Kannattaa laittaa vaikka kuva siitä lämmönsäätöpaneelista kun niitä on erilaisia, ainakin ilmastoiduissa on alipaineohjatut läpät jotka on ihan eri systeemi kuin perus vaijerisäätöinen mutta oliko niitäkin kahta mallia?
Puhallinpyörii joka asennossa ja tuntuuko puhaltavan vai kuulostaako tukkoiselta?
Lisävarusteena saanut raitisilman suodattimen, jos se on tukossa niin ei varmaan kunnolla puhalla.
Raitisilmansuodatin löytyy kun irrottaa pyyhkijöiden alus pellin.
Suodatin suht harvinainen varuste mutta ilman sitä voi olla mahdollista että roskaa olisi kulkeutunut kennolle jolloin puhaltaa lämmintä huonosti.
Jos jäähdytysnesteitä ei kauheammin vaiheltu niin kannattaa vaihtaa ja samalla vesiletkun kanssa huuhtoa kennoa.
Jos ajaessa puhaltelee kylmää tai kuumaa jalkatilaan niin kannattaa katsoa että kaikki konehuoneen läpivienti tulpat on paikoillaan ettei sieltä puhalla.
Ainakin lämppärinhanan vaijeri pystyi vähän säätämään jos ei kunnolla tuu lämmintä, niitä vanhan mallin hanoja ei enää alkuperäisenä saa ja tarvikkeet on ihan susia, ei aukea kunnolla ja yleensä alkaa äkkiä vuotamaan.
Lämppärin hanan voi jättää välistä pois kokonaan jolloin se lämmönsäädin ohjaa pelkästään läpällä ilman kennolle tai sen ohitse, toimii hyvin.
Itse ohitin alkuperäisenhanan ja laitoin konehuoneen puolelle yleismallisen messinkihanan, kesäksi kiinni ja talveksi auki, toimii hyvin eikä pelkoa että kastuu lattia matot.
Onko sinne vaihdettu kennoa? Ne muovipäätyiset tarvikkeet ei anna samalla tavalla lämpöä kuin alkuperäinen messinkinen, tosin ei ne taida montaa vuotta kestääkkään.
Onhan ne kaikki putket kiinni ja Lämppäri muutenkin oikein kasattu ettei kotelo irvistä mistään?
Niillä läpillä on aika oleellinen merkitys puhallustehoon ja puhalluksen suuntaan joten ne pitäis saada oikeaan hammastukseen ja onhan ne vaijerin kuoret myös kiinni ettei irtonaisena heilu? Muuten kääntää läppiä hyvin vähän.
Olisko siellä ollut erikseen läppä niille putkille jotka menee takajalkatilaan, ettet oo pelkästään sitä ronkkinu?
Näin näkemättä hankala sanoa mikä voisi olla vialla mutta itse ainakin tekisin kerralla kuntoon eli varaa päivä tai 2 jos et oo ennen purkanut.
Koko Lämppäri pois, pesee ja putsaa pölyt putkista ja kotelosta ja irtaallaan näkee kaikki läpät ja miten ne liikkuu niin saa toimimaan ne oikein, ei oo monimutkainen kapistus mutta aika arvailua purkamatta säätää kun ei läppiä näe.
Muistaakseeni pari pulttia oli siellä pyyhkiän aluspellin alla eli pyyhkijänvarret ja sen pellin joutuu joka tapauksessa irrottamaan, muutenhan siinä ei tarvia purkaa kun keskikonsolista suunnilleen kaikki muovit, sinäänsä helppo homma mutta ekalla kerralla voi mennä aikaa että löytää kaikki ruuvit ja klipsit ja muistaa ne laittaa samoille paikoille takasin.