Elekma  Autoracing

240 B23A moottori -> 760

  • 9 Vastauksia
  • 2412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
240 B23A moottori -> 760
« : 01.12.2011, 11:53:28 »
Mitenkäs 240-sarjasen B23A sopii 760:een? Olisi kiikarissa 760 jossa olisi V6 mikä menisi bertoneeni, ja sitten tilalle pistäisin kaasutin B23A:n. Onnistuuko?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #1 : 01.12.2011, 13:05:01 »
Joo, miksipäs ei. Koneen kiinnikkeet hommaat.

Automaatteja molemmat?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #2 : 01.12.2011, 13:06:24 »
Joo, miksipäs ei. Koneen kiinnikkeet hommaat.

Automaatteja molemmat?
B23A ei ole automaagilla, mutta 760 taas on.. Itsellä ei ole oikein kokemuksia näistä, niin siksi kysyn. Parempi kysyä, kuin katua

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #3 : 01.12.2011, 21:15:52 »
Kyllähän sen sinne saa sovitettua, runsaasti se teettä töitä ja helpommalla pääsisit, jos sulla olisi moottorin luovuttajana 740, silloin mukana tulisi kaikki tarvittavat palikat, myös vaihdelaatikko oikean pituisella kardaanilla. Lahovikaisia 740:iä saa melko edullisesti.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #4 : 01.12.2011, 22:00:53 »
Kyllähän sen sinne saa sovitettua, runsaasti se teettä töitä ja helpommalla pääsisit, jos sulla olisi moottorin luovuttajana 740, silloin mukana tulisi kaikki tarvittavat palikat, myös vaihdelaatikko oikean pituisella kardaanilla. Lahovikaisia 740:iä saa melko edullisesti.
Ai onko 760 ja 740 jotain erojakin vai  :2funny:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #5 : 01.12.2011, 22:05:39 »
Ai onko 760 ja 740 jotain erojakin vai  :2funny:

Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #6 : 01.12.2011, 22:22:52 »
Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.
Tämä nyt on vähän monimutkaisempi homma.   ;)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #7 : 02.12.2011, 20:07:55 »
Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.
Ei oikein nappaa neljännen auton ostaminen .. :D Pitäisi päästä luovuttajasta pois
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 20:10:34 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #8 : 02.12.2011, 23:01:44 »
Jos sulla on hyväkoppainen ja alkuperäinen 760, niin siihen kyllä kannattaa uhrata paukkuja. En lähtisi virittelemään siihen vanhaa kaasarikonetta, vaan esim. B230FT sopisi auton luonteeseen paremmin. Tosin jos haluat siitä luopua, niin joku varmasti ostaa sen ilman tekniikkaakin.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 B23A moottori -> 760
« Vastaus #9 : 03.12.2011, 16:57:18 »
Sen b23a koneen pulttaaminen B28 koneisen 760:n koppaan, tarvitsee sen itse moottorin ja apulaitteiden lisäksi tehdä/hommata:

-Moottorin kiinnikkeet seiskasta
-Syyläri ja letkut (tai hillitön letkuhässäkkä v6:n syylärillä).
-vaihteisto (jos B28 manuaalilla niin periaatteessa pelkkä kytkinkoppa ja kytkin riittää)
-vaihteiston palkki sopimaan uuden laatikon kanssa, tai uusi palkki
-kartaani
-polttoainelinjasta sähköpumput pois
-jos muuttuu manuaaliksi, kytkin ja kapea jarrupedaali
-ohjaustehostimen pumppu, tai ainakin jalka
-ilmastointilaitteen kompuran, letkujen, tyhjäkäynnin noston kanssa aika paljonkin säätöä, jos sellainen on, tai se toimii.
-varvikellon säätö (potikka toiseen laitaan)
-etujouset (jos haluaa, jää muuten vähän keulimaan, tai sitten takapäätä ylemmäs jääkiekolla tms)
-laturi?? (mä en ole varma mahtuuko alalaturi olemaan seikassa? joku?)

Kalllistuksen vakaajakin on erilainen, mutta vinokoneen kanssa se v6 vakaaja kyllä toimii.

Kyllähän tuon voi vaihtaa, mutta jos ei ole valmiina kuin pelkkä moottori niin aika paljon on muitakin pisteosia hankittavana.

 

Kulkukoira  Proturbo