RallyBaron  Samppasport

460 B20F -95 Päästöt ja vähän muutakin esim B18FP:n päästöt

  • 83 Vastauksia
  • 24070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #15 : 04.03.2011, 07:58:52 »
Menene itse katsomaan lappuja ensiviikolla ilmittelen sitten arvoja enemmän. Nyt auto menee taas seisontaan kun ei oikein into riitä/rahat korjata arvotonta paskaa enempää liinenteeseen.

Pitää varuilta vaihtaa vielä kattikin vaikka edelliseen katsastukseen se vaihdettiin juuri... niin ja happi oli korkealla kun pakoputkivuotaa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #16 : 04.03.2011, 22:27:14 »
niin ja happi oli korkealla kun pakoputkivuotaa...

Sepä se riittää jos vuotaa ennen lambdaa.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #17 : 05.03.2011, 12:13:11 »
Sepä se riittää jos vuotaa ennen lambdaa.
Ei vuoda kun katin takaa lambda on katin edessä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #18 : 05.03.2011, 15:39:06 »
Mutta ennen lambdaa on se yksi laippaliitos.. ;)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #19 : 05.03.2011, 16:26:48 »
niin on, pitää tuo tarkistaa nyt ens viikolla... vaihetaan toinen katti siihen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
460 B20F -95 Päästöt
« Vastaus #20 : 08.06.2012, 12:56:26 »
Eli CO arvot auto vähäpäästöinen mitattu tyhjäkäynti 0,69 ja kierroksilla 0,89  :o elikkä aikasta lahjakkaasti päin helvettiä.
Tuota autoa ei koskaan sitten laimattu uudestaan jäi mysteeriksi mutta pitää laittaa uudestaan kun toisessa autossa nyt sama ongelma B20F mutta arvot oikeasti vialla,

CO tyhjäkäynnillä 3,5 ja nousee kierroksilla 14,6 että repikää siitä huumoria.

Mikä muoviämpäri tuon aiheuttaa, seos lie perseellään mutta en nyt enää keksi mitä alkas korjaamaan... putkisto/cat vaihtoon ei lie mitään merkitystä... tulpat on uudet... pitäskö puola vaihtaa tosin se on uusittu vasta, tulpan johdot, nekin on uusittu vasta...

Olisko imu-lämpötila-anturilla tai moottorin lämpöanturilla jotain osaa asiaan? ilmanputsarikin on vaihdettu ihan tässä kun tuntu tehottomalta... en tajua auttakee kaikki arvaukset tervetulleita.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 B20F -95 Päästöt
« Vastaus #21 : 08.06.2012, 14:08:05 »
Tuota autoa ei koskaan sitten laimattu uudestaan jäi mysteeriksi mutta pitää laittaa uudestaan kun toisessa autossa nyt sama ongelma B20F mutta arvot oikeasti vialla,

CO tyhjäkäynnillä 3,5 ja nousee kierroksilla 14,6 että repikää siitä huumoria.

Mikä muoviämpäri tuon aiheuttaa, seos lie perseellään mutta en nyt enää keksi mitä alkas korjaamaan... putkisto/cat vaihtoon ei lie mitään merkitystä... tulpat on uudet... pitäskö puola vaihtaa tosin se on uusittu vasta, tulpan johdot, nekin on uusittu vasta...

Olisko imu-lämpötila-anturilla tai moottorin lämpöanturilla jotain osaa asiaan? ilmanputsarikin on vaihdettu ihan tässä kun tuntu tehottomalta... en tajua auttakee kaikki arvaukset tervetulleita.

Mut eihän se CO yksinään ole korkealla, HC on yli arvojen myös?
Mulla oli B20F koneellisessa HC 1100 ja CO jotain 13, venttiilivika.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #22 : 08.06.2012, 14:45:19 »
Juu oli nuo muutkin persiillään lappu autossa pitää kattoa mitä se kirjotti siihen... muoviämpäri että vielä kone remppa, saa olla.

Auttaskohan tuohon muuten tuollanen http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/608054/0
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012, 15:01:57 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #23 : 08.06.2012, 14:58:01 »
Juu oli nuo muutkin persiillään lappu autossa pitää kattoa mitä se kirjotti siihen... muoviämpäri että vielä kone remppa, saa olla.

Ohivuotomittaus ois vissiin paikallaan, sillä se mullakin vahvistui, vaikka tulppa antoikin jo vinkkiä asiasta.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #24 : 08.06.2012, 16:52:26 »
ostin nyt tommosta crc:n valvecleaneria pullollisen ja laitoin puolikkaaseen tankkiin... ajelin kovasti mutta ei tuo vielä ainakaan ajossa tuntunut... haisi tosin auto pahalle kun päästin motarin läpi 3. vaihteella että oli kierroksia... nelosella meni liian lujaa  ;)

Tuo tyhjällä autolla ajaminen kun ei sillei tunnu mitenkään erilaiselle mutta kuormitettuna ollu vähän tahmee... pitäs ne lukemat taikoo tähän.

CO%HC ppmO2CO2lambda
Tyhjäkäynti4,153352,699,50,87
kierroksilla5,154120,4510,10,999
tuo oli sievistelyä tossa tarkastuskortissa tuo CO2 kierroksilla
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012, 17:09:54 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #25 : 08.06.2012, 17:37:27 »
ECU kunnossa?

Mitä se diagnoosipurkki kertoo?

Onko varma, ettei pakoputkessa oo vanhan katin kennon palasia tukkimassa?
460 SE -92 B16F

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #26 : 08.06.2012, 17:45:11 »
CO2 (hiilidioksidi) saa olla mitä tahansa, sille ei ole raja-arvoa ( :idiot2: kun tietää miten se on demonisoitu)

Paljonko se syö bensaa?
Ettei nyt kuitenkin olisi joku pikku reikä putkessa ennen lambdaa, sen verran pieni että ruisku saa lukemat (lambda-arvo)  vielä korjattua seosta säätämällä, viimeksi kun se B20F koneellinen ei mennyt läpi niin sieltä oli peltisarja ratkennut ympärii kahdelta sylinteriltä, veti ilmaa ja oli lambdakin rikkoutunut jossain vaiheessa.


ostin nyt tommosta crc:n valvecleaneria pullollisen ja laitoin puolikkaaseen tankkiin... ajelin kovasti mutta ei tuo vielä ainakaan ajossa tuntunut... haisi tosin auto pahalle kun päästin motarin läpi 3. vaihteella että oli kierroksia... nelosella meni liian lujaa  ;)

Tuo tyhjällä autolla ajaminen kun ei sillei tunnu mitenkään erilaiselle mutta kuormitettuna ollu vähän tahmee... pitäs ne lukemat taikoo tähän.

CO%HC ppmO2CO2lambda
Tyhjäkäynti4,153352,699,50,87
kierroksilla5,154120,4510,10,999
tuo oli sievistelyä tossa tarkastuskortissa tuo CO2 kierroksilla
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #27 : 08.06.2012, 20:21:35 »
bensaa menee karkeesti 10l/100km

Lambdahan on siinä y-haarassa ennen kattia, ellei pakosarja ole rikki tai se haitariliitos niin ei ole paikkaa mistä vuotaa... nuo pitää koettaa tutkia ovat tosin v-mäiset tutkia. katin tai takapöntön tukkeutumista itekkin miettinyt mutta paikallaan kiekasee rajottimelle... ajossa ei lähellekkään... no mulla on toinen turbon putkisto ja bilteman race katti pitää ne vaihtaa tuohon noin aluksi... samoin tutkia ne maholliset vuodot ennen lambdaa menee tosin viikko ennenkö saan auton ylös niin että pääsen kattoon alta mistä vuotaa... nythän se pihisee katin jälkeen....

lambdoja mulla on kolme että on vara kokeilla yks pitäs olla ainakin ehjä.

Ecun kunnosta en tiiä mutta minusta tuo käy hyvin jne... kaikki liittimet pitää kyllä putsata koetin irrottaa imu-lämpö anturin johtoa niin en saanu liitintä irti joten vois olla jotain mätää siinäkin suunnassa :(

Pitää huomenna kurkkia ne vikakoodit josko tuolla olis jotain tarjolla...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #28 : 08.06.2012, 23:32:51 »
katin tai takapöntön tukkeutumista itekkin miettinyt mutta paikallaan kiekasee rajottimelle... ajossa ei lähellekkään...

Tämähän kääntää koko hommaa vähän päälaelleen, eli vika ei ole päästöissä vaan siinä että moottori on tehoton.
Kunnossa oleva auto vetää rajoittimelle myös ajossa, 2010 käytiin koeajamassa Leinosella Oulussa yhtä valkoista 460:aa, se ei kiertänyt kuin 5000 ja myyjälle asiasta mainittuani se suuttui mulle ja sanoi että olen liian vaativa eikä tehnyt mun kanssa kauppaa enää.
Niinpä niin.

Tähänpä loppuu mullakin tietämyksen arvailu, ei ole kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012, 23:36:24 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 B18FP -91 Päästöt
« Vastaus #29 : 09.06.2012, 04:35:09 »
Omassa 420tkm ajetussa isolohko 460:pissä oli päästöt seuraavanlaiset:

tyhjäkäynnillä:                             kierroksilla:

CO%: 0                                      CO%: 0,25

CO2: 13,4                                  CO2: 15,1     

HCppm: 27                                HCppm: 24

O2: 3,04                                       O2: 0,75

lambdaakaan ei ole koskaan tarvinnut uusia ja auto ollut itsellä jo yli 4 vuotta....niin ja ajettu pelkästään 95E10 bensalla...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy