RallyBaron  Samppasport

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 137 Vastauksia
  • 66375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Jos on käynnistysongelmia eli seisoessa menee kaasua moottori täyteen, niin silloin on se iso kalvo säätimestä haljennut/siinä on reikä ja kuulin ettei sitä kalvoa saa mistään. Jos saa niin olisi kiva tietää mistä ja mihin hintaan.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Jos on käynnistysongelmia eli seisoessa menee kaasua moottori täyteen, niin silloin on se iso kalvo säätimestä haljennut/siinä on reikä ja kuulin ettei sitä kalvoa saa mistään. Jos saa niin olisi kiva tietää mistä ja mihin hintaan.

Kyllä ihan saman ongelman aiheuttaa se alipainepuolella oleva pieni o-rengas...
Siis sen "kurttuputken" sisällä oleva... Siinäkin kun on toisella puolella kaasu ja toisella alipaine kuten kalvossakin.
Omassa ainakin korjautui kun vaihtoi sen.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Kiitos lisätiedosta. Aina oppii uutta.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Kiitos lisätiedosta. Aina oppii uutta.

Hmm... Taisi olla kyllä juttua heti tämän keskustelun alussakin ko. asiasta...  ;)
Ellen kovin väärin muista...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Eihän semmosia enään muista... Hehe. Joo kyllä oli, mutta en enään ole ajatellut asiaa sen enempää kun kaikki toimii.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa RaDon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Itselläni on myös käytössä tarvikesäädin. Värkki on italialaisen Bigas -nimisen firman valmistama (http://www.bigas.it/). Näitä ainakin Oragas on alkanut asentamaan.
Säädin on ollut käytössä marraskuun puolesta lähtien ja ajettu n. 3500km.

Itselläni oireena oli pitkä startti kaasulaitteiden huollon jälkeen. Huollossa kiristettiin venttiililiitoksia pullojen päässä. Aiemmin kaasu ei vuotanut imusarjaan vaan löysästä liitoksesta harakoille. Huollossa todettiin myös kaasun seassa olevan kosteutta, koska rikkinäinen säädin vuosi jäähdytysnestettä kaasun sekaan. Säätimen vaihdon jälkeen oireet olivat poissa. Säätimen vaihto töineen kustansi noin puolet alkuperäisen osan hinnasta. Ja säätimellähän on takuu, jonka puiteissa uuden saa mikäli alkaa oireilemaan.

Onneksi näitä toimivia tarvikemalleja alkaa olemaan markkinoilla.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Onneksi niin. Ja mulla oli kunnia toimia testaajana yhdelle mallille.  :)
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 17:04:26 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa saikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Eli meillä on kanssa pitkä startti ja ruvennu sammuileen risteyksissä. Ymmärsinkö oikein, että paineensäätimen vaihto olisi se juttu nyt. Eli missä olette käyttäneet ja mitä tarkalleen ottaen maksanut ja kuinka pian saanu auton huoltoon/osan vaihtoon? Meillä siis v70 vm 2006.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
http://www.gascorner.fi/ Täällä minä vaihdatin säätimen. Tietää paljon tarvikesäätimen asennuksesta ja säätämisestä.
http://oragas.fi/  Tuolla korjattiin askelmoottori. Liittyy myös sammuiluun.
http://www.terragas.fi/ Myöskin osaava paikka kaikkeen.

Minä tosin jouduin myymään kaasuvolvoni, että pääsi autovelasta eroon kun ei ole töitä. Surkeeta. Nyt ajelen bensacitikalla. Ehjä ja hyvä auto mutta ei se Volvo ole. Eikä kaasu. No, ehkä vileä joskus kaasutellaankin jos saa vaihdettua kaasuautoon.  :P
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Omaan vaihdoin ihan itse ne tiiviisteet -06 V70 ja on toiminut sen jälkeen ilman ongelmia. Kulut taisi olla alle kymmenen euroa ja vähän tutkailua netistä ja sitten hieman ihmettelyä ja kummastelua säätimen kanssa, eli pari tuntia omaa työtä. Muutama o-rengas ja x rengas vaihtaen vain... Hankalin on löytää se pienin o-rengas joka yleensä ongelman aiheuttajana.

Poissa saikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kyselin tuolta mm. terragasilta ja sinne vien sen ensi viikolla. Hinta töineen paineensäätimen vaihdolle oli 360e.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa saikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Onko kellää tullut sellaista vastaan, kun terragas ja gascorner kertovat että jos se solenoidiventtiili ei toimi kunnolla voi ajaa vaan 60 km tms, että auto käyttää vaan ne pienet säiliöt.

Ongelmaksi on tullut seuraava ja vinkkejä kaivataan:

Autollahan ajataan paljon, esim tänä aamuna ei vaan oikein suostunut vaihtamana kaasulle. Auto vaan sammuu. Jo ennen kuin pihasta pääsee pois. Yleensä tämä ilmenee kun on esim satanut. Ei kuulemma viittais tuohon yllämainittuun solenoidiventtiilliin,. Onko kellään tullut vastaavaa eteen? Paineensäädin on vaihdettu 2 viikkoa sitten pitkän vieterin takia ja se korjaantui, Sähkövika? Rele? Kun tuo solenoidiventtiili vaihtokaan kun ei oo ihan ilmaisemmasta päästä. Ja kun tuo gascornerin teemu sanoi, että ei ajaisi just kun tuon n 60 km. Mä oon ajanut välissä jo 2000km, kun teki edellisen kerran.

Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Suunnittelen kaasunjakajan / askelmoottorin puhdistusta.
Kannattaako jakaja irroittaa kokonaan?
Täytyykö jotain purkaa edestä pois, että jakajan saa suosiolla irroitettua?
ForumGas palstalla joku oli tuota puhdistellut irroittamalla pelkän askelmoottorin?

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Kannattaa irroittaa kokonaan... Ja vaihtaa samalla tiiviste/kalvosarja jonka saa muutamalla kympillä siniseltä... Kannattaa hommata valmiiksi myös ne kumikiinnikkeet kun useimmiten ovat vaurioituneet... (samanlaiset esim webaston kiinnikekumit tai mitkä vain yleismalliset 6mm kierteillä... alkuperäisten hinta olisi useita kymppejä/kpl)

 

Kulkukoira  Proturbo