RallyBaron  Samppasport

940 laillinen maksimiteho

  • 12 Vastauksia
  • 4467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
940 laillinen maksimiteho
« : 06.10.2016, 16:56:34 »
Huomenna aamulla olisi penkitys ja muutoskatsastus sen jälkeen.

Osaako joku sanoa mikä on tehokkain vertailumalli, ettei vaan tule tehoja liikaa?

Tässä muutama ehdokas:

940 turbo - 165 hv
940 turbo+ - 190 hv
960 3l - 204 hv

Sitten kun on vertailumalli (teho) tiedossa niin saa tehoja kasvattaa sen lisäksi 20% vai?

Kyseinen auto on 940 Classic B230FT-koneella, tuskin tarvitse mitään jarruja tai iskareita vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 07.10.2016, 13:10:55 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7577
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #1 : 06.10.2016, 17:13:29 »
940 ja 960 on eri mallisarjaa eli ei voi verrata. Turbo +, R-Sport, yms. eivät käy, koska sellaisenaan ei ole tullut tehtaalta, eikä ole tyyppitiedoissa. Helpoimmalla pääsee kun kysyy konttorilta mitä auton tiedoista löytyy. Tyyppitietoihin on kirjattu melkein kaikki moottorit, joita voi käyttää.

En ole perehtynyt onko 940:ssä ollut B204FT, se ois 200hv. Esim. 740:ssä sitä ei ole Trafin tietokannassa, mutta sopivan ikäisissä(ja kielisissä) käyttöohjekirjoissa se on.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2016, 17:15:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #2 : 06.10.2016, 17:34:47 »
Kiitos!

Löysin just tämän:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29427.0

"Tässä suosittujen takavetovolvojen rajoja:
200 sarja 162hv B21FTic ja B28F voidaan käyttää vertailumoottoreina, täten saadaan 186hv (155hv x 1,20) ja 3561,25ccm (2,849 x 1,25). FTic koneesta ollut keskustelua, muutoskastastuksia tehty tätä konetta käyttämällä verrokkina.
300 sarja 115hv B19E tai B200E. Täten saadaan 138hv ja 2482ccm (1986 x 1,25).
700 sarja 200hv B204FT 187hv ja B280F, eli saadaan 224hv ja 3561,25ccm
900 /S/V90 sarja B6304F/S 204hv ja 2922ccm, eli saadaan 244hv ja 3652,5ccm"

Onko siis täyttä sontaa?
142

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #3 : 06.10.2016, 19:03:55 »
 Minä pyysin omaan projektiin Volvolta todistuksen tarvittavista muutoksista ja muista muutoskatsastusta varten.

 Siinä ilmoitettiin 700sen kohdalla valmistajan suurimmaksi sallimaksi tehoksi 175kw, eli tuleeko tuosta nyt sit 238 hv?

 Tämä siis seiskasatasen kohdalla. Mutta eroaa vähän tuosta yllä olevasta.

Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #4 : 06.10.2016, 19:08:33 »
Minä pyysin omaan projektiin Volvolta todistuksen tarvittavista muutoksista ja muista muutoskatsastusta varten.

 Siinä ilmoitettiin 700sen kohdalla valmistajan suurimmaksi sallimaksi tehoksi 175kw, eli tuleeko tuosta nyt sit 238 hv?

 Tämä siis seiskasatasen kohdalla. Mutta eroaa vähän tuosta yllä olevasta.

Niin olisi ehkä kannatanut tehdä mutta nyt ei oikein kerkeä enää.

Se eroaa yläolevasta koska se on Volvon hyväksymä teho eikä konttorin. Saattaa toi isompi teho hyvinkin vaatia erikoisluvan jos menee läpi ollenkaan.
142

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7577
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #5 : 06.10.2016, 19:57:45 »
Kysy siltä konttorilta mielipide mallisarjoista jossa meinaat katsastaa. Todennäköisesti joutuvat varmistamaan asian erikseen Trafilta. Vaikka 960 farkku vm.-94 asti onkin alustaltaan sama kuin 940.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #6 : 06.10.2016, 20:31:02 »
Kysy siltä konttorilta mielipide mallisarjoista jossa meinaat katsastaa. Todennäköisesti joutuvat varmistamaan asian erikseen Trafilta. Vaikka 960 farkku vm.-94 asti onkin alustaltaan sama kuin 940.

Jos vaan kerkee...

Luulin tämän olevan päivänselvän jutun yhdellä googlauksella mutta olisi kannattanut valmistautua paremmin. 8:30 huomenna pitää olla päätetty mikä teho laitetaan...
142

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #7 : 06.10.2016, 21:03:07 »
Jos vaan kerkee...

Luulin tämän olevan päivänselvän jutun yhdellä googlauksella mutta olisi kannattanut valmistautua paremmin. 8:30 huomenna pitää olla päätetty mikä teho laitetaan...

Imupuolelle rajoitinta ja penkität ~200hv?

-Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #8 : 06.10.2016, 21:12:09 »
Imupuolelle rajoitinta ja penkität ~200hv?

-Tommi

Miten vaikuttaa päästöihin jos kovin paljon rajoittelee?
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #9 : 06.10.2016, 21:46:45 »
No kyllä kannattaa varmistaa että menee läpi joo. Luulen saavani sytkää muuttamalla tehot tarpeeksi alas, sehän riittää että kestää vedon ilman että pakosarja sulaa.

Olisin vain halunnut papereihin maksimin niin olisi liikenteessä edes vähän laillisempi, jos nyt semmosta käsitystä on olemassakaan.

Tuskin vaikuttaa kuristaminen päästöihin koska niitä mitataan ilman kuormaa eli hyvin pienellä ilmavirralla.
142

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: KIIRE 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #10 : 07.10.2016, 11:16:32 »
Miten vaikuttaa päästöihin jos kovin paljon rajoittelee?

Kuristus on kiinni sen yhden vedon ajan. Jos sekään riittää, näkee nyt joutuuko säätämään vielä syttymyöhäkköä.  :P

alle 198hv tehoilla ainakin pitäisi mennä täysin ongelmitta leimalle.

-Tommi
« Viimeksi muokattu: 07.10.2016, 11:19:19 kirjoittanut Herra-Jermu »
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #11 : 07.10.2016, 13:31:01 »
Nyt on virallisesti megan ohjaama ja 19t ahdin eikä autosta ollut mitään sanomista  ;) Siinä päivän voitot olikin...

Ei niitä tehoja tällä kertaa tarvinnut miettiä edes... :-\ Jotain on pahasti pielessä!

Kysyin kyllä äijiltä mikä mahtaisi olla tehokkain vertailumalli mutta ei niitä oikein kiinnostanut niin tultiin siihen päätökseen että 165 hv on tehokkain. Tosiaan ei tällä kertaa ongelma koska 198 olisi ollut max mutta ei irronnut kuin 190 vaikka kokeiltiin penkissä vähän säätääkin.

Eli eli, seuraava kysymys, missä vika?

Setuppi on seuraava:

Megasquirt
525 suuttimet
19T kartiomaisella kutospesällä, vähän kairattu pakopuoli
3" alusta loppuun Magnaflow:n katilla ja yhdellä läpivirtaavalla

Ja tässä käppyrät jotka näyttää siltä että menee väärinpäin:
(Parhaimmillaan saatiin pari kW lisää)





Tein muuten uuden aiheen.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2016, 13:38:35 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 940 laillinen maksimiteho
« Vastaus #12 : 07.10.2016, 14:36:44 »
Ei ainakaan paikalliselle konttorille kelvannut 760 vertailumalliksi 740 Volvoa muutostaessa.  Tämä noin kaks viikkoa sitten.

 

Proturbo  Autodiagnoosi