Potilaana V70 mk1 2.4T (eli B5244T???) ja vikakoodia antaa ahtopaineen säätöventtiilistä.
Ei oikein tunnu löytyvän varaosaa nettikaupoista, joten olikohan tässä joku koira haudattuna? Oliko niin ettei koko autossa edes ollut mokomaa venttiiliä ja mahdollisesti esim. imusarjan paineentunnistin kenkkuilisi? Ideoita?
Antaa satunnaista herjaa myös katalysaattorin tehokkuudesta, ryhmä 1.
Toimii normaalisti, silloin tällöin sytyttää vikavalon.
Luettu Delphin testerillä sekä iCarSoft 906:llä
Jos katalysaattori ei ole kunnossa, niin vikahan alkaa sillä että se suoriutuu tehtävästään vain osittain, joten onhan tuo ihan loogista että siitä seuraa vikavalokin vain sillointällöin. Jos katti ei ole ruostunut piloille, niin mikä sen on hajottanut? Voi liittyä jotenkin tuohon ahtopaineen säätöön.
Livedatana voi seurata millaisia ahtoja se antaa, se että vikakoodi on ahtopaineen säätöventtiili, ei tarkoita sitä että sen pitäisi olla sähköisesti ohjattu, kyllähän ahtopainetta on eräänlaisella venttiilillä säädetty niin kauan kun niitä henkilöautoissa on käytetty. Jos ahdot karkaa liian korkealle syynä voi olla esim vuoto hukkaportissa, tai sille menevässä letkussa. Vajaa ahto viittaa kuluneeseen turboon, ja jos turbo on loppu ja laskee öljyä lävitseen se kyllä syö sen katalysaattorinkin.