Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 DPF ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Kattoteline tänään kello 09:32:33 »
Sen verran tämä asia edennyt, että parin dpf cleaner purkillisen jälkeen on loukun paine-ero pienentynyt selvästi, nyt n. 3mbar tyhjäkäynnillä, myös ajossa selkeästi pienempi.

Itse ongelmaan ei mitään vaikutusta.
Hiukkassuodattimen sopeutusarvot nollaamalla kestää n. 250km, kunnes ensimmäinen poltto tapahtuu, sen jälkeen taas säännöllisesti n. 120km välein.
2
Oven kaukalosta otettu kuva :

Oikealla on ulkokahva. Sen alla, n. kuvan keskellä on linkki siitä lukkomekanismiin. Onko se tarkoitus ottaa ensin irti? Ei lähde ihan helposti. Vai pitääkö ulkokahva irrottaa? Siinä on 2 ruuvia mihin pääsee käsiksi.

Miksen löydä oppaita ja videoita tähän malliin? Uudempiin Volvoihin löytyy.

En usko että vika on akussa. Se on melko uusi enkä aja ihan lyhyttä pätkää.

Toisessa viestiketjussa kehotettiin jopa ostamaan niitä pieniä moottoreita varastoon uudempiin Volvoihin kun ne kuitenkin hajoavat.
Meinaatteko ettei ne yleensä hajoa vanhemmissa malleissa vaan kyse on voitelusta ja jännitteestä?
3
Myydään renkaat ja vanteet / Myydään kitkarenkaat 16"
« Uusin viesti kirjoittanut Vibz tänään kello 08:53:34 »
Syksyllä ostetut 2023 16" kitkarenkaat. Volvon omilla Canaveral alumiini vanteilla. Ollut v70 mk2 alla. Kankaanpäässä sijaitsee mutta 30e polttoaine kuluja vastaan vanteet kulkeutuvat 100km päähän.

200e

Ville Kallionkieli
0418116588



4
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Uusin viesti kirjoittanut RTP tänään kello 08:41:04 »
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?

Missä päin vaikutat?
Päävirtakytkin on heti akun (ja sulakkeen) jälkeen, saa suoraan sieltä tarvittavat virtansa. Sitä ohjataan katkaisijoilla jotka katkovat maadotusta. Väylä on tuossa päävirtakytkimessä vain toissijaisena viestin välityksenä, tai että sinne haluaa välittää viestin suorittaa virtojen katkaisu. Varsinainen tappokäskykin kun menee omaa johtoa pitkin PDM:ään. Siksi periaatteessa voisin tehdä niin, että tuo olisi täysin erillään. Joka tapauksessa tarvitsee tehdä tuo D-sub liitin siihen, jotta sitten pääsisi päävirtakytkimen asetuksia muuttamaan.
Turun kupeessa Liedossa ollaan.
5
.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 06 takimmainen nostopaikka
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 08:09:35 »
Onhan täällä autoja purussa. Selaa vähän myyntipuolta niin saat vitosella.
Ihme jos tuo on mennyt niin mureaksi. :o
Ei oo henk koht tullu vastaan.

No samaa äimäilen!!! Kuinkahan monta kyseistä autoa olen nähnyt elämäni aikana altapäin eikä yhtä ainoota mätää oo tullu vastaan.

Kyllä saa olla meressä säilytetty tuota osaa.... :o
7
Siis ei mitään ampeereja eikä vikakoodeja tartte kyttäillä vaan nyt ihan ensimmäisenä ne paineet seurantaan.

Paine--bar--on nyt vähän eri kuin solkkujen virtalukemat.....
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 06 takimmainen nostopaikka
« Uusin viesti kirjoittanut janne81 tänään kello 06:34:15 »
Useassa facelift V70/S60 on tullut itselle vastaan että nuo on mädät.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix tänään kello 05:39:55 »
Oikealle on nyt vaihettu vetarin tukilaakeri+stefa sekä vetonivel.

Toivotaan et nyt kun vaihtaa pyöränlaakerin ja koko vetoakselin vasemalle loppuis nää viat.. toki vasemmalta porsinu toi vetonivel ennenkin ei oo kyllä missää autossa näin usein menny nivelia normaalissa ajossa
10
Myydään varaosat / Vs: Volvo 240 tarviketta
« Uusin viesti kirjoittanut tuppu-65 tänään kello 03:39:02 »
up
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira