Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4873 Vastauksia
  • 1067372 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3075 : 09.08.2020, 16:36:45 »
Automalliin liittymätön nelivetokeskustelu siirretty vetotapatopikkiin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1342.msg1061521425#msg1061521425

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3076 : 12.08.2020, 19:00:31 »
Töistä lähtiessäni mittaristoon tuli info: "ilmastointi vaatii huollon". Seuraavassa startissa tekstiä ei enään näkynyt.

Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua, onko näissä "tavallista" ilmastointihuoltoa kylmäaineen vähentyessä vai mitä?

Auto -16 D6 Hybrid 48K ajettu.
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3077 : 12.08.2020, 19:24:14 »
onko näissä "tavallista" ilmastointihuoltoa kylmäaineen vähentyessä vai mitä?
Mitä se "tavallinen" kylmäaineen väheneminen on? Onko Volvoissa tapana, että 4v aikana lähtee niin paljon että pitää lisätä? Itse en ole joutunut yhteenkään autoon ilmastointihuoltoa tekemään, eteenpäin olen myynyt n. 10v vanhana. Pihassa on nyt 15v vanha Vito, kesällä tosin luulin että aineet on karanneet, mutta sitten huomasin painaa "A/C off" valon pois päältä ja taas puski kylmää.

Kerran tosin yhteen vajaa 10v vanhaan piti muusta syystä tyhjentää ja uudelleen täyttää aineet. Sieltä oli hävinnnyt n. 30g.

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3078 : 13.08.2020, 08:34:22 »
Töistä lähtiessäni mittaristoon tuli info: "ilmastointi vaatii huollon". Seuraavassa startissa tekstiä ei enään näkynyt.

Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua, onko näissä "tavallista" ilmastointihuoltoa kylmäaineen vähentyessä vai mitä?

Auto -16 D6 Hybrid 48K ajettu.
Oma veikkaus on että sieltä on kompura antautumassa  :-[
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3079 : 13.08.2020, 17:03:00 »
Onko D6 ainut jossa tämä ongelma on vai onko muillakin versioilla? Pahoittelut typerästä kysymyksestä.. itsellä D5 Twin engine ja mittarissa 46k..

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3080 : 13.08.2020, 18:33:48 »
Onko D6 ainut jossa tämä ongelma on vai onko muillakin versioilla? Pahoittelut typerästä kysymyksestä.. itsellä D5 Twin engine ja mittarissa 46k..

Sulta löytyy sama laite sieltä pellin alta eli kyllä. Jotain tietoa ovat mekaanikkojen kautta laittaneet liikkeelle että olisi ollut erä viallisia kompuroita jossain tietyssä aikahaarukassa, ettei uudemmissa enään olisi ongelmia mutta väittäisin paskapuheeksi.
V60 D6 -14

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3081 : 13.08.2020, 19:45:17 »
Mitä se "tavallinen" kylmäaineen väheneminen on? Onko Volvoissa tapana, että 4v aikana lähtee niin paljon että pitää lisätä? Itse en ole joutunut yhteenkään autoon ilmastointihuoltoa tekemään, eteenpäin olen myynyt n. 10v vanhana. Pihassa on nyt 15v vanha Vito, kesällä tosin luulin että aineet on karanneet, mutta sitten huomasin painaa "A/C off" valon pois päältä ja taas puski kylmää.

Kerran tosin yhteen vajaa 10v vanhaan piti muusta syystä tyhjentää ja uudelleen täyttää aineet. Sieltä oli hävinnnyt n. 30g.

Kaikista autoista sitä pikkuhiljaa karkaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3082 : 13.08.2020, 21:39:58 »
Kaikista autoista sitä pikkuhiljaa karkaa
Jep, jos vauhti on tuollaista 3g/vuosi tasoa niin antaa karata vaan.

Poissa villeks

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3083 : 14.08.2020, 07:05:23 »
Morjens. On tuollanen ruvennut kiinnostamaan kun työmatkaa on 50km sivu ja olisi latausmahdollisuus työmaalla. Olen kahlannut kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta en ole saanut selville muutamaa juttua.... Voc noissa varmaankin on jo kaikissa? voiko autoa ladatessa lämmittää/jäähdyttää ja käyttääkö se sillon akkuja vai webastoo... ja onko jäähdytys ominaisuus kaikissa? Onko näissä kaikissa jo adaptiivinen vakkari vai onko se lisävaruste kun kaikissa ei mainita asiaa.... kiitosta jo valmiiks vastauksista

Poissa dedbet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3084 : 14.08.2020, 08:12:05 »
Vähän samoilla linjoilla kuin yllä, kauppareissut ja työmatkat taittuisi kokonaan sähköllä täältä maalta kaupunkiin ja takaisin. Mutta mites, onko tuollaista plug-in -hybridiä kuinka järkevää ostaa käytettynä? Vähän katsellut tuollaista V60 D6 AWD R-Design plugaria vuodelta 2015 kun nykyisen -08 S60:n juoppous ja pieni tavaratila on alkanut tympimään. Joko tuon -15 ikäisiin saa varata takataskuun rahaa että vaihtaa 4 vuoden päästä akut vai minkälainen tilanne on Volvoissa? Tuossa katsomassani mallissa on kilsoja takana jo 250 000, mutta taitaa uusissa autoissa enemmän merkata ikä kuin kilometrit jos huoltohistoria on hyvä?

Esson baariin "hybridi on romutavaraa 6-8 vuoden sisällä" -papatukset on jääneet selkäpiihin karmimaan...  ::)

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3085 : 14.08.2020, 14:55:31 »
"Töistä lähtiessäni mittaristoon tuli info: "ilmastointi vaatii huollon". Seuraavassa startissa tekstiä ei enään näkynyt.

Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua, onko näissä "tavallista" ilmastointihuoltoa kylmäaineen vähentyessä vai mitä?

Auto -16 D6 Hybrid 48K ajettu."



No, niin... kompura ja kilkkeet uusiksi ja onneksi autoliikkeen takuu. Kustannusarvio 1200€ sis kompuran, varaajan, kilkkeet ja työn.  Samalla kysyin jakopään- ja apulaitehihnojen vaihdosta, kun joitan työvaiheita menee samaan huoltoon. 650€ sis työn ja osat. Eikä tuo kuullosta aika kalliilta?
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3086 : 14.08.2020, 15:15:38 »
Itse maksoin ~900e samasta niin halvalta kuulostaa.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3087 : 14.08.2020, 15:21:46 »
"Töistä lähtiessäni mittaristoon tuli info: "ilmastointi vaatii huollon". Seuraavassa startissa tekstiä ei enään näkynyt.

Miten tuohon nyt pitäisi suhtautua, onko näissä "tavallista" ilmastointihuoltoa kylmäaineen vähentyessä vai mitä?

Auto -16 D6 Hybrid 48K ajettu."



No, niin... kompura ja kilkkeet uusiksi ja onneksi autoliikkeen takuu. Kustannusarvio 1200€ sis kompuran, varaajan, kilkkeet ja työn.  Samalla kysyin jakopään- ja apulaitehihnojen vaihdosta, kun joitan työvaiheita menee samaan huoltoon. 650€ sis työn ja osat. Eikä tuo kuullosta aika kalliilta?

Ihan järkevän rajoissa on hinnat.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3088 : 14.08.2020, 15:25:44 »
Morjens. On tuollanen ruvennut kiinnostamaan kun työmatkaa on 50km sivu ja olisi latausmahdollisuus työmaalla. Olen kahlannut kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta en ole saanut selville muutamaa juttua.... Voc noissa varmaankin on jo kaikissa? voiko autoa ladatessa lämmittää/jäähdyttää ja käyttääkö se sillon akkuja vai webastoo... ja onko jäähdytys ominaisuus kaikissa? Onko näissä kaikissa jo adaptiivinen vakkari vai onko se lisävaruste kun kaikissa ei mainita asiaa.... kiitosta jo valmiiks vastauksista

VoC on lisävaruste, ei löydy kaikista. Ladatessa voi lämmittää sähköllä tai webastolla, tosin sähkö on aika tehoton ihan tarkoituksella, koska sitä saa käyttää myös sisätiloissa. Sähköllä ei voi lämmittää jos latauspistoke ei ole kiinni, webastolla voi kunhan softat on kunnossa. Jäähdytys toimii sekä piuha kiinni että irti, mutta vaatii VoC:n. Adaptiivinen vakkari myös lisävaruste driver support paketissa, missä tulee paljon muutakin.

50km siivu ja töissä lataus mahdollisuus. Ei mene pelkällä akulla, mutta tulee todella edulliseksi joka tapauksessa.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3089 : 14.08.2020, 15:40:23 »
Vähän samoilla linjoilla kuin yllä, kauppareissut ja työmatkat taittuisi kokonaan sähköllä täältä maalta kaupunkiin ja takaisin. Mutta mites, onko tuollaista plug-in -hybridiä kuinka järkevää ostaa käytettynä? Vähän katsellut tuollaista V60 D6 AWD R-Design plugaria vuodelta 2015 kun nykyisen -08 S60:n juoppous ja pieni tavaratila on alkanut tympimään. Joko tuon -15 ikäisiin saa varata takataskuun rahaa että vaihtaa 4 vuoden päästä akut vai minkälainen tilanne on Volvoissa? Tuossa katsomassani mallissa on kilsoja takana jo 250 000, mutta taitaa uusissa autoissa enemmän merkata ikä kuin kilometrit jos huoltohistoria on hyvä?

Esson baariin "hybridi on romutavaraa 6-8 vuoden sisällä" -papatukset on jääneet selkäpiihin karmimaan...  ::)

Litium akuissa ei määrää niinkään ikä, vaan latauskerrat eli niin sanotut syklit. Eli toisin sanoen se kuinka paljon sitä ladataan ja käytetään. Näissä lataushybrideissä on akuston ala ja yläkapasiteetista rajattu ohjelmallisesti siivut pois, jotta akustolle saadaan pidempi elinikä. Jos tuota 250tkm ajettua on ajettu 80% dieselillä niin kuin epäilen auton iän takia niin ei sähköpuolen kanssa vielä suurta hätää mielestäni pitäisi olla. En itse ostaisi noin paljon ajettua kuitenkaan, vaikka dieselkone näissä onkin luotettava niin 250tkm tuo mukanaan jo kaikkea muutakin. Muutaman tapauksen tiedän, että akusto on porsinut ja jos uuden ostaa kokonaan niin kalliiksi tulee, mutta vaihtoehtoja on jo nyt tarjolla tähänkin.

Muistakaa aina tarkistaa näistä enempi ajetuista onko niihin koskaan tehty automaattilaatikon öljynvaihtoa, koska se ei ole missään huolto-ohjelmassa. Jos esim. 250tkm on ajettu pääosin dieselillä ja laatikon öljyjä ei ole kertaakaan vaihdettu tai sitä ei pystytä luotettavasti todistamaan niin en missään nimessä uskaltaisi ostaa. Tuohon kilometrimäärään sais mun mielestä löytyä todisteet jo kahdesta vaihdosta.
V60 D6 -14

 

Proturbo  Autodiagnoosi