Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JURO - 17.10.2020, 17:43:31
-
Volvosta meni jakohihnan poikki 7 v sitten. Korjasin sen pikkuhiljaa ja sitten se jäisesomaan. Nyt otin sen käyttöön ja ajelin vajaa tuhat km ja päätin vaihtaa jakohihnan, kotelossa oli hieman kumin muruja, kun laitoin uuden hihnan ja pistin käymään jakohihna kulki vesipumpun laipan kyljessä ja Vaelsi kiristinrullalla pari kolme mm. 7v sitten kun kasasiN koneen sinne tuli uusi vesipumppu, ohjain, kiristin, muistaakseni kaikki marmoritiskiltä, ainakin vesipumpussa lukee Volvo. Pitääkö olla huolissaan.? Ajattelin muutaman sadan km päästä tarkistaa tuleeko lisää muruja. Se hihna on se kapein 21mm.
-
Joku ohjainrullista on vinossa, ja aiheuttaa sen vuoksi hihnan vaeltelun/siirtymisen toiseen reunaan.
Kerran on käynyt yhden koneen kanssa sillee, et konetta pyöritellessä hihna lähti siirtymään kokoajan ulommas hammaspyöriltä ja rullilta.
Yks rulla oli vinossa, kun oli pieni vekki sen kiinnityspinnassa. Viilalla pyyhkäsy ja toimii.
Eli ohjainrullien kiinnityspinnat kannattaa katsoa ainakin.
Ei ole pitkäikäinen hihna noin toimiessaan.
-
Vaihdoin uuden ohjainrullan ja kiristinrullan ja hihnan. En havainnut mitään vikaa kiinnityspinnoissa, vaeltaminen vähän hidastui mutta edelleen nojaa vesipumpun laippaan ehkä vähemmän kuin ennen. Seuraan tuhannen km päästä mitä tapahtuu.
-
Mulla vaelti yksi goodyearin hihna tosin 850 olikohan gatesin hihna jonka sitten vaihoin tilalle loppu vaeltaminen :o
-
Gatesin paketin laitoin.