940:iin kaksi kertaa USA-vilkut, ensimmäisen ja viimeisen  :2funny:
Ihan perse homma ulkonäköparannukseen suhteutettuna.. ja uskomaton kyhäys tuli.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #541 : 09.07.2016, 21:28:54 »
Itse olen laittanut 940:iin kaksi kertaa USA-vilkut, ensimmäisen ja viimeisen  :2funny:
Ihan perse homma ulkonäköparannukseen suhteutettuna.. ja uskomaton kyhäys tuli.
Joo.

Tiedä vielä mitä noistakin tulee...

Noissakin olisi kauhea kikkailu jos haluaa "laillisiksi", eli toisin sanoen etuparkit saisi viritellä melkein erikseen, koska jos laittaisi USA -vilkkuun myös parkin (vaikka lasikantana), niin umpio kuumenisi aikalailla.
Eikä nuo varmasti ole kaikkein laadukkaimmat, kun merkki on ProParts...

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #542 : 09.07.2016, 21:39:39 »
Kyllä mulla oli ihan 5/21W polsu eli 5W kokoajan päällä ja se mitään kuumentunu.. niinhän se on jenkeissäkin (tai tarkalleen 4/21W).
Jotkut halpa paskat mullaki oli.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #543 : 09.07.2016, 22:47:47 »
Kyllä mulla oli ihan 5/21W polsu eli 5W kokoajan päällä ja se mitään kuumentunu.. niinhän se on jenkeissäkin (tai tarkalleen 4/21W).
Jotkut halpa paskat mullaki oli.
Vaatii siis vaan soveltamista. :)

---------

Asiasta kukkaruukkuun, niin aloin katselemaan tuota yhtä "varaosa" starttia, että jos siitä tekisi vielä toimivan.

Solenoidi siihen pitää vaihtaa, ja kollektori on kulunut lähes loppuun.

Startin korjaussarjan ostin aikoinaan, ja nyt katsoin sitä uudestaan:


Siis tuo Bendix -laitteen rataskehä on kokonaan muovia!
Alkuperäisessä sentään hammaskehä on terästä, ja sovite muovia.
- tuon takia en muistaakseni alkanut silloin sitä vaihtamaan,
  kun ei tiedä kuinka kauan tuollainen muovihammastus kestää,
  ennen kuin rattaat jauhavat sen sileäksi.

  Joka valmis hiilisilta maksaa 17,90€, niin ei kannata siihen hintaan
  kolvailla irtohiiliä paikalleen, ja kiroilla sitten kun asettelee kollektoria
  uusien hiilien väliin.

  Uuden hiilisillan asennus (jonka olen kerran tehnyt), oli helppoa,
  koska muoviholkki pitää hiiliä pohjassa, ja kollektorin vain työntää
  sen muoviholkin tilalle, ja sitten vaan ruuvaa päätylevyn uuteen
  hiilisiltaan.

  Tosin jos haluaa vaihtaa sisukset starttiin, niin osat maksavat noin
  80€.

  Tehdaskunnostettu starttimoottori on kuitenkin halvimmillaan
  Suomessa noin 85€ panttilaitetta vastaan, ja sillä on vuoden takuu,
  niin eipä ole juuri järkeä tuohon hintaan alkaa kokonaisvaltaiseen
  kunnostukseen.

  Tehdasuusi Boschin startti maksaa kuitekin Saksassa yli 200€.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #544 : 09.07.2016, 23:13:48 »
Kyllähän tuollainen muovikin varmaan aika paljon kestää ja onhan ruohonleikkurissakin muovinen starttiratas, sekä työkoneissakin on nykyään muoviset vetolevyt moottorien perässä.

Tuo bendix-laitehan on planeettavaihteisto...
« Viimeksi muokattu: 10.07.2016, 17:36:24 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #545 : 10.07.2016, 21:24:33 »
Vaihdoin tänään toisen startin. Nyt on kiinni Hitachin möhkömalli.
Se startti osoittautui ehjäksi.

Vikakin selvisi: Akku on finaalissa. Onhan se jo 4,5 vuotta vanha.
Startatessa jännite tipahti navoilta mitattuna 12 -> 4 Volttia.
Eihän se silloin jaksa pyörittää...

Toisesta akusta apuvirtaa ja lähti 1. käyntiin.

Annan olla yön yli latauksessa, ja jos lähtee aamulla käyntiin, niin pääsee Volvolla töihin, ja täytyy töistä ostaa joku halvempi akku.

Ompa nyt ainakin sitten varalla ehjä Boschin startti, jos tuo Hitachi pettää.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #546 : 12.07.2016, 01:53:40 »
Tuli tänään työpaikan pihalla vaihdettua Möhköön akku.
Budjettimallin ratkaisuksi tuli Sznajderin 62 Ah akku.

Akun lukituskynnen tanko oli ruostunut niin hyvin kiinni, että sehän otti ja katkesi juuresta...  :buck2:

Katsoin samalla akkua vaihtaessa, että alkaa olla jo aika lailla pintaruostetta akun alla, niin täytyy ehtiessä hierasta pois ja maalata ruosteenestolla ensiavuksi.
Samalla miettiä joku hyvä kiinnitysratkaisu akulle.

Mitään liinaviristystä en meinannut tehdä, kun kaikki katsastajat eivät siitä pidä, ja reikänauhakin on vähän niin ja näin omaan makuun.
Suunnittelin vähän, että hitsaisi holkki- tai jatkomutterin kiristystangon läpikierteen kohdalle, ja hitsaisi toisen vastaavan hitsaisi  pyöränkaaren puolelle sen kiinteän kynsilipan päälle.
Tällä tavoin saisi toteutettua yläpuolisen kiristyksen, jossa raudanpätkä pitäisi akkua paikallaan, eikä olisi niin herkkä ruostumaan kiinni.
Tosin tämä on vasta alustava suunnitelma...

------------

Tänään kävin hyvissä ajoin ennen töiden alkua käynnistämässä Möhkön vanhalla akulla.
Oli ollut latauksessa 12 tuntia, ja napajännite noin 12,5V. Jaksoi juuri lähteä käyntiin.

Annoin käydä pihassa 10 minuuttia, jotta lataa ennen kuin lähdin ajamaan.
Ajoin 5 km ja pistäydyin pankissa, ja pankin pihalla kävi tyhjää toiset 10 minuttia (koska ei uskaltanut sammuttaa).

Volttimittari kertoi, että kesti 20 minuuttia tyhjäkäyntiä, ja yhteensä 18 km ajoa työpaikan pihaan, niin akkujännite nousi sinä aikana latauksen alaisena 13,9 Volttiin.
Toisin sanoen ei ottanut enää kunnolla edes latausta vastaan.

Töissä kun sitten oli "loppuaikaa" (tai pari asikkaiden akkutesti), niin testasin samalla vanhan akun irrallaan ihan mielenkiinnosta.

Testeri kertoi, että vanhasta väsyneestä Vartasta:
AKKU KUNNOSSA. Jännite: 12,67V.
Kylmäkäynnistysvirta: 714A (ilmoitettu 680A).

Kuormitustesteri oli myös sopivasti lähellä, niin piti silläkin testata.
Tulos: 12,4V laski "startissa" 11,7 Volttiin.

Käyttämäni akkutesteri oli kuitenkin kunnollinen ammattilaislaite: Bosch BAT-131 EMEA.
Epäilen kuitenkin että käytetty, kohtuu halpa kuormitustesteri ei kyykytä akkua 1,4 kW jännitteellä, mitä vinokoneen startista lähtee,
niin siksi oli "hyvä" tulos kuormitustestissä.

-----

Tuo nyt Möhkössä paikallaan oleva Hitachin startti oli kaiken lisäksi vielä työkaverin konevikaisesta varaosa-autosta, joka oli saanut paalituomion, niin yllättäen sieltä löytyi ehjä startti...


Itse kun olen ainoastaan Boschin starttimoottoreita purkanut ja koonnut,
niin Hitachin möhköstartti (kuten sitä tykkään kutsua) on hieman vieraampi, koska yhtään sellaista en ole laittanut palasiksi.

744:ssa oli alkuperäinen Hitachin startti, ja nyt sellainen eksyi mutkan kautta myös "Möhköön".

Luulin silloin aikoinaan, että Hitachin startin hiljaisempi pyörimisääni, ja napakampi starttaus johtuivat 744:n manuaalivaihteistosta, kun startin ei tarvinnut ponnistella automaattilootan turbiinin kanssa.

Silti vaan tuntuu Möhkö starttaavan terävämmin ties kuinka vanhalla avaamattomalla Hitachilla (putsasin vaan kauttaaltaan Brääkleenillä ennen asennusta),
kuin Boschin startilla, jonka olin purkanut, puhdistanut ja johon vaihdoin hiilet ja solenoidin, ja Boschissa oli vielä vähän kulunut kollektori.

Tämä oli itselle yllätys.

----

Meinasi vielä tehdä lisää rahanmenoa, kun lähdin töihin, niin sytytti mittaristoon lambdan vikavalon.
Ajelin sitten töihin, ja kun auton joutui jättämään huonon akun takia käyntiin, niin sehän pätki ja tehotkin olivat poissa.

Uuden akun kun vaihdoin niin poistui vikavalo, ja toimi taas normaalisti.
Tottakai diagnostiikkakin nollautui, kun akunnavat olivat irti, mutta ennen töiden alkua oli vielä sen verran aikaa, että kävin ajamassa 10 km lenkin, ja töiden jälkeen kaupan kautta kotiin 19 km, niin vikavalo pysyi poissa.

Näköjään näinkin vanhanaikainen, pelkästään imuilman lämpötilaan ja lambda-anturin signaaliin luottava moottorinohjaus on kuitenkin niin herkkä, että lyö "suojamodin" päälle, kun olettaa lambdan / ruiskuohjauksen olevan pois pelistä, kun akkujännite laskee tarpeeksi.

Tai siis eihän Bendix Reginassa ole varsinaisesti mitään "suojamoodia", kun lähinnä toimii huonosti ja kuluttaa enemmän kun lambda on pois toiminnasta / luulee lambdan olevan rikki.

Muistan aikoinaan, kun alkuperäinen lambda-anturi rikkoontui, ja piti ajaa 60 km per suunta Helsinkiin kouluun/töihin, niin oli kyllä vakiomoottorilla aika tuskaa, kun piti viikko odotella, että sai postissa uuden NGK:n titaani lambdan.

Nyt tuska ei ollut niin suuri, kun pysyi sentään vielä kunnolla normaali liikenteen mukana, vaikka moottori ei toiminutkaan kunnolla.
Lähinnä tuntui että olisi ajanut bensalla vakiomoottorisella B230F:llä, jossa on AW71 jatkona.
Tosin tämäkin oli jo tarpeeksi tuskaa, koska en mielellään muistele millaista oli ajaa vakiomoottorilla bensan voimin.


Vähän kyllä edelleen polttelisi tehdä tähän moottoriin parempi kansi, joka olisi millin laskettu, jossa olisi virtaavammat kanavat, jäykemmät venttiilijouset ja mahdollisesti myös millin isommat venttiilit.
Saisi muutaman hevosvoiman lisää, ennen kuin taputtelee homman tämän kohta 430 tkm ajetun moottorin osalta.


Jos oikein hurjaksi rupeaa, niin laitan ihan sähköflektin.
Tosin jos tuohon orggis jäähdyttimeen haluaa porata flektin anturille reiän, niin täytyy olla letkut irti, että saa anturin reiän ja kierteiden tekemisestä, jäähdyttimen sisään tippuvan muovin huuhdelta pois.

Tosin tuo nykyinen, alkuperäinen vuodelta 1991 oleva jäähdytin on niin rapsakka, että täytyy harkita.
Noin 2 vuotta sitten pesin "painehuuhtelulla" ja pesuaineilla tuon jäähdyttimen, ja sieltä varmaan irtosikin silloin lähes 25 vuoden ajalta mujua, kun keräsin jäähdyttimestä 10 - 15 litraa p*skavettä astiaan, ennen kuin tuli kirkasta vettä.

Ylälähtö oli aika rapea, kun lähti puolet huulloksesta, kun ajattelin että pyyhin puhtaaksi ennen kuin laitan ylävesiletkun kiinni...
 





 

s73

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #547 : 12.07.2016, 08:17:38 »
Löytyy kenties reikä akun alta ja sama toisella puolella, ilmansuodattimen alla.

Suurenna reiät, laita M8 kierretanko samaan paikkaan ja hitsimutteri kiinni koriin.
Magneettilla hyvä ohjata peltilipare kohdilleen jos käyttää alkuperäistä kiinnikettä.
MoS tai vastaavaa rasvaa laitat kieteisiin ja sipaiset myös puskurin alle
Reilusti sinne kierteisiin.
Tuntu liikkuvan kierretanko vaikka akun vaihdosta on pari vuotta.  :)

Koriin sopivat reiät ja L-malllisilla raudoilla akku yläpäästä pannalla ja muttereilla kiinni.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #548 : 12.07.2016, 10:43:12 »
Täytyy katsoa jos siellä on tehtaan jäljiltä jotain reikiä, joita voisi hyödyntää.
Muussa tapauksessa hitsaan jatko- tai holkkimutterit suoraan koriin.

Täytyy tänään ostaa tarvikkeita.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #549 : 12.07.2016, 22:13:42 »
Kävin ennen töihin menoa hakemassa Bilian paketin postista, niin lukaisin sitten Göranin printtaamasta lähetystarrasta valmistusmaan: Tillverkade i Taiwan.



Se taiwanilainen TYCin tarvike olisi ollut 20€ vähemmän...

Järkytyksestä toivuttuani avasin paketin, ja tarkastin tuotteen.
Lasi oli ehjä, ja tiiviste vaikuttaa silmämääräisesti ja hiplaamalla laadukkaammalta, kuin sen tarvikkeen.

Lähinnä sen tiivisteen takia tulikin ostettua Volvo original.
Klipsit ja itse lasi eivät juuri eroa noiden kesken. Lasihan voi tosin olla hieman paksumpi.


Viikonloppuna jos saisi lasin vaihdettua, ja samalla todennäköisesti askartelisi paskartelisi USA-vilkut paikalleen.
Integroin etuparkin sitten vilkkuun.
Ostin hommaa varten T10 polttimon lampunpitimet.

Nyt mietin vielä, että jos on enemmän mielenkiintoa, niin hitsailisin vähän vasenta etulokaria.
Kerran siitä on jo hitsattu kaarta, ja nyt ne hitsaukset ovat ruostuneet irti, niin lähtevät irti vähän kun ottaa sormin kiinni.

Tosin tuo oli silloin kaverin hitsaama, koska itsellä ei ollut silloin MIGgiä, ja se oli kaverin laite, niin hän sanoi, että hitsaa itse.

Lähinnä nyt sen kaaren hitsaa uusiksi, ja saatan nopeasti hierasta muutkin ruosteet pois, ja ruosteenestomaalia sekä väärän väristä valkoista päälle.

Aikanaan kun asiakkaiden autoihin peltitöitä teki niin oli vähän eri meininki.
Omiin autoihin en ole jaksanut edes viimeisen päälle jälkeä yrittää, kun esim. nyt Möhkön tapauksessa saa koko kopan käydä läpi.



Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #550 : 14.07.2016, 01:00:08 »
Näköjään tuon Hitachin startin solenoidi alkoi vähän tänään piruilemaan...

Ei se nyt ihan yllätyksenä tullut, kun tuo on kuitenkin täysin orggiskuntoinen startti, ja auto josta se on peräisin on 80-luvulta.
Sain sen edullisesti ostettua, niin ei voi odottaakaan liikoja.

Samalta kaverilta tiedustelin alustavasti -530 kantta, mutta tuossakin oli se homma että häneltä löytyy kyllä 2 irtonaisena,
mutta ne ovat sellaisia, jotka ovat olleet kiinni kun kansipahvi on mennyt.
Vähän riski olisi sellaisesta lähteä tekemään, kun ei tiedä kuinka kierossa on.

Ei kyllä ole se kannen osto välttämättä edes ensi kuun juttuja.

Helpoimmallahan siinä pääsisi, jos hommaisi suoraan -531 kannen, ja siihen vaan vaihtaisi jäykemmät venttiilijouset ja mahdollisesti millin isommat pakoventtiilit...

--------------

Tosin nyt on kyllä tarpeeksi muitakin pikku juttua, niin virittäminen ei ole ihan päällimmäisenä to do -listalla.

Viikonloppuna voisi yrittää laittaa lambda-anturin etuputkeen, koska ei tunnu koskaan menevän pitkään ennen kuin alkaa vuotamaan etuputken laippa, ja sitten on taas vikakoodi päällä tyhjäkäynnin seoksista.

Etuputken lambdamutterit tuskin irtovat enää 25 vuoden jälkeen, niin täytyy ostaa ainakin yksi lambdakierre.
Tietenkin sitä voi vielä kokeilla pulttipyssyllä kokeilla irroittaa, kun löytyy kuitenkin pyssyyn käypäinen kärkipidike, ja Bachon iskumeisselissä taisi olla jopa käypäinen HD -mallin kuusiokolo kärki.

Siitä en tosin tiedä kestääkö kärki ja hylsysovite, kun tuon halpis pulttipyssynkin avausvoima on 567 Nm.
Nimenomaan halpis kaksoisvasara pulttipyssy, kun maksoi 59€, ja kun tällä hetkellä viitsinyt kalliimpaa ostaa, kun ei kuitenkaan tarvitse koko ajan.
Jos olisi vielä halvemmalla halunnut päästä, niin 1/2" karaisen mutterinväänninsarjan (jossa pulttipyssy, hylsyjä ja jatkovarsi) olisi saanut hintaan 34,90€, mutta sen jätin hyllyyn...

---------------

Asiasta kolmanteen, niin moottorin tukikumitkin voisi ajatella vaihtavansa, koska moottori pääsee jo jonkin verran heilumaan ja aiheuttaa nitinöitä ainakin pakoputkistossa.

Eihän ne tukikumitkaan ole kuin alkuperäiset kohta 25 vuotta vanhat.

Volvon orggis tukikumit ovat Biliassa 132,69€ / kpl.

Saksassa tarvikkeita:
- Febi 72,86€ kpl
- SWAG 44,96€ kpl

Suomesta tarvike noin 69€ / kpl.

Lisäksi jossain tarvike tukikumeissa on vielä erikseen maininta automaattivaihteistosta.
Automaattivaihteisto painaa kuitenkin hieman enemmän.

Tiedä sitten onko tuo Volvon orggis tukikumi oikeasti niin paljon parempi kuin vaikka tuo Febin vastaava,
että siitä kannattaisi maksaa. Febin kumeja saisi kuitenkin melkein 2 kpl yhden orggis kumin hinnalla.
Voihan se olla, että Volvon kumissa on hieman paremmat nesteet sisällä.

Täytyy miettiä asiaa...

Ihan kaikkea ei kuitenkaan orggiksena ostaa, jos laadukkaampi tarvike ajaisi saman asian.

Tosin moottorin öljytiivisteet ovat poikkeus, jota mieluummin ostaa tiskiltä, jos niitä ei halua vaihtaa noin vuoden välein.

Volvon orggis venakopan tiiviste kesti 2 vuotta, ennen kuin alkoi hieman hikoilemaan.
Tarvike tiiviste kesti 2 viikkoa, ennen kuin hikoili reilusti.

Sen jälkeen tuli parempi tarvike, jonka merkkiä en tiedä (ei ollut Elring, kun sitä ei saanut).
Tuo tarvike kuitenkin jo lähenteli materiaaliltaan Volvon orggista, kun oli pehmeämpää ainetta, eikä yrittänyt heti murtua asennuksen aikana.
Tämä on kestänyt vuotamatta jo kuukauden.

-------

Vesipumpun kanssa olen pelannut vähän uhkapeliä, koska vesipumpun vaihdoin viimeksi reilu 3 vuotta, ja 120 tkm sitten jakohihnan vaihdon yhteydessä, ja jakohihna on sen jälkeen vaihtunut viimeksi tammikuussa.
Pumppu tosin on Volvo Original, ja pumpun tiivisteet vaihdoin Volvon orggiksiin tuossa välillä, koska kannen ja pumpun välinen tiiviste alkoi vuotamaan asennusvirheen takia.

Sitä paitsi vesipumpun laakeri ei vieläkään pidä yhtä pahaa ääntä, kuin GRAFin tarvikkeen, jonka aikanaan laitoin 744:een.

Että ainakin Orggis pumpun 4-kertainen hinta (jos laatu on pysynyt samana) tuohon ko. tarvikkeeseen on edes jotenkin perusteltu.

Näköjään Biliassa maksaa Volvon Original vesipumppu yli 5€ vähemmän kuin Skandixilla.
Toisissa osissa hintaeroja on muutaman kymmentä senttiä.

Tosin sitten taas vasen umpion lasi maksaa Biliassa 84,82€, kun Skandix haluaa siitä 78,65€ + 26,18€ toimituskulut = 104,83€.
Postimaksujen kanssa tuo Biliasta tilattuna maksoi 92,85€.

Eli säästin siis noin 12€, eikä tarvinnut kikkailla Post Nordin kanssa...

Sitä paitsi Skandix olisi joutunut sen lasin tilaamaan yhtä lailla Taiwanin tehtaalta, ja toimitus olisi kestänyt todennäköisesti ainakin saman aikaa.



 

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 474
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #551 : 14.07.2016, 01:55:38 »
Samalta kaverilta tiedustelin alustavasti -530 kantta, mutta tuossakin oli se homma että häneltä löytyy kyllä 2 irtonaisena,
mutta ne ovat sellaisia, jotka ovat olleet kiinni kun kansipahvi on mennyt.
Vähän riski olisi sellaisesta lähteä tekemään, kun ei tiedä kuinka kierossa on.
Mittaa ennenku tekee? ::)
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Niko_S

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #552 : 14.07.2016, 11:04:43 »
Mittaa ennenku tekee? ::)
Totta kai, mutta mitä halvemmalla pääsee sen parempi. [emoji6]

s73

  • Vieras
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #553 : 14.07.2016, 15:12:25 »
Vesipumppu kestää liki 200tkm. ajella, vaihda kun juorureäin ympärille ilmestyy valkeaatöhnää tai tulee höyryä kovalla pakkasella, ei se kerrasta hajoa.
Turha vaihtaa aiemmin.

Skandixin vesipumppu ei sisällä kun yhden paperitiivisteen ja muut on ostettava erikseen,
volvon tiskiltä tulee kaikki mukana.


Aloin oman startin takia selvittämään niiden hintoja, motonetin halvin 84e. ja
fixus 94e.? muut n110e. Elstockin kunnostamia Boschin runkoja  kaikki,
Boschin omia nettikaupoissa 170e. ylöspäin.

Jos haluat vanhojen starrtien kanssa puuhata,
hanki alennusvaihteella oleva, niissä voi olla vähemmän ajettuja.
Vanhemmilla on ajettu liki 500tkm. ja on totaalisen loppu.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 745 SE 1992 "Valkoinen Möhkö" RE85 Edition
« Vastaus #554 : 14.07.2016, 15:40:20 »
Varsin viihdyttävää luettavaa tämä eeppinen starttikamppailusi  :D

Onneksi vinokoneeseen on sentään suhteellisen helppo vaihtaa startti, esim. omaan etuvetokäyttikseen ei tekisi mieli tehdä yhtään ylimääräistä startin tai muun apulaitteen vaihtoa  :buck2:

 

Elekma  Autoracing