Futurez  Kulkukoira

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 137 Vastauksia
  • 66055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Osaakos joku sanoo mistä lähtis vikaa etsimään, kun 07 kaasuvolvo käy kaasulla hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Antaa jopa sytytyskatkoksesta vikakoodin hetken ajon jälkeen.
Myös kiihdyttäessä kaasulla kuuluu ujellus ääni..

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Osaakos joku sanoo mistä lähtis vikaa etsimään, kun 07 kaasuvolvo käy kaasulla hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Antaa jopa sytytyskatkoksesta vikakoodin hetken ajon jälkeen.
Myös kiihdyttäessä kaasulla kuuluu ujellus ääni..

Onko sulta vaihdettu painesäädin tarvikesäätimeen? Jotkut niistä ujeltaa. Onko tulpat missä kunnossa? Joissain tapauksissa niiden uusiminen voi auttaa tuohon käyntihäiriöön.


Itsellä on aika mielenkiintoinen ongelma volvon kanssa, onkohan kukaan törmännyt vastaavaan. Painesäädin vaihdettu ja askelmoottori korjattu. Auto tekee välillä niin, että jos auto seisoo tyhjäkäynnillä tai liikkuu lähes tyhjäkäynnillä niin sammuu, kun vaihtaa juuri silloin kaasulle. Isommilla kierroksilla jos vaihtaa vauhdissa ei huomaa mitään. Risteyksiin tullessa myös kierrokset käy todella alhaalla jarruttaessa ja kierrokset heiluu jonkun verran. Auto on automaatti.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2017, 11:23:42 kirjoittanut Reterete »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Onko sulta vaihdettu painesäädin tarvikesäätimeen? Jotkut niistä ujeltaa. Onko tulpat missä kunnossa? Joissain tapauksissa niiden uusiminen voi auttaa tuohon käyntihäiriöön.


Itsellä on aika mielenkiintoinen ongelma volvon kanssa, onkohan kukaan törmännyt vastaavaan. Painesäädin vaihdettu ja askelmoottori korjattu. Auto tekee välillä niin, että jos auto seisoo tyhjäkäynnillä tai liikkuu lähes tyhjäkäynnillä niin sammuu, kun vaihtaa juuri silloin kaasulle. Isommilla kierroksilla jos vaihtaa vauhdissa ei huomaa mitään. Risteyksiin tullessa myös kierrokset käy todella alhaalla jarruttaessa ja kierrokset heiluu jonkun verran. Auto on automaatti.
Unohtunu kirjottaa, että auto lähti toimiin, kun putsasi ja vaihtoi tiivisteet kaasun jakajaan ja testasi suuttimien takaiskun toiminnan. Ujelluskin loppui vaikka en uskonut sen vaikuttavan enään tuolla puolella missä on joku 1bar paine vain

Poissa Kukkalapio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Potilas 2006 vuoden V70 BiFuel. Vuotaa kaasua ja hajun perusteella jostain paineensäätimen ympäristöstä tulee.

Kysymys kuuluu, että mistä olette ostanut sinne kalvon ja tiivisteet? Olis kivempi tilata tai käydä ostamassa ne etukäteen ja sitte vaihdella kerralla ettei tarvi sitten autoa seisottaa.

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi

Poissa jaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Olisikohan kenelläkään tietoa tämän uudemman mallisen säätimen o-renkaista siis kokoja kuten tuolla aiemmin oli lueteltu tuon vanhemman?

https://d38a5rkle4vfil.cloudfront.net/image/medium/14/1464028358.jpg

Jos siis alottaisi siitä vian etsinnän kun  vuoden 06 versiossa on ollut pitkä vieteri jonkun aikaa ja nyt lakkasi käymästä kaasulla kokonaan.

Kiitos!


Poissa jaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #126 : 10.08.2018, 12:37:34 »
Minulta löytyy ylimääräisenä tuota o-rengas sarjaa mikä aiemmin mainittiin jos jollakin tarvetta pientä korvausta vastaan.

Ohessa lainaus mitoista.

Säätimeen voi itse hommata tiivisteet lähimmältä Ahlselilta tms. Purku onnistuu kotikonstein ruuvipuristimen tai prässin avulla. Sinne menee seuraavat o- ja x-renkaat:
X-ring 32,92x3,53
O-ring 64,6x2,4
O-ring 42,52x2,62
O-ring 58,42x2,62
O-ring 4,7x1,42
O-ring 14,0x1,25
O-ring 40,0x2,0

Edelleen otetaan vinkkejä vastaan necam megan o-renkaista.

        -jani

Poissa Samuel100

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V-70 bi-fuel 2,4
Auto sammuu kun ajaa jyrkempää ala- tai ylämäkeä. Missähän mahtaa olla vikaa?
Toinen asia. Käykö tähän R-85 bensa suoraan tai jossain suhteessa?

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Onko sulta vaihdettu painesäädin tarvikesäätimeen? Jotkut niistä ujeltaa. Onko tulpat missä kunnossa? Joissain tapauksissa niiden uusiminen voi auttaa tuohon käyntihäiriöön.


Itsellä on aika mielenkiintoinen ongelma volvon kanssa, onkohan kukaan törmännyt vastaavaan. Painesäädin vaihdettu ja askelmoottori korjattu. Auto tekee välillä niin, että jos auto seisoo tyhjäkäynnillä tai liikkuu lähes tyhjäkäynnillä niin sammuu, kun vaihtaa juuri silloin kaasulle. Isommilla kierroksilla jos vaihtaa vauhdissa ei huomaa mitään. Risteyksiin tullessa myös kierrokset käy todella alhaalla jarruttaessa ja kierrokset heiluu jonkun verran. Auto on automaatti.

Mulla on 2006 V70 ja samoja vikoja. Johtuukohan tarvikepaineensäätimestä?
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa PKP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Mulla on 2006 V70 ja samoja vikoja. Johtuukohan tarvikepaineensäätimestä?

Minulla oli samoja oireita ja viaksi paljastui lambda-anturi. Auto toimi bensalla normaalisti mutta kaasupuolella kevyellä kuormalla tai pintakaasulla nyki ja lähes sammui risteyksiin, oireet vain pahenivat pikkuhiljaa. Usein tuli vaihdettua ajossa bensalle kun nykiminen alkoi ärsyttää.
Kohta oireiden alettua syttyi moottorin merkkivalo, vikakoodia en muista mutta viittasi lambdan esilämmityspiiriin, anturi vaihtoon niin nykiminen loppui.
Auto toimi tosiaan bensalla aivan normaalisti, oireet tuli vain kaasulla.

Minulla on myös vaihdettu tarvikesäädin, toiminut 60tkm. ongelmitta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Mä otatin juuri päästölaput ja kaikki oli kunnossa, eli ei vikakoodia tms lambdasta.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa PKP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Mä otatin juuri päästölaput ja kaikki oli kunnossa, eli ei vikakoodia tms lambdasta.

Hyvä jos päästöt on kunnossa. Minulla ne oireet alkoivat ennen moottorin merkkivaloa, vikakoodi oli anturin esilämmityspiiristä, eli varsinaisen anturin piti vielä toimia.
Omassa nuo päästöt oli aivan sekaisin ennen lambdan vaihtoa. Ennen katsastusta tehtiin tutulla korjaamolla päästömittaus eikä olisi mennyt kaasulla läpi, lukemat aivan pilvissä. Vaihto bensalle ja kaikki toimii. Siitä lappu ulos ja leimalle, mistä johtuu en tiedä.

Samoihin aikoihin putsattiin suuttimien takaiskuja Terragasilla. Sieltä kannattaa kysellä, itse saanut aina apua nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2019, 09:50:03 kirjoittanut PKP »

Poissa Kaasu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Nyt on askelmittari jumissa, käy tyhjäkäynnillä hyvin —> kiihdyttäessä hyytyy ja vaihtaa bensalle… kesällä oli pitkää vieteriä.
Löytyykö keltään hyviä vinkkejä tämän irroitukseen?

Poissa Kaasu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #133 : 26.10.2023, 17:36:31 »
Terve,
Säätimeen voi itse hommata tiivisteet lähimmältä Ahlselilta tms. Purku onnistuu kotikonstein ruuvipuristimen tai prässin avulla. Sinne menee seuraavat o- ja x-renkaat:
X-ring 32,92x3,53
O-ring 64,6x2,4
O-ring 42,52x2,62
O-ring 58,42x2,62
O-ring 4,7x1,42
O-ring 14,0x1,25
O-ring 40,0x2,0

Lisäksi kannattaa puhdistaa korkeapaineliittimen alla paineenalentimen rungossa oleva sihti. Ruotsalaisella forumgas:lla on kuvalliset ohjeet korjaukseen:
http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=2089

Tuo kaasun vuoto imusarjaan on selkeästi yleisin vika mikä regulaattoriin/paineenalentimeen tulee tiivisteiden vanhetessa. Toinen ilmiö on matalapaineen säätövaran loppuminen jolloin auto nykii voimakkaasti tasakaasulla, tai moottorijarrutuksen ja kaasun painamisen yhteydessä.

Moottorin sammuminen kesken ajon kuten Mikav70 kertoo johtuu kaasunjakajan viallisesta askelmoottorista. Tämä ongelma on jossain määrin lämpötilasta riippuva siten, että lämpöisellä kelillä ilmenee todennäköisemmin. Itse olen huomannut, että askelmoottorin tiltatessa se avautuu täysin auki asentoon ja täyttää imusarjan metaanilla, jolloin seuraava käynnistys kestää pitkään. Usein kaasupuoli lähtee taas toimimaan jäähdyttelyn jälkeen joksikin aikaa. Parin kaverin kanssa ollaan itse vaihdettu askelmoottoreita useaan autoon ja joka kerta ongelmasta on päästy eroon. Hollannista tilattuna osalle tulee hintaa reilu parisataa ja työtä noin 2 tuntia. Ilmeisesti tinaamalla vanhan askelmoottorin voisi saada taas iskuun, mutta tuo on vielä testaamatta.

Tässähän tietoa. Kuvat ei toimi linkissä, onko kukaan säästänyt…

Tuulettimen flektin saa hyvin nostettua pois kun irroittaa tehostimen letkun pumpun päästä ja nostaa sen edestä pois.

Poissa Xenon-Codex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Mikä voisi olla vikana, kun muuten toimii mutta viisari näyttää välillä mitä sattuu (yleensä liian tyhjää), nyt "uudella" käytetyllä paineanturilla kumminkin sai jo yli 9kg tyhjään tankkiin aiemman 5-6kg sijaan. Siis ei käytä koko kaasukapasiteettiä. Toinen 2kg pullo on kyllä pois pelistä kun uusi solenoidi ei sovi paikalleen.
Onko pulloissa joku anturi itsessään, vai oikeastiko paineenalentimen jälkeen vasta mitataan?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo