Silloin kun ongelmat alkoivat niin ensimmäinen ajatus oli, että kone käy viidellä pytyllä. Tarkastin heti tulpat ja puolien johdot ym. ja tulin siihen tulokseen, että siellä ei vika ainakaan ole. Tarkastin johdot vielä tänään uudestaan ja ne ovat aivan erinomaisessa kunnossa, hyvin suojattu ja kiinni.
Eri tietolähteistä riippuen tuo vikakoodi 214 on vähän erilailla ilmoitettu. Paras mielestäni on: "RPM sensor, wiring, flywheel/drive plate, air gap". Oletan, että tuo "air gap" viittaa sensorin ja vauhtipyörän väliseen etäisyyteen, siis kai siellä vauhtipyörässä on joku läpykkä, jota sensori lukee. Jos se on jostakin syystä ns. viturallaan, niin lukihäiriöhän siitä tulee. No se selviää, mitä sieltä löytyy, kun saan auton nosturille. Luulisin.