Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Nippon50 - 31.12.2014, 01:02:23

Otsikko: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 31.12.2014, 01:02:23
Jos nyt tännekkin kirjottelis omasta käyttiksestä hiukan stooria.
Elikkäs autona 2004 vuoden metsku harmaa v70R suomi auto, ollut vissiin kolmella omistajalla ennen minua. Edellisen omistajan rahat ja mielenkiinto varmastikkin loppunut kesken kun sen sortin patentteja joutunut korjailemaan että oikein kauhistuttaa. =) Ostin auton keväällä 2014 Herttoniemestä liikkeestä. No perus vikaakin löyty mutta kauppoihin päästiin kun hinta laski heti myyjän toimesta sopivaksi. =) Ensimmäisenä sai vaihtaa TRW:n kallistuksen vakaajan koiranluut joka nurkkaan. Moottorin ylin taka tuki kumikin vaihtu powerflexin polyuretaaniseen samoin kuin vaakatasossa olevan moottorin kannake käikäleenkin powerflexeihin. Jakopään hilut oli juuri vaihdettu liikkeen toimesta atoylla hertikassa. Ilmansuodatinkin tuli vaihdettua ihan tarvike mahlen käikylään. Raitisilma filtterikin vaihtui aktiivihiili sutimeen kun vanha oli ollut ties kuinka monta vuotta paikoillaan. Etuvalojen pyyhkijöiden sulatkin saivat vaihtua, samoin tuulilasin sulat valeon extreme silencioihin. Rekkarikilven valotkin vaihtuivat Super kirkkaisiin valkoisiin ledeihin, myös parkki tuikut ja peilien saattovalot. Öljytkin tuli vaihdettua castrolin magnatecheihin ja sutareita tuli 3-pack ipd:ltä. Samoin magneettinen öljyproppu ja nippu alumiini tiivisteitä tulevia öljynvaihtoja varten. Edge sporttia oli ennen ollut suosituksien mukaan mutta tuntui turhan litkuilta jo huoltoa todennäköisesti kaipaavan ahtimen puolesta. Nyt on öljyt pysynyt hyvin koneessa vaikka kenkää katiska saa päivittäin. Käsijarrukengätkin tuli motonetistä haettua asennussarjan kera! Eipä sieltä juuri muuta saanutkaan kuin sutimet ja kengät. =) Tcv venttiilikin tuli ipd:ltä ja vaihdettua vanhan kuppasen pierpurgin tilalle. Ovien lukitusnuppien nupitkin tulivat ipd:ltä alumiinisina kehysrenkaineen asennettua paikoilleen. Halvannäköiset muoviset saivat siirtyä arkistoon. Sitten alkoikin ahtoputkien läpikäyminen ja olihan siellä kaikki pannat löysinä ja osa letkuista vaihdeltu mallia puutarha letku! Ei muutakun Doc-Powerilta 3-kerros vahvistettua ja 7-kerrosvahvistettua silikooni letkua kainalot täyteen ja askartelemaan. =)
Itse olen nyt 14tkm autolla ajellut ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Vaikka autoa onkin saanut ropailla ja puunailla iltoja, niin olihan se ostaessa jo tiedossa ettei se jää vain käyttikseks. Kaikkea pientä on tullut hommailtua kun lompakossa on vaan ollut löysää!
kesävanteina on 17" pegasukset joissa oli loppuun ajetut 8 vuotta vanhat nokian z kumekset. Talvivanteina taas oli 18" pegasukset 245/40/18 contin kitkoilla jotka oli ajettu aivan lisuiks, tietysti!  :idiot2: No rengas asentaja kaverilla kuin tarkoituksella iski isojen vanteiden vimma hondansa kanssa niin siltä jäi ylimääräsiks 18" contin sport contact vitoset. Kerkeshän ne olla sen kiesin alla 100km. Ja piti saada jo 19" valssit coupe accordin alle! No muutamalla vihreellä rahalla sai pränikät renkaat asennettuna ja itelle 18" pallot alle niin eihän siinä voinut kun laittaa kättä taskuun!  ;D Talvi vanteiks sitten jäi kuppasemmat 17" pegasukset joihin kietastiin contin 6 kitkat päälle reilu kuukaus sitten.  :)
Duunissa odottelis uudet black diamondin reijitetyt ja uritetut etulevyt ja palat asennusta, kun vaan sais aikaseksi.
Sunnuntaina päätti hukkiksen kello ilmeisesti jumiutua täydessä vedossa kakkosella ja sen seurauksena ahto piikki ja jumalaton tussaus! no auto hinurilla hertsikan sinisen pihaan. Maanantaina olivat ottaneet auton pukille ja tutkiskelleet 4 tuntia, mittailleet ilmassamittaria sun muita sähköjä kun herjas liiallista ilmamäärää! No asentaja oli todennut mittarin ehjäks ja jatkanut potilaan tutkimista ja löytänyt välijäähdyttimen päädystä pullistuman ja että sieltä puuttuu pala! Vakio välijäähy saattas saapua ruotsista ehkä 12.1.2015! No perkele vakuutusyhtiö korvaa vaan viideks päiväks auton, ni pakkohan se on saada nopeammin kuntoon! Ei muutakun nettiin ja soittelua tutuille. Yksi saabi harrastaja sitten ilmotti ruotsissa olevan firman DO88.se ja sieltähän löytyy alumiinista viri väläriä hyllystä! No onneksi toisena äidinkielenään ruotsia puhuva duunikaveri vieressä ja ei muutakun soittoa rakkaaseen naapuri maahan. Kyselyjen jälkeen selviää että on bolt-on osa ja jos tilaat ennen klo.16.00 niin kerkee vielä tän päivän kuorman kyytiin. Maanantaina pitäis kennon olla hyppysissä.  :) jäihän se maksamaan 480euroa posteineen mutta orkkis ois kustanatanu 350euroa ja toimitusaika noin kolme viikkoa.  >:( Tulihan sitä sitten Doc-Powerilta haettua forgen hukkaportin kellokin samaan konkurssiin. Ei pitäs ahtojen enää temppuilla!  :pomo: 
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/7d17416c-0917-40be-bada-5ebefb68fb1e_zps64f504e1.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 31.12.2014, 01:59:01
Lukkonupit (http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20141002_20_57_11_Pro_zpsd2b77e86.jpg)
Tingeltangelia (http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20140830_23_35_25_Pro_zps176637f2.jpg)
Uutta kesätassua alla kesämeiningeissä (http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20140718_15_46_08_Pro_zps21b17d53.jpg)
Iltakuvaa (http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/038e3d40-c896-4829-8747-63e5d4d6dda5_zps305cf9f6.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 31.12.2014, 18:14:55
Tänään tuli haettua auto pois biliasta.  :) 450euroa makso neljän tunnin tarkastelu.  ::) tosin oli ne poijjaat mittaillukkin bensa järjestelmän toimivuuden ja paineet ja suuttimet. Ilmamassa mittarikin oli mitattu. Sytkäpuoli mittailtu. Lambdat mitattu. Ja ties mitä kaikkea, sain kyllä kaikki käppyrät mitatuista kohteista ihan pyytämällä.  :) Ilmamassa mittarin liitin irtonaisena auto käynnisty normaalisti ja pystyi ajamaan parkkihallista pihalle lavetille kyytiin. Tosin ei paljon väännöistä ollut tietoa kun välärissä kananmunan kokoinen reikä!  ;D Auto saanee maanantaina ruotsista uuden viilentimen. Uus forgen hukkiksen kellokin tuli hommattua vanhan kuppasen orkkis paskan tilalle. Samaan syssyyn tuttu myllyttelee auton ja nyppii liima tsydeemillä pari pientä painaumaa takakyljestä jotka häiritsevät omaa silmää.  8)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20141230_18_57_34_Pro_zpsa7b47e12.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20141230_18_57_54_Pro_zps05573384.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: JoonasH - 31.12.2014, 18:56:27
Korjasin noi sun kuvat, nyt ne näkyy  :hello: Kannattaa ottaa tuolta photobucketin asetuksista "Link back to albums" tjsp. pois niin kuvia klikatessa suuremmaksi ei päädy sun photobucket-sivulle  :) Ja kuvien linkkaamiseen tänne kannattaa käyttää photobucketissa kuvan vieressä olevaa "Share links"-laatikon IMG-vaihtoehtoa, pitäisi toimia suoriltaan ;)
Ja ihan siistiltä vaikuttaa ärrä O0
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Neverbe4 - 01.01.2015, 11:45:08
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 01.01.2015, 22:49:57
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Moi. Ahdin on vissiin jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kun ei se ainakaan vakio ole. =) joku garretti siellä möllöttelee mutta kun ei oo tyyppikilpeä ollenkaan niin en oo sen enempää sitä tutkaillut. Onhan tuossa ahtimessa kyllä nuo AR-arvot kyljessä että kun jaksas käydä alan puljussa niin varmaan sanoisivat heti että mikä puhallin nykyinen on. Tällä hetkellä autossa kiinni down-pipe, putkisto down-pipesta taakse asti, Forgen by-passi, Vissiinki suuttimet ainakin väristä päätellen ja jonku softaus. Ei vaan tietoa kenen! =) Tutulla kanssa noi kepukat joilla saa oiottua noita lieviä painaumia joita kaks löytyy. Muut eivät niitä ees ite huomaa mutta häiritsevät itseäni. =) Pitäneis varmaan keväämmällä saada auto rullille uuden coolerin ja hukkiksen kellon kanssa ni näkis mitä sieltä irtoo ja mitä tehdä softaukselle/ säädöille. Ihan kivasti tuo sysää jo nyt käyttikseks. =) Laatikko tietty rajoittaa hivenen tuota kutittelua! =)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 01.01.2015, 22:53:44
Korjasin noi sun kuvat, nyt ne näkyy  :hello: Kannattaa ottaa tuolta photobucketin asetuksista "Link back to albums" tjsp. pois niin kuvia klikatessa suuremmaksi ei päädy sun photobucket-sivulle  :) Ja kuvien linkkaamiseen tänne kannattaa käyttää photobucketissa kuvan vieressä olevaa "Share links"-laatikon IMG-vaihtoehtoa, pitäisi toimia suoriltaan ;)
Ja ihan siistiltä vaikuttaa ärrä O0
Kiitoksia. ei näköjään puhelimella tullu tekstit näkyviin! =( Jonku hetken tappelin noiden kuvien kanssa eivätkä suostuneet näkymään! seuraavaksi koitettava neuvoillasi. =)
Kesäksi jos sais BBS:än ck:t tai ch:t 19" alle niin alkas olee ryhdissään. Tietty joku etupuskurin lippakin ois jees mutta ei oikeen löydy kuin jenkkilästä ja maksais niin pirusti tänne!
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Juzi - 01.01.2015, 23:15:37
Tarvii kyllä vähän ihmetellä, että on viittitty vakio turbokin jo vaihtaa pois yms muut modit.
Automaattihan tämä vissiin oli niin ei varmaan kauheen pitkäikäinen?
Paljonko tällä on ajettu?
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 01.01.2015, 23:58:26
Tarvii kyllä vähän ihmetellä, että on viittitty vakio turbokin jo vaihtaa pois yms muut modit.
Automaattihan tämä vissiin oli niin ei varmaan kauheen pitkäikäinen?
Paljonko tällä on ajettu?
Varmaan orkkis ahdin ollu tiensä päässä niin vaihdettu siks. Tiedä häntä. 200tkm. tuli justiisa mittariin.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Wortex - 02.01.2015, 13:11:15
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 02.01.2015, 13:32:29
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
Näinpä. Ja kyseessä kuitenkin käyttöauto jota parannellaan sitä mukaan ja fiiliksellä kun itteä huvittaa.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: 252R - 02.01.2015, 14:04:53
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
tuota noin, meneekö vanha ja uus ärrä sekasi? tässähän on vahvemmat kanget ku esim t5lohkoissa, kankien puolesta 400hv pitäsi kestää, lohkokin tuon kohtueella kestää, että en usko tuon koneen olevan se eka jarru tuolle teholle. onhan näihin saanu evolveltakin 450hv kittiä..
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Wortex - 02.01.2015, 14:14:55
tuota noin, meneekö vanha ja uus ärrä sekasi? tässähän on vahvemmat kanget ku esim t5lohkoissa, kankien puolesta 400hv pitäsi kestää, lohkokin tuon kohtueella kestää, että en usko tuon koneen olevan se eka jarru tuolle teholle. onhan näihin saanu evolveltakin 450hv kittiä..
Ei mene uudet ja vanhat ärrät sekasin. Uudessa ärrässä on 83mm paska lohko jossa halkee sylinterin putket. Kanget samaa vapputinaa mitä muissa uusissa 5-mukisissa. Saahan tähän vaikka 600hv mut asia on sit taas se kuinka kauan se kestää  :D

Niin ja kaverilla oli 420hp s60R mihin oli vaihdettu 2x kulmavaihde kun ne ei vaan kestä...

Kantsii selvittää auton edelliset omistajat ja ruveta vaan kylmästi soitteleen et kuka on turbon vaihtanu ja missä softattu (jos edes on softattu >:D)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: 252R - 02.01.2015, 15:04:09
olkoon sitten niin...
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Neverbe4 - 03.01.2015, 00:32:00
Pakko tunnustaa etten tiedä muista mutta ollut tallilla samaan aikaan volvon kaa mihin oli vaihdettu vain turbofirman rakentama turbo alkuperäisellä pakosarjalla.  Jyväskylässä käytetty säädettävänä ja penkissä. Tehoa oli saman verran kuin Bmw M5 vaparikasilla. Tallilla vaihdettiin vielä suhinaventtiili konehuoneeseen.  Enkä ole nähnyt penkkipaperia. Uskon poikien sanaan kun kehuivat et toimi hienosti. En tiedä kuin kauan kesti. Eiköhän tuo kesto riipu myös käyttäjästä 8)

Kerran juttelin sinisen tiskin ison herran kanssa joka kertoi kuulleensa isolla pajalla juttua et tuota ärrää olis kehitysvaiheessa kiusattu radalla testeissä aika kovilla tehoilla ja haettu rajoja. Kestänyt kuulemma reilusti isompia tehoja kuin tuo 300 hp. Tuolla tehoilla kuskissa vika jos saa koneen rikki.
Kuulemma ;)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: VilleTRE - 03.01.2015, 10:08:53
No sanat ja puheet on nyt vaan puheita. Kannattaa muistaa että "tehtaan" miehillä ei ole rahaa kiinni autoissa... Jokainen tekee autollaan mitä tahtoo mutta itse pitäisin "ärrän" vakiona ja lievin parannuksin. Yleensä kun virittely ei vie kuin yhteen lopputulokseen. Ja hirrrmuiseen rahanmenoon. Onko aktiivialustalla?On ihan hyvän hintaset tolpat..
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Ribbe - 03.01.2015, 10:31:21
No sanat ja puheet on nyt vaan puheita. Kannattaa muistaa että "tehtaan" miehillä ei ole rahaa kiinni autoissa... Jokainen tekee autollaan mitä tahtoo mutta itse pitäisin "ärrän" vakiona ja lievin parannuksin. Yleensä kun virittely ei vie kuin yhteen lopputulokseen. Ja hirrrmuiseen rahanmenoon. Onko aktiivialustalla?On ihan hyvän hintaset tolpat..
Vakiona ärrässä on alle 300hp, pakko ainakin softata jos haluaa että liikkuu niin kuin tehdas lupaa. Mitä yhden Volvo-virittäjän kanssa jutellut niin järkiään vakio ärrästä ovat penkanneet 285hp tienoilla olevia lukuja. Kaikissa ärrissä on aktiivialusta :)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: sjos - 03.01.2015, 11:12:59
No sanat ja puheet on nyt vaan puheita. Kannattaa muistaa että "tehtaan" miehillä ei ole rahaa kiinni autoissa... Jokainen tekee autollaan mitä tahtoo mutta itse pitäisin "ärrän" vakiona ja lievin parannuksin. Yleensä kun virittely ei vie kuin yhteen lopputulokseen. Ja hirrrmuiseen rahanmenoon. Onko aktiivialustalla?On ihan hyvän hintaset tolpat..


Kyllä tuo pienen kutittelun kestää ja etenkin vaatii.
Siellä 350 paikkeilla on ihan ok, ei vielä rasita palkkoja juuri, ei tietysti riitäkkään...

Niitä 400hp:n 83 porauksisia on tosiaan nähty monia, porsineita,  putket halkeilee.


Ei tuo alusta nyt mikään kallis ole enään, kun 2k € saa kierroksen iskareita.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Leo - 03.01.2015, 16:27:08
Nettiautossa näkyi yksi S60 ärrä johon oli vaihdettu T5:sen lohko kun ärrän vakio porsinu. Itekki miettiny että olis aika unelma kun ärrään vaihtais facelift T5 2.4 pannun ja kutittelis hieman tehoja lisää. Ärrässä olis jarrut ja alusta valmiiksi kohtuu hyvä.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: dometic - 03.01.2015, 18:45:55
Ens kerralla kannattaa tirkistellä Kl racingin sivuja. Siellä täys alu cooleri 340e. :) tämmönen olis kyllä kiva peli.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: VilleTRE - 03.01.2015, 19:01:31
Se on vaan kumma että kun ajelet hetken sillä 400hv niin jossain välissä se ei tunnu miltään enään. Ja varsinkin jos puolta halvempi kulkine menee ohi..  :2funny: Siksi nykyään panostan jo fiilispuoleen. Siksi jenkki, Challenger, 7.2l.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: pile jr - 03.01.2015, 19:23:46
Se on vaan kumma että kun ajelet hetken sillä 400hv niin jossain välissä se ei tunnu miltään enään. Ja varsinkin jos puolta halvempi kulkine menee ohi..  :2funny: Siksi nykyään panostan jo fiilispuoleen. Siksi jenkki, Challenger, 7.2l.
Tähän on helppo yhtyä, itsekkin kaipaisin jo lisää tehoa bemariini  :pomo:
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 09.01.2015, 03:15:04
Tulihan se Cooleri vihdoinkin! Ihan laadukkaan oloinen. Aika Rajua tekoa, painoakin oli jonkun verran.  ::)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150108_19_27_55_Pro_zps044dbea7.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150108_19_28_04_Pro_zps03385b27.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: mikkeki - 10.01.2015, 08:19:39
Jottei menis mutuiluksi niin et viittis mittaa imuilman lämmöt vakiocoolereilla ja sitten tietysti tuolla uudella. Vedät esmes suljetulla alueella pitkän täyskaasuvedon 4:lla ja 5:lla.

Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: janne81 - 10.01.2015, 09:31:06
Jottei menis mutuiluksi niin et viittis mittaa imuilman lämmöt vakiocoolereilla ja sitten tietysti tuolla uudella. Vedät esmes suljetulla alueella pitkän täyskaasuvedon 4:lla ja 5:lla.
Toi ois kyllä hyvä, sais faktaa tuosta orggiksen huonoudesta.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: MikkoY - 10.01.2015, 13:54:54
Tosin ei paljon väännöistä ollut tietoa kun välärissä kananmunan kokoinen reikä!
Saattaa olla ettei vakiocoolerilla paljon imulämpöjä mittailla.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: mikkeki - 10.01.2015, 17:43:09
Lainaus
Saattaa olla ettei vakiocoolerilla paljon imulämpöjä mittailla.
Mikäs sen estää?
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: ipijee - 10.01.2015, 17:48:43
Lainaus edelliseltä sivulta:
Tosin ei paljon väännöistä ollut tietoa kun välärissä kananmunan kokoinen reikä!

 ;)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: mikkeki - 10.01.2015, 18:22:17
Lainaus
Lainaus edelliseltä sivulta:
Tosin ei paljon väännöistä ollut tietoa kun välärissä kananmunan kokoinen reikä!

 ;)

Heh ja hupsis,
josko sitä opettelis lukemaan kunnolla ennen kommentointia. Onneks täällä muut on hereillä :hello:
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 11.01.2015, 03:22:26
Juu oishan se aina kiva mittailla! Enpä ois kyllä moista cooleria alkanut edes miettimään ellei vakio ois antautunut! Tuolla uudella välärillä pääs eroon siitä ihan keulalla olevasta mikki hiiri väläristäkin...  :D mielenkiintoinen ratkaisu volvolta laittaa kaksi välijäähdytintä keulille!  :pomo: Tuli testi mielessä otettua ipd:n heavy duty tcv ventiilikin pois käytöstä ja laitettua vakio takaisin! en tiedä oliko sitten sisäänajo venttiilille tehty vituilleen vai mikä oli, mutta vakio valvella ei ahdin tunnu ryntäilevän eikä ahdot piikkailevan miten sattuu!  ::)
Hienosti istui uus väläri paikoilleen! Kerrankin täysin bolt-on osa!  :) KL-racingin jäähy kuulemma aikamoista kiinaa verrattuna tähän do88 kennoon.  :buck2:
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150109_00_10_54_Pro_zps17921b4a.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150109_00_11_17_Pro_zps21723e8e.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: mikkeki - 11.01.2015, 07:14:45
Kävitkö kenkimässä ja tuliko perstuntumalta muutosta vs vakio (kun oli ehjänä) ?

Lainaus
Tuli testi mielessä otettua ipd:n heavy duty tcv ventiilikin pois käytöstä ja laitettua vakio takaisin! en tiedä oliko sitten sisäänajo venttiilille tehty vituilleen vai mikä oli, mutta vakio valvella ei ahdin tunnu ryntäilevän eikä ahdot piikkailevan miten sattuu!  ::)
Syystä taikka toisesta noi ei toimi r:ssä kunnolla, muissa kylläkin. Esim. autotech käyttää tästä syystä orkkista ainakin tuonne 500hp stageen asti näissä.
Hyvä, että vaihdoit takaisin niin ei ainakaan tuon takia putkea pullauta jos tässä nyt edes oli jäljellä tämä kökkönen 83mm poruulla oleva alakerta.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Wortex - 11.01.2015, 10:39:50
Kävitkö kenkimässä ja tuliko perstuntumalta muutosta vs vakio (kun oli ehjänä) ?
Syystä taikka toisesta noi ei toimi r:ssä kunnolla, muissa kylläkin. Esim. autotech käyttää tästä syystä orkkista ainakin tuonne 500hp stageen asti näissä.
Hyvä, että vaihdoit takaisin niin ei ainakaan tuon takia putkea pullauta jos tässä nyt edes oli jäljellä tämä kökkönen 83mm poruulla oleva alakerta.
Mulla piikkaas kans toi IPD sen verta et veti ylhäällä laihalle. uus vakio säädin tilalle ja loppu piikkailut ja siis s60 T5.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 11.01.2015, 19:20:35
Kävitkö kenkimässä ja tuliko perstuntumalta muutosta vs vakio (kun oli ehjänä) ?
Syystä taikka toisesta noi ei toimi r:ssä kunnolla, muissa kylläkin. Esim. autotech käyttää tästä syystä orkkista ainakin tuonne 500hp stageen asti näissä.
Hyvä, että vaihdoit takaisin niin ei ainakaan tuon takia putkea pullauta jos tässä nyt edes oli jäljellä tämä kökkönen 83mm poruulla oleva alakerta.
eipä pers tuntumalla juurikaan muutosta tunne! =)
Jaahas eli ihan tunnetusti ei tuo ipd:n käikäle futaa ärrissä! =( taytynee myydä tuo pois ja ostaa vaikka uusi vakio varuille hyllyyn. =)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 11.01.2015, 19:26:57
Uus akkukin tuli haettua siniseltä kun oli tarjouksessa, 95euroa 90ah akku. taitanee olla laturi vaihtokunnossa kun näyttäs työntävän vaan 13,6volttia.  :buck2:
Etupäästä kuuluu julmettua jousen muljumista! Oiskohan laakerit ja yläkumitkin vaihtokunnossa?  :-\ tuntuu taas siltä että että kaikki hajoo perkeles!
Mistäköhän lähtis metsästämään takaiskareita? tuntunu perä ihmeen löysältä jo jonkun aikaa! ei paljoa tarvii kaupasta ostaa tavaraa niin tuntuu että perä laskee ku ois 200kg sementtisäkkejä kyydissä...  ;D
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: dometic - 11.01.2015, 21:32:14
Ei mulla D5 juurikaan enenpiä lataa ja hyvin on toiminut. Eli siis lähtenyt käymään.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 11.01.2015, 21:48:22
Ei mulla D5 juurikaan enenpiä lataa ja hyvin on toiminut. Eli siis lähtenyt käymään.
okrait. kait se vanha akku oli sit vaan jo loppu! rupes nimittäin herjaamaan noin 5 minuutin radion kuuntelun jälkeen että akun jännite alhainen. =) eilen tuli luukutettua uudella patterilla varmaan 15 minaa musiikkia eikä kyseistä herjaa enää ilmaantunut. =)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 13.01.2015, 07:07:33
Eilen tuli uusittua kaikki tcv-venttiilin letkut ja lemmarit.  :)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150112_21_20_56_Pro_zps3e1c8b47.jpg)
Tuli koneruumaakin hiukka pestyä.
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150110_20_20_28_Pro_zpse60dba6b.jpg)

Tuli myös ihmeteltyä ohjausta kun alko tuntumaan kummallisen jäykältä. No biliassa olivat kaikkea ropanneet ja tehostajanpumpun ja säiliön letku aivan löysällä klemmareistaan.  >:( Tänään sitten hakemaan siniseltä lisää nestettä!
Etupään narinaakin tuli selviteltyä,kääntäessä narsku keula ilkeästi. No yläpäihin suihkaus öljyä ja tarkastelua. Jo loppu narske ja pauke...  ;D Täytynee uusia ylös laakerit ja xc90 vahvistetut yläkumeet, kuhan jaksanee.  ::)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 15.01.2015, 02:14:47
Ohjaus meni pahemmaksi, ei palauttanut ja todella takertelevan jäykkä. Kyllä oli jo pelko perseessä että on hammastanko jumppaa edessä! pumppua epäilin ja tietty yläpään laakereita! 140euroa sinisellä kappale yläpäänlaakeri!  :o no tänään sitten auto ärsytti sen verta pahasti että eihän sitä voinut olla toimeettomana, saati viedä autoa jollekkin ihmeteltäväksi ja vielä köyhtyä siitä! auto duunissa pesuhalliin, tunkilla keula ylös ja ihmettelyä. moottorin alaosaan liukkarit, samalla tutkailin etutolppia josko ois jousi poikki ja kopeloin yläpään poteroa! Hanska aivan muta/hiekka paskassa, kummallakin puolella poterot täynnä soossia! Ei muutakun liukkaria mähimään ja painepesuria perään. Konehuonen puolelta hhs5000 wurthin synteettistä rasvaa suihkimaan yläpäänlaakeriin. pyörittelyä samalla, auto alas tunkilta ja avot ohjaustuntuma ja herkkyys oli palautunut! Ei ois ihan heti uskonu että pelkkä paska saa aikaan tuntuman että ohjaustehostuksessa ois vikaa! no hyvä näin!  :)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 19.01.2015, 22:00:43
Taas rupes tänään ohjaus vittuilemaan! Todealla takerteleva eikä palauta ollenkaan.  :-\ no eipä jaksa pelleillä enään,marssin motonettiin! Yläpään laakerit ja s80 vahvistetut kumeet kiitos! 180euroa alennuksella, Febi bilsteiniä kaikki kikkareet. Toivottavasti laakerit käyvät,näyttivät kiinnitykseltään ainakin samalta. Muuta ei kyllä motonet tarjonnukkaan. Muissa puljuissa kyseltiin alustanumeroa!?  :o ilmeisesti eri valmistajilla erilaisia kikkareita.  :o
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: mikkeki - 20.01.2015, 05:46:51
Mulla kun teki tuota samaa niin oli pylvään alanivel paskana. Kun rattia pyöritti ääripäästä ääripäähään niin takelteli aina tietyssä kohtaa.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 20.01.2015, 07:02:22
Mulla kun teki tuota samaa niin oli pylvään alanivel paskana. Kun rattia pyöritti ääripäästä ääripäähään niin takelteli aina tietyssä kohtaa.
tää takertelee joka kohdassa ja välillä pienestä kohtaa normaali! rasvaus noin viikko sitten autto yläpäihin. nyt taas yhtä paska takertelu. eiköhän ne yläpäät nyt tosissaan oo valmiit! tänään uusia osia asentelee, jos vaikka kävisivät paikalleen. =)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 21.01.2015, 15:40:28
tuollasta löyty yläpäästä!  :D
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_20_42_29_Pro_zpsba454a56.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_20_42_10_Pro_zps88553048.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_20_41_50_Pro_zpse073fc57.jpg)
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_19_59_55_Pro_zps470c24d2.jpg)
Jarrulevyt ja Palat tuli samaan syssyyn uusittua kun hyllyssä jo lojuivat.
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_18_41_56_Pro_zps81e9926c.jpg)
Vanhat laikat.
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_15_22_21_Pro_zpsd803abb3.jpg)
Ihmeellinen klonks klonks äänen aiheuttajakin selvisi! Kuskinpuolen vetarin boori aivan kuiva ja eikä kyllä ollu momentissa napapultitkaan!Tulipahan napapultitkin uusittua ja vedettyä momenttiin 35nm ja 90astetta perään.lukitetta pulttiin sopivasti. Loppu vikinä ja klonkse kun booriin kunnon veden kestävä rasva kaveriks.
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg633/Jerry_Hietanen/WP_20150120_17_29_40_Pro_zps3cf9d59b.jpg)
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: sjos - 21.01.2015, 23:14:36
Älä sitten ihmettele jos alkaa hetken kuluttua taas kolina.

Iskarin yläpään kumeja ei kannata laittaa kuin alkuperäisiä.
"Parhaassa" tapauksessa mennyt motonetin kumit viikossa.
R:ssä vielä niin kova jousitus, että joutuu koville.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 21.01.2015, 23:31:37
Älä sitten ihmettele jos alkaa hetken kuluttua taas kolina.

Iskarin yläpään kumeja ei kannata laittaa kuin alkuperäisiä.
"Parhaassa" tapauksessa mennyt motonetin kumit viikossa.
R:ssä vielä niin kova jousitus, että joutuu koville.
ei mulla keula kolissut ollenkaan vaan ohjaus takerteli laakerien vuoksi! noi febi bilsteinin kumit on vahvistettua mallia ja tarkotettu köntys s80:siin! luulis kestävän! ei ne volvon omat oo sen kummempaa kumisaapas/arabi kumia kuin noikaan! hintaa niillä kyllä on sinisellä 99euroa kappale! =(
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: sjos - 22.01.2015, 14:26:55
ei mulla keula kolissut ollenkaan vaan ohjaus takerteli laakerien vuoksi! noi febi bilsteinin kumit on vahvistettua mallia ja tarkotettu köntys s80:siin! luulis kestävän! ei ne volvon omat oo sen kummempaa kumisaapas/arabi kumia kuin noikaan! hintaa niillä kyllä on sinisellä 99euroa kappale! =(

Täällä maksaa ~49€ kpl.
Ja ovat xc90 kumit, eli vahvistetut, muuta ei enään myydäkkään.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Nippon50 - 30.01.2015, 09:45:12
Loppu tämän auton rakentelu mun osaltani. Liika on liikaa. auto vaihtui eilen.  ;D :D
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: Dave - 30.01.2015, 17:17:48
Mitäs tilalle tuli?
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: sjos - 30.01.2015, 18:04:18
Mitäs tilalle tuli?

960 royal mikä menee paalaukseen.
Otsikko: Vs: V70R vm.2004
Kirjoitti: JuHaU - 30.01.2015, 18:59:32
Tää oli sitten tässä.